Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

600rr PC37 POMÓŻCIE!


aqQ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Tydzień temu stałem się szczęśliwym posiadaczem Hondy CBR 600rr PC37 2006r. Mianowicie borykam się z takim problemem, sprzedawca był prywatnym użytkownikiem, nie handlarz. Potrafił wzbudzić w sobie zaufanie, na miejscu oględzin motocykl wydawał się igiełka, cały w oryginalne (jedynie zmienione kierunkowskazy), opony 2006r, 9800km przebiegu.

 

I tu pojawia się mój problem - jedynym mankamentem jaki znalazłem było to iż był delikatny luz na łożysku główki ramy, pomyślałem że poprostu wystarczy je dokręcić. Po kupnie dostałem się do łożyska i okazuję się że łożysko nie jest oryginalne. Jak myślicie, czy jest możliwość wymiany łożyska po tak małym przebiegu? Sam osobiście w to wątpie, na początku byłem zdenerwowany i miałem jechać odwieźć ten motocykl ale silnik jest igiełka, całokształt bez żadnych przygód. 

 

Mam ogromną prośbę, I właścicielem w kraju był SEBASTIAN ŁUKARS** (rocznik 91`) z Częstochowy lub okolic, chciałbym się z tym gościem skontaktować i porozmawiać, jeździł ponad rok na tym motocyklu i na pewno wie więcej niż ja na dzień dzisiejszy. Motocykl miał wtedy rejestrację SC 209E. Jeśli ktoś zna tego Pana, ma na niego jakiś namiar, bądź zna motocykl ze zdjęć poniżej - proszę o kontakt! Wszystkie dane mam z karty pojazdu. 

 

VIN - JH1PC37A16M300127

 

PS. Jeszcze jedno pytanie - w PC37 po lifcie, jakie były montowane oryginalnie zaciski? Nissin czy Tokico? 

PS2. Nie wiedziałem gdzie umieścić temat - jeśli zły dział proszę @ o przeniesienie! 

 

365612219_4_1000x700_honda-cbr-600rr-2006-rok-motoryzacja.jpg

365612219_5_1000x700_honda-cbr-600rr-2006-rok-slaskie.jpg

365612219_6_1000x700_honda-cbr-600rr-2006-rok-.jpg

365612219_7_1000x700_honda-cbr-600rr-2006-rok-.jpg

365612219_8_1000x700_honda-cbr-600rr-2006-rok-.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, aqQ napisał:

Oryginalnie Honda montowała łożyska kulkowe, a w 90% w sprzedaży są łożyska stożkowe i właśnie takie jest założone. 

Tak właśnie :)

Ad. przebiegu ...  960 km/rok :P

Opony ... hmmm ... sam sobie odpowiedz B) Osłona zbiornika paliwa powinna się wysokościowo licować z wlewam paliwa no i wydaje mi się, że brak na niej naklejek. Ad zacisków - nie wiem, nie wypowiadam się.

Nie miałem 600rr, ale w 1000rr łożysko główki wymieniałem przy .... dokładnie ... 31.673 km (też było oryginał). Objaw uszkodzenia łożyska: przy kręceniu kierownicą w kierunku na wprost prawie nie wyczuwalny opór/przeskok, ale podczas jazdy, przy mocnym hamowaniu trzepało całym moto ... jak by tarcze były krzywe.

To, do czego zmierzasz, że zostałeś oszukany ... przykro to stwierdzić, ale nic nie wskórasz, szkoda czasu i nerwów. Pewnie dowiesz się, że kupił moto w takim stanie z takim przebiegiem. Jak mu udowodnisz, ze było inaczej?

Ponadto... jeśli nie chcesz mieć kłopotów, szybciutko wykropkuj dane osobowe pierwszego Właściciela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po primo!!!! ZMIEŃ OPONY BO TRAFISZ DO DZIAŁU "KU PRZESTRODZE"  Mają 10 lat!!!! 

52 minut temu, shogun_zag napisał:

Ponadto... jeśli nie chcesz mieć kłopotów, szybciutko wykropkuj dane osobowe pierwszego Właściciela

Dokładnie tak jak Shogun napisał - usuń dane właściciela.

Sam używasz dość anonimowego nicka:ph34r:  

Jak moto jest proste i chyba zadbane więc nie ma tragedii.

Na stacji diagnostycznej co przegląd wpisują przebieg - sprawdź

Kolektory wyglądają na większy przebieg.

Jak udowodnisz fałszerstwo przebiegu to żądaj obniżenia ceny.

Ps. Poważnie wierzyłeś że to moto ma 9.800km???:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądząc po stanie motocykla tak uwierzyłem w to przez chwilę bo luz był minimalny, przy ruchach prawo lewo nie wyczuwalny lecz gdy moto z podniesionym przodem do góry i przy delikatnych ruchach przód tył chwytając za lagi było słychać delikatne stuknięcia. 

A co do opon za 20 min jadę do dealera, zamówiłem Michałki Pilot Power 3 - przód standard, a tył 190/50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minut temu, Misiek90 napisał:

Z tymi oponami kolego robisz bardzo duży błąd. Póki możesz zrezygnuj z tego laczka 190 na tył. Nic poza lanserskim wyglądem tym nie uzyskasz, a bardzo dużo stracisz na prowadzeniu (głównie chodzi o stabilność moto w większym złożeniu). 

No chyba ze zalozyciel tematu smigac bedzie tym jak poprzedni wlasciciel  motka: Mistrz Prostej.A wywnioskowalem to po wygladzie samych opon."Kwadratowe" jak w osobowce.Boki opon (kanty strachu) nie sa w ogole ruszone :D;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o Michelin to Pilot Powery 3 rozmiar 190/50 = dawnemu wymiarowi 180/55!!! Można to odrazu stwierdzić wzrokowo oraz mierząc wychodzi nam różnica w szerokości między starą oponą np Pilot Power 2 a 3!! Bo pamiętajmy że wymiar opony to stosunek szerokości bieżnika do wysokości ściany bocznej opony. Więc proszę mi nie pierdzielić bo gdyby było inaczej założył bym rozmiar taki jak był czyli 180/55. Nie zabrałem starych gum bo bym Wam zrobił porównanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, nfs napisał:

:lol: Weź się chłopie ogarnij.Najpierw zobacz sobie ile kosztuje nowa 600rr i zastanów się ile powinna kosztować prawie jak nowa bo 10 tys km to prawie nowe moto.

Właściwie 190 laciek będzie dobry bo nim zamulisz to moto :lol:

Czy Ty widzisz co Ty piszesz? Jak można porównywać nowy motocykl do 10cio letniego motocykla tym bardziej z przebiegiem 10tys?! Nowy to jest nowy, taki który wyprowadzam z salonu i płacę za niego 40tys!! Po wyjeździe z salonu ten motocykl już traci około 25-30% na wartości, z racji tego że ma I właściciela. A tu mówimy o 10ciu latach Panowie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę ogłady kolego. Źle interpretujesz podane wymiary opony. Każdy z nas miał matematykę w szkole i od kiedy 190=180? Z tego co wiem wartość podana po "ukosniku" to profil opony, który jest wyrażony jako procentowy udział szerokości tej opony. 

Oponiorze, jak ciulom głupoty dupnijcie mnie w palica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, aqQ napisał:

Jeśli chodzi o Michelin to Pilot Powery 3 rozmiar 190/50 = dawnemu wymiarowi 180/55!!! Można to odrazu stwierdzić wzrokowo oraz mierząc wychodzi nam różnica w szerokości między starą oponą np Pilot Power 2 a 3!! Bo pamiętajmy że wymiar opony to stosunek szerokości bieżnika do wysokości ściany bocznej opony. Więc proszę mi nie pierdzielić bo gdyby było inaczej założył bym rozmiar taki jak był czyli 180/55. Nie zabrałem starych gum bo bym Wam zrobił porównanie.

Michelin "zaniża" rozmiary w nowych gumach, porównajcie sami przy następnej zmianie opon. Dołóżcie nową 180 i starą 180, zobaczycie że stara mimo wszystko jest szersza. I to nie ze względu na to że jest zużyta! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chopacy!!! Idźcie se pojeździć :huh: A jak mokro i pada, to ściery w łape i pucować motóry, a nie tutaj ... sie przekomarzać B)

Kolega chciał się pochwalić, a Wy go ... łubuduuuu!!! Chce laćka 190? Niech se założy 190, bo 240 to o łańcuch bedzie haczył. Jego piniendze, jego motór :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co on chcial ale 10 tys ten motor na pewno nie ma jak ma wyrabane lozysko glowki.

W dodatku glupie gadanie o zwrocie z powodu takiej blachostki i jakies dziwne pomysly z oponami.Niestety jesli okaze sie ze z powodu jazdy na kole poszly panewki to nie masz szans na zwrocenie tego motocykla o ile sprzedajacy sie na to nie zgodzi.

Moze i sobie wygoglujesz ze sie da ale zapewniam ze szanse masz zerowe.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to,że szerokości i profile w motocyklach nie są przypadkowe.

W samochodach nie ma to takiego znaczenia,bo opona na łuku się nie pochyla,

więc zamiana szerokości kosztem profilu niema (większego) wpływu na obwód opony i pokonywaną drogę.

W motocyklu jest podobno inaczej.

Chodzi o pokonaną drogę w złożeniu motonga.

W sumie 10mm nie wiem jaką różnicę zrobi w prowadzeniu (myślę,że turystycznie to raczej żadną)

Poprawianie fabryki nie zawsze (wręcz rzadko) wychodzi na plus.

Aha i pomyśl o usunięciu danych pierwszego właściciela.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.