Grasshopper Opublikowano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 Jako, że dla mnie sezon 2009 już się zakończył postanowiłem wymienić olej, filtry, płyn chłodniczy no i sprawdziłem nieszczęsne luzy zaworowe... I tutaj rodzą się moje wątpliwości. Czy zakładając, że nikt wcześniej tych luzów nie regulował możliwym jest, że są one za małe? Luzy, które nie mieszczą się w normie zaznaczyłem na czerwono. Jedyne, co udało mi się wyczytać, to to, że zbyt mały luz może spowodować wypalenie gniazd zaworów - tylko tak się zastanawiam, czy dla zlikwidowania takich różnic warto zdejmować wałki rozrządu... Proszę o podpowiedź, bo nie chciałbym mieć później nieprzyjemności z tego powodu http://img706.imageshack.us/img706/8456/luzy.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boryl Opublikowano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 Ja proponuje to zrobic i miec spokoj do nastepnej kontroli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewy Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 skoro jest duuuzo czasu to ja bym na Twoim miejscu zaryzykował, choć to niepasujące słowo, bo nie ma się czego obawiać. Jeśli tego nie robiłeś wcześniej to się nauczysz:) Jeśli będziesz potrzebował pomocy to śmiało pisz a wielu szpecóff Ci doradzi.ps. jakie masz najcieńsze listki w szczelinomierzu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rufus Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 Tak, luzy zaworowe z czasem uzytkowania same sie zmniejszaja , a dzieje sie tak dlatego , ze gniazda zaworowe i zawor wyklepuja sie co powoduje zmniejszenie sie luzu . Jesli luz jest za maly zawor nie domyka sie dokladnie i moze to doprowadzic do wypalenia gniazda lub zaworu. Poza tym zmniejszaja sie osiagi , i pojawiaja sie problemy z rozruchem rozgrzanego sielnika .Sama regulacja nie jest jakos bardzo skomplikowana . Jesli zna sie zasady dzialania i ma troche oleju w glowie to spokojnie mozna to zrobic samemu .Jesli tego nie dopilnujesz i wypali Ci zawor to czeka Cie grubsza i kosztowna naprawa glowicy .Wnioski wyciag Sam .Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grasshopper Opublikowano 20 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 Najcieńszy listek to 0,03 mm, więc dokładność pomiarów jest całkiem niezła Cały czas tylko się zastanawiam się czy możliwe jest, aby fabrycznie ustawiony był luz na takich poziomach. O ile jestem w stanie sobie wyobrazić, że luz może się powiększać skutkiem tarcia krzywki wałka o płytkę, o tyle nie umiem sobie wytłumaczyć jak może się zmniejszyć... Drugą część odpowiedzi dodałem nie widząc odpowiedzi rufusa W takim razie czeka mnie zakup płytek i wymiana. Czy jest jakaś opcja, żeby wymienić płytkę bez ściągania wałków i tym samym łańcuszka rozrządu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rufus Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 Najcieńszy listek to 0,03 mm, więc dokładność pomiarów jest całkiem niezła Cały czas tylko się zastanawiam się czy możliwe jest, aby fabrycznie ustawiony był luz na takich poziomach. O ile jestem w stanie sobie wyobrazić, że luz może się powiększać skutkiem tarcia krzywki wałka o płytkę, o tyle nie umiem sobie wytłumaczyć jak może się zmniejszyć... Wytlumaczenie masz wyzej !Nie ma takiej opcji .Najpierw mierzy sie wszystkie luzy , zapisuje ,potem demontuje walki i odpowiednio zamienia/wymienia plytki .Wazna jest starannosc wykonywania takiej operacji , nie mozna sie pomylic . Nastepnie trzeba umiec ustawic rozrzad . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sorier Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 http://img706.imageshack.us/img706/8456/luzy.jpgRadziłbym ci ustawić wszystkie wydechowe na 0,25-0,30mm, bo ewidentnie szybciej siadają gniazda zaworów wydechowych.Jaki przebieg ma motocykl i jaki styl jazdy preferujesz, jeżeli można zapytać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grasshopper Opublikowano 20 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 No cóż w takim razie będę musiał zaufać swoim umiejętnościom i serwisówce. Mam nadzieję, że po operacji nie spotkają mi się zawory z tłokami Dzięki za rady - jeżeli napotkam jakieś problemy to będę pisał. Póki co największym jest -15 stopni w garażu, więc muszę się wstrzymać Sorier: przebieg 24 kkm, jeżdżę głównie do pracy Piekary - Katowice, więc pałowania nie ma, ale nie ukrywam, że czasem się odkręca poza miastem PS. Ups... 2 posty strzeliłem, nie wiem jak jest tutaj na forum z możliwością usuwania, więc Moderatorze proszę o sklejenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rufus Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 Jak juz poskladasz rozrzad to nie krec odrazu rozrusznikiem ! Najpierw pokrec walem delikatnie i z wyczuciem na "sucho" , zeby sprawdzic czy sie nie pomyliles przy ustawianiu znakow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grasshopper Opublikowano 20 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 Dzięki za radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dublixr6 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 Czytałem kiedyś o możliwości oddania płytek do zeszlifowania Prawda to czy mit????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rufus Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 Czytałem kiedyś o możliwości oddania płytek do zeszlifowania Prawda to czy mit?????to zalezy jak sa utwardzane .jesli tylko powierzchniowo to zeszlifujesz twarda warstwe i dupa .jesli na wskros to byc moze mozna by sie w takie cos pobawic . nie wiem jak sa utwardzane , ale jak by nie byly ja bym sobie tym glowy nie zawracal . komplet plytek kosztuje chyba 300 zl a jest ich chyba 100 sztuk . mozna kupic z kims na pol i koszty maleja , a za szlifowanie przeciez tez trzeba zaplacic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewy Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 nie trzeba kupować kompletu płytek. można popytać w warsztatach motocyklowych. wymienią za np. 10zł/szt jak w pitstopie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rufus Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 nie trzeba kupować kompletu płytek. można popytać w warsztatach motocyklowych. wymienią za np. 10zł/szt jak w pitstopie.czyli za 150 pln masz 15 plytek , jak kupisz masz 50plytki chyba pasuja do wiekszosci motocyki ale nie sa to pewne informacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dublixr6 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 czyli za 150 pln masz 15 plytek , jak kupisz masz 50plytki chyba pasuja do wiekszosci motocyki ale nie sa to pewne informacjeW sumie to opłaca się jedno i drugie w zależności ile tych płytek potrzeba. Pytam niebezinteresownie bo jak mróz odpuści to zabieram się za moją nieszczęsną głowicę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rufus Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 W sumie to opłaca się jedno i drugie w zależności ile tych płytek potrzeba. Pytam niebezinteresownie bo jak mróz odpuści to zabieram się za moją nieszczęsną głowicę jesli pasuja do innych motocyklitobardziej oplaca sie kupic paczke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Evil Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 Ja ostatnio grzebałem z luzami i płytki miałem zeszlifowane na magnesówce na odpowiedni wymiar... Koszt całej operacji to 12zł (bo mi sie jedna płytka zgubiła) i wszystkie luzy teraz idealne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dublixr6 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 Ja ostatnio grzebałem z luzami i płytki miałem zeszlifowane na magnesówce na odpowiedni wymiar... Koszt całej operacji to 12zł (bo mi sie jedna płytka zgubiła) i wszystkie luzy teraz idealne.Na razie masz dobre ale jak pojeździsz to się okaże czy to jest opłacalne Szczerze powiem że czytałem o tym i podobno nic się z płytkami nie dzieje podczas ekspluatacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rufus Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 Ja ostatnio grzebałem z luzami i płytki miałem zeszlifowane na magnesówce na odpowiedni wymiar... Koszt całej operacji to 12zł (bo mi sie jedna płytka zgubiła) i wszystkie luzy teraz idealne.Tez kiedys szlifowalem kilka plytek w zzr600 i smigalo to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Evil Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 Ludzie, ale wy przewrażliwieni jesteście Nie ja pierwszy i nie ostatni tak robiłem I co by sie miało niby płytką stać po zebraniu z nich 0.05mm ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drobny Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 a jie latwiej oddac do warsztatu? niby wiem ze drogo moze ale z drugiej strony jak nie wiesz to wieksza szansa ze zepsujesz a wtedy jest dopiero drogo i zgaga ze po co bylo ruszac, a tak zaplacisz i po temacie a jak w warsztacie popsuja to juz ich problem, sumienie czyste i sen spokojny a w ostatecznym rozrachunku moze sie okazec ze nawet duzo taniej, nie zycze zle ale roznie to bywa.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cross Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 jezu ale oszczednosć 12 zł a 10 a czesto jest tak ze jak pódzieszn a warsztata to za free biorana wymiane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rufus Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 nie mam zaufania do warsztatow ,pewnie sa tez dobrzy mechanice ale wydaje mi sie ze robia aby szybciej. jak sobie sam zrobie to wiem na czym stoje . ale jesli ktos sie nie zna to moze faktycznie lepiej oddac . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxzenon Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 Ja mam na śrubki i robiłem sam jakiś miesiąc temu - jak masz dużo wolnego czasu i lubisz zgłębiać tajniki silnika to fajna zabawa Jeśli mogę coś doradzić to wyjmij listki z kompletu, ale przywiąż do nich jakiś sznurek, albo trytkę, żeby CI nie wpadły do silnika Ostatecznie jak Ci si znudzi zabawa to możesz zatarmosić moto to serwisu i Ci skończą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 wszystkie wydechowe zawory ustaw na 0,25 i smigaj dalej..ssące trzymaja fason widac. A płytki sa typowe więc lepiej kupić niz szlifowac (podobny koszt) Czasami da sie pomieszac płytki. Jeżeli znasz kogoś z warsztatu to może nawet zamieni sie płytkami. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.