Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

kupno drugiego motocykla


Marcin Smaczne

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich !.

Mam nadzieje, że pomożecie mi w wyborze a dokładniej w zawężeniu grona motocykli, na których sie skupię i przejadę w przyszłym sezonie podczas poszukiwań dobrego egzemplarza.

 

Jest to mój pierwszy sezon i puki co śmigam na gs 500e nie zrobiłem nim za wiele bo ponad 2tys. km więc i doświadczenie dalej znikome.

 Chodzi o to, że sam nie wiem czy szukać czegoś w granicach 80 kucy by przeskok z gs'a nie był dla mnie jako nowicjusza zbyt wielki lub szukać juz czegoś w granicach 100..to jest pierwszy dylemat, drugi to już sam wybór danego motocykla tak aby był jak najlepszym wyborem jako 2 moto. cena do max 14 000 zł. Dużo rolę odgrywa również wzrost - 175cm więc najlepiej coś "niskiego" ale to już sprawdzę mając pełną kwotę oraz podczas jakiś tam jazd próbnych w przyszłym sezonie ;) Oczywiście tylko nakedy ;)

 

 

 

coś do 80 koni..

 

 puki co widze tylko Kawasaki er6n, na celowniku, xj6 jakoś cenowo wysoką stoją ;)

 

coś w okolicach stówki...

 

Suzuki gsr 600

 

Hornet od 2007r.

 

Yamaha Fz6 po 2005r.

 

a tu coś z innej beczki

co zapewne jest ponad moje umiejętności ale strasznie kusi.. - Buell XB9S ;)

 

co sądzicie ? na jakiej maszynie sie skupić, która wyrzucić z kręgu poszukiwań ? z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam Marcin. 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 131
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Naprawdę czujesz taką potrzebę większej mocy? W przypadku nakedów powyżej 120km/h komfortu z jazdy praktycznie już nie ma.

Mój bandzior ma 78KM i powiem szczerze, nie prędko zmienię na coś większego, o ile w ogóle.

Wysokie rocznik ze 100 kucami będą niestety drogie.

Może jeszcze za wcześnie odpuszczasz sobie tego GS`a. 2tys. nawiniętych kilometrów to bardzo mało, by wyrobić sobie zdanie jakiej maszyny tak naprawdę potrzebujesz.

Proponuję, byś sam się przymierzył do konkretnych modeli, jakaś rundka testowa - wtedy będziesz miał jako takie wyobrażenie o danym modelu.

Wizualnie trudno określić, który będzie optymalny. Do motonga trzeba się po prostu przymierzyć.

Ilu motocyklistów, tyle opinii o danych modelach. Trudno, by ktoś za Ciebie podjął decyzję, który będzie optymalny i "uszyty na miarę" dla Ciebie.

Sam powinieneś określić, czego tak naprawdę oczekujesz od motocykla, w jakim cyklu i na jakich trasach będziesz jeździł, czym taki motocykl powinien się charakteryzować. Dopiero wtedy można zawężać krąg zainteresowań konkretnymi modelami.

 

Ja dla przykładu potrzebowałem motorka do codziennej jazdy, na niedalekie wypady. Wybór padł na Horneta i Bandziora - niestety nie udało mi się kupić za kasę jaką miałem takiego Horneta, jakiego bym chciał, trafił mi się za to idealny bandzior. 

Jak ktoś na forum napisał, bandziora albo pokochasz albo go znienawidzisz. Ja z każdym kilometrem coraz bardziej się do niego przywiązuję  :wub:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzuciłbym do listy potencjalnych kandydatów Hondę CBF600N. Moc oddaje bardzo liniowo. Motocykl jest bardzo łagodny i przewidywalny, za to jak potrzeba odkręcić, np. przy wyprzedzaniu, to nie zamula i spełnia swoje zadanie. Wymagania cenowo - wzrostowo - wiekowe, myślę, że również spełnia. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki z pomocne opinie i liczę na wiecej!, no tak nie napisałem w jakich celach będzie mi służył motocykl, głownie w 90% dom-praca-dom ;) czasami jakiś wypad na weekend z naciskiem na czasami. Suzuki faktycznie spełnia moje oczekiwania i nie mam jakiegoś MEGA parcia na mocniejsze moto lecz nie ma też co ukrywać, że czasami tej mocy brakuje ;)...a wracająć do tego, że mam bardzo znikome doświadczenie to dlatego zastanawiam się czy przejść na er6n, która ma nie co więcej koni od gs'a a mniej aniżeli pozostali kandydaci ...co do samej przymiarki jeździłem tylko na Bandziorze 600 od kumpla i fajnię się latało pomijając, że sprawiał wrażenie o wiele cieższego ale to pewnie ta róznica pomiedzy gs 500, co do reszty to puki nie uzbieram hajsu to nikt mi sie przejechać nie da a samo posiedzenie na danym modelu nic mi nie da ;/...Pozdrawiam! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ER6N powinien Ci przypaść do gustu.

Jeżeli jednak skusisz się na 600 ccm to nie obawiaj się za bardzo, moc 100 KM nie jest straszna bo pojawia się przy prawie maksymalnych obrotach. Liczy się moment obrotowy a ten w 600 jest wyraźnie większy od GSa. Jeżeli będziesz odkręcał do 3/4 skali to raczej niczym Cię moto nie zaskoczy.

Co do Buella - cholera wie z czym się to je, aż jednego widziałem w naszych stronach. Można przypuszczać że wykop ma niekiepski, na dojazdy do roboty może się okazać że niepotrzebnie duży. Ale szpas z jazdy spory :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Marcin - masz nieżły budzet i jak zakochałes się w najkedach to za 14 000 kupujesz już boksera BMW z ABS np coś z serii R1150R - masz 86 KM i piękny klasyczny naked, który jeszcze za 20 lat będzie wzbudzał ciekawość na drodze no i moto zaskakuje  przyspieszeniem i elestycznoscią niejednego motonite na światłach ;)

 

Jeśli masz rozum w głowie a nie w manetce gazu to moc i wielkość moto schodzi na drugi plan, bo ogarniesz go bez najmniejszego  problemu. Wzrostem też (kanapa 820 więc z Twoim 175cm dotykasz całymi stopami asfaltu) Moto prowadzi się jak rower, jazda na nim a na GS500 to w ogóle przepaść. Wbrew złośliwym opiniom motocykl BMW nie wymaga worka pieniędzy na serwis i naprawy ;) Oczywiście nie każdy jest przygotowany na zakup motocykla za 14 000 z rocznika 2002/2001 ale to już zupełnie inna sprawa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! dzięki za kolejne podpowiedzi ;),  co do mocy to staram się jeździć z głową tak co by jej nie stracić;)..aa GS dużo wybacza iamoje obawy były spowodowanę,  że, większy motocykl już tyle nie wybaczy na drodze..dlatego cały czas myśle czy nastepne moto ma być  cos o mocy pokroju er6n czy cos juz w okolicach tych 100km..co do BWM, o którym pisze cannibalus, owszem fajny sprzęt do tego ten ABS fakt, że to też mile widziane ale sam motocykl no nie moj typ;D a  teraz chciałym już kupić coś co mi się naprawdę podoba..przy gs kierowałem sie tylko i wyłącznie radami na różnych forach...nie interesowały mnie wygląd, dzwięk wydechu czy też sama moc...ważne było aby coś liznąć z moto i w miarę go ogarnąć...teraz trzeba iść do przodu i zobaczyć co będzie...chyba nic wiecej i najlepiej będzie jeśli na przyszły sezon z gotowką w dłoni wybiorę  sie na jakieś jazdy próbne danymi motocyklami i to pewnie mnie uwierdzi w przekonaniu, ktory to ten "dla mnie" co do tematu to chodziło  mi też o wyeliminowanie tych "gorszych" , że tak to napisze..tych, które naprawdę nie nadają sie na 2 moto, które sie gorzej prowadzi, sa bardziej awaryjne (chodź tu nie do końca bo kupując maszynę licze sie z tym, że utrzymanie musi kosztować w koncu nie są one niezniszczalne)...a wybrać taki, ktory będzie Waszym zdaniem najlepszym wyborem, ktory i tak ja na koncu sam zwerifikuje boo jak wiadomo człowiek jak sie uprze to i tak kupi ja chciałbym tylko żeby mnie pokierować na taką trójkę między, którą wybiorę;)...no i ten buell.. strasznie kusi..;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc 600 to dopiero odczujesz po przekroczeniu 10 tys obrotów, jak jeździłeś już czymś to spokojnie sto koni ogarniesz.

 

Te BMW waży ~ 240 kilo, to już nie ten fun :)

E: Dopiero teraz zczaiłem po avatarze, że do mnie pisales, więc moja opinia będzie pewnie uznana jako zdecydowanie subiektywna :ph34r:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

238 zalany?

 

600tki ważą ~ 200 zalane

 

zalany po korek...

 

 

masa (a na pewno różnica nawet i te 30 czy 40kg) w motocyklach to żaden problem szczególnie dla chłopa. A i to i tak tylko na parkingu da się odczuć. Jesli moto się świetnie prowadzi a z tego słyną beemki to kilogramy wg mnie nie mają znaczenia. Wolę cięższy ale "słuchający" się kierowcy niż lżejszy a kiepski w prowadzeniu, szczególnie w zakrętach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, miałem podobne obawy, dylematy i warunki ok roku temu ale po kolei:

po ok 20 latach wróciłem do jazdy na moto i wpadła mi na oko GSka ale w wersji F 2004r

machnąłem tym ok 8 tys. km w sezon i zacząłem myśleć o zmianie zaczałem szukać tak jak Ty kolejnego moto i testowałem

SV650 lekki i zwinny nie wysoki (mam 173cm i 65kg) ale w wersji naked coś mi nie siadło a wersja z owiewką pozycja zbyt sportowa, GSX-F fajny ale trochę przyciężki, V-strom za wysoki i pozycja nie ta, Hornet - fajny ale 100 koni...

testowałem jeszcze troche innych i naków i pastików ale nie mogłem znaleźć nic dla siebie zawsze mi coś nie pasowało później przez przypadek okazało się, ze znajomy ma do sprzedania Z750S 110 KM(220kg) przejechałem się i ...przejeździłem nim już 2 sezony i nie myśle o zmianie, a czuję się dużo lepiej niż na GS mimo, że moto cięższe i 2 razy mocniejsze.

 

Wniosek: nie przejmuj się opiniami, wagą i mocą, bo jak masz olej w głowie to nie będzie problemu z tymi rzeczami, tylko

testuj i przymierzaj się bez skrupułów aż Ci coś siądzie.

 

PS z całym szacunkiem dla kolegów, którzy piszą opinie, nie rozumiem jak nie czują tych 600cm (lub 100KM) poniżej 10.ooo rpm skoro takie moto ma przyspieszenie 3,5s do 100km/h na pierwszym biegu, a maksymalny moment 75 Nm przy 8ooo obr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie 75nm? i jakie 8000?? to rzędówka, do tego 600 więc z całym szacunkiem trzeba kręcić wysoko.

 

~63 nm przy 10 000

100 koni przy 12 000

 

Honda cb 600/ yamaha fz6/ suzuki GSR 600

 

Co do tej masy to im lżejsze moto tym lepiej będzie sobie radziło w ciasnych zakrętach, wystarczy pogadać z użytkownikami lekkich jednocylindrowców którzy robią sportowe litry na krętych drogach. Inna sprawa jeśli ktoś jeździ rekreacyjnie wtedy ta masa w sumie jest bez większego znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe, zgadza sie z tym robieniem "litrów" na zakrętach, generalnie jest masa to jest strach.

 

z nakedów brat ostatnio kupił kawasaki zephyra 750, zaplacil 6000, moto w swietnym stanie. poczytaj o tym modelu, nie produkują juz tego sprzęta, ale jak cie zainteresuje to ja uwazam, ze warto.

ja osobiście odradzam 600-tki, często piłowane i kręcone na maxa, bo moc 100km uzyskiwana jak napisali wyżej - dopiero przed czerwonym. 

do fajnego smigania nie potrzeba duzej mocy, popatrz na choppery, nierzadko pojemnosc 1400 a moc 70km, ale wazne od którego momentu uzyskiwana? 

jesli chcesz rzędowa "czwórke" to chyba raczej 750, zephyr wlaśnie albo CB750, suzuki inazuma. 100 km ma już np. yamaha FZX ale wygląd nie każdemu pasuje, no i zapierd.. lepiej niz wyzej wymienione :).

może V-ki poszukaj? SV650 ktoś wymieniał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Becker pewnie masz racje ale jak już pisałęm moto ma być w 90% dojazd do pracy i czasami jakieś latanie z kumplami..a po 2 musi mi sie podobać bo tak jak olałem wygląd przy wyborze gs'a patrząc jedynie na coś co polecają do nauki tak teraz chciałym coś co mi się będzie podobać i taki gsr 750 jest najpiękniejsze ale nie ten hajs ;/... jakiśle lekki zwinny naked, który dam rade ogarnąć zważająć na moje 2tys km przejechane co jest dosłownie niczym..więc chyba najlepszym rozwiązaniem będzie tak jak ktoś napisał pojeździć na paru motocyklach i zobaczyć, który mi najlepiej podejdzie, sv'ki nawet nie oglądałęm ale jednak również wpadnie w grono selekcjonowanych motocykli ;D...Wicher nie wiem czy podołam takiej maszynie ;D bo moje doświadczenie to troche ponad 2 tys km na GS'ie i pare dni na bandziorze 600. Dalej myślę jeszcze nad tym Buell'em jeździł tym ktoś ;D ?Pozdrawiam Marcin! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.