Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Aprilia Pegaso Integracja


Rekomendowane odpowiedzi

Kolego Dadario - to chyba byłem ja... byłem na zlociku z chłopakami z klubu Caponord pod Żywcem. Zrobiliśmy ponad 1300 km, była dosyć pokaźna grupa. Pod olkiem staliśmy bo jednemu kumplowi padło łożysko po drodze w Hornecie i trzeba było interweniować. Na moim forum Pegaso będzie dziś zamieszczony link do fotek. Zlot się udał, towarzystwo dopisało, świetne drogi ;) moja " pegi " bez problemu nadążyła za Capo i BMW Gs 1200. Można by nawet rzec, że z przewagą na zakrętach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 727
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

WitamZwracam się z pytaniem/prośbą do użytkowników Pegaso ML- czy mógłym liczyć, że któś z Was rozmontuje tylke koło by zmierzyć tulejkę dystanową między łożyskiem a ramieniem wahacza, z lewej strony, od tarczy hamulcowej? Mój nagły przypadek polega na tym, że dałem znajomemu koło bo zaoferował się, że skoro jedzie do gumiarza zmienić zimówki to przy okazji załatwi i moją sprawę. I mam za swoje: pokaleczoną łychami felgę i zgubioną ową tulejkę. Że też nie przyszło mi do głowy żeby ją wyjąć zanim przekazałem koło.. I teraz jestem uziemiony:(. O ile średnice mógłbym wyznaczyć z wymiarów ośki i nominału simmeringu, to jej długość i rozmiary kołnierza musiałbym dobierać doświadczalnie. Gdyby ktoś poświęcił kwadrans mógłbym dać tokarzowi konkretny rysunek i nie nawiedzał go codzień by coś skrócił czy zmniejszył. Dla lepszej orientacji odsyłam do rysunku, chodzi o część pod nr 19.http://www.ultimateparts.net/aprilia/c.php?n=Rear-wheel-Aprilia-Pegaso-650-1997,1998,1999,2000-Aprilia-Spare-Parts-Genuine-&i=17623&PHPSESSID=06d81556321058a5d82c39d75d23efbfZa wszelką ewentualną pomoc dziękuję z góry.Do chdx- jak przebiegła operacja wymiany uszczelniaczy? Czy mógłbyś to opisać, co sprawiło kłopot, jakich narzędzi potrzebowałeś? Thnx.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Service Manual silnika:http://www.megaupload.com/?d=15OJC9O6kolejny Service Manual, ogólnie o aprili:http://david.alfa-romeo.eu/Motorcycle/Aprilia/Aprilia_Pegaso%20650%20-%20'97%20-%20Service%20Manual.pdfUse and maintenance book:http://www.motosonline.net/manuales/apriliapegaso_1996.pdfDałem wszystkie żeby potem nie było poszukiwań ;)Na razie udało mi się wyjąć lagi. Teraz będę przechodził do rozbiórki lag i wylania oleju, a potem uszczelniacze. Tom_b może sprawdź w service manualu czy nie ma tam wymiarów albo poszukaj na allegro jakiś aprili sprzedawanych na części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciąg siedzenie i po prawej stronie jedną ręką od dołu drugą od siedzenia jest taka linka na końcu ma taką baryłkę do kręcenia musisz ją zdjąć z takiego chaczyka i pokręcić,przynajmniej u mnie tak jest u ciebie może być troszkę inaczej bo pewnie masz na gaźniku,obroty powinne być około 1300 obr/min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciąg siedzenie i po prawej stronie jedną ręką od dołu drugą od siedzenia jest taka linka na końcu ma taką baryłkę do kręcenia musisz ją zdjąć z takiego chaczyka i pokręcić,przynajmniej u mnie tak jest u ciebie może być troszkę inaczej bo pewnie masz na gaźniku,obroty powinne być około 1300 obr/min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!!Ogólnie w gaźnikowcach jest łatwiej...bo bez zdejmowania siedzienia po lewej stronie można to zrobić za pomocą małego pokrętełka które znajduje się w bocznej owiewce...więc sprawa do załatwienia od ręki!!i pamietaj że obroty ustawia się na ciepłym silniku zawsze troszkę wyższe(nie tak na styk)bo później jak silnik jeszcze się nie dogrzeje to może gasnąć...ja w mojej mam na poziomie około 1500obtorów i nie mam najmniejszych problemów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to w gaźnikowcach powinne być tak jak Szymon pisze 1500,ja mam na wtrysku także 1350 mam w tej chwili i jest super.----------Mam pytanie odnośnie zębatek w waszych pegaso,jaką macie prędkości maksymalne przy jakich obrotach i jakie założone zębatki z przodu i tyłu(ilość zębów) i w jakich wersjach pegaso?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e8cc85785a38c03a4b3429df08dcd5a3.jpgP090510_17.370001.JPG42f936e83000b6cbdd2df8dd4eae302c.jpgP090510_17.390001.JPG1fdc8881e9b9a018ab1fb91535d0f24b.jpgP090510_17.390002.JPGa9bfa3f7c06b5ccc767979ba92a32ffd.jpgP090510_17.400001.JPG Post edytowany: 09.05.2010 18:14WITAM WSZYSTKICH ZAINTERESOWANYCH.DZISIAJ UDAŁEM SIĘ NA WYCIECZKĘ W CELU SPRAWDZENIA W/W MASZYNY.PO ZAKUPIE W GRUDNIU NAPRAWIŁEM WYMIENIŁEM NAST.ELEMENTY:SPAWANIE OSŁONY RĘKI(PLASTIK),NAPRAWA TAPICERKI ORAZ PODWYZSZENIE O 2 CM SIEDZENIA,MALOWANIE OWIEWEK,WYMIANA KLAMEK,REGENERACJA AMORTYZATORÓW Z PRZODU POLEGAŁA NA WYMIANIE USZCZELNIACZY(FIRMA WŁOSKA ATHENA)ORAZ OLEJU NA MOTULA 20W,ZAKUPIŁEM NOWE TARCZE HAMULCOWE PRZÓD I TYŁ WRAZ Z KLOCKAMI(FIRMA EBC),ŁAŃCUCH D.I.D.520VM 110 OGNIW WRAZ Z ZĘBATKAMI(PRZÓD 16 ZĘBÓW TYŁ 49),OPONA PRZÓD W STANDARDOWYM ROZMIARZE FIRMY MITAS+DĘTKA KROSOWA(GRUBA ABY NIE PRZEBIJAŁA SIĘ ŁATWO),OPONA TYŁ MICHELIN W STANDARDOWYM ROZMIARZE+DĘTKA KROSOWA JAK WYŻEJ,NADMIENIAM ZE OPONY NA SZOSĘ.KOŁA WYWAŻONE,W TYLNYM WYMIENIONE SZPRYCHY U KRÓLA W BIELSKU NA GRUBSZE-FI 4,5MM.LEPIEJ SIĘ OPŁACAŁO ZROBIĆ CAŁE KOŁO NIŻ DOKUPIĆ NOWE 10 SZPRYCH U IMPORTERA.MASZYNA ZALANA OLEJEM CASTROL POWER 1 GPS 4T 10W40.FILTR POWIETRZA GĄBKOWY NASĄCZONY OLEJEM DO TEGO TYPU FILTRÓW FIRMY CASTROL,DODAŁEM WYŻSZĄ OWIEWKĘ Z MGG.WYMIENIŁEM JESZCZE GUMOWE MANETKI,ŚRUBY W TARCZACH HAMULCOWYCH,ZACISKI WYDECHÓW,PODNÓŻKI PASAŻERA I KIEROWCY,LUSTERKA,PRZERYWACZ KIERUNKOWSKAZÓW(NA ALLEGRO 20 ZŁ),BEZPIECZNIKI,NO I OCZYWIŚCIE REGULACJA ZAWORÓW WRAZ Z GAZNIKAMI I WYMIANĄ ŚWIECY NA IRYDOWĄ,PRZY OKAZJI WYMIENIONA USZCZELKA POD POKRYWĄ ZAWORÓW NA NOWSZĄ.UWAGA:PRZY ZAKUPIE ZĘBATEK O TAKIEJ ILOŚCI ZĘBÓW MUSI ZOSTAĆ PRZEDŁUŻONY ŁAŃCUCH O 2 OGNIWA(STANDARDOWO JEST ZA SZTYWNY I MUSIMY SIĘ LICZYĆ Z SZYBSZYM ZUŻYCIEM ZĘBATEK,ŁAŃCUCHA, I ŁOŻYSKA W SILNIKU).ZAKUPIŁEM TEŻ KUFEREK GIWI KN35(ZDIĘCIA DLA ZAINTERESOWANYĆH).O SAMEJ JEŻDZIE I W OGÓLE TO MOŻE KIEDY INDZIEJ BO IDĘ NA GRILA ALE ZDZIWIŁEM SIĘ DZISIAJ,MOŻE TO DZIWNE ALE ZALAŁEM BAK PRZED WYJAZDEM POD KOREK(GARAŻ WYPOZIOMOWANY LICZNIK WYZEROWANY)DROGA TO TRASA ZE SŁAWKOWA NA DĄBROWĘ POTEM NA BIELSKO,PO 50 KILOMETRACH POWRÓT,JAZDA Z PRĘDKOŚCIĄ 90DO 100 I MNIEJ W ZALEŻNOŚCI OD RUCHU, JA WZROST 188,120 KILO ŻYWEJ WAGI) ,PRZYJAZD NA STACJĘ BENZYNOWĄ,NA LICZNIKU 105 KILOMETRÓW PRZEJECHANE,MOTOR STOI W POZIOMIE NA STOPCE,LEJĘ A TU MI WCHODZI 5,78 LITRA I WIĘCEJ NIE WLEZIE BO JUZ POD KOREK. Z OBLICZEŃ WYCHODZI 5,5 LITRA NA 100.LICZYŁEM ZĘ BĘDZIE CO NAJMNIEJ 8.TO TYLE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam nowo przybytych Pegazistów ;) Ja odpadam bo nie z warszawy.Jestem po wymianie uszczelniaczy w lagach, prosta robótka :) gdyby ktoś chciał info na ten temat to pisać na PW, chętnie odpowiem. Pozostała mi wymiana halogenu i opony. Nie wiem co jest z tym halogenem, kupiłem nowy, wymieniłem i dalej jest to samo, mijania nie świeci, drogowe świeci. Nie mam pojęcia co się z tym dzieje, ale posprawdzam inne halogeny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dawno sie nie odzywalem ale widze,ze i tak panuje cisza. To dobrze oznacz to,ze jestescie zajeci jazda. Ja powoli zaczynam tesknic za jazda motocyklem. Nawet zaczolem robic prawojazdy na motocykl, naszczescie tutaj jest to dosyc prosta sprawa i najwazniejsze tania calosc kursu i egzamin to tylko 230$. Planuje wyslac swoja pegi z Polski do NY zobaczymy co z tego wyjdzie, sam koszt to ok 500$ no i oczywiscie rejestracja, robiac prawojazdy bede w uzedzie ktory odpowiada rowniez za rejestracje pojazdow to sie dowiem jaki to bedzie koszt. Zapytacie czy sie oplaca oczywiscie,ze tak Pegi na tym rynku jest praktycznie nie dostepna, byla sprzedawana ale nie jest zbyt popularna, japonczycy i BMW calkowicie obstawili rynek funbike. Kupic BMW GS650 owszem ale jest to wydatek od 4 do 7tys $. Dlatego jest to oplacalna kombinacja, zreszta tutaj paliwo kosztuje obecnie 2,30$ za galon (3,78l) wiec pegi moze palic nawet i 10l. chdx, radze sprawdz miernikiem, przelacznik do swiatel. ustaw miernik na diode jezeli przechodzi przez niego napiecie po zalaczeniu to zerknij do przekaznika. W tej klasie motocykli prekazniki ze wzgledu na drgania moga dosyc nagle ulec uszkodzeniu. Powodzenia, napiszcie jak uplywaja kolejne kilometry i czy wszystkie maszyny sa sprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka !Mam niemały problem, otóż jakiś czas temu lekko pękła mi przednia lampa i w zasadzie mi ani Mojej Pegi to nie przeszkadzało bo jest to małe pęknięcie które nawet się nie rozszczelniło a jest po stronie świateł długich.Niestety trafiłem na kontrolę drogową- ot tak sobie żeby sprawdzić motocyklistę i to tego na strasznego służbistę (grubego smerfa w wąsach heh... ) półgodzinne negocjacje nie dały rezultatu i ten smerf zabrał mi dowód rejestracyjny dopóki nie zmienię lampy.Fakt, facet miał prawo się do tego przyczepić. Szukałem na allegro używanych szkieł z przedniej lampy ale jest deficyt tego towaru. Czy ma ktoś do sprzedania z was albo same przednie szkło lampy albo całą lampę do Pegi rocznik 1997-2000?feda061b541ae2b63e26390d09d3cd21.jpgDSC00991.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawid_ivan - masz nie fart, musisz szukać na allegro albo ebay, ewentualnie podzwonił bym po ludzikach którzy sprowadzają skutery i moto z Włoch, a tam to już nie problemu dostać. Ewentualnie możesz skorzystać z tej stronki http://www.apriliagenuineparts.co.uk/ mój brat sprawdził, kupił parę rzeczy i przysyłają bez problemu do 3 tyg, tylko to są nowe części i trochę kosztują.Może ma ktoś ochotę, przymierzamy się z bratem do takiego wyjazdu za rok.http://strangers.pl/wyprawy/zagraniczne/nordkapp_2005.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam szanownych Forumowiczów! Od jakiegoś czasu poczytuję sobie to forum i przyszła pora do Niego dołączyć. Dawid_ivan mam ten sam problem. Mam identyczne pęknięcie. Kupiłem taki reflektor na allegro za 250 ł w bardzo porządnym stanie. W serwisie aprilia nowy kosztuje ok. 1000zł!!! W necie pojawia się co raz więcej części do pegaso i taki reflektor można upolować w ciągu miesiąca. Rozważałem też możliwość zamontowania innego reflektora z katalogów firm tuningowych (ok.450zł) lub bardziej ambitnie - podwójny reflektor od innego motoru. To jednak wiąże się z modyfikacją obudowy reflektora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motox dzięki za stronkę, w przyszłości może sie przydać :) jednak ceny faktycznie nie są niskie.Ra-v coś wspominałeś o jakiś katalogach firm tuningowych, dał byś namiary na jakąś stronkę chętnie popatrze. A nawet bardzo chętnię bo chcę w końcu ODZYSKAĆ MÓJ DOWÓD. :(Masz może namiary na gościa z Allegro od którego kupowałeś lampę? Może ma wiecej? czy to handlarz czy zwykły sobie ludek??plisss o jakieś propozycję...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj jest oferta. Bezcłowa;)ebay.com - aukcja 150447215403. Jeśli nikt się nie zgłosi masz lampę za niecałe 90,-PLN :)->chdx: a kierunkowskazy działają? Czy któryś nie "blinka"? Ja miałem odwrotną sytuację- przepaliło się włókno świateł mijania i... zniknął migacz z jednej strony, teraz nie pamiętam z której. Tzn. świecił się ciągle, bez migania. Swiatła mijania i ta strona kierunków są w jednym obwodzie i mają na siebie wpływ. Zmieniłem żarówkę i odzyskałem "żółte migające'. Może po tej linii warto sprawdzić?Oponę też zmieniłem, właśnie wróciłem z rozganiania kałuż świeżym Metzelerem Tourtance:)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,Chłopaki gdzie oni schowali śrubki od regulacji gaźnika (i nie chodzi mi o tą od wolnych obrotów) odkręciłem boczki siedzenie zdjąłem i nie widzę... Chyba że są tak ukryte że trzeba gaźnik demontować ale to by było bezsensowne kręcić śrubkami na zdemontowanym gaźniku zakładać go sprawdzać jak jest znów demontować itd. W dotychczasowych sprzętach nie miałem problemu z dostępem do śrub regulacyjnych. Aha pegaso jest 2001

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żyjecie :-Pa więc szymonie czarny...może się mylę, nie znam dokładnie Twojego motocykla i w żaden sposób nie chciałbym T^obie niczego ujmować ale może masz motonga już na wtrysku, którego się nie reguluje w tradycyjny sposób??a co do świateł...może warto zapytać w firmie specjalizującej sie w usuwaniu pęknięć szyb samochodowych... znajomy który restaurował VW karmana z lat wcześnie 60 oddał pęknięty przez całą średnicę przedni reflektor i udało im się to zrobić bez śladów...tylko że nie pamietam jaka to firma dokładnie była. ale podzwonić i poszukać warto. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za propozycję pomocy i przede wszystkim tobie tom_b, ponieważ rozważam kupno właśnie tej lampy, jednak trochę się obawiam ponieważ gościu na eBay'u ma tylko jeden komentarz pozytywny poza tym jest poza granicami... narazie szukam jeszcze moze coś bliżej znajdę i dalej czekam na jakieś propozycję.Dadario to klejenie szyb właśnie się dowiadywałem - w Szczecinie mi się to po prostu nie opłaca - za dużo sobie życzą, tym bardziej że jest to reflektor a nie prosta szyba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.