Jump to content
Forum Śląskich Motocyklistów

MikiZ75

Użytkownicy
  • Posts

    209
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    9

MikiZ75 last won the day on August 10

MikiZ75 had the most liked content!

About MikiZ75

  • Birthday 03/14/1975

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • From:
    Wrocław

Recent Profile Visitors

785 profile views

MikiZ75's Achievements

Contributor

Contributor (5/14)

  • Reacting Well Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Very Popular Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare

Recent Badges

40

Reputation

  1. Uparty ze mnie typ i hak już czeka na montaż a przyczepka już się robi, a w zasadzie na tą chwilę skorupa. Trochę sam siebie muszę przed faktem dokonanym postawić to wówczas szybciej się organizuję. Nie jestem z tych co płaczą w rękaw tylko jak już powiem A to muszę powiedzieć Z jak zakończone a ile to trwa tu już inna historia (kiedyś to zrobię i żona nie musi mi przypominać co pół roku ) Zobaczymy jak to będzie bo już widzę, że z przyczepką będą mnie obowiązywać niższe limity prędkości ale i tak nie wiem jak z tym zestawem będzie się jeździć. W ostateczności oddam po kosztach albo za pół darmo na wanienkę dla kaczek ale skoro tu nikt nie ma doświadczenia to przecieram szlaki. Trudno; będę musiał ukrywać się przed patrolami ale na dzień dzisiejszy brnę w to dalej - zobaczymy. W miarę postępów dam znać; może komuś się wiedza przyda a ja nie zamierzam być producentem przyczep i tego kisić dla siebie. Zwyczajnie - lubię czasami podłubać
  2. Stąd zapędy na przyczepkę - to wcale nie jest proste
  3. Nie gustuję w tym typie moto chociaż nigdy nie mów nigdy ale obejrzałem kilka filmików na YT i muszę przyznać, że "ciekawostka" może dlatego ,że lubię duże pojemności. Tylko widzisz; duży szacun dla Twojej połówki, że się mieści, bo ja mam za zadanie kupić przyczepkę jeśli chcę ruszyć gdzieś dalej i cały czas się zastanawiam jak się zmieściliście w tym ostatnim zwiedzaniu świata
  4. A się Pan nie pochwali z czego graty zdemontował ? 😉 p.s. Jak dla mnie wydaje się to MONSTER nie do ogarnięcia, żeby w taką wysoką "kozę" wstawiać taką pojemność ale jak to opisał Świat Motocykli - "nie dla idiotów". Może dasz kiedyś usiąść
  5. Przednia opona z 2012 więc 9-latka, tylna 7-latka więc obie jeszcze "w kwiecie wieku". Nie wiem co działo się z przednią bo już z nią motorek kupiłem ale raczej rok stała bo facet nie jeździł ze względu na chorobę. Po zakupie musiałem dmuchnąć w oponki bo stała na flakach ale GL jest na centralnej na tyle centralnie, że opiera się na przedniej ale dasz radę obrócić ją jedną ręką. Ja na przedniej przejechałem około 10k, na tylnej nie wiele mniej, bo stara dostała rozstępów. Co do przodu historia nie znana ale tył był zakładany przeze mnie i rzekomo była to opona dobrze składowana, bo odkupiłem ją od gościa, który wykupuje upadłe sklepy i składy magazynowe. Przyszła to do mnie z oryginalnymi naklejkami więc tylko mogła być źle składowana. Wiadomo, że leżąc starzeje się szybciej w myśl zasady organ nieużywany zanika. Co do wzmacnianych opon to nie wiem gdzie takie cudo można znaleźć, bo ja opieram się na nośności określonej przez producenta. Poguglałem i wyczytałem, że wzmacnia się w takich oponach jedynie krawędzie więc i tak puściło w innym miejscu. Co do zawieszenia też nie tędy droga bo wszystko pracuje jak należy. Tył jest pneumatyk ze sprężarką i ustawiłem najwyższą wartość ale i tak nie jest to sztywność ścigacza. Przód co prawda zaczął mi się pocić ale będę go robić po sezonie, bo musiałem najpierw zrobić remont i przebudowę mojego garażu wg. własnych zamysłów i wizji abym na spokojnie mógł się bawić w rozkładanie i składanie moto - kilka wypróbowanych przez mnie garażowych pomysłów można znaleć na Pinterest ( mzalewskifmax ). Co do ciśnienia to jest prawidłowe i monitorowane na bieżąco bo mam zainstalowane takie chińskie "cuś" z czujnikami na wentylach, które tu spotkało się z krytyką a ja sobie chwalę i polecam. Wiadomo, że na ciepłej wzrasta więc nie pompuję ponad 2,5 i 2,8 no a jedyny mankament, że ten mój "cuś" wskazuje mi na upartego jedynie psi, chociaż w ustawieniach widzę, że jest Pa ale tylko podczas zapisywania min. i max. do alarmu. Może kiedyś do tego dojdę jak to ustawić Obecnie przód to nówka AVON z tego roku, która zawsze za mną chodziła a tył na razie 5-latka z Metzelera (taka sama jak poprzedniczka 74H) ale już obserwuję AVON 80H ale cena boli więc odkładam kieszonkowe Liczę na to, że to jednak tylko wiek i niewłaściwe przechowywanie a nic innego ale 400 kg czy też 550 kg w podwójnej obsadzie to już zdecydowanie inne obciążenia. Tej zimy GL będzie rozbierany na czynniki pierwsze więc w końcu będę wiedział na czym jeżdżę; może do wiosny będzie części na dwa
  6. Kurka...właśnie rozpisałem się na A4 i przy wrzuceniu zdjęć wcieło mi cały tekst 😞 Ale prawie wszystko było na NIE więc to pewnie dlatego Mam intensywny tydzień i przyszły nie zapowiada się lepiej. Może odpowiem na to w weekend bo padam na twarz.
  7. Powolny - bo teraz wstydliwi i nieśmiali ludzie Bo to jak z tymi dwoma ujadającymi na siebie psami zza płotu a w momencie kiedy im płot usuniesz to nie bardzo wiedzą co mają zrobić 😜 - trochę tak to z tym internetem jest. Każdy pędzi w swoim "grajdołku" i w pewnym wieku masz albo rodzinę albo kumpli. Osobiście mam starą ekipę rozrzuconą po kraju i nijak się spotkać nie idzie. Jak nie było telefonów komórkowych to zwyczajnie pukałeś do drzwi albo stałeś na progu w drugiej części kraju i nie było problemu a teraz do sąsiada z naprzeciwka wypada wcześniej zadzwonić czy aby na pewno nie przeszkadzasz. Takie czasy.
  8. 2014 - czyli 7-latka. Przy lżejszych maszynach nigdy nie było problemu nawet przy 8-10 letnich oponach a widzę, że masa robi swoje więc muszę zweryfikować swoje podejście do tematu. 1,5 sezonu przejechała.
  9. Na przedzie "funkiel, nówka, nie śmigana" AVEON COBRA a tu dalej "kanciato". W sobotę mała orbitka ale w niedziele chciałem dalej. Doszedłem do wniosku, że jednak niebezpiecznie. Dzisiaj odkryłem to czego nie zauważyłem wcześniej. No i to mój ulubiony Metzeler zawiódł mnie ponownie. Mam jeszcze jedną na wymianę (5-latkę) ale chyba jednak GL musi mieć świeżutkie kapcie. Ewidentnie musiałem zaliczyć jakąś jedną dziurę w tym księżycowym krajobrazie sprzed kilku tygodni.
  10. Pięknie. Uwielbiam gitarowych wirtuozów, być może dlatego, że kiedyś sam "pinkałem" i marzyło mi się zostać heavy metalowym gitarzystą Cóż; włosy wyszły, umiejętności mizerne więc kupiłem motocykl Moim zdaniem Beethoven, Vivaldi czy Paganini to byli heavy metalowcy ówczesnych czasów dlatego wiele osób lubiących mocniejsze brzmienia lubią też muzykę klasyczną. Tina jakby urodziła się z gitarą ale są filmy jak zaczynała chyba w wieku 6 lat więc blisko prawdy; ale to nadal jedynie covery. Tak samo jak Dr.Viossy czy 331Erock z YT. Kiedyś wałkowałem non stop kasetę, którą nagrałem z winyla, na którym był właśnie Jason Becker z kawałkiem Altitudes - genialne
  11. Odnośnie Vivaldi-ego w trochę innym wykonaniu (młoda wymiata) A jeśli ktoś lubi gitarki to współczesny Vivaldi i Beethoven w jednym czyli John Petrucci
  12. Masz rację. Dzięki za sugestie bo w sumie o tym nie pomyślałem a chyba faktycznie wyhamować zestawem mogło by być dramatycznie szczególnie gdybym chciał przekroczyć jakieś wzniesienia. Łamiąca się przyczepa np. na górskich drogach to trochę przerażająca wizja i to już nie ważne czy 100 czy też 200 kg. W takim razie zostaje AL-KO, bo SPP ma jedynie niehamowalne. Niestety w związku z tym masa osi jak i zaczepu rośnie; trochę takie błędne koło. Cytując klasyka: "mam pomysła !"
  13. No i jest mały dysonans jeśli chodzi o masę przyczepki motocyklowej ponieważ: Art.62 Ust. 1 Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez: pkt.3 motocykl lub motorower – nie może przekraczać masy własnej motocykla lub motoroweru, jednak nie może przekraczać 100 kg. Rozporządzenie1; § 3.ust.16 [i]Motocykle, motorowery i pojazdy czterokołowe mogą ciągnąć przyczepę o masie określonej przez producenta, ale nieprzekraczającej 50% masy pojazdu nieobciążonego.[/i] I wg. ustawy to max. 100 kg. a wg. rozporządzenia Ministra to w moim przypadku 210 kg. Niestety ustawa jest nadrzędna wobec rozporządzenia więc rozporządzenie nic tu nie zmienia - a było by tak pięknie p.s. Chociaż gdyby tak w konstytucji zawrzeć "wolność dla przyczepek" ? hmm... to jest myśl 🤔
  14. Kto ponosi odpowiedzialność za przyczepkę ? Hmm..."powinna być wykonana zgodnie z przepisami technicznymi" czyli tak jak pełno prawna przyczepa z tym, że nie wymagająca homologacji. Czyli to tak jak ze znakiem "CE", który to jest deklaracją producenta a w przypadku przyczepki do moto o DMC 100 kg to my sobie takie przysłowiowe CE nadajemy. Co się dzieje dalej w przypadku czarnych scenariuszy tego mam nadzieję, że nie doświadczę ale przezorny zawsze ubezpieczony więc faktycznie muszę chyba nad tym przysiąść jak nad samą konstrukcją. Wszelkie sugestie mile widziane.
  15. Też mnie zastanawia OC, bo trzeba brać wszystkie aspekty pod uwagę więc to niestety jest problem i tu zaczynają się schody. Bo skoro nie ma dow. rej. to na jakiej podstawie wystawić polisę "na co" jeśli nie ma to np. numeru ? Może nadać jakąś własną nazwę: sputnik, kometa tudzież rakieta ? - niestety to też nie przejdzie. Oczywiście wolał bym wykupić OC i spać spokojnie ale ubezpieczyciel nie bardzo wie na co to OC mi wystawić. Kasę chętnie by przyjął ale... Co do samej konstrukcji to wstępne warianty są dwa. 1. Półosie z SPP + dyszel + zaczep z tym "czymś" nad czym główkuję aby kręciło się to niezależnie od położenia motocykla. Odchylenie na zaczepie kulowym pozwala chyba max do 25 stopni a później albo motocykl unosi jedno koło przyczepy albo przyczepa unosi motocykl. Zarówno w pierwszym jak i w drugim przypadku poznajemy prawa grawitacji. 2. Oś z AL-KO lub SPP, którą przetnę na pół i zespawam (ktoś mi zespawa, bo sam tego nie potrafię) wraz ze wzmocnieniem aby uzyskać żądaną długość, bo najmniejsza dostępna to 1m a tyle to ja muszę mieć max. po zewnętrznej z kołami. Wówczas będzie to przypominać podwozie przyczepki N260 Niewiadów i to jest prawie gotowiec, który trzeba będzie ciąć i spawać. Co do samej głowicy to ta gotowa ma aż 45 cm a to dużo za dużo. No i wyraźnie widać wpis "TYLKO DO UŻYTKU NA DROGACH NIEPUBLICZNYCH".
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.