Brojler Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Blue, przód Ci nigdy nie "odjechał"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiloszRR Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Zbyt wysokie ciśnienie jest niebezpieczne, opona nie pracuje w sposób jaki powinna, motocykl gorzej się prowadzi, a opony przedwcześnie zużywają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamv Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2012 walilem tyle powietrza, bo myslalem, ze jakdam wiecej, to zuzyje sie pozniej. to co mam zrobic? obie mam jednakowe. ile dalbys Milosz na moim miejscu? tylko miasto i trasa, czasami glebokie pochylenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiloszRR Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Tyle ile przewidział producent, czyli 1,2 tył i 1,7 przód jeśli masz obie D211. Pomijając fakt że 211 to nie są opony przeznaczone na drogę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamv Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 dlaczego nie na droge? maja homologacje, wiec jakies normy spelniaja. jezdzi sie pieknie, nawet z za duzym cisnieniem. mozesz uzasadnic? pytam, bo poprostu nie wiem, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiloszRR Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Bo to bardzo miękka opona która na drodze schodzi w oczach a jest nie do wykorzystania, zajebista na tor gdzie można ją wykorzystać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamv Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 no wlasnie zauwazylem, ze trzyma sie niemilosiernie, nawet na tym za duzym cisnieniu. zobacze na ile mi starczy, najwyzej juz takich nie kupie. to na droge moze chyba byc troszke wieej niz producent zaleca na tor, prawda? 2 na przod, 1,6 na tyl powinno byc ok? wiem, ze napiszesz, ze producent mowi tyle i mam sie trzymac, ale tak jak sam napisales, nie wykozystam jej w pelni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonasz Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 No dobra. A co z turystykami, w moim producent zaleca przód 2,5 tył 2,9. Zalozyłem nówki bt 021. Lubię trochę przytrzeć kolanem . Jakie ciśnienie powinienem mieć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nfs Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 A jakie masz moto?bo coś chyba pokręcileś z ciśnieniami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiloszRR Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Już pisałęm, ciśnienie walić takie jak zaleca producent, inaczej opona zużyje się zbyt wcześnie. Ciśnienia podawane na ciepło! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonasz Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 A jakie masz moto?bo coś chyba pokręcileś z ciśnieniami.St 1100 Pan Europa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luckyluke28 Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Z cisnienem to raczej tak jak w oponach samochodowych czyli nie mniej ni wiecej tyle ile przewidziane przez producenta czyli albo bierze mocniej srodkiem ( za wysokie cisnienie) albo bokami ( za niskie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Unfamiliar Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 "bierze" czyli się ściera:)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamv Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 ok, czyli jak uruchomie sprzeta, to lece z Leszczyn do Rybnika na stacje zmienic cisnienie. z tymi oponami to zobacze jak szybko beda sie scierac. nastepnym razem kupie inne. narazie zauwazylem, ze te cholerne linie i latane drogi nie sa az tak sliskie jak na pilotkach i racetecach, w ktorych tez pewnie mialem za wysokie cisnienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr__K Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Parę uwag:1. Zakładanie innych rozmiarów opon niż te rekomendowane przez producenta to przeważnie głupi pomysł. Sam jeżdżę Fazer`em z 2001 roku, z przodu mam szer. 110, tył 160 - śmiga się rewelacyjnie, jazda po winklach to czysta przyjemność. Znajomy założył 180 na tył. Efekt? Jak stoi wygląda fajnie, ale jeździ się gorzej. Duży moment prostujący, trzeba się mocno siłować przy przechodzeniu z zakrętu w zakręt itp. Niewarto.2. Ciśnienie - wystarczy ściągnąć z neta serwisówkę lub podręcznik użytkownika i najlepiej ustawić tak jak tam piszę.3. Obniżanie i podwyższanie motocykla - tylko używając dostepnych w motocyklu środków do regulacji. Sam chciałem trochę podnieść fazera za pomocą dog-bone`ów, bo mam 190cm, ale zrezygnowałem z tego pomysłu. Wątpię, żeby przeciętny motocyklista znał się lepiej na ustawieniu geometrii zawieszeń niż inżynierowie Yamahy, Kawy, Suzuki itd. I znowu pytanie, czy chcemy żeby motocykl fajniej wyglądał czy fajniej jeździl? Wybór indywidualny.4. Zamykanie gumy - podczas zwykłej jazdy na zwykłym asfalcie, praktycznie nie do zrobienia. A jak już ktoś chce próbować to niech pamięta o paru rzeczach:- wybrać miejsce z dobrym asfaltem (kiedyś widziałem kolesi co próbowali takie rzeczy robić na parkikngu przed Auchan gdzie była kostka brukowa, długo nie trzeba było czekać na glebię - ROZGRZAĆ OPONY! I to nie jeżdżac na wprost tylko stopniowo zawężając koło tak żeby boki się nagrzały- najlepiej żeby było ciepło > 20st.Poza tym jaki sens ma zamykanie gumy... Kolejna rzecz robiona dla szpanu. To samo co z zejściem na kolano.To powinien być skutek pewnego stylu jazdy, a nie cel sam w sobie. Liczy się prędkość z jaką się pokonuje dany zakręt - jak będziemy stopniowo robić to coraz szybciej to prędzej czy później dotkniemy sliderem asfaltu i opona też się domknie. Robienie tego na siłę to proszenie się o glebę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ben10 Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Robienie tego na siłę to proszenie się o glebę.... a szacun na dzielni ? a +10 do respektu ? a arbuzy pod pachami ? a cytat o tym że zabija nas to co kochamy ? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
august. Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Mnie bardziej cieszy mocne pochylenie w zakręci niż jego szybkie pokonanie,z drugej strony nie mogę sie przełamać aby zamknąć oponę. Z przodu pozostał mi 1mm z tyłu koło 5-8 mm opny mam Dunlop D209. A ciśnienie jest podawane na oponie, przynajmniej na tylnej,mi pisze 42psi 2,9bar cold. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonasz Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Mnie bardziej cieszy mocne pochylenie w zakręci niż jego szybkie pokonanie,z drugej strony nie mogę sie przełamać aby zamknąć oponę. Z przodu pozostał mi 1mm z tyłu koło 5-8 mm opny mam Dunlop D209. A ciśnienie jest podawane na oponie, przynajmniej na tylnej,mi pisze 42psi 2,9bar cold.Tylko że to chyba maksymalne ciśnienie, dla tej opony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
august. Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 pewnie tak,ponewaz ma podana maksymalna nośność 325kg i ciśnienie 2,9.Założyłem,że takie należy zastosować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamv Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 sprawdzasz cisnienie siedzac na moto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
august. Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Chodzi mi o to,ze na oponie jest napisane jaka jest jej maksymalna nośność a obok tego jakie maksymalne ciśnienie kiedy opona jest zimna,Serwisówka podaje ze ma ono wynosić 2,8 z podkreśleniem,ze mierzone na zimno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr__K Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Mnie bardziej cieszy mocne pochylenie w zakręci niż jego szybkie pokonanie,z drugej strony nie mogę sie przełamać aby zamknąć oponę. [...]W 100% się z Tobą zgadzam ...tylko, że to trochę idzie w parze. Sam próbowałem domknąć oponę jeżdżąc w kółko po rondzie. Pochylenie było duże, ale prędkość mała, do tego trzeba było na 2-ce jechać, więc reakcja na gaz też była ostrzejsza i każdy ruch nadgarstkiem wprowadzał nerwowość. W końcu znalazłem większe rondo, gdzie można było jechać spokojnie na trójce i z większą prędkością - od razu lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ben10 Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Chodzi mi o to,ze na oponie jest napisane jaka jest jej maksymalna nośność a obok tego jakie maksymalne ciśnienie kiedy opona jest zimna,Serwisówka podaje ze ma ono wynosić 2,8 z podkreśleniem,ze mierzone na zimno.Jak to jest z tym ciśnieniem podawanym na oponach ? Nabijając wg niego pomija się przecież wagę motocykla czy jeźdźca, chyba że nie ma to większego znaczenia. Być może cały czas jestem w błędzie i nabijam wg serwisówki. Co o tym myślisz ? Albo inaczej, jak interpretować ciśnienie zalecane przez producenta ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiol Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Niewiem jak to interpretowac, ale nawet w serwisach każą nabijac tak jak jest na oponie -nie mniej, nie więcej.Prawidłowe cisnienie to podstawa!Jeśli chodzi o wagę moto i jeźdzca raczej w niewielkim stopniu przekłada się to na opony, z tego co kiedys czytałem i tak każda jest testowana i przygotowywana pod około 1000 kg, a wiadomo że tyle wraz z moto nie będziesz ważył i pewnie z pasażerem też:-)Bardziej bym się zastanowił, czy nabijac na ciepłych czy zimnych bo tu moze byc delikatna różnica Odnosnie wagi moto i jeźdzca oraz zamykania winkli proponuje zwrócic baczna uwagę na sprennżyny i amory, na ich tłumienie-dobra regulacja (zwłaszcza pod siebie) potrafi wiele pomóc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ben10 Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 To by mi grało Szczególnie odnośnie wagi jeźdźca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.