Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

chdx

Użytkownicy
  • Postów

    46
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

    nigdy

O chdx

  • Urodziny 14.12.1989

Osiągnięcia chdx

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputacja

  1. Cześć wszystkim! Długo nie pisłem, ale trochę się działo przez ten czas. Widzę, że co poniektórym wyjazdy się udały. Ja także zaliczyłem wyjazd, na 1000 km, kierunek pod Zamość, a z pod Zamościa pod Kielce i powrót do domu ( spalanie 5,5L/100km ).W trakcie podróży Pegi zaczęła się dzwnie zachowywać, wężykowała sobie. No, ale zawrócić nie mogłem bo miałem za sobą 200 km trasy już zrobione, więc jakoś dałem rade i dojechałem do Zamościa. W trakcie jazdy na postoju zaliczyłem glebe, Pegi mnie przeważyła, a do tego drugą na podwórku u Ciotki ( mokra trawa i za dużo gazu ) no, ale nie ważne. Na miejscu kombinowaliśmy z Ojcem, co może być nie tak, ale to nic nie dało. Musiałem wytrwać aż pod Kielce i powrót do domu.Wszystko się zaczęło od dokręcenia luzu w główce ramy, póki go nie ruszałem, z Pegaso było wszystko wporządku. Dokręciłem luz i się zaczęło, wybrałem się do serwisu. Jak się okazało, serwis stwierdził, że do wymiany jest całe przednie zawieszenie, Lagi, górna i dolna półka oraz sztyca.Wszystko było krzywe, do tego lagi były robione już. Stwierdził, że moto było po wypadku. No cóż, nie miałem wyjścia, a chciałem żeby moto jeździło. Za sam serwis zapłaciłem 600 złotych ( w tym także do wymiany łożysko główki ramy, podkładka, wymiana kierownicy oraz drobne rzeczy ) + do tego 580 zł lagi wraz z półkiami oraz sztycą. 1180 złotych za wszystko to nie zadowala, ale teraz jest po fakcie, Pegaso zrobione i teraz czuję się bezpiecznie podczas jazdy. Dopiero po roku czasu od kupienia Aprili dowiedziałem się, że moto było po wypadku, ale cieszy mnie, że mogę dalej na niej jeździć.------A tak po za tym, ponownie chciałbym zorganizować spotkanie Pegazistów w Rudzie Raciborskiej, 26 września w niedzielę. W końcu spróbowalibyśmy się zintegrować, a niedziela myślę, że jest odpowiednia dla każdego Co wy na to? Post edytowany: 22.09.2010 14:47
  2. Zależnie od serwisu, nie w każdym da się je zamówić. A o to i uszczelniacze przeciwpyłowe, nazwa mówi sama za siebie
  3. Miałem zamiar kupować przeciwpyłówki do mojego Pegaso. Przęglądałem internet, dzwoniłem, nawet do krakowa i nic. Nikt nie miał takiej części, ponieważ rzadko kto ją kupuje, ale trafiłem na jedną firmę w której można zamówić oryginalne uszczelniacze przeciwpyłowe, oczywiście 55 zł. za jedną sztukę. Ich strona: http://www.kk.motocykle.pl/
  4. Tak sie zastanawiam, co do Ocypla. Hmmm... Oficjalnie dam znać w ten weekend czy pojade Szymon, Ty na aprilce? czy pakujecie we trójke w auto?Co do integracji, proponowane miejsca to Beskidy i Rudy Raciborskie. Ja bym był za Rudami. Proponowałbym niedzielę jako dzień spotkania, ze względu na to, że niektóre osoby mają pracę także w sobotę, a niedziela będzie najspokojniejsza. Data myślę, że 1 serpnia był by dobry. Jakieś uwagi to pisać Post edytowany: 12.07.2010 10:38Co do Borów Tucholskich to dołączam do was jako 4 osoba mam nadzieję że plany mi się nie pokrzyżują.a ze spotkaniem integracyjnym będzie problem jeżeli chodzi o mnie. 1 sierpnia nie będzie mnie kurcze bo rodzice mnie potrzebują kopenhadze :/ będziecie musieli bezemnie, ale na wyjazd do borów to wrócę.
  5. Zapomniałem dodać, oczywiście jak już ma być integracja to w sierpniu, bo ja sam będę dostępny dopiero od 1 sierpnia, możliwe że wcześniej.
  6. Coś temat wycieczki do miejscowości ocypel ucichł... i chyba raczej już go nie zrealizujemy. Zależy kto by się jeszcze na to deklarował oraz nie wiadomo jak każdy stoi z urlopem, a do tego noclegi mogą być zajęte. Przy okazji możecie już mieć inne plany na resztę wakacji. Pisze dlatego, że ja póki co dalej mam wolne ponieważ nie mogę znaleźć pracy ( dalej w trakcie poszukiwań ) więc czas chciałbym wykorzystać.Można by ponowić dyskusje na temat wypadu do miejscowości Ocypel, ale jeżeli nikomu nie odpowiadał by termin, nie miał by czasu lub noclegi byłyby zajęte to chociażby wybrać się na weekend gdzieś nie daleko.Przyuważyłem, że po za mną, Dadario, Witkiem przez ostatnie kilka miesięcy przybyło więcej użytkowników Aprili Pegaso ze śląska ( mowa o sokoltdm, Vlado, extrime, Wezyr, miro1 ). Można by się zintegrować na weekenda i zrobić gdzieś nie daleko wypad. Także zapraszam Pegazistów z poza śląska Co wy na to? Jak stoicie z czasem?
  7. U mnie podczas jazdy to 60 - 70 st. Na chwilowym postoju 80 - 90 st. i w tym momencie wentyl się włącza. Hmmm... może jakaś złączka Ci się odłączyła od wentylatora oraz sprawdź stan płynu chłodniczego.
  8. Stanu oleju w lagach nie sprawdzisz. Co do oleju to ja jak wymieniałem uszczelniacze to kupiłem olej REPSOL 5W który kosztował 30 zł, więc na firme nie patrzyłem. Wymiana uszczelniaczy jest prostą robótką jak dla mnie, tylko najpierw sprawdź czy będzie wogóle konieczna ta wymiana uszczelniaczy. Jeżeli goleń lagi jest suchy przy nacisku na przednie zawieszenie to wymiana uszczelniaczy jest zbędna. Możliwe, że możesz mieć luuz w główce ramy i dlatego coś tam Ci stuka. Ja mam podobnie, też mi stuka, a to właśnie przez ten luz w główce ramy.Sprwadź te rzeczy:- trzymaj przedni hamulec i naciskaj na przód ( oczywiście jak będziesz naciskał to sprawdź czy to klocki hamulcowe nie przesuwają się po tarczy, bo wprowadzi Cię to w błąd )- sprawdź czy olej cieknie z lagJeżeli jednak olej by ciekł z lag to konieczna wymiana uszczelniaczy, całą instrukcję podałbym Ci na PW.
  9. Skoro ładnie pierdzi i jest z nią wszystko wporządku to po co chcesz czyścić tłumiki no chyba że Ci przeszkadza obecny dzwięk. Wydaje mi się, że mocniejszego dzwięku z niej nie wydobędziesz, chyba że po jakimś tuningu.
  10. Tomku, dzięki za pomysł, ale na razie póki co jeszcze nie sprawdzałem go miernikiem.Dawid_ivan, sprawdź może u tego gościa, czy nie miałby by na sprzedaż lampy:http://www.allegro.pl/item1043855443_aprilia_pegaso_650_czacha_kolo_tarcza_bak.htmlTomku_B, kierunkowskazy działają jak trzeba. Miałem kiedyś, tą samą sytuację co Ty, ale okazało się, że to tylko kabelek od kierunków wypadł i dlatego miałem takie szopki. Możliwe, że to właśnie przekaźnik, który będę musiał sprawdzić.Jestem także po wymianie tylnej oponki na Michelina Anakee 2, z przodu miałem już Michelina Anakee. Pegi teraz trzyma się pięknie drogi
  11. Witam nowo przybytych Pegazistów Ja odpadam bo nie z warszawy.Jestem po wymianie uszczelniaczy w lagach, prosta robótka gdyby ktoś chciał info na ten temat to pisać na PW, chętnie odpowiem. Pozostała mi wymiana halogenu i opony. Nie wiem co jest z tym halogenem, kupiłem nowy, wymieniłem i dalej jest to samo, mijania nie świeci, drogowe świeci. Nie mam pojęcia co się z tym dzieje, ale posprawdzam inne halogeny.
  12. Service Manual silnika:http://www.megaupload.com/?d=15OJC9O6kolejny Service Manual, ogólnie o aprili:http://david.alfa-romeo.eu/Motorcycle/Aprilia/Aprilia_Pegaso%20650%20-%20'97%20-%20Service%20Manual.pdfUse and maintenance book:http://www.motosonline.net/manuales/apriliapegaso_1996.pdfDałem wszystkie żeby potem nie było poszukiwań ;)Na razie udało mi się wyjąć lagi. Teraz będę przechodził do rozbiórki lag i wylania oleju, a potem uszczelniacze. Tom_b może sprawdź w service manualu czy nie ma tam wymiarów albo poszukaj na allegro jakiś aprili sprzedawanych na części.
  13. Póki co, zdobyłem uszczelniacze i olej, teraz będzie trza się brać za robótkę. Tylko nie wiem ile oleju wlać na jedną lagę, 430 ml czy 450 ml? Ponieważ na enduro adventure jeden z użytkowników piszę, że 430 ml.http://www.enduro-adventure.com/dane-serwisowe/aprilia/329-aprilia-pegaso-650-1997.htmla na forum enduro adventure, jeden z użytkowników zalał po 450 ml na lagę.http://forum.enduro-adventure.com/printview.php?t=3405&start=15&sid=ae78d0b011ea9e52a7d625b06f2422c6 ostatni post.I teraz nie mam pojęcia ile zalać :/ bo jak zaleje za dużo to zawieszka zrobi się twarda, czy dostosować zawieszkę pod siebie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.