aqQ Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Witam. Tydzień temu stałem się szczęśliwym posiadaczem Hondy CBR 600rr PC37 2006r. Mianowicie borykam się z takim problemem, sprzedawca był prywatnym użytkownikiem, nie handlarz. Potrafił wzbudzić w sobie zaufanie, na miejscu oględzin motocykl wydawał się igiełka, cały w oryginalne (jedynie zmienione kierunkowskazy), opony 2006r, 9800km przebiegu. I tu pojawia się mój problem - jedynym mankamentem jaki znalazłem było to iż był delikatny luz na łożysku główki ramy, pomyślałem że poprostu wystarczy je dokręcić. Po kupnie dostałem się do łożyska i okazuję się że łożysko nie jest oryginalne. Jak myślicie, czy jest możliwość wymiany łożyska po tak małym przebiegu? Sam osobiście w to wątpie, na początku byłem zdenerwowany i miałem jechać odwieźć ten motocykl ale silnik jest igiełka, całokształt bez żadnych przygód. Mam ogromną prośbę, I właścicielem w kraju był SEBASTIAN ŁUKARS** (rocznik 91`) z Częstochowy lub okolic, chciałbym się z tym gościem skontaktować i porozmawiać, jeździł ponad rok na tym motocyklu i na pewno wie więcej niż ja na dzień dzisiejszy. Motocykl miał wtedy rejestrację SC 209E. Jeśli ktoś zna tego Pana, ma na niego jakiś namiar, bądź zna motocykl ze zdjęć poniżej - proszę o kontakt! Wszystkie dane mam z karty pojazdu. VIN - JH1PC37A16M300127 PS. Jeszcze jedno pytanie - w PC37 po lifcie, jakie były montowane oryginalnie zaciski? Nissin czy Tokico? PS2. Nie wiedziałem gdzie umieścić temat - jeśli zły dział proszę @ o przeniesienie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grybljan18 Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2016 z takim przebiegiem ona powinna pachnieć nowością,na dotarciu jeszcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Jakie jest to "nieoryginalne" łożysko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aqQ Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Oryginalnie Honda montowała łożyska kulkowe, a w 90% w sprzedaży są łożyska stożkowe i właśnie takie jest założone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shogun_zag Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2016 48 minut temu, aqQ napisał: Oryginalnie Honda montowała łożyska kulkowe, a w 90% w sprzedaży są łożyska stożkowe i właśnie takie jest założone. Tak właśnie Ad. przebiegu ... 960 km/rok Opony ... hmmm ... sam sobie odpowiedz Osłona zbiornika paliwa powinna się wysokościowo licować z wlewam paliwa no i wydaje mi się, że brak na niej naklejek. Ad zacisków - nie wiem, nie wypowiadam się. Nie miałem 600rr, ale w 1000rr łożysko główki wymieniałem przy .... dokładnie ... 31.673 km (też było oryginał). Objaw uszkodzenia łożyska: przy kręceniu kierownicą w kierunku na wprost prawie nie wyczuwalny opór/przeskok, ale podczas jazdy, przy mocnym hamowaniu trzepało całym moto ... jak by tarcze były krzywe. To, do czego zmierzasz, że zostałeś oszukany ... przykro to stwierdzić, ale nic nie wskórasz, szkoda czasu i nerwów. Pewnie dowiesz się, że kupił moto w takim stanie z takim przebiegiem. Jak mu udowodnisz, ze było inaczej? Ponadto... jeśli nie chcesz mieć kłopotów, szybciutko wykropkuj dane osobowe pierwszego Właściciela. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_73 Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Po primo!!!! ZMIEŃ OPONY BO TRAFISZ DO DZIAŁU "KU PRZESTRODZE" Mają 10 lat!!!! 52 minut temu, shogun_zag napisał: Ponadto... jeśli nie chcesz mieć kłopotów, szybciutko wykropkuj dane osobowe pierwszego Właściciela Dokładnie tak jak Shogun napisał - usuń dane właściciela. Sam używasz dość anonimowego nicka Jak moto jest proste i chyba zadbane więc nie ma tragedii. Na stacji diagnostycznej co przegląd wpisują przebieg - sprawdź Kolektory wyglądają na większy przebieg. Jak udowodnisz fałszerstwo przebiegu to żądaj obniżenia ceny. Ps. Poważnie wierzyłeś że to moto ma 9.800km??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aqQ Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Sądząc po stanie motocykla tak uwierzyłem w to przez chwilę bo luz był minimalny, przy ruchach prawo lewo nie wyczuwalny lecz gdy moto z podniesionym przodem do góry i przy delikatnych ruchach przód tył chwytając za lagi było słychać delikatne stuknięcia. A co do opon za 20 min jadę do dealera, zamówiłem Michałki Pilot Power 3 - przód standard, a tył 190/50 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taurus Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2016 19 minut temu, aqQ napisał: A co do opon za 20 min jadę do dealera, zamówiłem Michałki Pilot Power 3 - przód standard, a tył 190/50 Czyli poprawiasz japonskich inzynierow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek90 Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Z tymi oponami kolego robisz bardzo duży błąd. Póki możesz zrezygnuj z tego laczka 190 na tył. Nic poza lanserskim wyglądem tym nie uzyskasz, a bardzo dużo stracisz na prowadzeniu (głównie chodzi o stabilność moto w większym złożeniu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nfs Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Weź się chłopie ogarnij.Najpierw zobacz sobie ile kosztuje nowa 600rr i zastanów się ile powinna kosztować prawie jak nowa bo 10 tys km to prawie nowe moto. Właściwie 190 laciek będzie dobry bo nim zamulisz to moto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taurus Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2016 34 minut temu, Misiek90 napisał: Z tymi oponami kolego robisz bardzo duży błąd. Póki możesz zrezygnuj z tego laczka 190 na tył. Nic poza lanserskim wyglądem tym nie uzyskasz, a bardzo dużo stracisz na prowadzeniu (głównie chodzi o stabilność moto w większym złożeniu). No chyba ze zalozyciel tematu smigac bedzie tym jak poprzedni wlasciciel motka: Mistrz Prostej.A wywnioskowalem to po wygladzie samych opon."Kwadratowe" jak w osobowce.Boki opon (kanty strachu) nie sa w ogole ruszone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nfs Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Trzeba mieć cierpliwość aby coś takiej osobie przekazać.Nawet szkoda czasu bo jest to bezcelowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Panowie nie naśmiewajcie sie - rozwiązanie może byc proste - poprzedni właściciel jeździł troche do przodu, troche do tyłu i łózysko główki ramy musiał wymienić, więc przebieg to tak naprawde sumaryczna a właściwy przebieg to 20 tys km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aqQ Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Jeśli chodzi o Michelin to Pilot Powery 3 rozmiar 190/50 = dawnemu wymiarowi 180/55!!! Można to odrazu stwierdzić wzrokowo oraz mierząc wychodzi nam różnica w szerokości między starą oponą np Pilot Power 2 a 3!! Bo pamiętajmy że wymiar opony to stosunek szerokości bieżnika do wysokości ściany bocznej opony. Więc proszę mi nie pierdzielić bo gdyby było inaczej założył bym rozmiar taki jak był czyli 180/55. Nie zabrałem starych gum bo bym Wam zrobił porównanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aqQ Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2016 2 godziny temu, nfs napisał: Weź się chłopie ogarnij.Najpierw zobacz sobie ile kosztuje nowa 600rr i zastanów się ile powinna kosztować prawie jak nowa bo 10 tys km to prawie nowe moto. Właściwie 190 laciek będzie dobry bo nim zamulisz to moto Czy Ty widzisz co Ty piszesz? Jak można porównywać nowy motocykl do 10cio letniego motocykla tym bardziej z przebiegiem 10tys?! Nowy to jest nowy, taki który wyprowadzam z salonu i płacę za niego 40tys!! Po wyjeździe z salonu ten motocykl już traci około 25-30% na wartości, z racji tego że ma I właściciela. A tu mówimy o 10ciu latach Panowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ETZ Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2016 To po ch**a wgl zakładałes ten temat??...chwalisz się czy żalisz bo nie rozumiem 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek90 Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Trochę ogłady kolego. Źle interpretujesz podane wymiary opony. Każdy z nas miał matematykę w szkole i od kiedy 190=180? Z tego co wiem wartość podana po "ukosniku" to profil opony, który jest wyrażony jako procentowy udział szerokości tej opony. Oponiorze, jak ciulom głupoty dupnijcie mnie w palica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aqQ Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2016 37 minut temu, aqQ napisał: Jeśli chodzi o Michelin to Pilot Powery 3 rozmiar 190/50 = dawnemu wymiarowi 180/55!!! Można to odrazu stwierdzić wzrokowo oraz mierząc wychodzi nam różnica w szerokości między starą oponą np Pilot Power 2 a 3!! Bo pamiętajmy że wymiar opony to stosunek szerokości bieżnika do wysokości ściany bocznej opony. Więc proszę mi nie pierdzielić bo gdyby było inaczej założył bym rozmiar taki jak był czyli 180/55. Nie zabrałem starych gum bo bym Wam zrobił porównanie. Michelin "zaniża" rozmiary w nowych gumach, porównajcie sami przy następnej zmianie opon. Dołóżcie nową 180 i starą 180, zobaczycie że stara mimo wszystko jest szersza. I to nie ze względu na to że jest zużyta! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grybljan18 Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2016 3 minuty temu, aqQ napisał: Michelin "zaniża" rozmiary w nowych gumach, porównajcie sami przy następnej zmianie opon. Dołóżcie nową 180 i starą 180, zobaczycie że stara mimo wszystko jest szersza. I to nie ze względu na to że jest zużyta! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shogun_zag Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Chopacy!!! Idźcie se pojeździć A jak mokro i pada, to ściery w łape i pucować motóry, a nie tutaj ... sie przekomarzać Kolega chciał się pochwalić, a Wy go ... łubuduuuu!!! Chce laćka 190? Niech se założy 190, bo 240 to o łańcuch bedzie haczył. Jego piniendze, jego motór Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nfs Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Nie wiem co on chcial ale 10 tys ten motor na pewno nie ma jak ma wyrabane lozysko glowki. W dodatku glupie gadanie o zwrocie z powodu takiej blachostki i jakies dziwne pomysly z oponami.Niestety jesli okaze sie ze z powodu jazdy na kole poszly panewki to nie masz szans na zwrocenie tego motocykla o ile sprzedajacy sie na to nie zgodzi. Moze i sobie wygoglujesz ze sie da ale zapewniam ze szanse masz zerowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_73 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Chodzi o to,że szerokości i profile w motocyklach nie są przypadkowe. W samochodach nie ma to takiego znaczenia,bo opona na łuku się nie pochyla, więc zamiana szerokości kosztem profilu niema (większego) wpływu na obwód opony i pokonywaną drogę. W motocyklu jest podobno inaczej. Chodzi o pokonaną drogę w złożeniu motonga. W sumie 10mm nie wiem jaką różnicę zrobi w prowadzeniu (myślę,że turystycznie to raczej żadną) Poprawianie fabryki nie zawsze (wręcz rzadko) wychodzi na plus. Aha i pomyśl o usunięciu danych pierwszego właściciela. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek90 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Grzesiek, tak jak piszesz, w jeździe "turystycznej" nie jest odczuwalna różnica po założeniu szerszej opony. Natomiast na ostrych winklach (jak np. przy wjeździe na Salmopol) taka opona odbierze przyjemność z jazdy. Nie da się na tym bezpiecznie jeździć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taurus Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 18 godzin temu, shogun_zag napisał: Chopacy!!! Idźcie se pojeździć Co racja to racja.Za oknem sucho to wypadaloby troche zawory i komin przedmuchac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bebok. Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Bierzesz waść pod uwagę szerokość felgi? Dodaj jeszcze żółty profil twojej opony 190, który będzie wyżej od niebieskiego - fabrycznego. Teraz rozumiesz? Oponę środkiem zeżre szybko, a boki będą praktycznie nieruszone. Wszystko dla lansu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.