Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

tomek-lja

Użytkownicy
  • Postów

    39
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia tomek-lja

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputacja

  1. omeus sproboj zrobic tak jak pisalem, moj motor mial podobnie teraz udalo mi sie wysregolowac i problem ciezkiego zapalania zniknol. Udalo mi sie to zrobic bez koniecznosci stosowania swiecy irydowej.
  2. Witam. Udalo mi sie rozszyfrowac gazniki w pegi. Samo ich przedmuchanie za wiele nie pomaga, ja u siebie czyscilem wszystkie kanaly drucikiem miedzianym praca dosyc czasochlonna ale konieczna. Nalezy wykrecic sruby od skaldu mieszanki i tam znajduja sie bardzo male otwory prowadzace do gardzieli przepustnicy nalezy je bardzo dokladnie wyczyscic odpowiadaja one za wolne obroty oraz przyczyniaja sie do ciezkiego zapalania pegi na zimnym problem z ktorym bardzo duzo osob ma walczy. Mowiac krotko trzeba wyczyscic kazdy kanal, przypominam nie tylko sprezonym powietrzem ale tez mechanicznie. Gazniki od pegi maja tylko po jednej srobie do regulacji dostep do nich jest dosyc utrudniony ale troche gimnastyki odpowiedni srubokrecik i mozna regolowac nawet na zapalonym silniku. Wiem,ze ktos juz wrzocal zdjecie tych srob wiec trzeba przejzec temat. Powiem jak jest u mnie jezeli za bardzo wykrece sroby to na zimnym zapala pieknie ale jak sie rozgrzeje to w zakresie obrotow od 2000-4000 silnik szarpie i nie rowno pracuje czasami gasnie. Za bardzo wkrece sroby, motor ciezko zapala ale rowno pracuje i nie szarpie. Czekam na swiece irydowa wtedy powiem co i jak. Kazdy motor jest inny u mnie optymalne wkrecenie srob to 2,5 obrotu. Polecam zalozenie filtra paliwa ja kupilem BOSHA, 9 zl ale warto. Czekam na komentarze.
  3. dzik86 dziekuje za checiMotor poczeka az do mojego powrotu, kolega probowal ale zabieg zakonczyl sie nie powodzeniem.
  4. Panowie, niech ktos pomozeTo ja sie staram robie opisy pomagam na privie a nikt nie jest w stanie zrobic zdjecia o ktore prosze. Oj nie ladnie...
  5. Jeszcze raz prosze. Ja wiem, ze to te srubki wiem ze do jednej jest swietny dostep przez otwor w ramie a do drugiej toszke utrudniony ale kolega ktory ma probowac odpali moj motor nie ma o tym pojecia.Wrazie cos paliwo spuszczamy przez poluzowanie dwoch srubek w gaznikach zaznaczonych na zdjeciu. Paliwo splywa przez przewody odrowadzajace polaczane trujnikiem, (nie bylo ich na zdjeciu wiec dorobilem je w paint) przewod odprowadzajacy uchodzi tam gdzie wszystkie czyli obok stopki bocznej w poczatkowej czesci wachacza tylnego kola. (nie che mi sie szukac zdjecia). Do srobki w lewym gazniku mamy dotep przez otwor "1" zaznaczony na zdjeciu natomias sroba w prawym gazniku wymaga troche gimnastyki ale szukac jej musimy po lewej stronie motocykla. Z tego co pamietam mamy dostep przez szczeline miedzy rama, zbiornikiem i cylindrem.Sam bedac w polsce walczylem z ciezka palaca pegi na zimnym. Ten typ tak mam ale tylko w przypadku gaznikowcow na wtrysku z tego co uzytkownicy pisza takiego problemu nie ma.1226275233.jpg ----------aregulacja.jpg----------A i jeszcze cos, w pegi wykonuje sie synchro gaznikow dokonujemy tego za posrednuctwem sroby pokazanej na zdjeciu. Odnosnie teori synchronizacji znalazlem swietna strone ktora polecam ale pamietajcie, ze pegi ma tylko dwa gazniki:http://www.falcone.com.pl/wakuometr.htmlJezeli kogos interesuje budowa gaznikow zastosowanych w pegi oto link:http://home.arcor.de/avehrenb/Big/vergaser_e.htmlgaznik.jpg
  6. Poratuje ktos, potrzebuje tego zdjecia o ktore prosilem wyzej.
  7. Odnosnie, uszczelki pod pokrywe zaworow. Gumowe pol okragle uszczelniacze u mnie byly oddzwielnie montowane a powyzsze zdjecia pokazuje je jako zintegrowana czeszcz uszczelki. Ja uszczelke i pol okragle uszczelniacze, dokladnie przeczyscilem odluscilem uszczelnilem silikonem zaroodpornym. Czynnosc to dokonalem z koniecznosci podczas wymiany uszczelki pod glowica, wczesniej nie mialem zadnych wyciekow z pod pokrywy zaworow i teraz jest ich brak.Z tego co wiem to ta uszczelka nie jest az taka droga nawet i w PL. Ale watro najpierw zastosowac domowe sposoby.----------Witam. Mam prozbe do wszystkich posiadaczy pegaso. Potrzebuje dokladnego zdjecia miejsca gdzie znajduja sie srubki do sposzczania paliwa z gaznikow najlepiej zeby obie byly widoczne. Mam tylko taki slaby rysunek. Moj moto stoi juz kilka miesiecy nie odpalany a nikt nie jest go w stanie uruchomic wiec musze sporzadzic dokladna instrukcje wraz ze zdjeciami w celu ulatwienia tej procedury. Z gory dziekuje za pomoc, moj e-mail: [email protected]
  8. O luzach zaworowych pisalem juz 3 krotnie. Regulacja luzow odbywa sie za pomoca podkladek, nie ma recznej regulacji lub chydraulicznej kasacji. Jedynie rocker arm regulujemy recznie. Dolot 0,1 do 0,19mmWylot 0,1 do 0,19mmrocker arm 0,07 do 0,10mmNa reducje spalania polecam reglulacje gaznikow ale o tym nie mam pojecia wiec nie pomoge. Post edytowany: 19.06.2010 05:11
  9. O pomoc sie prosi a nie jej domaga. Ja osobiscie nigdy nie regulowalem gaznikow w pegi, ale chetnie bym sie dowiedzial jak sie to robi. I tu prozba do SajmonaCarnego. Podziel sie swoja wiedza odnosnie regulacji gaznikow. Odnosnie wygarow. Silnik pegi jest dosyc prosty, brak sondy lambda zreszta po co ona jak mamy doczynienia z gaznikami (nie wiem jak jest na wtrysku) brak chydrauliczego kasowania luzow zaworowych. Uważam, ze zmiana podcisnienia wywolana oproznieniem wygarow nie bedzie miala az takie znaczenia na zywotnosc silnika ale reki za to nie dam sobie odciac, regolacja gaznikow moze okazac sie konieczna po dokonaniu zniszczenia. Jesem pewien tylko tego,ze zmian podcisnienia napewno wplywa na czas oprozniania i napelniania cylindra. Ale jest to teoria zmiennych faz rozrzadu.Tez nie polecam tego zabiegu.
  10. Jako pierwszy motocykl pegaso jest za cierzka i dosyc szeroka. Polecam suzuki freewind motocykl jest mniejszy i lżejszy. Dostepnosc czesci jest bardzo duza ten sam silnik co w DR. W porownaniu do pegaso brak chlodnicy plynu dzieki czemu motocykl jest wezszy.Pegaso swoje wazy jak juz zabardzo sie przechyli to nie mozna nic zrobicnic. Samo jej podniesienie nie jest latwe. Ja zawsze kucam zapieram sie placami jedna reka na kierownice druga za tylna roczke i chop. Duzo jezdze po lesie kazdy wypad i utkniecie w blocie oznacza litry wylanego potu, masa motocykla robi swoje. Ja uwazam,ze kupojemy taki motocykl jaki sie nam podoba reszta wtedy nie ma znaczenia. Sam zakupilem tak pegi poprostu mi sie spodobala, podszykowalem ja wybaczylem wszystkie bolaczki i jestem zadowolony.Odnosnie "wygarow" samo ich wypatroszenie nie wyglada na trudne, ja zaczol bym od rozwiercenia nitow w koncowej czesci operacja nie zbyt trudna po demontarzu elementow z "stanley steel" sam ocenisz czy warto dzialac dalej. Efekt dzwiekowy zapewne znaczny ale czy wlaczanie alarmow samochodowych na ulicach jest az takie fajne? Powodzenia w pracach, podejrzewam,ze nie wytrzymasz i dokonasz zniszczenia, daj znac jak poszlo.Panowie nie zachowujcie się jak przekupki na targu, nie ktore bledy musimy sobie wybaczac a nepewno musimy sobie pomagac. Jezeli ktos nie wie co oznaczaja wygary ten nigdy nie jezdzil WSK-a tam dopiero jest moc i wygar... Pozdrowienia dla wszystkich z NYC. Post edytowany: 10.06.2010 00:22 Post edytowany: 10.06.2010 04:41
  11. Witam dawno sie nie odzywalem ale widze,ze i tak panuje cisza. To dobrze oznacz to,ze jestescie zajeci jazda. Ja powoli zaczynam tesknic za jazda motocyklem. Nawet zaczolem robic prawojazdy na motocykl, naszczescie tutaj jest to dosyc prosta sprawa i najwazniejsze tania calosc kursu i egzamin to tylko 230$. Planuje wyslac swoja pegi z Polski do NY zobaczymy co z tego wyjdzie, sam koszt to ok 500$ no i oczywiscie rejestracja, robiac prawojazdy bede w uzedzie ktory odpowiada rowniez za rejestracje pojazdow to sie dowiem jaki to bedzie koszt. Zapytacie czy sie oplaca oczywiscie,ze tak Pegi na tym rynku jest praktycznie nie dostepna, byla sprzedawana ale nie jest zbyt popularna, japonczycy i BMW calkowicie obstawili rynek funbike. Kupic BMW GS650 owszem ale jest to wydatek od 4 do 7tys $. Dlatego jest to oplacalna kombinacja, zreszta tutaj paliwo kosztuje obecnie 2,30$ za galon (3,78l) wiec pegi moze palic nawet i 10l. chdx, radze sprawdz miernikiem, przelacznik do swiatel. ustaw miernik na diode jezeli przechodzi przez niego napiecie po zalaczeniu to zerknij do przekaznika. W tej klasie motocykli prekazniki ze wzgledu na drgania moga dosyc nagle ulec uszkodzeniu. Powodzenia, napiszcie jak uplywaja kolejne kilometry i czy wszystkie maszyny sa sprawne.
  12. Przepraszam moj blad i zly dzien. :(Dostosuj olej do rodzaju jazdy jaka najczesciej odbywasz.Jezdzisz szybko po asfalcie- utwardz zawieszenie wtedy motocykle lepiej sie prowadzi i nie nurkuje podczas gwaltownego chamowania.Jezdzisz duzo po terenie zrob motocykl na miekko wtedy lepiej wybiera duze dolki i zapewnia lepszy komfort. Pogorszy to jakos jazdy na szosie w zakrety trzeba bedzie wchodzic ostrozniej.
  13. Pisałem juz na temat oleju wystarczy poszukac.Tak naprawdę to to niema co przesadzać i inwestować w drogi olej.Ja polecam: CASTROL POWER 1 RACING 4T 10W50Dlaczego już mówię. Jest to olej przeznaczony do motocykli, ma inne właściwości smarne (dba o nasze sprzęgło) i odprowadzające ciepło w przypadku pegi nie jest to az tak istotne bo mamy chłodzenie cieczą ale na przykład bmw r1100 gs liczy tylko na dobre wiatry oraz właśnie na olej. Odnośnie olei polecam lekture ostatniej Auto Techniki Motoryzacyjnej jest tam obszerny artykuł o olejach silnikowych. Osobiście nie polecam oleju firmy MOTUL.
  14. Szymon, rozumiem twoje zakłopotanie i bezradność. Na odległość w tej sprawie nie jestem w stanie pomóc. Taki trik można w prosty sposób zrobić zakręcając paliwo. Motor zapali pochodzi chwile i zgaśnie i na pewno później nie zapali, nawet po odkręceniu paliwa będzie miał problemy z załapaniem. A synchro i regulacje warto zrobić, sam wybieram sie z ta czynnością po niedzieli do kogoś kto niby ma sie na tym znać i został mi polecony.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.