SajmonCzarny Opublikowano 25 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2010 Wiem co mam... Mam także ups down. Moja pegi jest co prawda z 2001 ale z jego początku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chdx Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 Tomku, dzięki za pomysł, ale na razie póki co jeszcze nie sprawdzałem go miernikiem.Dawid_ivan, sprawdź może u tego gościa, czy nie miałby by na sprzedaż lampy:http://www.allegro.pl/item1043855443_aprilia_pegaso_650_czacha_kolo_tarcza_bak.htmlTomku_B, kierunkowskazy działają jak trzeba. Miałem kiedyś, tą samą sytuację co Ty, ale okazało się, że to tylko kabelek od kierunków wypadł i dlatego miałem takie szopki. Możliwe, że to właśnie przekaźnik, który będę musiał sprawdzić.Jestem także po wymianie tylnej oponki na Michelina Anakee 2, z przodu miałem już Michelina Anakee. Pegi teraz trzyma się pięknie drogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siw Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 Ludzie co z tą pogodą ! pare dzionków było cacy ale reszta to padaczka, moto mam od 2 miesięcy a kilosów namotałem tyle co moja babcia rowerem, mam nadzieje że czerwiec będzie łaskawszy.Jesli chodzi o klosz świateł to ciekawi mnie w jaki sposób powstała usterka, bo zauwazyłem że na postoju, gdy są włączone światła dość ostro nagrzewa się klosz i pomyślałem czy możliwe jest ze gdyby spadł deszcz i gwałtownie go ochłodził to spowodował by jego pęknięcie , choć z drugiej strony nie jest to cienkie szkło - co o tym myślicie ?----------Aha pozdrowienia dla grubego smerfa z wąsami - jak widze jakie trupy jeżdzą po naszych drogach to szlak mnie trafia gdy słysze że nasze "grube smerfy z wąsami" do takich pierduł się przypiepszają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlado Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 Zgadzam się jeśli chodzi o pogodę w 100 procentach.Jeśli chodzi o reflektor przedni to wczesniejszy właściciel zamontował zbyt silną zarówkę i przepaliła obudowę reflektora.Oddałem do pospawania do gościa co spawa plastiki i zrobił ok.Zamontowałem żarówkę H4 12V 55W i wszystko działa ale obudowa nagrzewa się do dosyć wysokiej temperatury.Jeszcze mała prośba o pomoc.Zamontowałem filtr paliwa,bak przepłukany wyczyszczony i zdarza się ze paliwo nie przechodzi przez filtr tak jakby nie było zasysane.Jedynym wyjsciem z całej sytuacji jest dmuchnięcie ustami w zbiornik(wytworzenie ciśnienia,paliwo leci do filtra)i odpalenie silnika.zdażyło mi się tak 2 razy w czasie jazdy i raz na postoju.Dzięki za odpowiedz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dadario Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 Pogoda jaka jest taka jest...ja już dzisiaj zrezygnowałem z czekaniem na jej poprawę i zamówiłem kombinezon przeciwdeszczowy...no i dodatkowo rękawice nieprzemakalne na motonga...Co do problemów z dopływem paliwa przez filtr do gaźników...nasze Pegusy działają "grawitacyjnie" bez pomp itp. Gaźniki też nie wytwarzają podciśnienia żeby zassać paliwo z baku. Jeśli nie leci to moim zdaniem mogą być tylko dwa powodu...zawieszające sie pływaki w samym gaźniku(dmuchnięcie je odwiesza i działają ok) albo filtr jest uszkodzony, zanieczyszczony itp...wymień filtr(kilka zł) a jak to nie pomoże to zobacz gaźniki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sumadax Opublikowano 29 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2010 VLADO Tak sobie myślę, że może być przytkane odpowietrzenie zbiornika paliwa co nie pozwala na spokojne spływanie grawitacyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 29 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2010 sumadax @ 29.05.2010 11:03VLADO Tak sobie myślę, że może być przytkane odpowietrzenie zbiornika paliwa co nie pozwala na spokojne spływanie grawitacyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtasgs Opublikowano 29 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2010 Witam Forumowiczów do sprzedania mam Aprilie Pegaso 650 1997. Motorek po wymianie płynów , nowe opony! Drugi sezon w kraju. Wcześniej jeździł po niemieckich drogach. Jeśli ktoś zainteresowany kupnem proszę dzwonić 514254412Pozdrawiam.IMG_0676.JPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nickt Opublikowano 2 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2010 Witam wszystkich !Pewnie zaraz dostanę po głowie za nie przywitanie się w odpowiednim miejscu.Jestem w trakcie kursu prawa jazdy na kat. a i przymierzam się do kupna jakiegoś moto.Próbowałem znaleźć jakieś informacje w internecie oraz na Waszym forum,ale myślę że najlepiej będzie jeśli Was zapytam o opinię tutaj.Czy uważacie, że aprilia pegaso to dobra opcja na pierwszy motocykl.Przyznam się że jestem pod urokiem tych maszyn.Może powinienem sobie wybić ten pomysł z głowy ?W zasadzie szukam czegoś do codziennych dojazdów do pracy ok. 30 kmwraz z drobnym przedzieraniem się przez miasto+ wypady o charakterze turystycznym (po asfalcie).początkowo myślałem o naked, teraz myślę o aprilii...Co przemawia za oraz co przeciw.Ew. na co zwracać uwagę przy poszukiwaniach/zakupach.Dysponuję kwotą ~6k.Byłbym wdzięczny za wszelkie rady.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buba Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 Witam po dłuugiej nieobecności na forum.Moim zdaniem to dobre moto na początek, jeśli tylko nie jesteś zbyt niski. Nie za dużo mocy, za to dobra elastyczność. Niestety wysoko umieszczony środek ciężkości, co niższym i/lub lżejszym kierowcom sprawia na początku sporo problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dadario Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 hmmmdla mnie Aprilka była pierwszym poważnym motongiem a więc ja osobiście polecam...zalety: wszechstronnośćzawieszenie ideał na miasto(nie martwisz się dziurami, koleinami, torami i innego tego typu przeszkodami)silnik na tyle "ospały" że dużo wybacza a jednocześnie ma na tyle iskry żeby pozwolić na dynamiczną jazdęwygodna pozycja za kierownica i kanapa...wady: na miasto za szeroko kierownica troszkę plus dokładnie na wysokości większości lusterek samochodów...ciężki i wysoki co powoduje że można się zachwiać...elastyczność raczej mierna(wg mnie przynajmniej) poniżej 3tys nie pojedziesz raczej...więc oceń sam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 5 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2010 to i ja dodam coś od siebiePlusy Aprili+ ładny wygląd+ ładne brzmienie wydechów (basowe) przynajmniej u mnie+ wszechstronność czyli asfalt, szuter i nieutwardzone drogi to żaden problem dla tego motoru+ jeśli trzeba to jest szybki (dzisiaj nawet do 170 sie rozpędziłem)+ dobry do miasta jest dość wąski i nie uważam żeby kierownica przeszkadzała bo jest szeroka+ wygodna kanapaa teraz minusy:- czasami są problemy z odpalaniem gdy jest zimny, trzeba nauczyć sie ustawiać ssanie, po jakimś czasie będziesz potrafił to wyczuć.- wysoki i dla osób od 180 cm wzwyż- ciężki i wysoko środek ciężkości, ja dzisiaj zaliczyłem np tzw parkingówkę ale zaletą jest to że plastiki są nie do zdarcia i tylko mała ryska na gmolu - jeśli jest niska szyba to pow 110 baaaaaardzo wieje prosto klatkę piersiową i kaskOgólnie popimo tych minusów jak najbardziej polecam! Wystarczająco dużo mocy jak na pierwsze moto i bardzo ładny wygląd i do tego dwa wygary co rzadko sie zdarza przy 650-kach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 5 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2010 @ 05.06.2010 19:44to i ja dodam coś od siebiePlusy Aprili+ ładny wygląd+ ładne brzmienie wydechów (basowe) przynajmniej u mnie+ wszechstronność czyli asfalt, szuter i nieutwardzone drogi to żaden problem dla tego motoru+ jeśli trzeba to jest szybki (dzisiaj nawet do 170 sie rozpędziłem)+ dobry do miasta jest dość wąski i nie uważam żeby kierownica przeszkadzała bo jest szeroka+ wygodna kanapaa teraz minusy:- czasami są problemy z odpalaniem gdy jest zimny, trzeba nauczyć sie ustawiać ssanie, po jakimś czasie będziesz potrafił to wyczuć.- wysoki i dla osób od 180 cm wzwyż- ciężki i wysoko środek ciężkości, ja dzisiaj zaliczyłem np tzw parkingówkę ale zaletą jest to że plastiki są nie do zdarcia i tylko mała ryska na gmolu - jeśli jest niska szyba to pow 110 baaaaaardzo wieje prosto klatkę piersiową i kaskOgólnie popimo tych minusów jak najbardziej polecam! Wystarczająco dużo mocy jak na pierwsze moto i bardzo ładny wygląd i do tego dwa wygary co rzadko sie zdarza przy 650-kach Gdzie ty masz te 2 gary,chyba że niemasz pegaso,te 2 gary w tłumikach siedzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid_ivan Opublikowano 5 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2010 A czy ty umiesz czytać pegaso??Napisałem "wygary" - dla mniej kumatych to znaczy tłumiki A "gary" to są w kuchni... ehhh :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 Dawid_ivan @ 06.06.2010 00:10A czy ty umiesz czytać pegaso??Napisałem "wygary" - dla mniej kumatych to znaczy tłumiki A "gary" to są w kuchni... ehhh :/ Rzeczywiście ja już wczoraj nie bardzo kumałem ,bardzo przepraszam,jak to ktoś napisał idę do kąta się wstydzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siw Opublikowano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 Wyciągał ktoś bebeszki z tłumików, jest to jakiś wielki techniczny problem i czy można je wrazie czego wsadzić spowrotem bo troche mnie kusi żeby to zrobić. Generalnie apka ładnie pierdzi ale mogła by troszkę donośniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chdx Opublikowano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 Skoro ładnie pierdzi i jest z nią wszystko wporządku to po co chcesz czyścić tłumiki no chyba że Ci przeszkadza obecny dzwięk. Wydaje mi się, że mocniejszego dzwięku z niej nie wydobędziesz, chyba że po jakimś tuningu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siw Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 Chce się przekonać jak będzie prykać bez bebechów, taką mam durną nature że nawet jak coś działa to kusi mnie żeby coś pogrzebać, często zdarza się, że po moim "tiuningu" sprzęt przestaje działać ale co zrobić, przynajmniej mogę mieć pretęsje tylko do siebie, zresztą jesli okaże sie że żeby wyjąć je będe musiał coś uszkodzić lub wycinać (niewim jak to wyglada w srodku, dlatego mnie tak kusi)to zostawie jak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek-lja Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 Jako pierwszy motocykl pegaso jest za cierzka i dosyc szeroka. Polecam suzuki freewind motocykl jest mniejszy i lżejszy. Dostepnosc czesci jest bardzo duza ten sam silnik co w DR. W porownaniu do pegaso brak chlodnicy plynu dzieki czemu motocykl jest wezszy.Pegaso swoje wazy jak juz zabardzo sie przechyli to nie mozna nic zrobicnic. Samo jej podniesienie nie jest latwe. Ja zawsze kucam zapieram sie placami jedna reka na kierownice druga za tylna roczke i chop. Duzo jezdze po lesie kazdy wypad i utkniecie w blocie oznacza litry wylanego potu, masa motocykla robi swoje. Ja uwazam,ze kupojemy taki motocykl jaki sie nam podoba reszta wtedy nie ma znaczenia. Sam zakupilem tak pegi poprostu mi sie spodobala, podszykowalem ja wybaczylem wszystkie bolaczki i jestem zadowolony.Odnosnie "wygarow" samo ich wypatroszenie nie wyglada na trudne, ja zaczol bym od rozwiercenia nitow w koncowej czesci operacja nie zbyt trudna po demontarzu elementow z "stanley steel" sam ocenisz czy warto dzialac dalej. Efekt dzwiekowy zapewne znaczny ale czy wlaczanie alarmow samochodowych na ulicach jest az takie fajne? Powodzenia w pracach, podejrzewam,ze nie wytrzymasz i dokonasz zniszczenia, daj znac jak poszlo.Panowie nie zachowujcie się jak przekupki na targu, nie ktore bledy musimy sobie wybaczac a nepewno musimy sobie pomagac. Jezeli ktos nie wie co oznaczaja wygary ten nigdy nie jezdzil WSK-a tam dopiero jest moc i wygar... Pozdrowienia dla wszystkich z NYC. Post edytowany: 10.06.2010 00:22 Post edytowany: 10.06.2010 04:41 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SajmonCzarny Opublikowano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 "Napewno sobie musimy pomagać" hmm na moje pytanie jakoś nie było odzewu no ale poradziłem sobie sam śruby od regulacji znalazlem lecz stwierdziłem ze wyczyszczę gaźniki przed regulacja. Operacja się udała gaźniki wyczyszczone regulacja zakończona Choć muszę przyznać ze w tej kwestii pegi jest bardzo czuła no i drobne oparzenia się zdarzyły podczas regulacji. Ale było warto pegi pięknie zapala i jeszcze piękniej chodzi no i kasa w kieszeni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buba Opublikowano 11 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 Nie polecam wybebeszania tłumików Pegaso. Głośne motocykle są cudowne, dopóki nie są... zbyt głośne. A Peggi nigdy do cichych nie należała.Prawdopodobnie będzie trzeba od nowa regulować gaźniki. Nie wiem czy operacja wybebeszania nie zaszkodzi gniazdom zaworowym - spaliny będą szybciej uciekać z cylindra i dopalać się nie tam, gdzie powinny. Ale to tylko moja teoria, może przesadzona (bardziej lub mniej). Ciekawe co Wy o tym sądzicie?Pozdrawiam, Radek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek-lja Opublikowano 12 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 O pomoc sie prosi a nie jej domaga. Ja osobiscie nigdy nie regulowalem gaznikow w pegi, ale chetnie bym sie dowiedzial jak sie to robi. I tu prozba do SajmonaCarnego. Podziel sie swoja wiedza odnosnie regulacji gaznikow. Odnosnie wygarow. Silnik pegi jest dosyc prosty, brak sondy lambda zreszta po co ona jak mamy doczynienia z gaznikami (nie wiem jak jest na wtrysku) brak chydrauliczego kasowania luzow zaworowych. Uważam, ze zmiana podcisnienia wywolana oproznieniem wygarow nie bedzie miala az takie znaczenia na zywotnosc silnika ale reki za to nie dam sobie odciac, regolacja gaznikow moze okazac sie konieczna po dokonaniu zniszczenia. Jesem pewien tylko tego,ze zmian podcisnienia napewno wplywa na czas oprozniania i napelniania cylindra. Ale jest to teoria zmiennych faz rozrzadu.Tez nie polecam tego zabiegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extrime Opublikowano 12 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 Witam wszystkich, jestem tu nowy i mam pewien problem- liczę na waszą pomoc. Zakupiłem Aprilie Pegaso 650, 93r., niby sprawuje się dobrze, ale chodzi inaczej niż przez was tu opisywane. Przede wszystkim spalanie- 8 do 8,5 litra! Druga opcja to ssanie, jeżeli nie odkręcę na maxa to silnik od razu zgaśnie (jak zimny) dopiero w miarę upływu czasu obroty się stabilizują (tak to spadają, i poniżej ~1300 gaśnie jeśli nie dam ssania na max.), po 5 minutach na ssaniu już chodzi ok. Chciałem jeszcze zapytać was w jakiej sferze obrotów powinno się ją eksploatować? Powyżej 4000 powstają już nieprzyjemne wibracje więc to chyba taka rozsądna granica prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlado Opublikowano 12 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 extrime @ 12.06.2010 15:14Witam wszystkich, jestem tu nowy i mam pewien problem- liczę na waszą pomoc. Zakupiłem Aprilie Pegaso 650, 93r., niby sprawuje się dobrze, ale chodzi inaczej niż przez was tu opisywane. Przede wszystkim spalanie- 8 do 8,5 litra! Druga opcja to ssanie, jeżeli nie odkręcę na maxa to silnik od razu zgaśnie (jak zimny) dopiero w miarę upływu czasu obroty się stabilizują (tak to spadają, i poniżej ~1300 gaśnie jeśli nie dam ssania na max.), po 5 minutach na ssaniu już chodzi ok. Chciałem jeszcze zapytać was w jakiej sferze obrotów powinno się ją eksploatować? Powyżej 4000 powstają już nieprzyjemne wibracje więc to chyba taka rozsądna granica prawda?Z ssaniem u mnie jest tak że używam praktycznie jak jest zimno.Odchylam na pół skali i pali aż miło.Po ostatniej regulacji jest tak że pali bez ssania jak jest 20 stopni na dworze.Spalanie to jak pisałem poprzednio 5 do 6 litrów,sam byłem zaskoczony.Jeśli chodzi o obroty oraz odczucia z jazdy to musisz przyzwyczaić się do tego że poniżej 3000 obrotów kultura pracy silnika jest kiepska.Silnik ten wymaga obrotów powyżej 3000.Jeśli chodzi o nie przyjemne wibracje no to musimy tutaj powiedzieć że nie jest to turystyk i tak jak ktoś pisał na forum,nowsze roczniki są przystosowane do turystyki a starsze bardziej do enduro.Poza tym sprawa ważna to singiel czyli jeden tłok.A tak na marginesie spróbuję wymontować filtr paliwa i zobaczyć wtedy jak będzie się zachowywał silnik.Dzisiaj miałem 2 razy przypadek braku paliwa w filtrze i zgaszenie motoru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid_ivan Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 Hej!Mam trochę dziwny problem, ponieważ umyłem dzisiaj motor na myjni i stojąc na stopce odpaliłem go. Kiedy wsiadłem na niego przechylając motor do pionu, Pegi mi zgasła i zapaliła mi się lampka na czerwono (czujnik oleju, że coś jest nie tak.Musiałem odpalić motor żeby dojechać do domu, ale mam cykora żeby nie zatrzeć silnika jeśli świeci mi się ten czujnik.Jak już odpale motor to lampka gaśnie, ale gdy motor nie jest odpalony to czerwona lampka sie świeci - a wcześniej tak nie było.Czy wiecie o co chodzi, czy mogło sie coś zalać albo woda mogła do silnika przeniknąć?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.