Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Sprzęgło...


Grzesznica

Rekomendowane odpowiedzi

No lepiej nie poruszać temu wpływu płci na bycie dobrym/złym kierowcą, bo się zgrzyty porobią. Jak już zaczęliście ten temat to powiem tylko, że wg mnie zależy to od dwóch czynników:

- osobistych predyspozycji nizależynych od płci,

- doświadczenia (nawet najlepszy kierowca siadając pierszy raz na motocykl czy każdy inny pojazd silnikowy nie będzie jeździł fantastycznie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jednak wróćmy do tematu sprzęgła :)

Jestem za - na dowód - amerykanie za kółkiem - tam to płeć nie ma znaczenia.

A co do sprzęgła to sprzęgło samochodowe ma zasadę działania podobną do motocyklowego ale całkiem inną konstrukcję. Tam to trzymanie nogi na sprzęgle zaszkodzi przede wszystkim łożysku wyporowemu i dociskowi (a dokładnie słoneczkowi). Luzy tam występujące (nie mówię o sprzęgłach wielotarczowych) są o wiele większe niż w motocyklach. Tarcie jest mniejsze i co za tym temperatury też.

A tak już na marginesie zna ktoś sprzęgła hydrokinetyczne? Tam nie ma tarcz a jest tarcie i też są poważne momenty i temperatury ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hydrokinetyka to chyba mówisz o amerykanskich automatycznych skrzyniach biegów gdzie olej przekazuje energie z łopatki na łopatke

(podobny naped maja walce drogowe itp)^^

Bo tarcie wystepuje w sprzegłach motocyklowych w momencie właczania i wyłaczania sprzegła potem juz nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcie występuję pomiędzy cząsteczkami oleju (lepkość) ;) Uczyłem się o takowych sprzęgłach które przekazują nawet MW energii (górnictwo) i ustrojstwa się potężnie grzeją. Stosowane najczęściej tam, gdzie nie trzeba wysprzęglać napędu. Teraz pracuje w fabryce i produkuję sprzęgła przemysłowe, które mają całkiem inne zadanie jak sprzęgła w motoryzacji.

Co do sprzęgieł ciernych tarcie występuje podczas zmiany stanu sprzęgła ale także podczas samego wysprzęglenia (trzymania sprzęgła). Nawet jeśli tarcze oddalą się od siebie i nie trą to tarcie występuje także na łożysku wyporowym (to że są tam kulki toczne to nie znaczy że nie ma tarcia i się nie grzeje).

Co do sprzęgieł suchych jednotarczowych w motocyklach - od reguły zawsze znajdą się wyjątki.

Jednym słowem najlepiej nie trzymać sprzęgła. Nic się nie dzieje tylko gdy mamy luz i puszczone sprzęgło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.