Marcin Smaczne Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 Witam Wszystkich !.Mam nadzieje, że pomożecie mi w wyborze a dokładniej w zawężeniu grona motocykli, na których sie skupię i przejadę w przyszłym sezonie podczas poszukiwań dobrego egzemplarza. Jest to mój pierwszy sezon i puki co śmigam na gs 500e nie zrobiłem nim za wiele bo ponad 2tys. km więc i doświadczenie dalej znikome. Chodzi o to, że sam nie wiem czy szukać czegoś w granicach 80 kucy by przeskok z gs'a nie był dla mnie jako nowicjusza zbyt wielki lub szukać juz czegoś w granicach 100..to jest pierwszy dylemat, drugi to już sam wybór danego motocykla tak aby był jak najlepszym wyborem jako 2 moto. cena do max 14 000 zł. Dużo rolę odgrywa również wzrost - 175cm więc najlepiej coś "niskiego" ale to już sprawdzę mając pełną kwotę oraz podczas jakiś tam jazd próbnych w przyszłym sezonie Oczywiście tylko nakedy coś do 80 koni.. puki co widze tylko Kawasaki er6n, na celowniku, xj6 jakoś cenowo wysoką stoją coś w okolicach stówki... Suzuki gsr 600 Hornet od 2007r. Yamaha Fz6 po 2005r. a tu coś z innej beczkico zapewne jest ponad moje umiejętności ale strasznie kusi.. - Buell XB9S co sądzicie ? na jakiej maszynie sie skupić, która wyrzucić z kręgu poszukiwań ? z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam Marcin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MisterTwister Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 Naprawdę czujesz taką potrzebę większej mocy? W przypadku nakedów powyżej 120km/h komfortu z jazdy praktycznie już nie ma.Mój bandzior ma 78KM i powiem szczerze, nie prędko zmienię na coś większego, o ile w ogóle.Wysokie rocznik ze 100 kucami będą niestety drogie.Może jeszcze za wcześnie odpuszczasz sobie tego GS`a. 2tys. nawiniętych kilometrów to bardzo mało, by wyrobić sobie zdanie jakiej maszyny tak naprawdę potrzebujesz.Proponuję, byś sam się przymierzył do konkretnych modeli, jakaś rundka testowa - wtedy będziesz miał jako takie wyobrażenie o danym modelu.Wizualnie trudno określić, który będzie optymalny. Do motonga trzeba się po prostu przymierzyć.Ilu motocyklistów, tyle opinii o danych modelach. Trudno, by ktoś za Ciebie podjął decyzję, który będzie optymalny i "uszyty na miarę" dla Ciebie.Sam powinieneś określić, czego tak naprawdę oczekujesz od motocykla, w jakim cyklu i na jakich trasach będziesz jeździł, czym taki motocykl powinien się charakteryzować. Dopiero wtedy można zawężać krąg zainteresowań konkretnymi modelami. Ja dla przykładu potrzebowałem motorka do codziennej jazdy, na niedalekie wypady. Wybór padł na Horneta i Bandziora - niestety nie udało mi się kupić za kasę jaką miałem takiego Horneta, jakiego bym chciał, trafił mi się za to idealny bandzior. Jak ktoś na forum napisał, bandziora albo pokochasz albo go znienawidzisz. Ja z każdym kilometrem coraz bardziej się do niego przywiązuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STAWROS Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 Honde Hornet po 2007 albo yamahe fazera bez owiewek szukaj którego z nich byś nie wybrał to będziesz zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dembis Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 A może te max 14 tyś przeznaczyć w części na paliwo i jeszcze trochę pojeździć? I wybadać czy raczej jazda turystyczna czy może "szybsza" i wtedy poszukiwanie drugiej maszyny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frozentom Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 Dorzuciłbym do listy potencjalnych kandydatów Hondę CBF600N. Moc oddaje bardzo liniowo. Motocykl jest bardzo łagodny i przewidywalny, za to jak potrzeba odkręcić, np. przy wyprzedzaniu, to nie zamula i spełnia swoje zadanie. Wymagania cenowo - wzrostowo - wiekowe, myślę, że również spełnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STAWROS Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 A może te max 14 tyś przeznaczyć w części na paliwo i jeszcze trochę pojeździć? I wybadać czy raczej jazda turystyczna czy może "szybsza" i wtedy poszukiwanie drugiej maszyny Jest to tez jedna z rozsądnych opcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Smaczne Opublikowano 9 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 Dzięki z pomocne opinie i liczę na wiecej!, no tak nie napisałem w jakich celach będzie mi służył motocykl, głownie w 90% dom-praca-dom czasami jakiś wypad na weekend z naciskiem na czasami. Suzuki faktycznie spełnia moje oczekiwania i nie mam jakiegoś MEGA parcia na mocniejsze moto lecz nie ma też co ukrywać, że czasami tej mocy brakuje ...a wracająć do tego, że mam bardzo znikome doświadczenie to dlatego zastanawiam się czy przejść na er6n, która ma nie co więcej koni od gs'a a mniej aniżeli pozostali kandydaci ...co do samej przymiarki jeździłem tylko na Bandziorze 600 od kumpla i fajnię się latało pomijając, że sprawiał wrażenie o wiele cieższego ale to pewnie ta róznica pomiedzy gs 500, co do reszty to puki nie uzbieram hajsu to nikt mi sie przejechać nie da a samo posiedzenie na danym modelu nic mi nie da ;/...Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anasazi Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 Wg mnie CBF. Fajne, wygodne moto. Przy Twoim wzroście idealne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
onkel pyjter Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 ER6N powinien Ci przypaść do gustu.Jeżeli jednak skusisz się na 600 ccm to nie obawiaj się za bardzo, moc 100 KM nie jest straszna bo pojawia się przy prawie maksymalnych obrotach. Liczy się moment obrotowy a ten w 600 jest wyraźnie większy od GSa. Jeżeli będziesz odkręcał do 3/4 skali to raczej niczym Cię moto nie zaskoczy.Co do Buella - cholera wie z czym się to je, aż jednego widziałem w naszych stronach. Można przypuszczać że wykop ma niekiepski, na dojazdy do roboty może się okazać że niepotrzebnie duży. Ale szpas z jazdy spory :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cannibalus Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 Hej Marcin - masz nieżły budzet i jak zakochałes się w najkedach to za 14 000 kupujesz już boksera BMW z ABS np coś z serii R1150R - masz 86 KM i piękny klasyczny naked, który jeszcze za 20 lat będzie wzbudzał ciekawość na drodze no i moto zaskakuje przyspieszeniem i elestycznoscią niejednego motonite na światłach Jeśli masz rozum w głowie a nie w manetce gazu to moc i wielkość moto schodzi na drugi plan, bo ogarniesz go bez najmniejszego problemu. Wzrostem też (kanapa 820 więc z Twoim 175cm dotykasz całymi stopami asfaltu) Moto prowadzi się jak rower, jazda na nim a na GS500 to w ogóle przepaść. Wbrew złośliwym opiniom motocykl BMW nie wymaga worka pieniędzy na serwis i naprawy Oczywiście nie każdy jest przygotowany na zakup motocykla za 14 000 z rocznika 2002/2001 ale to już zupełnie inna sprawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Smaczne Opublikowano 10 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 Witam! dzięki za kolejne podpowiedzi , co do mocy to staram się jeździć z głową tak co by jej nie stracić..aa GS dużo wybacza iamoje obawy były spowodowanę, że, większy motocykl już tyle nie wybaczy na drodze..dlatego cały czas myśle czy nastepne moto ma być cos o mocy pokroju er6n czy cos juz w okolicach tych 100km..co do BWM, o którym pisze cannibalus, owszem fajny sprzęt do tego ten ABS fakt, że to też mile widziane ale sam motocykl no nie moj typ;D a teraz chciałym już kupić coś co mi się naprawdę podoba..przy gs kierowałem sie tylko i wyłącznie radami na różnych forach...nie interesowały mnie wygląd, dzwięk wydechu czy też sama moc...ważne było aby coś liznąć z moto i w miarę go ogarnąć...teraz trzeba iść do przodu i zobaczyć co będzie...chyba nic wiecej i najlepiej będzie jeśli na przyszły sezon z gotowką w dłoni wybiorę sie na jakieś jazdy próbne danymi motocyklami i to pewnie mnie uwierdzi w przekonaniu, ktory to ten "dla mnie" co do tematu to chodziło mi też o wyeliminowanie tych "gorszych" , że tak to napisze..tych, które naprawdę nie nadają sie na 2 moto, które sie gorzej prowadzi, sa bardziej awaryjne (chodź tu nie do końca bo kupując maszynę licze sie z tym, że utrzymanie musi kosztować w koncu nie są one niezniszczalne)...a wybrać taki, ktory będzie Waszym zdaniem najlepszym wyborem, ktory i tak ja na koncu sam zwerifikuje boo jak wiadomo człowiek jak sie uprze to i tak kupi ja chciałbym tylko żeby mnie pokierować na taką trójkę między, którą wybiorę...no i ten buell.. strasznie kusi..;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taurus Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 A moze Yamaha XJ6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Smaczne Opublikowano 10 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 xj6 owszem ;D ładniejsza od er6n..lecz cenowo nie wiem czy kupie dobry model za kwotę 14tys. najchętniej kupiłbym gsr 750 nie patrząc na moc itd... na moje obawy..bo wygląd powala... ale to juz niestety grubo przekracza moj limit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sonic Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 Moc 600 to dopiero odczujesz po przekroczeniu 10 tys obrotów, jak jeździłeś już czymś to spokojnie sto koni ogarniesz. Te BMW waży ~ 240 kilo, to już nie ten fun E: Dopiero teraz zczaiłem po avatarze, że do mnie pisales, więc moja opinia będzie pewnie uznana jako zdecydowanie subiektywna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cannibalus Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 215 a 238 czy to aż taka różnica? Jak ruszysz wszystko staje się lekkie Ważne jak się prowadzi. No ale i tak koledze się nie podobają beemy więc nie ma o czym gadać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sonic Opublikowano 10 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 238 zalany? 600tki ważą ~ 200 zalane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cannibalus Opublikowano 11 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 238 zalany? 600tki ważą ~ 200 zalane zalany po korek... masa (a na pewno różnica nawet i te 30 czy 40kg) w motocyklach to żaden problem szczególnie dla chłopa. A i to i tak tylko na parkingu da się odczuć. Jesli moto się świetnie prowadzi a z tego słyną beemki to kilogramy wg mnie nie mają znaczenia. Wolę cięższy ale "słuchający" się kierowcy niż lżejszy a kiepski w prowadzeniu, szczególnie w zakrętach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanPawelS Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 Hej, miałem podobne obawy, dylematy i warunki ok roku temu ale po kolei:po ok 20 latach wróciłem do jazdy na moto i wpadła mi na oko GSka ale w wersji F 2004rmachnąłem tym ok 8 tys. km w sezon i zacząłem myśleć o zmianie zaczałem szukać tak jak Ty kolejnego moto i testowałemSV650 lekki i zwinny nie wysoki (mam 173cm i 65kg) ale w wersji naked coś mi nie siadło a wersja z owiewką pozycja zbyt sportowa, GSX-F fajny ale trochę przyciężki, V-strom za wysoki i pozycja nie ta, Hornet - fajny ale 100 koni...testowałem jeszcze troche innych i naków i pastików ale nie mogłem znaleźć nic dla siebie zawsze mi coś nie pasowało później przez przypadek okazało się, ze znajomy ma do sprzedania Z750S 110 KM(220kg) przejechałem się i ...przejeździłem nim już 2 sezony i nie myśle o zmianie, a czuję się dużo lepiej niż na GS mimo, że moto cięższe i 2 razy mocniejsze. Wniosek: nie przejmuj się opiniami, wagą i mocą, bo jak masz olej w głowie to nie będzie problemu z tymi rzeczami, tylkotestuj i przymierzaj się bez skrupułów aż Ci coś siądzie. PS z całym szacunkiem dla kolegów, którzy piszą opinie, nie rozumiem jak nie czują tych 600cm (lub 100KM) poniżej 10.ooo rpm skoro takie moto ma przyspieszenie 3,5s do 100km/h na pierwszym biegu, a maksymalny moment 75 Nm przy 8ooo obr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sonic Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 Jakie 75nm? i jakie 8000?? to rzędówka, do tego 600 więc z całym szacunkiem trzeba kręcić wysoko. ~63 nm przy 10 000100 koni przy 12 000 Honda cb 600/ yamaha fz6/ suzuki GSR 600 Co do tej masy to im lżejsze moto tym lepiej będzie sobie radziło w ciasnych zakrętach, wystarczy pogadać z użytkownikami lekkich jednocylindrowców którzy robią sportowe litry na krętych drogach. Inna sprawa jeśli ktoś jeździ rekreacyjnie wtedy ta masa w sumie jest bez większego znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
becker Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 hehe, zgadza sie z tym robieniem "litrów" na zakrętach, generalnie jest masa to jest strach. z nakedów brat ostatnio kupił kawasaki zephyra 750, zaplacil 6000, moto w swietnym stanie. poczytaj o tym modelu, nie produkują juz tego sprzęta, ale jak cie zainteresuje to ja uwazam, ze warto.ja osobiście odradzam 600-tki, często piłowane i kręcone na maxa, bo moc 100km uzyskiwana jak napisali wyżej - dopiero przed czerwonym. do fajnego smigania nie potrzeba duzej mocy, popatrz na choppery, nierzadko pojemnosc 1400 a moc 70km, ale wazne od którego momentu uzyskiwana? jesli chcesz rzędowa "czwórke" to chyba raczej 750, zephyr wlaśnie albo CB750, suzuki inazuma. 100 km ma już np. yamaha FZX ale wygląd nie każdemu pasuje, no i zapierd.. lepiej niz wyzej wymienione .może V-ki poszukaj? SV650 ktoś wymieniał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sonic Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 Sporo osób zachwala SV 650, średni zakres obrotów podobno poezja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 A GSF 1200 S z 2005 roku, od drugiego właściciela z polskiego salonu byś nie chciał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Smaczne Opublikowano 13 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 Witam, Becker pewnie masz racje ale jak już pisałęm moto ma być w 90% dojazd do pracy i czasami jakieś latanie z kumplami..a po 2 musi mi sie podobać bo tak jak olałem wygląd przy wyborze gs'a patrząc jedynie na coś co polecają do nauki tak teraz chciałym coś co mi się będzie podobać i taki gsr 750 jest najpiękniejsze ale nie ten hajs ;/... jakiśle lekki zwinny naked, który dam rade ogarnąć zważająć na moje 2tys km przejechane co jest dosłownie niczym..więc chyba najlepszym rozwiązaniem będzie tak jak ktoś napisał pojeździć na paru motocyklach i zobaczyć, który mi najlepiej podejdzie, sv'ki nawet nie oglądałęm ale jednak również wpadnie w grono selekcjonowanych motocykli ;D...Wicher nie wiem czy podołam takiej maszynie ;D bo moje doświadczenie to troche ponad 2 tys km na GS'ie i pare dni na bandziorze 600. Dalej myślę jeszcze nad tym Buell'em jeździł tym ktoś ;D ?Pozdrawiam Marcin! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cannibalus Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 a Kawasaki Versys 650 Cie nie interesuje? Znajomy ma na sprzedaż takiego. Bardzo przyzwoity i zwinny sprzęt wybaczający błędy początkującym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Smaczne Opublikowano 13 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 Cannibalus fajny sprzęcik ale jak już pisałem kolejne moto musi mi się podobać ;D więc Versys odpada , czekam na opinie na temat Buell'a XB9SX Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.