pianim Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 Temat wałkowany już nie jeden raz, ale mimo to prosiłbym o pomoc:Wczoraj chciałem odpalić moją Yamahe YZF 125R, niestety ku mojemu zaskoczeniu nie udało się. Jak wstawiałem ją przed zimą to chodziła bez zająknięcia. Niestety wczoraj mnie zaskoczyła. Silnik kręci jak szalony - aku naładowany, niestety nie słychać wogóle prób zagadania... Co sprawdzić, co się mogło stać po zimie?Pierwsza moja myśl to świeca, dzisiaj postaram się gdzieś kupić i wymienic, chyba że macie inne pomysły ... Z góry dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
onkel pyjter Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 Sprawdzć jeszcze czy układ paliwowy nie jest zasmolony i nie podaje paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nfs Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 Sprawdz czy jest iskra a jak jest swieca sucha to paliwo nie dochodzi Jest tam jakis kranik : ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pianim Opublikowano 25 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 Sprawdzć jeszcze czy układ paliwowy nie jest zasmolony i nie podaje paliwa. ...a jak to sprawdzić? Sprawdz czy jest iskra a jak jest swieca sucha to paliwo nie dochodziJest tam jakis kranik : ) kranika nie ma... chyba ... a gdyby jednak był to napewno go nie zakręcałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taurus Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 Cos mi sie wydaje ze mechanika motocyklowa itp.to nie Twoja mocna strona zawitaj w jakims serwisie.Tak bedzie napewno lepiejdla motorka i nie wykluczone taniej dla Ciebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
onkel pyjter Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 Taurus dobrze mówi. Jeżeli nie bardzo masz smykałkę do mechaniki to lepiej oddaj moto fachowcowi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pianim Opublikowano 25 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 przyznam, że nie na tego typu pomoc u Was liczyłem... do serwisu odstawić moto mogę w każdej chwili ale to co jestem w stanie zawsze robiłem sam czy to przy samochodzie czy to przy jednośladzie... więc dlatego pytam... no nic spróbuję sobie poradzić sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
onkel pyjter Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 Nie obraź się ale skoro pytasz jak sprawdzić czystość układu paliwowego i nie wiesz czy Twoje moto ma kranik to mamy prawo uważać, że niekoniecznie lubisz dłubać przy moto.W układzie paliwowym musisz rozebrać kranik/zawór w baku, sprawdzić czystość filtra paliwa i całego gaźnika. Jeżeli masz wtrysk to raczej w nim nie grzeb tylko od razu daj mechnikowi. Ale zacznij od wykręcenia świecy tuż po próbie odpalenia - jeżeli jest mokra to paliwo dochodzi. Wtedy sprawdź czy jest iskra. Jeżeli iskra jest a świeca jest sucha to sprawdź listę jak napisałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pianim Opublikowano 25 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 spoko... nie ma się o co obrażać... Fakt niezaprzeczalny to to, że nie jestem mechanikiem i sięnie do końca znam, ale jestem dupkiem, który próbuje i chce się nauczyć więc zrobię tak jak radzisz... Sprawdzę świecę, ewentualnie drożność przewodów, przy wtryskach grzebać nie będę bo wiem, że akurat na tym trzeba się znać. To moje pierwsze moto z wtryskiem (wcześniej miałem gaźnik) i z tamtym sobie radziłem, dlatego nie oddaje od razu do serwisu bo to nie w moim stylu...Zobaczę co mi się uda zrobić i napewno napiszę jakie rezultaty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nfs Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 Jeszcze raz to samo.Sprawdź świece czy ma iskrę.Jeśli tak to jaką?Jak jest dobra to kręcisz.Wykręcasz świecę i patrzysz czy sucha czy mokra,podaje albo nie paliwo.W czasie jak kręcisz mozesz popróbować składać tzw kosę i pompować klamka sprzegła bo możliwe ze tam masz czujniki i się któryś zawiesił,zaśniedział. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 niestety nie pobawisz sie sam - yzf125 ma wtrysk:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekSHL Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 Temat wałkowany już nie jeden raz, ale mimo to prosiłbym o pomoc:Wczoraj chciałem odpalić moją Yamahe YZF 125R, niestety ku mojemu zaskoczeniu nie udało się. Jak wstawiałem ją przed zimą to chodziła bez zająknięcia. Niestety wczoraj mnie zaskoczyła. Silnik kręci jak szalony - aku naładowany, niestety nie słychać wogóle prób zagadania... Co sprawdzić, co się mogło stać po zimie?Pierwsza moja myśl to świeca, dzisiaj postaram się gdzieś kupić i wymienic, chyba że macie inne pomysły ... Z góry dzięki za pomoc.1. nie zapomniałeś po zimie włączyć przełącznika zapłonu po prawej stronie kierownicy? ;-)2. czy po przekręceniu kluczyka słyszysz pompkę paliwa? Jeśli nie, patrz pkt 13. czy nie masz przypadkiem immobilizera (nie wiem czy miały późniejsze roczniki), i czy ten nie wymaga jakiegoś resetu po wyjęciu akumulatora?4. czy masz alarm, który może blokować odpalenie?5. Poza powyższym standardowe podejście - brakuje prądu, paliwa lub powietrza -> po kolei trzeba eliminować tematy lub oddać w dobre łapki.Powodzenia,T Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek CBR Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 Jeśli moto długo stało, możesz opróżnić bak i nalać "świeżego" paliwa. Może zostawiłeś moto na biegu i zapomniałeś wbić luz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taurus Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 Jak Grzesiek pisze,dziadowskie paliwo tez moze byc przyczyna.W poprzednim motku mialem taki sam problem (Paliwo).Po wlaniu swiezego problem znikl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pianim Opublikowano 26 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 niestety nie pobawisz sie sam - yzf125 ma wtrysk:) ... wiem - niestety, że jeżeli tu będzie problem to sam sobie nie poradzę 1. nie zapomniałeś po zimie włączyć przełącznika zapłonu po prawej stronie kierownicy? ;-)2. czy po przekręceniu kluczyka słyszysz pompkę paliwa? Jeśli nie, patrz pkt 13. czy nie masz przypadkiem immobilizera (nie wiem czy miały późniejsze roczniki), i czy ten nie wymaga jakiegoś resetu po wyjęciu akumulatora?4. czy masz alarm, który może blokować odpalenie?5. Poza powyższym standardowe podejście - brakuje prądu, paliwa lub powietrza -> po kolei trzeba eliminować tematy lub oddać w dobre łapki.Powodzenia,T ad1. )) niestety nie zapomniałem - choć byłoby super, gdyby to był powódad2. słychać jak się aktywuje pompkaad3. no tego nie jestem pewien, ale gdyby to był imo to raczej rozrusznik by wogóle nie kręcił, a u mnie kręci jak szalony tylko zapłonu jakby brakad4. alarm mam (PATROLLINE) ale on chyba nie odcina dopływu paliwa... szukałem w instrukcji i nic takiego nie znalazłem.ad5. prąd jest, zmienie świecę na nową, zaleję nowego paliwa, sprawdze filtr powietrza - mam nadzieję, że to coś pomoże... Może zostawiłeś moto na biegu i zapomniałeś wbić luz To już też sprawdzałem, proprzerzucałem biegi bo brałem pod uwagę opcję, że mimo że kontrolka N świeci to jednak jakiś bieg jest wbity - niestety to też był zły trop Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcinRR. Opublikowano 26 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 Wina może być faktycznie po stronie paliwa.Spróbuj zapodać mu troche plaka i zobaczysz jaka będzie reakcja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pianim Opublikowano 26 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 Wina może być faktycznie po stronie paliwa.Spróbuj zapodać mu troche plaka i zobaczysz jaka będzie reakcja. Tak jeszcze nigdy nie próbowałem... Jaki konkretnie plak? Gdzie psiknąć i ile? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nfs Opublikowano 26 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 W strzykawkę i do cylindra pod świecę.Tyle że jak go zalałeś to problem pogłębiasz.Jak na razie to tylko klikamy a brak informacji co z iskrą,czy świeca zalana czy sucha itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miśor Opublikowano 26 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 Plakiem dmuchać do dolotu, do filtra powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekSHL Opublikowano 26 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 Ale dlaczego ładować jakiś syf do plastików zamiast tzw. Samostart, super start czy inny....No i jak ta świeca wyglada? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekSHL Opublikowano 27 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2015 Parę informacji z forum r125:Jest kilka znanych problemów z tymi sprzętami. Oto lista (może się komuś przyda, niekoniecznie Tobie)1. Oryginalna "fajka" (kapturek) świecy - gwint, który trzyma się na świecy się wyłamuje. Iskra przeskoczy, ale wibracje mogą spowodować problemy z zapłonem podczas jazdy (czyli nie Twój problem raczej)2. Połączenia cewki korodują bardzo szybko. Kiepskie połączenie - efekt jak powyżej3. Kable pod stacyjką się poluźniają i zdarza się, że moto się zatrzyma bez ostrzeżeniaJak coś jeszcze znajdę, to podrzucęPozdrawiam,T Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pianim Opublikowano 1 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2015 Dzisiaj sprawdziłem świecę - iskra jest , świeca jest mokra. Sprawdziłem też kable i filtr powietrza - wszystko wygląda ok. Jutro zaleję świeżego paliwa zobaczymy czy to coś da... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brojler Opublikowano 1 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2015 Nie raz zdarzało się, że swieca jarzyła jak szalona, ale była problemem. Ja radzę od razu ją zmienić, bo to tania rzecz. A paliwo kilkumiesięczne to nie problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 1 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2015 To że świeca daje iskre w cisnieniu atmosferycznym wcale nie znaczy że bedzie ja dawać w silniku;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arczi137 Opublikowano 1 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2015 To że świeca daje iskre w cisnieniu atmosferycznym wcale nie znaczy że bedzie ja dawać w silniku;)Tu sie zgodze. Czesto tak sie dzialo w PRL'owych sprzetach. Iskra pod wplywem cisnienia sprezania zanikala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.