Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Turystyk z lekkim zacięciem sportowym?


Jaaktozbyinny

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Śmigam obecnie na FZ6N - dopiero 2gi sezon na tym motocyklu ale zdążyłem już przejechać jakieś 7tyś km i zastanawiam się co dalej. FZ6 to fajne moto - ale chyba nie do końca nadaje się do tego czego chciałbym od motocykla - nieco dalszej turystyki (Włochy, Chorwacja itp.). Brakuje mi w nim osłony przed wiatrem (tak wiem - czego wymagać od nakeda). Jednocześnie mocy mi w zupełności wystarcza i nie mam potrzeby szukać czegoś mocniejszego. Przy tym wszystkim uważam, że wciąż nie jestem zbyt doświadczonym motocyklistą więc nie chcę szukać dużego i ciężkiego sprzętu typu FJR1300.

 

Zastanawiam się czy warto poszukać szyby i kufra do FZ6 i pojeździć jeszcze chwilę, czy lepiej dołożyć i kupić coś innego - pytanie wówczas co? W budżecie powiedzmy max 20tyś. Jest sporo sprzętów na rynku ale niespecjalnie podoba mi się klasa adventure - a w takim przypadku pozostaje tylko VFR800 (nie siedziałem ale wygląda na nieco za mocno pochyloną pozycję) i (jak dla mnie megasprzęt) Z1000SX - ale tutaj budżetu zabraknie. 

 

Co byście doradzili? Pojeździć jeszcze FZ6 i dozbierać na Z1000SX czy może są jakieś sprzęty, o których nie wiem?

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bys stal na lokomotywy to powiedzial bym gtr 1400 albo FJR 1300 . turysty ze sportowym zacieciem ;).Jednak w  Twoim przypadku sensowne byloby odczekac ,wypolerowac swoje umiejetnosci , dozbierac kasy i kupic cos konkretnego jak np.Z1000SX .Dokupywanie Pierdołów do obecnego to sa tylko polsrodki  i wedlug mnie to strata kasy i czasu a wiele sie nie polepszysz  , no ale Twoja kasa i Twoj wybor.

Przyjdzie czas predzej aniżeli sie tobie wydaje ze zabraknie tobie w twoim motorku poj.silnika , Nm i KM.Tak kazdy mowi na poczatku ze mocy wystarczy , przynajmniej ja nie znam ani jednego motorcyklisty ktory by zostal przy pierwszej poj.sil KM i Nm.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W budżecie do 20 tyś. jest w czym wybierać. Jeżeli chcesz przesiąść się na coś mocniejszego i większego mogę polecić  np.: Tiger 1050, FZS 1000, Fz1, CBF 1000, Bandit, GSXF 1250.  Wszystkie bardzo solidne i niezawodne, sprawdzają się w mieście i na długich trasach. Jak odpowiadają ci mniejsze pojemności to w 600-kach też jest sporo ciekawych maszyn. Można kupić to co masz w wersji z owiewką. Ja starszym modelem ( fzs 600 Fazer ) jeździłem pięć sezonów i objechałem m.in. Bałkany. Byłem z niego bardzo zadowolony. Wybór nie jest łatwy bo oferta rynku jest duża. Życzę powodzenia w zakupach.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.05.2021 o 23:04, grzesiek_73 napisał:

Jo Cie ni znoł z tyj strony ?

Teraz się wytłumacz :D

(jak to dwie kreseczki zmieniają sens ;))

:blink::blush::D 

 juz to poprawiam !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

W dniu 11.05.2021 o 15:47, Taurus napisał:

Bys stal na lokomotywy to powiedzial bym gtr 1400 albo FJR 1300 . turysty ze sportowym zacieciem ;).Jednak w  Twoim przypadku sensowne byloby odczekac ,wypolerowac swoje umiejetnosci , dozbierac kasy i kupic cos konkretnego jak np.Z1000SX .Dokupywanie Pierdołów do obecnego to sa tylko polsrodki  i wedlug mnie to strata kasy i czasu a wiele sie nie polepszysz  , no ale Twoja kasa i Twoj wybor.

Przyjdzie czas predzej aniżeli sie tobie wydaje ze zabraknie tobie w twoim motorku poj.silnika , Nm i KM.Tak kazdy mowi na poczatku ze mocy wystarczy , przynajmniej ja nie znam ani jednego motorcyklisty ktory by zostal przy pierwszej poj.sil KM i Nm.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też stałem przed takim dylemacikien, zależało mi na czymś z wygodniejszą pozycją i oczywiście owiewką pozwalającą na bardziej komfortową jazdą w budżecie do 20 tys. Padło na suzuki gsx 1250 fa i po 3 latach mogę powiedzieć że raczej jestem zadowolony. Jeżeli mocy starcza Ci w fz to tu też spokojnie styknie, koni nie zadużo ale moment oki. Pozycja prosta nie męczy nadgarstków, kilka modyfikacji w postaci przeszycia siedzenia, montażu grzanych manetek, deflektora, olejarki i komforcik jak się patrzy. Wymiana wydechu dała lekki sportowy pazur, a po zrzuceniu kufrów można poszaleć. Jedyny minus to 258 kg wagi ale wiadomo to czuć tylko na postoju i manewrach parkingowych. Trwały bezawaryjny silnik i taki lekki sportowy kształt dzięki owiewce lampie i liczniku z gsxra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie obraź się ale trochę przeczysz sam sobie - jeździsz sprzętem 600 ccm, 100 KM. Wystarcza Ci ta moc ale w nastepnym zdaniu zastanawiasz się nad smokiem pokroju Z1000SX ? No to o co chodzi? Podejrzewam, że "sportowość" dla Ciebie oznacza łatwość jazdy z wysokimi prędkościami po autostradach - zgadłem? 

A może jednak przejedź się adventurem. Może się okazać, że np. BMW F700GS ma wszystko, czego Ci potrzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 11.05.2021 o 15:47, Taurus napisał:

Tak kazdy mowi na poczatku ze mocy wystarczy , przynajmniej ja nie znam ani jednego motorcyklisty ktory by zostal przy pierwszej poj.sil KM i Nm.

Tak, ale czasem sie świadomie schodzi w dół.

U mnie było 9KM -> 16KM -> 80KM -> 140KM-> 45KM -> 120KM a teraz mam 70 i jak na razie ten ostatni daje mi najwięcej radochy z jazdy

Bo Panie widlak to je to ? i kuń kuniowi nie równy ?

 

Pozdrawiam 

TomekSHL

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.05.2021 o 15:47, Taurus napisał:

ak kazdy mowi na poczatku ze mocy wystarczy , przynajmniej ja nie znam ani jednego motorcyklisty ktory by zostal przy pierwszej poj.sil KM i Nm.

Ja zmieniłem swoją GSke od suzuki nie dla tego że brakowało jej mocy tylko chciałem gdzieś dalej jechać a przy moim wzroście, prawie 190cm, pokonanie ciągiem 200km już było wyczynem bo tak dupsko bolało. A to tylko 500cm. 

 

12 godzin temu, TomekSHL napisał:

Bo Panie widlak to je to ? i kuń kuniowi nie równy ?

Raz wsiadając na widlaka, już więcej nie chce się czegoś innego :)) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.