Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Zamykanie opony i pare pyt..


Gość shreeek

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie odnosnie zamykania opony, zauwazylem u siebie, ze z przodu jest praktycznie zamknieta do rantu, z tylu zostalo tak okolo 1 cm. Przod mam 130/60 tyl 130/70, wczesniej bylo z tylu 160/60. Nie ja wsadzilem takiego lacia z przodu.Jak to jest z tym zamknieciem nie powinna byc zamknieta jednakowo ? skoro taka sama szerokosc?

2 pyt. Czy dajac 110 na przod bedzie mi sie wygodniej prowadzilo moto ?

3. Cisnienie w oponach, nie smiejcie sie ale nie moge poprawnie dopompowac opony, co stacja to pokazuje mi inne cisnienie, 1 kompresor pokazuje 1.2 atmosfery, inny 2.2 ....

4 w GPZ 750 prawidlowe cisnienei to : 2.3 przod 2.9 tyl? nie wazne czy wysokosc jest zalozmy 60 czy 70 ?

5 Gdzie w GPZ 750 mozna obnizyc przod, tyl ? Troche za wysoko mi sie smiga....

ps Jest tu ktos kto pomoze mi nauczyc sie winklowac? :blink:

pozdrawiam. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

jezeli dasz na przod wezsza opone to zamkniesz ja wczesniej co zakonczy sie raczej tragicznie jezeli pojedziesz ta sama predkoscia co normalnie, troche wyzsza opona bedzie trzymac dluzej w winklu(wiekszy styk).....co do zawieszenia to z tylu moga byc otwory do przestawienia tylnego amortyzatora ewentualnie dac inna sprezyne , przod mozna potraktowac po chamsku obcinajac sprezyny lub wymienic sprezyny jezeli to mozliwe...

Winklowac mozesz nauczyc sie przy malych predkosciach np. na parkingu jezeli masz slidery to jezdzij w kolko z wyciagnietym kolanem i zaciesniaj kolo ,oczywiscie predkosc jest wskazana jedz tak abys zaczal trzec sliderem po nawierzchni reszta przyjdzie sama lecz duzo zalezy od naszej psychiki...pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli da na przód węższa nie zakończy sie tragicznie bo fabrycznie przód ma 110/90-18,tył 130/80 i tego bym sie trzymał,jak z przodu bedzie węzsza(a w sumie taka jak powinna być) powinno lżej skręcać.Co do zamknięcia nie koniecznie muszą być zamknięte równo,zależy od profilu opony,zresztą nawet ta sama bedzie miala inny jak bedzie naciągnieta na róznej szerokości obręcze.Co do ciśnienia-podjedź do pierwszego lepszego serwisu ogumienia,za darmo zmierzą i skorygują ciśnienie.Obniżyć możesz przez opuszczenie lag w pólkach,tył przez dluższe dog bones'y,ale geometria zawiechy sie zmieni i prowadzenie moze sie pogorszyc.Najprościej,najtaniej i nie ingerując w konstrukcje można podciąć siedzenie,tapicer wytnie ci troche gąbki i siedzisz niżej ;) Obcinanie spręzyn se daruj,najwieksze zło ze wszystkich tu opisanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiesz o tym ze to opona niskociśnieniowa? i ciśnienie w okolicach 1,2 bara na ciepło?

rozwiniesz? kupilem, smigam, w zakrety wchodzi az milo jest sie polozyc, ale guma wyglada jak wyglada.

https://picasaweb.google.com/112362960501139983843/240312PozegnanieBurejSukiZimyJastrzebieZdroj?authuser=0&authkey=Gv1sRgCJntmIqcoL3pvwE&feat=directlink#5723488784327481682

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem masz za wysokie ciśnienie dlatego ją tak wytargało, mam podobnie wytargane ale z jazdy (też na za wysokim ciśnieniu) po torze ale to inna bajka.

8cce9dbff4.jpg

sprawdzales jak bedzie sie zachowywac na mniejszym cisnieniu? co radzisz, dac zalecane 1,2? wydaje mi sie, ze bedzie to za malo, ale tylko dlatego, ze jakos nie moge przemoc stereotypow 2,5 na przodzie, 2,7 na tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzales jak bedzie sie zachowywac na mniejszym cisnieniu? co radzisz, dac zalecane 1,2? wydaje mi sie, ze bedzie to za malo, ale tylko dlatego, ze jakos nie moge przemoc stereotypow 2,5 na przodzie, 2,7 na tyle.

Nawet na drodze to jest za dużo, jeśli chcesz poszaleć na serpentynach.

Po pierwsze dowiedz się jakie ciśnienia min. i max. producent przewidział dla Twojej opony.

Po drugie marszczenie opony to między innymi znak źle ustawionego zawieszenia. Od razu podam, że szczegółów nie znam, bo nie jeżdżę tak ostro, ale na jakimś forum amerykańskim temat był poruszany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzales jak bedzie sie zachowywac na mniejszym cisnieniu? co radzisz, dac zalecane 1,2? wydaje mi sie, ze bedzie to za malo, ale tylko dlatego, ze jakos nie moge przemoc stereotypow 2,5 na przodzie, 2,7 na tyle.

Czym się martwisz? Co prawda na torach nie śmigam, jedynie po mieście i weekendowe trasy- w obu kołach mam po 2,9.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.