Grzesznica Opublikowano 6 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 Chciałabym się zapytać bardziej doświadczonych koloegów i koleżanek jak to jest ze sprzęgłem i jego zużywaniem się. Otóż słyszałam opinie, że sprzęgło zużywa się jak jest wciśnięte - niezależnie od tego, czy trochę (jazda na półsprzęgle czy też sam proces wysprzęglania) czy też do końca. Innym razem zaź słyszałam, że sprzęgło zużywa się tylko przy jeżdzie na półsprzęgle, a jak wciśnięte do oporu to już nie. Jak to jest? Czy jak się np. stoi na światłach lepiej wrzucić na luz i nie trzymać sprzęgła czy można sobie stać z wbitą jedynką? A może z tym całym wciśniętym chodzi o samą linkę sprzęgła...? Dobra, nie będę gdybać - może ktoś mnie oświeci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mr.Cookie Opublikowano 6 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesznica Opublikowano 6 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 Chcę być mądrzejsza. No chyba lepiej jest wiedzieć jak dbać o pojazdy silnikowe, żeby dłużej służyły w pełnym zdrowiu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luckyluke28 Opublikowano 6 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 Elo, co do sprzegla to najbardziej zabójcza jest jazda na półsprzegle, i do tego duzo gazu + wolne puszczanie sprzęgła przy ruszaniu to je najszybciej wyślizga, tak samo przy zmianie biegow sie z nim za bardzo nie cackać tylko w miare szybko puszczać. co do wciśnietego sprzegła na światłach to ja trzymam wciśnięte (ewentualnie docisk i łozysko oporowe troche szybciej "klęknie") ale z tego co zauwazylem to nic zlego sie nie dzieje .A odnośne linki lub płynu ( przy hydraulicznym) to się o to nie martw, jakby co to dużo tańsze w naprawie od samego sprzęgła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stempas Opublikowano 6 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 ehh. Na światłach wrzucajcie luz bo się szybciej zużyje. Biegi zmieniajcie w zależności od samego motocykla. Nie strzelajcie z klamki ani nie róbcie tego zbyt wolno. To trzeba wyczuć jak jest najlepiej dla Twojego motocykla. Gdy masz na luzie lub z wbitym biegiem sprzęgło się nie zużywa. Gdy masz ciągle wciśnięte sprzęgłą np na światłach to się nagrzewa, a może coś jeszcze. Zresztą wrzucenie luzu jest tak banalne.... mi np się gorzej czeka z wciśniętym sprzęgłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smok79 Opublikowano 6 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 Sprzęgło mimo, że wysprzęglone to i tak pracuje. Silnik lekko ciągnie (czuć to w niektórych motocyklach). Zalecane oczywiście jest stanie na luzie z puszczonym sprzęgłem - tylko wtedy masz pewność, że się nie zużywa bo napęd masz rozłączony i opory są niewielkie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peterman Opublikowano 6 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 Z tym sprzęgłem jest podobnie jak np. z klockami hamulcowymi. Jak moto stoi to się nie zużywają, jak jedzie też nie, tylko przy hamowaniu. Jak tarcze sprzęgła są zesprzęglone (klamka puszczona) to nic złego im się nie dzieje, jak są rozsprzęglone (klamka sciśnięta) to poprostu latają sobie luźno i też im się krzywda nie dzieje. Zużywają się w momencie rozsprzęglania i zesprzęglania, ale tarcze sprzęgłowe to normalna rzecz eksploatacyjna którą się poprostu z czasem wymienia, więc na twoim miejscu nie martwiłbym się tym zbytnio Linka o ile nie jest zrobiona z nici dentystycznej powinna przeżyć kilka dobrych lat jako ciekawostka - suche sprzęgiełko z ducati Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesznica Opublikowano 6 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 Yhym... Dzięki za odp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 6 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 stanie na światłach z wrzuconym biegiem konczy sie nawet 'spaleniem' sprzegła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesznica Opublikowano 6 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 stanie na światłach z wrzuconym biegiem konczy sie nawet 'spaleniem' sprzegła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abstynent Opublikowano 6 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 stanie na światłach z wrzuconym biegiem konczy sie nawet 'spaleniem' sprzegła.Wyjaśnij dlaczego. Przecież jak sprzęgło jest wysprzęglone lub zasprzęglone to tarcze nie pracują, Sprzęgło pracuje wyłącznie w momentach pośrednich - przy puszczaniu i zaciskaniu klamki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brojler Opublikowano 7 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 Suche sprzęgło w Ducati albo się kocha, albo nienawidzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smok79 Opublikowano 7 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 ...to tarcze nie pracują...Pracuje połowa tarcz, a że luzu za wiele nie mają to o siebie trą (tarcze wysprzęglają się nierównomiernie i odstępy są nieregularne) - dlatego napisał, że można spalić sprzęgło bo jednak coś tam trze. Jednak są to przypadki znikome. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
potfur Opublikowano 7 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 A tak z innej strony - jak stoisz na światłach i masz wbity bieg, to szybciej możesz uciec jeśli zauważysz w lusterku coś niepokojącego. Na kursie doszkalającym uczyli nas właśnie jak szybko schować się między samochodami lub uciec ze skrzyżowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agnich Opublikowano 7 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 A tak z innej strony - jak stoisz na światłach i masz wbity bieg, to szybciej możesz uciec jeśli zauważysz w lusterku coś niepokojącego. Na kursie doszkalającym uczyli nas właśnie jak szybko schować się między samochodami lub uciec ze skrzyżowania.Temat wraca jak bumerang na różnych forach, ale nigdy nie zostało ustalone jednoznacznie czy lepiej stać z wciśniętym sprzęgłęm czy bez i czy szkodzi mu to czy nie. Póki co doczytałam się, że lepiej stać bez ale w niektórych przypadkach (jak np powyżej - ale w sytuacji gdy nie ma jeszcze za Tobą nikogo) lepiej z. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stempas Opublikowano 7 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 sprzęgło się nagrzewa jak jest wciśnięte bo wtedy wszystkie te tarcze w środku są luźne i się kręcą. Natomiast jak jest luz wszystko jest w jednej całości i nic się nie dzieje. A tam takie gadanie jak lepiej. autem jak jedziecie i stajecie na światłach to wrzucacie luz więc na moto czemu się nad tym zastanawiacie? Jak się boisz o jakąś sytuacje to patrz w lusterka i w odpowiednim momencie wrzuć ten bieg przed wypadkiem i ucieknij. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesznica Opublikowano 7 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 A tam takie gadanie jak lepiej. autem jak jedziecie i stajecie na światłach to wrzucacie luz więc na moto czemu się nad tym zastanawiacie? A tu też różnie bywa - znam takie osoby, które zawsze na luz i takie, które zawsze na sprzęgle. Ja z początku też zawsze na luz, ale ostatnio jakoś tak zostawiam na biegu i sprzęgle i właśnie się zastanawiam czy to dobrze (bo w sumie czy w motocyklu czy we wspomnianym przez kolegę samochodzie zasada działania jest ta sama). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 7 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 tak samo szybciej zuzywa sie sprzegło jak ktos rusza z wyższych obrotów powoli puszczajac sprzegło.Wcisnieta klamka sprzegła wcale nie oznacza ze sprzegło nie 'trze". Sytuacja ma sie tka jak napisał przedmówca.Może tez wystepowac zjawisko "sklejania" sprzegła więc odstepy małe.. bo małe i tarcie zawsze jakies jestDodatkowo oleje motocyklowe nie posiadjaa substancji przeciwciernych takich jak Mo2SDlatego odpada stosowanie olejów samochodowych (sprzeglo bedzie slizgać)Więc musi byc minimalne tarcie aby sprzegło w kapieli olejowej działało jak nalezy.Częste redukcje, ruszania z miejsca, mieszanie biegami, wszystko to powoduje zuzywanie sprzegła(sprzeglo zawsze absorbuje jakas czesc momentu obrotowego silnika i róznicy przedkości obotowej koła tylnego)zjawisko "puchniecia sprzegła" gdy po ostrzejszej jeździe cięzko wchodza nam biegi albo praktycznie graniczy z cudem odnalezienie "n"utralaTarcie, plus przegrzane przekładki metalowe(pokryzwione) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agnich Opublikowano 8 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 (...), ale ostatnio jakoś tak zostawiam na biegu i sprzęgle i właśnie się zastanawiam czy to dobrze (...).Niedobrze Ale słyszałam ostatnio o Pani instruktor kat. B, która z uporem maniaka kazała swojej kursantce (i pewnie innym też), na każdych światłach itp. trzymać nogę na sprzęgle i wbity bieg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abstynent Opublikowano 8 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 Pani instruktorNo i wszystko jasne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agnich Opublikowano 8 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 No i wszystko jasne Co jasne? Że instruktor czy że instruktor to pani ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abstynent Opublikowano 8 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 Słowo "Pani" wszystko wyjaśnia Nie mówie, że nie ma dobrych Pań instruktor, ale trzeba powiedzieć że kobiety za kierownicą to czasem wybitne idiotki. Aż włos się na głowie jeży jak się coś takiego widzihttp://www.cda.pl/vi...-gaz-z-hamulcem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Unfamiliar Opublikowano 8 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 Facetom w większości też daleko do "miszcza". Szczególnie tym -20 i +60 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agnich Opublikowano 8 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 Hehe, nieraz się z tym zgodzę, ale lepiej nie kontynuuj tego wątku, bo się zrobi niefajnie. W obu grupach znajdą się wybitne antytalenty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brojler Opublikowano 8 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 Słowo "Pani" wszystko wyjaśnia Nie mówie, że nie ma dobrych Pań instruktor, ale trzeba powiedzieć że kobiety za kierownicą to czasem wybitne idiotki. Aż włos się na głowie jeży jak się coś takiego widzihttp://www.cda.pl/vi...-gaz-z-hamulcem Po reakcji wnoszę, że nie powinna zasiadać za kółkiem pojazdu mechanicznego. Zero opanowania, panika, trwoga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.