Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Aprilia Pegaso Integracja


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 727
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Początek sezonu a mi dzisiaj kobitka wymusiła pierwszeństwo i pegi lekko uszkodzona a ja trochę poobijany i teraz do wymiany są prawe kierunkowskazy, tarcza hamulcowa z przodu, błotnik, no i nie wiem jeszcze czy felga nie będzie krzywa, i jeszcze lewa laga spłaszczona przy kołnierzu gdzie jest uszczelniacz, może nie będzie ciekło. Zauważyłem również że nie można ustawić zgodnie koła z kierownicą, i z mocowaniem lag, wygląda to tak jak by lewa laga była lekko wysunięta do przodu. Czy może to być objaw skrzywionej ośki koła a może krzywa laga? Uważajcie koledzy, bo ludzie odzwyczaili się i zapomnieli że oprócz samochodów są też inne pojazdy, wczoraj miałem też sytuacje podobną tyle tylko że byłem bliżej wyjeżdżającego z podporządkowanej auta i udało mi się przejechać przed nim! Widać że to co się odwlecze to nie uciecze A może jest tak że te nasze moto są mało widoczne?? hmm... sam już nie wiem.Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich Jestem szczęsliwym posiadaczem Pegaza ktorego niedawno nabyłem..Mam wiec do was pare pytan..Mianowicie czy to normalne że jak odpale moto to po kilku minutach kolektory robia sie czerwone?? nastepna sprawa jaka mnie zastanawia, chcaiłem zrobic sobie synchro mam wakuometry robiłem w poprzednim moto i było ok. Ale przy Aprili niewiem gdzie mam podpiasc wakuometr i kolejne pytanko gdzie ma byc wpiety waz ktory wychodzi z prawej pokrywy silnika tak gdzie jest cała pradnica i dlaczego z tego wezyka pluje olejem??Proszę o pomoc bo sezon się zaczyna i niechciał bym miec potem przykrych niespodzianek w trasie..Pozdrawiam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U niestety Rybkar nie polecimy gdzies w niedziele. Szkoda mam nadzieje,ze pagi szybko postawisz na nogi.Bylem dzisiaj w lesie i niestety urwałem lusterko, jutro rano musze zawieść uchwyt do pospawania i gwintowania.Co do tego przewodu wychodzacego z dekla podejrzewam, ze to ten?Jest on podpiety do filtra powietrza. Jest to przewód odpowietrzający silnika. Coś jak odma w samochodzie.U mnie jak wymienilem uszczelke pod glowica to na poczatku tez kolektory robily sie czerwone ale tylko na ssaniu, teraz nie mam juz takiego problemu. Przepalilem go na trasie i problem zginol post-16119-1269556860.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czerwone kolektory przy normalnej pracy na luzie mogą oznaczać bardzo złą mieszankę paliwa, albo mniej prawdopodobne kłopoty z rozrządem (przeskoczenie łańcuszka rozrządu - nieprawidłowe czasy otwarcia/zamknięcia zaworów). Wakuometry są przydatne przy motocyklach wielocylindrowych - tutaj nie ma czego synchronizować Wąż - jak napisał Tomek - rzeczywiście pełni rolę odpowietrznika skrzyni korbowej (wyrównuje ciśnienie, żeby uszczelek w silniku nie wydmuchało). Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam:http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=MTQwMDEwMg==.zakupiłem podobny do mojego moto.
Cenna dla mnie informacjaPodpowiedz tylko laikowi co znaczy "podobny" tzn czy mogę ten konkretnie zakupić do Pegi 99 Cube?Tylko się nie śmiejcie - czy do wymiany trzeba zlać płyn hamulcowy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do tych grzejących sie kolektorów ja bym raczej sprawdził i wyregulował gaźniki niż szukał przyczyny w rozrządzie. Poczytaj service manual tam jest dobrze opisane ustawienie rozrządu. U mnie lewe kolo zebate bylo "wyzerowane" a prawe znajdowalo się na środkowym znaku nie pamietam juz jaki byl to numer w każdym badz razie bylo ich 1 2 3. Odnośnie regulacji gaźników to nie ma jakiegoś magicznego obrotu śrubka o ileś w prawo lub w lewo, każdy gaźnik i motocykl reguluje sie indywidualnie.Tak wyglądało to mniej więcej u mnie. No i jeszcze jest znak "na wale" ale nie mam jego zdjecia, jest napewno pokazany w service manual. Mając zdjętą pokrywę zaworów nie można zapomnieć jeszcze o sprawdzeniu luzów zaworowych.post-16119-1269632617.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rybkar...nie zazdroszczę...przykra sprawa...Ale powrotu do pełnej formy dla Ciebie i Pegi. Co do grzejących się kolektorów, miałem kiedyś tam podobnie (ale nie w pegi) i okazało się że zapalał się nagar w rurach...wystarczyło raz dobrze przepalić moto i problem zniknął...Przyczyną była zła regulacja gaźników i za bogata mieszanka, która "odkładała" się w formie prawie czystego węgla...Co do synchronizacji...nie jest to to samo co synchronizacja kilku gaźników na kilku garach ale obydwa gaźniki powinny działać tak samo, dopiero to pozwala na osiągnięcie pełni mocy przy najlepszej kulturze pracy i przy minimialnym spalaniu!!Qubiaku...wystarczy wykręcić stary czujnik, doć nowy, podłączyć i już...chociaz przy okazji(jak dawno nie było robione)wymiana płynu może pozytywnie wpłynąć na hamulce...A teraz ostateczne pytania...ile osób na Bory??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do tych grzejących sie kolektorów ja bym raczej sprawdził i wyregulował gaźniki niż szukał przyczyny w rozrządzie. Poczytaj service manual tam jest dobrze opisane ustawienie rozrządu. U mnie lewe kolo zebate bylo "wyzerowane" a prawe znajdowalo się na środkowym znaku nie pamietam juz jaki byl to numer w każdym badz razie bylo ich 1 2 3. Odnośnie regulacji gaźników to nie ma jakiegoś magicznego obrotu śrubka o ileś w prawo lub w lewo, każdy gaźnik i motocykl reguluje sie indywidualnie.Tak wyglądało to mniej więcej u mnie. No i jeszcze jest znak "na wale" ale nie mam jego zdjecia, jest napewno pokazany w service manual. Mając zdjętą pokrywę zaworów nie można zapomnieć jeszcze o sprawdzeniu luzów zaworowych.
Właśnie tego sie bałem że popieprzyłem rozrząd bo zawory już ustawiłem.. Ale zrobiłem tak samo jak opisałeś wiec to odpada..Szukając Aprili w ogłoszeniu ludzie pisali po synchronizacji gaźników więc co tak poprostu pisali dla ściemy?? Według mnie musi się dac tylko nie moge znajśc gdzie podpiasc waku Robił ktoś w swojej pegazie synchro??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek może przyłączysz się do naszej grupy, na wyjazd do Borów Tucholskich?
Ciężka sprawa Rumak rozebrany wymiana klocków uszczelniaczy zacisków opony przedniej no i z tym chłodzeniem mam problem już wcześniej wspominałem ale kto wie może ? Nie żebym ściemniał ale jestem dość mocno zapracowanym człowiekiem (kierowca TIR (potocznie) sam rozumiesz ).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Marku...planujemy ten wyjazd z prawie pół rocznym wyprzedzeniem...Pegusa zdążysz wyszykować na cacy...ja jeszcze nawet nie odpaliłem swojego bo stoi w serwisie i mają z nim problem...A może wy znacie odpowiedź:Pegi miała: wymieniany filtr powietrza, czyszczone gaźniki, wymienioną świeczkę no i kontrola luzów zaworowych(było ok)wymiana filtra paliwa(dodatkowy na wężyku)Po złożeniu od razu wszystko działało i chodziło około godziny. Następny dzień wyprowadzili go na parking gdzie miała poczekać aż ją odbiorę, zapalili pochodziła ok 10min i zgasła...wyładowali aku próbująć ją odpalić(łapała tylko na kilka sekund i gasła) i nic... teraz szukają przyczyny no ale niestety nie potrafią do niczego dojść...macie może jakiś pomysł??co może być nie tak??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szymon trudna sprawa.Ja osobiscie oddam motor tylko na regulacje gaźników, nie mam o tym pojęcia i nie mam do tego sprzętu, resztę robie sam.W Twoim przypadku zaczol bym od najprostszych rzeczy.1. Stan aku, za uwarzyłem, że jeżeli moja pagi ma słaby to zachowuje sie dziwnie potrafi zgasnąć nie równo pracować a czasami po prostu nie zapalić. Wtedy podpina na kablach 2 aku odpalam i czekam aż się nagrzeje.2. Czy jest iskra na świecy i jak wygląda sama świeca, sucha czy mokra?3. Jeżeli sucha to obleciał bym po kolei cały układ paliwowy zaczynając od kranika a kończąc na gaźnikach. 4. Jeżeli mokra to sprawdził bym układ zapłonowy zaczynając od wymiany świecy (niekoniecznie musi być nowa, oby była sprawna) 5. Tutaj wszystko OK, wtedy sprawdzam ciśnienie na tłoku i dopiero po tym dobieram sie do rozrządu. 6. Coś dalej niedziałań zastanawiam się nad wymiana kompletnego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz ostateczne pytania...ile osób na Bory??
Póki co jak narazie dalej 3 osoby, wszyscy muszą się na 100% zastanowić.
Robił ktoś w swojej pegazie synchro??
Ja synchro jeszcze nie robiłem, ale będąc w serwisie to gościu zaproponował mi zrobienie sobie synchro. No i teraz się zastanawiam czy zrobić to synchro czy nie
Ciężka sprawa Rumak rozebrany wymiana klocków uszczelniaczy zacisków opony przedniej no i z tym chłodzeniem mam problem już wcześniej wspominałem ale kto wie może ? Nie żebym ściemniał ale jestem dość mocno zapracowanym człowiekiem (kierowca TIR (potocznie) sam rozumiesz ).
Rozumiem... Gdybyś się z nami wybierał to musiałbyś sobie tydzień urlopu zarezerwować.Będąc dzisiaj na garażu, po długiej walce z Pegasem w końcu odpalił Wsadziłem nowy akumulator, nie chciał zagadać. Więc wymieniłem świecę i zaczął powoli łapać, a do tego już po odpaleniu zaczął strzelać ( zapchane gaźniki to mogły być??? ) ale jak się przepalił to chodził bez problemu i teraz za pierwszym razem łapie mam nadzięję że jutro nie będzie niespodzianki, że nie zapali
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomku...ja Pegi nie widziałem od miesiąca bo cały czas w serwisie stała(z tym że przez dwa tygodnie nie mogli nic zrobić bo zalała ich wielka pośniegowa woda)A o tym co się dzieje to wiem tylko z telefonicznych rozmów z mechanikiem. To są profesjonaliści więc podstawowe rzeczy sprawdzili...ale zastanawiałem się czy w naszych motorkach nie ma jakiegoś "myku" co takie rzeczy powoduje a raczej nie często spotyka się go w innych modelach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szymon, rozumiem twoje zakłopotanie i bezradność. Na odległość w tej sprawie nie jestem w stanie pomóc. Taki trik można w prosty sposób zrobić zakręcając paliwo. Motor zapali pochodzi chwile i zgaśnie i na pewno później nie zapali, nawet po odkręceniu paliwa będzie miał problemy z załapaniem. A synchro i regulacje warto zrobić, sam wybieram sie z ta czynnością po niedzieli do kogoś kto niby ma sie na tym znać i został mi polecony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam prawdopodobnie będę musiał sprzedać swoją pegasówkę, dopiero co ją kupiłem a już chyba będzie musiała znaleść nowego właściciela, powodem mojej decyzji jest to że okazało się żenie będę mógł jeździć z powodów chorobowych , jak ktoś zna kogoś na kupnie to proszę pisać a wszystko na temat pegasówki powiem mój tel to 606398916 najlepiej po 16, wielce mi szkoda ale życie potrafi być bezlitosnym weryfikatorem. Pozdrawiam Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem juz na temat oleju wystarczy poszukac.Tak naprawdę to to niema co przesadzać i inwestować w drogi olej.Ja polecam: CASTROL POWER 1 RACING 4T 10W50Dlaczego już mówię. Jest to olej przeznaczony do motocykli, ma inne właściwości smarne (dba o nasze sprzęgło) i odprowadzające ciepło w przypadku pegi nie jest to az tak istotne bo mamy chłodzenie cieczą ale na przykład bmw r1100 gs liczy tylko na dobre wiatry oraz właśnie na olej. Odnośnie olei polecam lekture ostatniej Auto Techniki Motoryzacyjnej jest tam obszerny artykuł o olejach silnikowych. Osobiście nie polecam oleju firmy MOTUL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.