Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Aprilia Pegaso Integracja


Rekomendowane odpowiedzi

Z tego co wiem, drugi filtr oleju się tylko czyści. Zawory regulujemy wtedy, kiedy trzeba ;) A tak na poważnie - dobrze jest skontrolować co 12.000 km.Dziś po raz ostatni miałem przyjemność jechać swoim Pegasem Jeszcze chyba to do mojej świadomości nie dotarło, ale już czuję, że za parę dni/tygodni będzie nostalgia męczyła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 727
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Z tego co wiem, drugi filtr oleju się tylko czyści. Zawory regulujemy wtedy, kiedy trzeba ;) A tak na poważnie - dobrze jest skontrolować co 12.000 km.Dziś po raz ostatni miałem przyjemność jechać swoim Pegasem Jeszcze chyba to do mojej świadomości nie dotarło, ale już czuję, że za parę dni/tygodni będzie nostalgia męczyła.
Buba, Zawsze możesz wpaść i pojeździć, jak bardzo zatęsknisz ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapraszam na zlot jak ktos jest chetny powymieniamy info o naszych sprzetach , mam sporo danych serwisowych od poprzedniego właściciela na plytach jak ktos jest chetny to zrobie wiecej kopi ja bede od 14 w sobote 26.09jestem tez na moto bazar katowice 27.09http://forum.motocykle.slask.pl/index.php?showtopic=33655http://www.oldtimerbazar.pl/gielda-oldtime...r-katowice.htmlprzy okazji szukam gmoli , stelazy i oslony chlodnicy gosc robil sobie sam koszty ok 300 zl gmole , 300zl stelaze , 150zl oslona chlodnicy http://moto.allegro.pl/item742211800_aprilia_pegaso_650.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,chciałbym zapytać po co jest ta osłona chłodnicy,tak jak kolega podał link gość go sprzedaje razem z osłoną,po co ona jest dla wyglądu?A z danych serwisowych co posiadasz?Na zlocie mnie nie będzie trochę daleko ponad 300km,na następny sezon myślę że tak.Pozdrawiam i życzę miłej zabawy na zlocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,chciałbym zapytać po co jest ta osłona chłodnicy,tak jak kolega podał link gość go sprzedaje razem z osłoną,po co ona jest dla wyglądu?A z danych serwisowych co posiadasz?Na zlocie mnie nie będzie trochę daleko ponad 300km,na następny sezon myślę że tak.Pozdrawiam i życzę miłej zabawy na zlocie.
jesli pojedziesz w teren a przed toba ktos mocnej przykreci i posypie sie zwir w twoja strone to masz szanse ochronic chlodnice , czesto tez jadac za samochodem bez chlapaczy dostajesz kamieniem w szybe w puszcze to samo moze sie zdazyc z chodnica wiec mozna sie dodatkowo zabezpieczyc przed wiekszymi odlamkami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy forumowicze, mam mały problem z Pegi (Cube 1999). Ostatnio dwukrotnie zdarzyło mi się stojąc na światłach w korku, że wskaźnik temperatury w silniku podniósł się do granicy czerwonej skali (czyli w okolice 100 stopni) i 4 litery ostro mi się grzały. Czy jest to zjawisko typowe dla tej maszynki (ja za często po mieście nie jeździłem a w trasie jak sami wiecie problemów z temperaturą nie ma)? Wydaje mi się że dla silnika chłodzonego cieczą (ze sprawnego układu) nie powinna mieć miejsce taka sytuacja. No ale wolę zapytać czy nie jest to kolejna cecha charakterystyczna tego motocykla. Wolałbym nie uszkodzić silnika.Dla wyjaśnienia dodam, że wiatrak chłodnicy pracuje prawidłowo (czyli równo od połowy skali), płyn w chłodnicy jest (w zbiorniku wyrównawczym jest nawet poziom 1 cm powyżej max.) aczkolwiek nie wiem jak stary.Jeśli to usterka to może ktoś z was się z nią spotkał. Czy wystarczy wymiana płynu i odpowietrzenia (to poproszę o wskazówkę jak dostaliście się do korka wlewu w chłodnicy, bo jest on super zakamuflowany)? A może to jakiś termostat?Z góry wielkie dzięki za wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej Pegi '95 normalne było, że stojąc w korku temperatura rosła do ok dziewięćdziesięciu paru stopni i załączał się wiatrak. Zdarzało też się tak, że na zimnym silniku termometr wskazywał już jakąś temp. i wtedy przekłamywał równo o kilka stopni więc wiatrak włączał się przy stu kilku stopniach. A tak w ogóle to chyba czerwone pole zaczyna się trochę dalej niż 100 st. Myślę, że nie masz się czym przejmować, po prostu stojąc w korku chłodnica nie jest w stanie tak szybko oddawać ciepła i musi być wspomagana wiatrakiem, zjawisko bardzo naturalne.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie w Pegaso Cube '99 tylko raz w życiu tak temperatura podskoczyła. Okazało się, że uciekał płyn chłodniczy z układu. A w zbiorniku dalej miałem powyżej poziomu maksymalnego! Dlatego proszę nie patrzeć na poziom w zbiorniku. Może masz uszczelkę pod głowicą lekko strzeloną i przepuszcza powoli płyn chłodniczy do cylindra. Nie zauważysz tego przy eksploatacji w sposób inny jak skacząca temperatura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pare dni jezdze aprilka wczesniej honda vt500 z chodzeniem ciecza i stalem w korku w dosc cieply dzien , wiatrak sie zalacza ale tem . nie doszla do czerwonego plyn w chodnicy ma byc w proporcji ok 50/50 z woda destylowana zeby prawidlowo odbieral cieplo i nie zamarzal w zimie podaje to info za instrukcja , wg mnie powinienes sprawdzic uklad chlodzenia bo bardzo latwo o przegrzanie silnika a to juz porazka jesli chodzi o koszty najpierw sprawdz czujnik tem, potem jakosc plynu , przeczysc chodnice , jesli masz walnieta uszczelke lub glowice powinien brac plyn i dymic na bialo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,umnie wiatrak załancza się przy 90 stopniach,czyli normalnie.Jak włączył się wiatrak to normalan temperatura silnika stojącego w korkach,jakby doszła do 110 stopni to mógłby się pan przejmować ale tym nie ma co zawracać sobie głowy bo to poprostu normalne.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się sprawuje ksenon w pegaso? jasnosc oświetlenia w tym moto napełnia mnie stresem jak musze gdzieś jechać w nocy ;)Spalanie 5 litrów jest dla mnie calkowicie nieosiągalne. Zwykle jest powyzej 7 pomimo spokojnej jazdy po mieście.Gmole też bym chciał, może by się zrzucić i zrobić kilka sztuk na zamówienie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się sprawuje ksenon w pegaso? jasnosc oświetlenia w tym moto napełnia mnie stresem jak musze gdzieś jechać w nocy ;)Spalanie 5 litrów jest dla mnie calkowicie nieosiągalne. Zwykle jest powyzej 7 pomimo spokojnej jazdy po mieście.Gmole też bym chciał, może by się zrzucić i zrobić kilka sztuk na zamówienie?
xenon to piekna sprawa , w nocy i w dzien jestem widoczny z daleka , w nocy tak samo ok 2x lepiej niz w standarcie , nie mam pomyslu na szybe przy 189cm wieje jak nie wiem na choperku jechalem bez problemu 150km/h a tu 100 i juz problem klade sie na baku to jest ok albo lepszy kask albo deflektor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,ja mam ten sam problem z oświtleniem i z wiatrem, też mam 187cm wzrostu i mam szybę normalną.A pan jaką ma,turystyczną?Bo jak ma pan szybę wysoką i wieje to szkoda mi szukać tej szyby wysokiej,bo właśnie taką szukam żeby mi nie wiało.Ale jechałem ostatni swoim 150 i normalnie siedziałem wiało strasznie ale przeżyłem.A ze spalaniem to coś jest nie tak mi po miejscu 5,5l w trasie do 120 5l ,a powyżej 150 to 6l.A 7l to mi nigdy nie wzięła i mam nadzieję że nie weźmie.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do temperatury:w moim modelu z 99roku sytuacja taka jest normą...wentylator włączy się przy90st i kręci...jadąc w upale w korku prawie godzinę na św Annę temperatura ciągle była około 100st C ale nic więcej więc od tamtego momentu przestałem sie martwić...ciekawe że na przykład rozgrzewając motor do100st C z włączonym wiatraczkiem, wyłączymy silnik i wyciągniemy kluczyk to wiatraczek dalej będzie działał aż schłodzi silnik...nie wiem czy to tylko u mnie czy normalka ale mnie zaskoczyło...A spalanie:trasa 5-5,5L miasto około6-6,5L na 100km i na szczęście nie chce być inaczej :-)pozdrawiam serdecznie no i szerokości!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe że na przykład rozgrzewając motor do100st C z włączonym wiatraczkiem, wyłączymy silnik i wyciągniemy kluczyk to wiatraczek dalej będzie działał aż schłodzi silnik...nie wiem czy to tylko u mnie czy normalka ale mnie zaskoczyło...
Normalka, też tak miałem w Pegi '95 i też mam teraz w Triumphie. Co ciekawe Pegaso w trasie zawsze wydawała się niedogrzana a Sprint nigdy nie schodzi poniżej 80st, ale tłumaczę to tym, że aprilia ma na potrzeby jednego cylindra większą chłodnice niż Triumph na 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wentylator włączał się przy 85 i z tego co pamiętam temperatura nie przekraczała 90-95 stopni (nawet w największe upały w korkach).Jak spalanie nie chce zejść w dół, to może to być wina wyrobionych części w gaźnikach (rozpylacz, iglica, przepustnica). Mało kto wymienia te części, a one się normalnie zużywają w czasie. Spalanie musi zejść do 5-5.5 l przy spokojnej jeździe. A co do wtrysków... starsze wtryskowce chodzą gorzej od porządnie wyregulowanych i sprawnych gaźnikowców... Stąd czasem w testach można było wyczytać pochwałę wtrysku brzmiącą: "reaguje na gaz prawie tak dobrze jak gaźnikowiec" ;)Sprawdźcie ustawienie wysokości świateł w swoich maszynach, może macie za nisko ustawione? Z drugiej strony rzeczywiście mogłyby lepiej oświetlać drogę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qbiak tam pytał o dojście do korka wlewu płynu do chłodnicy nie musisz ściąga zbiornika wystarczy że sprytnie włożysz łapkę coby odkręci korek a jak ci będzie ciężko to wymontuj atrape chłodnicy bardzo to upraszcza a wlewaj przez wężyk jakiś .Mi też ubywa płyn jakieś 100ml na 1000 km a czasem traci się z chłodnicy a pojawia się w zbiorniczku wyrównawczym wtedy strzykawka zwana Żanetką i gites jest więc nie przejmuje się tym bo jest to operacja żadka.Zdaje sobie jednak sprawę że jak sugeruje Radek (Buba)to może byc uszczelka pod głowicą ale dziwna sprawa jest że niema kompresi ani na wyrównawczym ani na korku wlewu chłodnicy po sezonie planuje zlokalizowac gdzie pita ten płyn czyli do pierwszego śniegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za uwagi. Tak myślałem, że płyn zmienie dla świętego spokoju. Choiaż wolałbym aby nie przedostawał sie do wnętrza silnika (białego dymu z wydechów nie ma więc jest szansa). Marek 2006 dzięki za wskazanie dojścia do tego korka. Dobrze, ze mam szczupłą rękę bo miejsa tam za dużo nie ma.Co do spalania to na początku też mi palił w granicach 7 litrów. Zmiana paliwa (z lukoil na 98 z Neste), zmniejszenie obrotów do 1,5 tysiąca (było 2 tysiące) i średnia spadła do 6, w trasie 5 z małym ogonkiem. Być może ma to jakiś wpływ a może Pegi przestała sie gniewać.Jeśli chodzi o wyższą szybę to ja bym z chęcią zamienił. Mam ponad 190cm i przy 140km/h chciało mnie zrzucić z moto na autostradzie. Trzeba zająć miejsce pasażera na kanapie i mocno się pochylić nad kierownicą . Ale przynajmniej czuje, ze nie jade w puszce.Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do mojego wysokiego spalania: mam wersję na wtrysku, rocznik 2004 wiec nie od razu jak wprowadzili wtrysk (2002). Obroty biegu jałowego ustawione zgodnie z instrukcją. Nie wiem co by tu jeszcze skontrolowac. Może skład mieszanki? Pegi nie ma sondy lambda więc skład mieszanki reguluje się ręcznie śrubeczką.Temperatura silnika na trasie 60 stopni i taka ma byc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,czy ma pan z rocznika 2004 czy 2002 to jest to samo bo w nowszych nic nie zmieniali było wszystko to samo,a ze składem mieszanki to jak ktoś nie pchał paluchów to powinno być dobrze,a jak pchał to trzeba podpiąć analizator spalin i ustawić.Może niech pan spróbuje odczytać kody błędów z komputera może został jakiś zapisany i coś podpowie co jest źle.Trzeba złączyć dwa kabelki w gnieździe diagnostycznym,a reszte jest w serwisówce co i jak.Temperatura silnika jest dobra powinna być 60 stopni.Obroty powinne być 1300 +- 100 obrotów,czyli może być 1400 lub 1200.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak czesto wymieniacie naped ? moj mimo ze jest po przebiegu 10kkm jest juz do wymiany , servis stwierdzil ze w nowych sprzetach daja lancuch z niskiej polki cenowej i 10kkm to nie dziwne ze juz do wymiany to samo jest w hondach transalp montowanych we wloszech zaoferowali lancuch wzmocniony koszt ok 500 zl , zebatki juz mam , + robota 150 zl pytalem w kilku punktach kazdy stwerdzil to samo mam zamiar tez wymienic przy okazji swiece na irydowa ma ktos taka ? czy jest sens wymieniac ? czytalem na forum angielskim ze pierwsze co robia to wymianiaja wlasnie swiece

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,ja mam w swojej pegasce 22tyś. przebiegu i napę od nowości na pół naciągu jest w tej chwili czyli jeszcze najmniej 10tyś. przejedzie,zamów oryginalny napęd to pojeździsz dużo dłużej,ja mam też zamiar wymienić swiece na irydową podobno daje bardzo dużo,ja napewno wymienię i zobaczymy!!!A jakim sprzętem pan jeździ?Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.