Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie     

  1. Wczoraj
  2. sebaast

    Czesc wszystkim!

    Witam jestem nowym posiadaczem junak 125RS .Zaczynam dopiero co przygode z moto jestem z Czeladzi.
  3. Bebok.

    Niedzielna Rundka Po Okolicy - Reaktywacja

    Jak nie bydzie deszczu to chętnie.
  4. elemeledudek

    Niedzielna Rundka Po Okolicy - Reaktywacja

    To jak tam z niedzielą. Ktoś gdzie by polatał?
  5. Nat

    kierunek Albania od 3.09.2018

    około 11 wstępnie
  6. wesolydiabel

    Honda CB 750 Seven Fifty 1998 (film)

    Dzięki. Cena: 6000 zł.
  7. palnik

    kierunek Albania od 3.09.2018

    na ile dni planujesz ?
  8. Motorockowisko 2018! 20,21 Lipiec Miwjsce: Zabytkowa kopalnia Ignacy
  9. bankus

    Cena nowej maszyny

    ja pier..le 😳. Przy produkcji tego rowera to chyba jakaś gwiazda sie onanizowała i to info jest ukryte w kodzie paskowym pod siodełkiem, bo innego wytłumaczenia ceny nie widzę
  10. Witam, poszukujemy pary chętnej na wyjazd do Albanii we wrześniu. Trasa do już mniej więcej ustalona przez Serbię, Macedonię (tu jeden dzień nad jeziorem Ochrydzkim) potem wybrzeżem Albanii do miasta Ksamil i tam parę dni na miejscu. Trasa powrotna się tworzy. Więcej informacji w wiadomości prywatnej NAT
  11. kolba

    Hamulce

    Układy hamulcowe do przenoszenia siły wykorzystują płyny hamulcowe. W ich nazewnictwie przyjąła się nazwa „Płyn DOT“. Jest to skrót amerykańskiego ministerstva transportu (Department of Transportation). Określiło ono specyfikacje dla płynów hamulcowych. Najstarsza specyfikacja DOT została zastąpiona przez DOT 2. Ona z kolei po rozszerzeniu hamulców tarczowych została zastąpiona przez DOT 3. Samochody wyposażone w system ABS wymagają z koleii lepszego płynu, który nosi oznaczenie DOT 4. Niektóre samochody wyścigowe i motocykle wymagają płynu wytrzymującego ekstremalnie wysokie temperatury w systemach hamulcowych. Dla ich potrzeb opracowano DOT 5. Problemem w tym, że podczas gdy płyny DOT 2, 3 i 4 są między sobą kompatybilne, to żaden z nich nie może być mieszany z DOT 5. Powodem tego jest bazowy składnik płynu – w przypadku DOT 5 jest to silikon, podczas gdy w przypadku pozostałych podstawę stanowi polietylenglikol. Jeżeli płyn DOT 5 wlejemy do systemu, który zawiera DOT 3 lub 4 (dotyczy to także DOT 2, który jednak nie występuje już tak powszechnie na rynku), powstała mieszanka zniszczy gumowe uszczelki systemu hamulcowego. Uszkodzenie powstanie bardzo szybko, a naprawa oznaczać będzie kompletną wymianę uszczelek w całym systemie hamulcowym. Nigdy nie wolno mieszać płynu hamulcowego DOT 5 (koloru niebieskiego) z jakimkolwiek innym płynem DOT. Na rynku istnieje także nowa wersja DOT 4, przystosowana do pracy w jeszcze wyższych temperaturach. Niestety nie uzyskała oznaczenia DOT 4.1 bądź DOT 6, ale DOT 5.1. Płyn DOT 5.1 jest żadko spotykany aczkolwiek przy zakupie trzeba uważać czy aby przypadkiem nie kupujemy DOT 5! Jeżeli w pojeździe, w którym wymagany jest DOT 5.1 istnieje potrzeba uzupełnienia płynu lub odpowietrzenia systemu hamulcowego, możemy w tym celu użyć płynu DOT 4. Jeżeli jednak całkowicie wymieniamy płyn hamulcowy lub potrzebujemy napełnić cały system (np. po jego naprawie), konieczne jest zastosowanie płynu 5.1. Płyny hamulcowe posiadają silne właściwości higroskopijne – chłoną wilgoć z powietrza i tym samym zwiększają między innymi swoją objętość. Dlatego koniecznejest, aby był płyn był odpowiednio szczelnie zamknięty. Zwiększona zawartość wody powoduje spadek temperatury parowania (punktu wrzenia). Szczątkowa ilość wilgoci może być także wchłaniana poprzez gumowe uszczelki i przewody (w rzeczywistości poprzez każdy materiał oprócz metalu i szkła). Płyn hamulcowy, który znajduje się w układzie, ma niższy punkt wrzenia niż nowy płyn. Dlatego określone dla niego zostały dwie minimalne wartości, znane jako „suchy“ i „mokry“ punkt wrzenia. „Suchy“ dotyczy nowego płynu, z kolei „mokry“ to punkt wrzenia płynu, który zawiera około czterech procent wody. Taka była średnia ilość, jaką DOT stwierdził w losowo wybranych pojazdach po pewnym czasie użytkowania. Dlatego przy wyborze należy kierować się „mokrym“ punktem wrzenia. DOT 5.1 ma wyższą wartość mokrego punktu wrzenia (190° C) i o połowę niższą w stosunku do DOT 4. W praktyce oznacza to, że system z płynem DOT 5.1 ma mniejsze opóźnienie, zapewnia szybszą reakcję pedału hamulca i lepszą modulację działania ABS. Ponadto, niższa lepkość ułatwia odpowietrzanie i osadzanie okładziny. Płyn DOT 5.1 wykazuje się także mniejszą zmianą objętości w wyniku wahań temperatury – pozwala to na stabilne działanie hamulców w szerokim zakresie temperatur.
  12. Piotrek.

    Hamulce

    Owszem zgadza się, jest to najczęstsza przyczyna ciężko pracującego tłoczka hamulcowego w motocyklach japońskich, szczególnie tych wiekowych. Po upływie latek w rowku gdzie jest uszczelnienie zbierają się produkty korozji co w przypadku oringu zgarniającego który jest od zewnętrznej strony może doprowadzić nawet do jego wypadnięcia z rowka. Przed założeniem nowych uszczelnień zawsze trzeba rowki dokładnie wyczyścić i wtedy jest OK. Natomiast nie spotkałem się nigdy w japończyku z gęstą kleistą mazią w cylinderku pompy hamulcowej. Nawet w przypadku bardzo wiekowego płynu hamulcowego dot 4 na dnie zasobnika jest gęstsza maź jednak ma ona konzystencję rzadkiego smaru i nie wpływa negatywnie na działanie pompy. Zastanawiam się czy ta gęsta kleista maź w pompach w moim sporciaku nie jest efektem jakiejś reakcji chemicznej podczas wcześniejszego błędnego mieszania płynów hamulcowych. Planuję wymianę kompletnych uszczelnień w pompach oraz zaciskach, jednak wolałbym zalać układ płynem dot 4 lub dot 5.1 który nie jest silikonowy, a moja wątpliwość dotyczy działania tego płynu na nowe elementy uszczelniające które powinne być przystosowane do pracy z dot 5. Może ktoś ma wiedzę czy kupując zestawy naprawcze i stosując płyn dot 4 zamiast dot 5 po pewnym czasie nie doprowadzi to do obecnej sytuacji. Być może elementy gumowe dla starszych modeli są zrobione ściśle pod silikonowy płyn? Lub wytworzona maź powstała pod wpływem reakcji zmieszanych płynów hamulcowych?
  13. Ostatni tydzień
  14. Wicher

    Hamulce

    Zacznij od wymiany uszczelnień w zaciskach. Uszczelnienie tłoczka jest między innymi odpowiedzialne za delikatne cofnięcie się tłoczka. Uszczelnienie ma przekrój kwadratowy, bądź prostokątny. Gniazdo tego uszczelnienia ma przekrój trapezowy, co pozwala uszczelnieniu delikatnie się odkształcać i spręzyście cofać tłoczek. Dobrze, żeby uszczelnienia miały w gnieździe chociaż jakiś minimalny luz, to pozwoli im spełniać swoją funkcję... Od tego bym zaczął.
  15. kolba

    WITAM WSZYSTKICH SERDECZNIE

    Cześć
  16. Piotrek.

    Hamulce

    Od pewnego czasu nurtuje mnie temat polepszenia działania hamulców w moim sporciaku. Na wstępie zaznaczę że mam model z roku 2006 i według instrukcji układ powinien pracować z płynem dot 5. Jako że Hary przypłynął parę lat temu z za wielkiej wody i w między czasie miał dwóch właścicieli, oraz paru specjalistów już w nim grzebało, po zakupie motocykla w zbiorniczkach stwierdziłem obecność płynu dot 4. I tu zaczyna się dylemat. Najpierw stracił mi się tylny hamulec - i brak możliwości odpowietrzenia. Po rozebraniu pompy hamulcowej stwierdziłem że spuchły elementy gumowe co uniemożliwiało zasysanie płynu ze zbiorniczka. Nie ma tragedii - wystarczyło trochę przerobić tłoczek i układ działa na starych częściach. Druga sprawa to pojawienie się bardzo lepkiej mazi wewnątrz pompy co w rezultacie utrudnia cofnięcie tłoczka przez sprężynę. Wyczyściłem, przepłukałem układ świerzym dot 5 i po kłopocie. Niestety po dwóch latach eksploatacji temat utrudnionego cofania się tłoczka powraca. Objaw ten występuje także w przednim hamulcu - czasami hebel całkiem odpuszcza dopiero po chwili od puszczenia klamki. Zastanawiam się czy powodem powyższego nie jest właśnie płyn dot 5. Z tego co kojarzę to od roku 2007 harley zaczął stosować dot 4 w swoich maszynach. I teraz pytanie: czy przejście z dot 5 na dot 4 jest możliwe np. po wymianie elementów gumowych w pompach, a może należy wymienić też oringi w zaciskach hamulcowych ? Co do samej siły hamowania to nie ma tragedii i jak układ jest odpowietrzony to działa sprawnie. Podobną przypadłość ma też znajomy który raczej nie miał nigdy zmieszanych płynów. Ciekawią mnie opinie użytkowników jeżdżących na harleyach sprzed 2007 roku. Może ktoś już miał podobne objawy i temat przerobił? Pozdrawiam wszystkich miłośników amerykańskiej motoryzacji,
  17. marcin_m

    WITAM WSZYSTKICH SERDECZNIE

    Czesc!
  18. Wicher

    WITAM WSZYSTKICH SERDECZNIE

    Witaj na forum.
  19. bankus

    Honda CB 750 Seven Fifty 1998 (film)

    no łaaadne cacko
  20. earthquakes

    Cześć :D

    Witaj z milą chęcią bym się wybrał do Opola !
  21. waludi

    WITAM WSZYSTKICH SERDECZNIE

    Witaj
  22. Witam. Klasyczna linia z silnikiem słynącym z bezawaryjności. Sprzedam motocykl Honda CB 750 (Seven Fifty) 1998. Motocykl w bardzo dobrym stanie. Gotowy do jazdy. Serwisowany na bieżąco (posiadam dokumentację). Dołączam czarną matową owiewkę dedykowaną pod ten model. Idealny pod budowę cafe racer'a. Przebieg: 52860 km W roku bieżącym wymienione zostały: - szczotka rozrusznika, - olej wraz z filtrem oleju (na nowym oleju przejechałem 1600 km) W roku poprzednim: - wymienione zostały uszczelniacze w przednim zawieszeniu , - przeprowadzona została synchronizacja gaźników. - założone zostały także opony Michelin Pilot Road 3 (bardzo wysokie noty w testach). Ich stan oceniam na bardzo dobry. Termin badania technicznego: 26.03.2019 OC: do 19.03.2019 Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=4L3kd6dpPYk Cena: 6200 zł (do negocjacji) Telefon: 601 555 454
  23. wesolydiabel

    WITAM WSZYSTKICH SERDECZNIE

    Cześć.
  24. bankus

    WITAM WSZYSTKICH SERDECZNIE

    Cześć
  25. earthquakes

    WITAM WSZYSTKICH SERDECZNIE

    Witam wszystkich mam na imię Mariusz mam 30lat na 50cm3 jeżdżę jakieś 12lat a w tym sezonie zakupiłem Yamahe YZF-125cm3 mam nadzieje że znajdzie się ktoś kto z miłą chęcią pojeździ.Jestem z Piekar śląskich Pozdrawiam.
  26. Hawk1985

    NAKLEJKI na motocykle, kaski, kyfry

    Witam Można gdzieś zobaczyć więcej Państwa realizacji? Czy macie coś do Suzuki DL650 Vstrom?
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.