chdx Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 U mnie podczas jazdy to 60 - 70 st. Na chwilowym postoju 80 - 90 st. i w tym momencie wentyl się włącza. Hmmm... może jakaś złączka Ci się odłączyła od wentylatora oraz sprawdź stan płynu chłodniczego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 W czasie jazdy 60 st.,na postoju 85 i wiatrak chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlado Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 U mnie jak wyżej u kolegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extrime Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 Dobrze, że poruszyłeś ten temat. Wydaje mi się, że u mnie temperatura jest zbyt niska, w trasie rzadko przekracza 60*C ale za to 5 minut na światłach i potrafi do 100 dojść- czy to normalne? Wentyl włącza się chyba powyżej 100. Warto sprawdzić czy masz sprawny wentylator.Mam jeszcze jeden problem. Coś stuka/ puka w silniku... Nagrałem, żeby było słychać, może ktoś potrafi mi pomóc?STUKI_z_silnikaNa tym materiale te stuki wydają się głośniejsze niż w rzeczywistości. Dodam, że pojawiło się to stosunkowo niedawno, najpierw przez chwile a teraz to już praktycznie cały czas. Dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlado Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 Jak dla mnie to trudno coś wywnioskować po nagraniu.Poszukaj na forum namiaru na jakiegoś dobrego mechanika.Ja jak pojechałem ze swoim moto,podszedł do niego ze specjalnymi słuchawkami(jak lekarz)do osłuchiwania silników.Kazał zaciągnąć sprzęgło ,to je zwolnić i stwierdził ze wszystko ok.Najlepiej opisz z której części silnika dochodzą te stuki.Jeśli z okolic sprzęgła no to wiadomo,a jeśli z okolic cylindra to może łańcuszek albo zawory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baneck Opublikowano 30 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 Hej, dawno się nie odzywałem więc uprzejmie wszystkich witam :)Pegi zaczyna mnie wkurzać: najpierw słabo hamowała tyłem. Jako, że i tak głównie hamuję przednim, to jakoś to było. Potem w ramach wymiany napędu, tylnego amorka itp. drodzy serwismeni "poprawili" mi tylny hamulec. Działał jak brzytwa (no prawie ) jakieś 2 dni - potem zacisk kilka razy stanął. Wymieniłem pompę, bo w środku cylinderek wyglądał nieszczególnie i tłoczek ciężko chodził. Kilka dni później zacisk zaczął ciec... Szlag by to. Jeden przejazd przez miasto i płynu w układzie niet. Zacisk mnie przerósł. Na szczęście mechanik "zrobił sztukę" - poprzekładał gumki w zacisku i hamulec znowu działał na - przez jakiś tydzień a potem płyn popłynął.Zestaw naprawczy do tego zacisku podobno w przyrodzie nie występuje - tak mi przekazał człowiek z autoryzowanego przedstawicielstwa Aprilii. Nowy zacisk bodajże 1200 PLN :PSzukałem na necie używek ale "wyszły". I tu moje PYTANIA: 1. Czy do Pegaso z '97 pasuje tylny zacisk od innego motocykla, np. od BMW?2. Czy może ktoś z Was ma jakiś pasujący, sprawny zacisk na zbyciu?Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlado Opublikowano 30 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 Widziałem zaciski na allegro jakiś czas temu i podejrzewam że ze starszego rocznika pasuje.Jak zakupiłem swojego Pegaza to zgroza mnie wzięła bo zobaczyłem jak wygląda zacisk z tyłu-tłoczek starty do połowy i zero klocków,heh facet hamował tłoczkiem,dlatego też cena poszła w dół.Tłoczek nie nosił żadnych oznak zatarcia ani uszkodzeń mechanicznych od strony gdzie go wypycha płyn.Bardziej obawiałem się o uszczelniacze z tworzywa w zacisku tam gdzie wchodzi tłoczek.Tłoczek został splanowany i została dorobiona jego brakująca część z nierdzewki na tokarce i szlifierce.Potem oba elementy zostały złączone na wcisk plus klej.Dorobiłem też drugi tłoczek ale większy na średnicy o 5 setnych milimetra , ponieważ obawiałem się ze te uszczelniacze mogą nie trzymać.Jeśli masz jakiś namiar na warsztacik to niech ci dorobią grubszy tłoczek(będzie szczelniejszy)i wtedy się okaże czy musisz walić kasę na cały zacisk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baneck Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 U mnie właśnie uszczelniacze puściły. Tylko, że w katalogach nie ma numerów/rozmiarów czy czegokolwiek, co pozwoliło by m podpasować same uszczelniacze.Będzie trzeba to jakiś warsztat znajdę. Właśnie przekopałem allegro i tylnego zacisku nie znalazłem. Przednie były ale przód (jeszcze ) działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extrime Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 @Vlado:Dzięki za pomoc Stukanie dochodzi dokładnie stąd, gdybym musiał dostać się do wałków, to czy muszę spuszczać olej? Proszę, podpowiedzcie co to może być. Post edytowany: 01.07.2010 22:27W instrukcji pisze, że śruba 7 jest to "adjusting timing chain", czyli do regulacji łańcuszka, czy tutaj napinacz jest ręcznie ustawiany? Właśnie pomyślałem, że to może być przyczyna, ale czy ma to sens? W którą stronę kręcić tą śrubą, żeby bardziej napiąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlado Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 Oleju nie musisz zlewać,to raz.Przy okazji kup w Larssonie uszczelkę pokrywy zaworów (chyba 25 zł z przesyłką)to dwa.Przy okazji wymieni się na nową.Moim zdaniem ale mogę się mylić,czeka cię wymiana łańcuszka,przy okazji wyregulujesz zawory.Aby dostać się do zaworów no i pokrywy trzeba zdjąć trochę bebechów.Płytki zaworowe też jak wyżej w sklepie,tylko nie pamiętam już średnicy.http://www.larsson.pl/index.php Moja sugestia.Rozbierał bym to sam jak by mi ktoś wcześniej pokazał i powiedział co i jak.Sam się za to nie brałem bo się bałem że coś sp.....lę.Wydaje mi się ze łańcuszek już do wymiany albo się cos poluzowało.W środku masz z dwóch stron łańcuszka dwa ślizgi lub też prowadnice 261V08_57.gifMogą się przez przypadek uszkodzić a wtedy kapa.Moim zdaniem albo robisz na własną odpowiedzialność albo po prostu mechanik.----------Link do aukcji z babechami z Aprili może sprzeda zacisk tylny.http://moto.allegro.pl/item1097301403_aprilia_pegaso_650_1997_r.html1097301403_2.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 2 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 Najprawdopodobniej masz łańcucszek do wymiany,lub zawory ci stukają i są do regulacji,napięcie łańcucha jest regulowane ciśnieniem oleju,jak się już maxymalnie wyciągnął to już nie ma regulacji i stuka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baneck Opublikowano 2 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 Vlado @ 01.07.2010 23:29Link do aukcji z babechami z Aprili może sprzeda zacisk tylny moto.allegro.pl/item1097301403_aprilia_pegaso_650_1997_r.htmlDzięki za namiary - obdzwoniłem wczoraj wieczorem chyba wszystkich, którzy sprzedają części do Pegaso. Wynik - zacisk w drodze. "Się odbierze przesyłkę, się zamontuje, się zobaczy". Dzięki raz jeszcze za odzew. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dadario Opublikowano 3 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2010 hmmm...a tak się zastanawiałem...pytał ktoś w Inter Motors??są przedstawicielem firmy brembo(produkującej nasze hebelki) więc może zestawy cześci zapasowych mają dostępne...poza tym mam nadzieję że śmigacie bo pogoda rewelacja...ja osobiście kręce cały czas...w zeszły weekend kraków i piknik lotniczy, poza tym to wypady okoliczne mniej lub bardziej...jak na ten sezon jest już ponad 1,5tys więc jest dobrze...wprawdzie miałem małe problemiki z silnikiem ale okazało się że pegi sama sie naprawia :-P jak terminator...mianowicie po pzelocie 140km/h A4i S1 z krakowa do Tych w dwie osoby plus bagaż zaczęła strzelać i straciła wolne obroty. Ale chwilę postała, odpoczęła (ja w tym czasie czarne wizje)no i do teraz działa bez problemów...wolę się nie zastanawiać czym to było spowodowane...ale spalanie na trasie jastrzębie-pszczyna-bielsko-kęty-kalwaria zebrzydowska-kraków-i A4aż do Tych wyszło około 5,5L/100km w sumie około 280km... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sokoltdm Opublikowano 4 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2010 SajmonCzarny @ 24.06.2010 22:10Dołączam foto jak to u mnie wyglądało. Foto z komórki ale coś tam widać i mam nadzieje ze będzie pomocne.----------Aha serwisowo te dwie śruby powinny być wykręcone na 2 obroty po uprzednim ich wkręceniu. Ja je ustawiłem trochę inaczej.Gdzie to foto gaznika?W mojej pegi po kilku minutach pracy silnika kolanka tłumika robią sięaż czerwone z gorąca, słyszałem że to wina regulacji gażnikagdzie szukać wspomnianych śrub?Druga sprawa gdzie podłączyć zegary wakuometryczne?Nie znalazłem:-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chdx Opublikowano 4 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2010 Coś temat wycieczki do miejscowości ocypel ucichł... i chyba raczej już go nie zrealizujemy. Zależy kto by się jeszcze na to deklarował oraz nie wiadomo jak każdy stoi z urlopem, a do tego noclegi mogą być zajęte. Przy okazji możecie już mieć inne plany na resztę wakacji. Pisze dlatego, że ja póki co dalej mam wolne ponieważ nie mogę znaleźć pracy ( dalej w trakcie poszukiwań ) więc czas chciałbym wykorzystać.Można by ponowić dyskusje na temat wypadu do miejscowości Ocypel, ale jeżeli nikomu nie odpowiadał by termin, nie miał by czasu lub noclegi byłyby zajęte to chociażby wybrać się na weekend gdzieś nie daleko.Przyuważyłem, że po za mną, Dadario, Witkiem przez ostatnie kilka miesięcy przybyło więcej użytkowników Aprili Pegaso ze śląska ( mowa o sokoltdm, Vlado, extrime, Wezyr, miro1 ). Można by się zintegrować na weekenda i zrobić gdzieś nie daleko wypad. Także zapraszam Pegazistów z poza śląska Co wy na to? Jak stoicie z czasem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlado Opublikowano 4 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2010 sokoltdm @ 04.07.2010 12:07SajmonCzarny @ 24.06.2010 22:10Dołączam foto jak to u mnie wyglądało. Foto z komórki ale coś tam widać i mam nadzieje ze będzie pomocne.----------Aha serwisowo te dwie śruby powinny być wykręcone na 2 obroty po uprzednim ich wkręceniu. Ja je ustawiłem trochę inaczej.Gdzie to foto gaznika?W mojej pegi po kilku minutach pracy silnika kolanka tłumika robią sięaż czerwone z gorąca, słyszałem że to wina regulacji gażnikagdzie szukać wspomnianych śrub?Druga sprawa gdzie podłączyć zegary wakuometryczne?Nie znalazłem:-(Przeszukaj nasz dział,gdzieś juz o takim zjawisku ktoś wspominał.Jeśli chodzi o spotkanie to spoko ale jeśli chodzi o mnie to raczej w przyszłym miesiącu,no chyba że z czasem wypali.Mam trochę roboty przy domu a potem wyjazd w końcu na urlop.A tak na marginesie to rada dla tych co chcą założyć filtr paliwa.Dzisiaj założyłem nowy wężyk bez filterka paliwa.Zobaczymy jak będzie sprzęt latał.Poza tym odkryłem przy samym gazniku tam gdzie jest doprowadzony wężyk z paliwem(heh taki mały ciulik)ukryty w otworze taki mały filterek(stożkowy) z bardzo drobnymi oczkami wyłapujący paprochy,został przedmuchany i zobaczymy jak będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sokoltdm Opublikowano 4 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2010 Vlado @ 04.07.2010 21:40Przeszukaj nasz dział,gdzieś juz o takim zjawisku ktoś wspominałWitam, jasne pisałszukam tylko tych tajemniczych śrub do regulacji i może ktoś robił foto to będę baaaaaaaaaardzo wdzięczny i udokumętuję dla potomnych rozbiórkę mojej peguli he he ps.Rozumiem dziś pogoda wszyscy ganiają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chdx Opublikowano 4 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2010 Zapomniałem dodać, oczywiście jak już ma być integracja to w sierpniu, bo ja sam będę dostępny dopiero od 1 sierpnia, możliwe że wcześniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SajmonCzarny Opublikowano 4 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2010 pgazMALE.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sokoltdm Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 wielkie dzięki za fotoa teraz biegnę do garażu hehpozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyszek59 Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 chdx @ 04.07.2010 22:05Zapomniałem dodać, oczywiście jak już ma być integracja to w sierpniu, bo ja sam będę dostępny dopiero od 1 sierpnia, możliwe że wcześniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siw Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 chdx @ 04.07.2010 15:05Coś temat wycieczki do miejscowości ocypel ucichł... i chyba raczej już go nie zrealizujemy. Zależy kto by się jeszcze na to deklarował oraz nie wiadomo jak każdy stoi z urlopem, a do tego noclegi mogą być zajęte. Przy okazji możecie już mieć inne plany na resztę wakacji. Pisze dlatego, że ja póki co dalej mam wolne ponieważ nie mogę znaleźć pracy ( dalej w trakcie poszukiwań ) więc czas chciałbym wykorzystać.Można by ponowić dyskusje na temat wypadu do miejscowości Ocypel, ale jeżeli nikomu nie odpowiadał by termin, nie miał by czasu lub noclegi byłyby zajęte to chociażby wybrać się na weekend gdzieś nie daleko.Przyuważyłem, że po za mną, Dadario, Witkiem przez ostatnie kilka miesięcy przybyło więcej użytkowników Aprili Pegaso ze śląska ( mowa o sokoltdm, Vlado, extrime, Wezyr, miro1 ). Można by się zintegrować na weekenda i zrobić gdzieś nie daleko wypad. Także zapraszam Pegazistów z poza śląska Co wy na to? Jak stoicie z czasem?Jestem z Bydgoszczy jak ktoś wybiera się w pobliże np.(oscypel)czy ogólnie Bory Tucholskie to niech da znak kiedy i gdzie, postaram się dostosować.Narazie jestem uziemniony bo złapałem kapcia w przednim kole a ze niemam centralnej stópki to musze trochę po kombinować żeby je zdjąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dadario Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Helo!! Witam wszystkich. Przyznam sie że ostatnio nieczęsto tu zaglądam ale jakoś tak ciągle dyżury się układają...co do ocypla... domek jest zarezerwowany max 6osób. 3miejsca są już zajęte. ja z dziewczyną i mój brat. kto się zgłosi i będzie miejsce to pojedzie, Nie rezerwowałem więcej miejsc bo brak jest osób zdeklarowanych i pewnych. Wyjazd 6powrót 13 sierpnia. A więc pozdrawiam no i do zobaczenia!!a jeszcze przed tym można się spotkać :-) widze że gliwice, racibórz jastrzębie dosyć blisko. a dodatkowo na przykład rudy raciborskie dla wszystkich blisko a miejsca rewelacyjne do śmigania po leśnych duktach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chdx Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 Tak sie zastanawiam, co do Ocypla. Hmmm... Oficjalnie dam znać w ten weekend czy pojade Szymon, Ty na aprilce? czy pakujecie we trójke w auto?Co do integracji, proponowane miejsca to Beskidy i Rudy Raciborskie. Ja bym był za Rudami. Proponowałbym niedzielę jako dzień spotkania, ze względu na to, że niektóre osoby mają pracę także w sobotę, a niedziela będzie najspokojniejsza. Data myślę, że 1 serpnia był by dobry. Jakieś uwagi to pisać Post edytowany: 12.07.2010 10:38Co do Borów Tucholskich to dołączam do was jako 4 osoba mam nadzieję że plany mi się nie pokrzyżują.a ze spotkaniem integracyjnym będzie problem jeżeli chodzi o mnie. 1 sierpnia nie będzie mnie kurcze bo rodzice mnie potrzebują kopenhadze :/ będziecie musieli bezemnie, ale na wyjazd do borów to wrócę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sawmar80 Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 witam wszystkich forumowiczów i wszystkich posiadaczy Pegaso, mam ogromny problem ze znalezieniem danych regulacyjnych gaźnika MIKUNI BST33, po wielogodzinnych poszukiwaniach udało mi się znaleźć rozmiary dysz lecz tylko po angielsku natomiast skład mieszanki, poziom paliwa w komorze i poziom pływaka są jakby nie do zdobycia ani na polskiej, na włoskiej, ani angielskiej stronie, nie sprawdzałem już tylko niemieckiej ale nie spałem pól nocy (z racji poszukiwań) i już mam dosyć, może ktoś z was ma wgląd do takich informacji, może ktoś to kiedyś gdzieś zapisał? będę wdzięczny za każda formę pomocy, pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.