tomkos Opublikowano 18 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2018 Czego szukam: Szukam motocykla dość uniwersalnego, szosowo-turystycznego z grupy litrów, który potrafi połączyć sportowe zacięcie z turystyką. W przyszłym roku planuję również podróż ok 4000 km po bałkanach, więc chciałbym aby była możliwość instalacji kufra. Biorę pod uwagę tylko motocykle z owiewkami. Przeznaczenie: Głównym przeznaczeniem motocykla będzie turystyka bez zapuszczania się w jakieś dzikie rejony, sporadyczne dojazdy do pracy i bardzo rzadkie wypady na tor (ok 3 razy w roku). Moje doświadczenie: Aktualnie rozpocząłem swój piąty sezon z SV 650, pokonałem nią ponad 25 tys km i przyszedł czas na zmianę. W SV brakuje mi już mocy, szczególnie powyżej 100 km/h lub gdy jadę z pasażerem. Zarówno komfort mój jak i pasażera na trasach powyżej 200km pozostawia wiele do życzenia. Silnik w układzie V ma swoje zalety, ale wibracje i słaba kultura na niskich obrotach powoduję to, że w przyszłości wolę omijać V-ki. Moje gabaryty: Wzrost 185cm, waga 90kg. Budżet: 20-25 tys. Kandydaci: Przeglądając artykuły trafiłem na Yamahe FZ1 (super wygląda w wersji GT) lub Kawasaki Z1000SX. Chętnie usłyszę opinie o tych motocyklach, jak również nowe propozycje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taurus Opublikowano 18 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2018 Osobiscie patrzylbym w strone Kawy Z1000SX no ale to jest tylko takie moje glosne myslenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palnik Opublikowano 18 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2018 to chyba nie ma nic lepszego od Afryki . Polecam CRF1000 - nowa afryka. Mam i wiem co mowię ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taurus Opublikowano 18 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2018 Za 25 tys nowa afryka ? A gdzie to tak tanio CRF1000 mozna nabyc no i na tor to tez nie za bardzo sie nadaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 18 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2018 Dobre prowadzenie po szosie,ładnie wymiata po winklach, nie tak bardzo wrażliwy na gorsze nawierzchnie jak typowe "szosówki",spore możliwości załadunkowe,zdecydowanie wygodniejszy od wyżej wymienionych i coś innego od japońskiej masówki.....hmmmmm pasuje mi tutaj Triumph Tiger 1050:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkos Opublikowano 19 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2018 Dzięki wszystkim za odpowiedź. CFR to trochę jednak nie to co szukam. Co do Triumpha to całkiem ciekawy model, nie słyszałem o nim nigdy wcześniej, wygląda nie najgorzej, trochę wysoki, ale poczytam o nim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palnik Opublikowano 19 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2018 Oczywiście za 25 jeszcze się jej nie kupi ( umknęła mi informacja o budżecie ) ale może być jej poprzedniczka. Motocykl bardzo dobry : https://motobanda.pl/honda-xrv-750-africa-twin-1993-2003 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ste-fan Opublikowano 19 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2018 Proponuję, abyś nie celował w poj. 1000 ccm a od razu w solidne moto które zadowoli cię w stu procentach i którego prawdopodobnie już na innego nie zmienisz. Budżet masz odpowiedni. Myślę o fjr 1300. I jedna rada, jeżeli się zdecydujesz, to zakupu dokonaj za zachodnią granicą. Nie będziesz żałował. Powodzenia 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 19 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2018 7 godzin temu, tomkos napisał: Dzięki wszystkim za odpowiedź. CFR to trochę jednak nie to co szukam. Co do Triumpha to całkiem ciekawy model, nie słyszałem o nim nigdy wcześniej, wygląda nie najgorzej, trochę wysoki, ale poczytam o nim Z twoim wzrostem i gabarytem będzie oki:)Ja mam 187cm i 104kg, jest git;) Tak jak pisałem wcześniej,dobry do wymiatania po winklach i wygodny w trasie.Dobr,pancerny silnik,japoński osprzęt silnika,zawieszenie Showa,dobrze to wszystko współgra. Budżet,jaki masz pozwoli znaleźć ci egzemplarz w dobrym roczniku i dobrym stanie;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_73 Opublikowano 19 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2018 W dniu 18.03.2018 o 15:16, tomkos napisał: Szukam motocykla dość uniwersalnego, szosowo-turystycznego z grupy litrów, który potrafi połączyć sportowe zacięcie z turystyką. A na czym Ci bardziej zależy... na sportowym zacięciu czy na turystyce??? FZ jest uniwersalny, można pokręcić się po aglomeracji, można też polatać sportowo, jest dość wygodny. Ale jak zamierzasz więcej podróżować, to już lepiej uderzać w bardziej turystyczne moto (tak jak wspomniał ste-fan FJR 1300 - ma wał napędowy ) Można też rozważyć "turystyka" Hayabusę (tylko to powyżej jednego litra) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ETZ Opublikowano 19 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2018 Może bandit 1250,moc ma i wygodny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 19 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2018 Bandit 1250, to fajny sprzet, tylko świat poszedł nieco do przodu choćby w kwestii zawieszeń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taurus Opublikowano 19 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2018 W dniu 19.3.2018 o 12:15, palnik napisał: ( umknęła mi informacja o budżecie ) Tak tez przypuszczalem Ps.Kolega z pracy miesiac temu tez przesiadl sie wlasnie z Yamahy FZ1 na FJR 1300.Mowil ze FZ1 byl swietny motek , jednak na dalsze wypady solo czy we dwoje to juz nie zabardzo nadawal sie.Sam za malo smigalem takim zeby cos konkretnego dodac,jedynie co zauwazylem to to ze ochrona przed wiatrem jest nie najlepsza. Tomkos pomysl jeszcze nad typowym turystykiem.W tej kasie wyrwiesz juz Yamaha FJR 1300 , Kawasaki GTR 1400 , Honda Pan European ST 1300 , BMW R 1200 RT Na korzysc tych moplikow przemawia:Seryjne kufry,super ochrone przed wiatrem , i najwazniejsze wal kardanu ,no ale.............. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkos Opublikowano 20 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2018 Wydaje mi się, że poza tym pojedynczym dłuższym wypadem, moja turystyka ograniczy się głównie do weekendowych wypadów max 400 w porywach 500 km dziennie. Na pewno chcę większego komfortu od SV, ale to raczej dość łatwo będzie można osiągnąć, nie wymagam zaś jakiegoś super wygodnego tapczanu Z turystykami jest spoko, jednak zależałoby mi choć trochę na sportowym zacięciu, a jednak duża masa, miękkie zawieszenie i niskie podnóżki zrobią swoje (coś za coś, przynajmniej komfort jest). Dlatego biorąc pod uwagę te czynniki taki FZ1/Z1000SX wydaje mi się najbardziej uniwersalny. Tak czy inaczej dzięki wszystkim za propozycję, przejrzę wszystkie przedstawione motory i chyba najlepiej będzie, jak na jakimś zlocie poproszę o przymiarkę ich właścicieli i zadecyduję co mi najbardziej będzie pasować, bo być może skłonię się bardziej w stronę turystyków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
onkel pyjter Opublikowano 20 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2018 3 razy w roku na torze to wcale nie jest "bardzo rzadko" :-) Zaproponuję coś innego, deczko przekraczającego Twój budżet ale co mi tam :-) Ducati Multistrada, oczywiście obecnej generacji. Trzydzieści-kilka tysięcy i możesz coś sensownego nabyć. Wiem że to znowu V-ka ale jednak w nieco innej technologii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lena Opublikowano 22 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2018 Polecam Yamaha fjr 1300 ewentualnie Kawcia gtr 1400 fajne turystyczne maszyny ze sportowym zacięciem 500-600km dziennie to pestka, mega komfort jazdy. Jeśli sama miałabym wybierać to pewnie padło by na Kawasaki ale to już kwestia gustu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taurus Opublikowano 22 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2018 Odnosnie Kawy moge tylko potwierdzic to co Koleżanka powyzej pisze.Ostatnio zaplanowalem sobie wypad (bez planu) gdzies pod namiot na Mazury.Z niewielkim objazdem przez Mikolajki ,Gizycko wyladowalem w Mragowie gdzie rozbilem namiot.Wszystkiego bylo ponad 1400 km.Po okolo 1 godz. wsiadlem na pizdzika i zrobilem sobie jeszcze ca. 200km wycieczke turystyczno krajoznawcza po Mazurych.To tak mniej wiecej z grubsza na oko na co stac Kawe. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_73 Opublikowano 22 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2018 Na coś takiego, stać wiele motocykli, ale tylko nielicznych motocyklistów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
staszek_s Opublikowano 22 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2018 [quote post="848161"Wszystkiego bylo ponad 1400 km.Po okolo 1 godz. wsiadlem na pizdzika i zrobilem sobie jeszcze ca. 200km wycieczke turystyczno krajoznawczaCzyli w jeden dzień 1600 km po (częściowo) bocznych drogach + godzinka na rozbicie namiotu? Licząc od 6 do 21 to 15 godzin, - 1 to 14 czystej jazdy, musiałeś nieźle zasuwać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taurus Opublikowano 22 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2018 Jesli mnie pamiec nie myli startowalem o 16°° a na miejscu bylem nastepnego dnia o okolo 9°° rano. Grzesiek 73 tu nie chodzi o to na co kogo stac tylko o motorek ktory lepiej nadaje sie do dalszych wypadow.Do porownania wspomne moj poprzedni moplik sprint 955i st. Po przelocie okolo 950km krzyz,szyja i nadgarstki to mi tak nap.......ly ze przez nastepne dwa dni bylem wylaczony z ruchu a o czterech literach to juz nie wspomne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
staszek_s Opublikowano 23 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2018 A to sorry, nie wziąłem pod uwagę jazdy nocą. Ja tego unikam nawet puszką... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_73 Opublikowano 23 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2018 11 godzin temu, Taurus napisał: o czterech literach to juz nie wspomne Dlatego ja jeżdżę z "odnową biologiczną". Na każdym czerwonym wstaję i mam masaż Czasem ludzie dziwnie patrzą, ale co tam... Jesteśmy w kaskach 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hawk1985 Opublikowano 23 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2018 3 godziny temu, grzesiek_73 napisał: Dlatego ja jeżdżę z "odnową biologiczną". Na każdym czerwonym wstaję i mam masaż Czasem ludzie dziwnie patrzą, ale co tam... Jesteśmy w kaskach Mam nadzieje że twój plecaczek jest płci żeńskiej 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_73 Opublikowano 23 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2018 59 minut temu, Hawk1985 napisał: Mam nadzieje że twój plecaczek jest płci żeńskiej Żyjemy w czasach,że niczego nie można być pewnym. Ale, jak się nie mylę, to jeszcze żaden facet dziecka nie urodził. Więc jest nadzieja, że wszystko jest ok 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brendix Opublikowano 23 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2018 Tak z innej beczki. KTM 990 SMT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.