Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Piotr__K

Użytkownicy
  • Postów

    22
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd:
    Katowice

Osiągnięcia Piotr__K

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputacja

  1. Jasne :-) Czeski błąd. Przy 1,2G przyspieszenie od 0 do 100 wyniosloby ok 2,3s. Raczej trudne do uzyskania w zakręcie
  2. Właśnie dorwałem w swoje ręce DVD "Szkoła jazdy" z gazety Motocykl. Zacząłem od rozdziału dotyczącego zakrętów i cóż... Odradzam. Nie obejrzałem całego materiału, ale wystarczyło zdanie, że "podczas jazdy w zakręcie należy utrzymywać stałą prędkość". Jeśli już ktoś tworzy tego typu materiał to powinien się przygotować. Ze względu na większą powierzchnię styku tylnej opony, może ona przenieść większy ciężar. Jak motocykl stoi lub jedzie ze stałą prędkością, to ciężar rozkłada się po równo między przednie i tylne koło. Jeśli tylna opona "może więcej" to należy to wykorzystać tj. przenieść ciężar na tył, a można to osiągnąć poprzez nadanie motocyklowi przyspieszenia ok. 1,2G. Czyli, żeby równo obciążyć opony (biorąc pod uwagę ich możliwości) trzeba w zakręcie przyspieszać. Jadąc w zakręcie ze stałą prędkością dochodzimy do momentu, w którym przednia opona jest na granicy uślizgu, a tylna ma jeszcze zapas przyczepności. Przyspieszanie w zakręcie powoduje również optymalną pracę zawieszenia. Polecam "Twist of the wrist", a "Szkołę jazdy" odradzam. P.S. Może ktoś znalazł jeszcze inne wpadki?
  3. A jak to wygląda w przypadku załamania pogody w dniu wyjazdu? Jak leje to też jeździmy? Czy wyjazd jest przekładany?
  4. Jestem ciekaw czy Pani skręcająca w lewo włączyła kierunkowskaz....
  5. Myślisz, że jakby rządził PiS albo SLD to chłopak by jechał z dozwoloną prędkością? Litości... Zgadzam się z MisterTwisterem, w tym kraju mamy wyjątkową łatwość do łamania przepisów, a jak stanie się tragedia to jest wina "tych na górze"... Niestety tutaj każdy odpowiada za siebie, a i jeżdżąc ostrożnie może zdarzyć się tragedia. Żal chłopaka [`] Wyrazy współczucia.
  6. Jeździłem ostatnio Yamahą FZ8 z ABS`em (na co dzień jeżdzę fazerem FZ6). Fakty są takie: - da się zrobić stoppie bez żadnego problemu (przy stoppie nie blokujemy przecież przedniego koła) - ABS działa też w tylnym kole, co powoduje, że hamując na mokrej nawierzchni tyłem, tył nie ma tendencji do wężykowania i "chodzenia bokiem" - ABS włącza się często Przynajmniej przy moim stylu jazdy. Ale nie było to denerwujące. - w motocyklu z ABS`em opony zużywają się duuużo szybciej (teza sprzedawcy) - ma to sens, mając ABS heblowałem za każdym razem z całej siły, bez stresu o uślizg, opony czasem popiskiwały - długo by tak nie pożyły. Co do przyjemności z jazdy to była i to duża. ABS to mniej stresu podczas hamowania, a mniej stresu oznacza więcej frajdy. Co do jazdy w poślizgu, to uślizg tylnego koła można uzyskać nie tylko tylnym hamulcem - można też gazem. Poza tym ta sztuka jest tak trudna, że ten argument nie ma dla mnie znaczenia.
  7. Piotr__K

    Tor w Wyrazowie

    Chciałbym trochę potrenować jazdę po winklach. Znalazłem na forach, że w Wyrazowie jest tor kartingowy, na którym można by poćwiczyć. Czy macie jakieś świeże informacje, jaki jest stan tego toru? Bo czytałem opinie, że asfalt jest nie najlepszy. Inna opcja to Stary Kisielin tylko trochę to za daleko, żeby na jeden dzień jechać. No ale jak nie będzie wyjścia... A tak przy okazji, jak wygląda organizacja takiego treningu. Na stronie jest napisane, że 4h kosztują 80zł (kisielin). No dobra, przyjeżdżam, daje 8 dych, podpisuję regulamin i co dalej? Sam mogę sobie wjechać na tor i zjechać kiedy mi sie podoba. Taka wolna amerykanka? Pozdrawiam, P.
  8. Jak kupowałem motocykl to rzeczywiście brakowało mi takiej wypożyczalni, ale w końcu poradziłem sobie bez niej. A teraz jak chce pojeździć na innym sprzęcie to po prostu proszę znajomego - jeden ma crossa, inny choppera.. Od czego jest też forum. Osobiście nie miałbym nic przeciwko, żeby pożyczyć sprzęta komuś, żeby się przejechał i zobaczył czy taki motocykl mu odpowiada.
  9. Parę dni temu kupiłem nowy kask - wybór padł na Sharka Speed-R. To nowy model, dopiero co wszedł na rynek, nie ma w necie żadnych recenzji tego kasku więc stwierdziłem, że napiszę parę słów na forum - dla potomnych Krótko i na temat: 1. Jest po prostu ładny :-) Do tego ma skorupe niewielkich rozmiarów i fajne malowanie, które sprawia że kask optycznie wydaje się niewielki. Nie wiem jak Wy ale ja nie cierpię kasków, które wyglądają jak wielkie jajo na głowie 2. Ma szybę grubości 4mm - pierwszy raz spotkałem się z tak grubą szybą - wygląda jak pancerna Do tego ma dobry mechanizm blokowania, a kluczem imbusowym można regulować opór przy otwieraniu i zamykaniu. 3. Ma blendę przeciwsłoneczną. I to bardzo dużą, którą można płynnie regulować, a jak się ją wysunie maksymalnie to prawie dotyka deflektora na nos. Jak dla mnie to duży plus - większość kasków z blendą ma blendę dość krótką i nie pokrywa całego pola widzenia. 4. Kask przyjazny dla okularników - ma specjalne gąbki koło skorni, które można wyciągnąć i okulary wchodzą pod kask bez problemu. Sam noszę okulary i potwierdzam - jest wygodnie. 5. Ma zapięcie DD. Planuje się wybrać w tym roku na trening na tor, więc to jedyne słuszne zapięcie. 6. Ma efektywną wentylację. Efektywną tzn. że jak otwarłem wloty powietrza to czułem delikatny strumień powietrza na głowie. Jest wygodny, świetnie leży na głowie, nawet przy dużych prędkościach (testowany przy 200km/h) - jak dla mnie to rewelacja. Nie wiem jeszcze jak się spisuje przy dłużych trasach, jak tylko się wybiorę to napiszę jakie wrażenia.
  10. Witam wszystkich, Szukam kasku do 1300zł. Znalazłem fajny kask Shark`a: http://www.4motos.pl...-Sauer-WSK/3310 cena: 1289zł co dziwne ten sam kask (trochę inny kolor ale na na 4motors też jest dostępny w cenie 1289zł), na moto-akcesoria jest w cenie 1799zł !!! http://www.moto-akce...zerwony,p,53536 O co tu chodzi?! Porównałem inne kaski Sharka i na 4motos ceny są o kilkaset złotych niższe... Skąd taka różnica?! Przymierzam się do zamówienia Speed-R`a, więc jeśli macie jakieś opinie na temat tego kasku, to piszcie!
  11. Piotr__K

    Pytanko

    Jakiś czas temu jadąc puszką jechał za mną motocyklista na długich, był wieczór ale jeszcze było w miarę jasno, co nie zmienia faktu, że długie światła motocykla jadącego z tyłu tak mnie wkur....iały że miałem ochotę wysiąść i sklepać michę koledze na jednośladzie. Mrugnąłem mu przeciwmieglnymi żeby dać do zrozumienia że mnie oślepia, ale oczywiście nic to nie dało. Przeważnie zjeżdżam do prawej krawędzi jak widzę motocykl, żeby było mu łatwiej wyprzedzić, ale tak się wkurzyłem, że nawet nie myślałem o zjechaniu. A potem się dziwić że ludzie mówią że motocykle wprowadzają zagrożenie na drodze....
  12. Byłem raz... i wystarczy! Sprawa banalna - schodziło powietrze z opony. Przyjechałem w czwartek popołudniu, oddałem moto, pytam się czy przed weekendem zdążą bo planuję weekendowy wypad - usłyszałem, że jasne, nie ma problemu, motocykl będzie do odbioru jutro (tj. piątek) ok. 16:00. Przyjeżdzam na drugi dzień, motocykl jak stał, tak dalej stoi, nie ruszony. Na pytanie czemu nie naprawiony usłyszałem, że nie dadzą rady i motocykl będzie do odbioru we wtorek!!!! TAK NIEPOWAŻNEGO TRAKTOWANIA KLIENTÓW NIGDZIE NIE WIDZIAŁEM! ODRADZAM!! Co do innych serwisów to korzystałem też z usług Booster`a - naprawdę nieźli, ale chooooleeernie drodzy. Ostatecznie zostałem przy AP-Moto - już raz chwaliłem chłopaków i słowo podtrzymuję - szybko, profejsonalnie i cena też do przyjęcia.
  13. Polecam kupno specjalnych "sportowych" oprawek. Są elastyczne, mają cienkie zauszniki więc nie uwierają i w przypadku gleby też są bezpieczniejsze. W soczewkach jeździłem ale w moim przypadku się nie sprawdziły - czasami oko wysychało i soczewka się przesuwała, poza tym jak coś wpadnie do oka (jakaś mucha czy kurz) to jest już masakra.
  14. Widzieliście pogodę na niedzielę... Co za dupówa... Cały tydzień pieknie a jak zlot to leje...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.