Jump to content
Forum Śląskich Motocyklistów

MikiZ75

Użytkownicy
  • Posts

    164
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

MikiZ75 last won the day on June 15

MikiZ75 had the most liked content!

About MikiZ75

  • Birthday 03/14/1975

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • From:
    Wrocław

Recent Profile Visitors

698 profile views

MikiZ75's Achievements

Rookie

Rookie (2/14)

  • Very Popular Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Dedicated Rare
  • Week One Done Rare

Recent Badges

28

Reputation

  1. Panie kolego, a może zwyczajnie masz zapchany filtr paliwa ? Cały czas mi to wygląda na efekt braku paliwa, tym bardziej, że świeczka, którą pokazałeś na zdjęciu wyglądała na mocno suchą.
  2. A tu świetnie zrobiony film o tym miejscu:
  3. Gdzie te wiatry i Wichry, bo na forum ucichły ? U mnie ten sezon blado wygląda bo zabrałem się za generalny remont garażu i dłubię w mozolnym tempie, i do puki go nie skończę to prawie nie wyciągam maszyny, bo jest zagracona i zakurzona. A przy okazji odezwała się stara kontuzja kręgosłupa więc więcej siedzę na d.. niż w siodle. Ale postanowiłem Wichra wywołać do tablicy bo zawsze gdzieś po ciekawych miejscach krąży Dzisiaj chciałem Wam pokazać ciekawostkę z okolic Wrocławia, o której sam dowiedziałem się jakieś dwa lata temu. Nie wielu o tym miejscu słyszało, bo przez celowe działanie pałac został praktycznie starty z map a był to największy pałac w Europie. Mam na myśli "Pałac Sibilli zwany Śląskim Windsorem" Obecnie jest to Park w Szczodrem i Gmina chwali się na swoich stronach jak to rewitalizowała to miejsce... stawiając plac zabaw. Ech...a przez poprzednie lata wszystko zarastały chaszcze i nie wiele się zmieniło. Historii na temat tego miejsca jest bardzo dużo w sieci więc nie będę jej tutaj powielać ale niestety to smutna historia zniszczonego miejsca gdzie "cegły pojechały na odbudowę Warszawy". Gdyby ktoś zapuścił się w te rejony i chciał eksplorować teren to może mu dnia zabraknąć bo w latach świetności był to ponad 250 hektarowy teren - ile obecnie zajmuje park, nie wiem ale obecnie ma to miejsce być terenem rekreacyjnym. No i chyba jedynie ten dąb pamięta lata świetności tego miejsca.
  4. Zmienić jedynie trzeba przyzwyczajenie i zamiast tradycyjnie wyciągać przewód, trzeba go "łamać". Magnes jest na tyle silny, że wyciągając tradycyjnie wyciągniemy przewód z końcówką co traci sens. Moja druga połowa odrzuciła ten patent a jak wypina mój przewód to zazwyczaj znajduję później na końcu końcówkę Magnesem jest tuleja na przewodzie więc kleją się do niej opiłki metalu np. z podłogi w aucie. Wystarczy to jednak przetrzeć palcem. Tulejka też jest lekko wysunięta względem styków więc zwarcie mało prawdopodobne np. gdy się "przyklei" do metalowego elementu - mi się jeszcze nie zdarzyło. Końcówki są w trzech rozmiarach mini USB więc można później jednego kabla używać do wielu urządzeń. Teraz pojawiło się "nowsze" rozwiązanie płaskich końcówek; czy lepsze - rzecz gustu. Ta, której używam działa 360 stopni, ta płaska to tylko dwie pozycje do wyboru. Jednak zaletą płaskiej jest to, że zajmuje mniej miejsca; jest prawie tych samych wymiarów co zwykła końcówka kabla. Do swojej musiałem trochę podcinać obudowę; mam na myśli etui. p.s. A przy okazji można użyć kabla np.do wyciągnięcia nakrętki, która nam wpadła w jakiś zakamarek
  5. Z tego co widziałem to jest kilka uchwytów ale jaka jest skuteczność; moim zdaniem przy dużym apetycie na "sztrum" i tak nic nie zastąpi kabla. Osobiście jeżdżę na GMaps + w tle mam Yanosika + Spotify + ciągłe połączenie z bluetooth z transmiterem więc aku w moto ledwo daje radę Też mi się sprawdził uchwyt typu imadełko z tym, że GUB ma dla mnie zbyt płytkie uchwyty. Jeśli ktoś chce wsadzić tele. w etui to uchwyt będzie wbijać się w boki. Ten, który używam obecnie jest marki Ali.. więc jeśli ktoś zainteresowany to podrzucę link do Ali.. (cena około 15-20zł). Pierwszy miał mega ograniczenie dot. grubości telefonu i nawet nie udało mi się go włożyć; bez obudowy telefon się trzymał. Drugi wbijał mi się w boki etui a że etui łączone na bokach to bałem się, że się otworzy. Mój ostatni wybór ma bardzo długie ramiona więc obejmuje grubasy czyli telefon wraz z etui ale jak widać nawet na zdjęciach z ogłoszenia - telefon bez etui i jeszcze trochę luzu. Czy może "wylatać" ? -nie podejrzewam ale nie sprawdzałem. Dla wygody zastosowałem magnetyczne końcówki kabla więc nie trzeba "wtykać" I to naprawdę działa; używam ponad rok. Dzięki temu nie przełamuje się kabel co często zdarzało się jak używałem tradycyjnych przewodów.
  6. Proste rozwiązania są dużo skuteczniejsze. Przerabiałem kilka uchwytów a z racji, że też mam 6,4 calowy tel to nie do końca byłem zadowolony. Ostatecznie wrzuciłem telefon w pokrowiec IP68, pomimo, że mój telefon ma taką samą odporność, i zainstalowałem najtańszy uchwyt rowerowy. Jako jedyny obejmuje telefon z pokrowcem i jest najwygodniejszy w codziennym użytkowaniu.
  7. Ależ się tu zagotowało. A mi się tam filmik podobał, ale wiem - jestem inny, bo z Dolnego Oczywiście należy go traktować z przymrożeniem oka bo same zbieranie próbek to już mnóstwo możliwości błędu. Nadal podtrzymuje, że olej z Enfield-a to chyba 1000 km licząc z milami morskimi (transport Indie - UK). No i iluż z nas wymieniając olej zastanawia się kto mu podmienił silnik na chiński
  8. Może coś traci szczelność właśnie w trakcie jazdy i dostaje lewe powietrze i "nagle wskakuje na wysokie obroty" - bardziej gdybam niż wiem. Coś co pojawia się czasami czego przyczyną mogą być wibracje silnika, jego wyższa temperatura itp. Jakaś mała pierdoła, która pojawia się czasem to zawsze jest "niespodzianka" i najłatwiej to zlokalizować jeśli się to dzieje. Czasem są to pierdoły ale czasem tylko przypadek spowoduje, że to łatwo znajdziesz. Nie mam pojęcia co może być przyczyną. Skrajny i zabawny przypadek ostatnio maiłem z moim kolegą, któremu "czasami, przy pewnych obrotach i to jedynie podczas jazdy coś zaczynało hałasować". Okazało się, że poluzowała mu się jedna śrubka przy przednim, metalowym błotniku W Twoim przypadku jednak już ta łatwo nie jest.
  9. Hmm... moim zdaniem jeśli świece zawsze wyglądają jak na tym zdjęciu to znaczy, że palą dobrze ale jest sucho; być może zbyt sucho. Wyglądem przypominają mi świece z silnika zasilanego LPG. Ten cały opis też przypomina mi "pływanie" silników z wtryskiem gdy elektronika wariuje ale w Twoim przypadku to nie jest skomplikowana jednostka napędowa. Może coś się poluzowało - zmienia swoje położenie ? Chociaż nadal mi się wydaję, że to coś dotyczy paliwa, które nie jest równo podawane; a tu tylko mechanika.
  10. Kiedyś miałem tak, że przyczyna były przewody ale przy czterocylindrowym silniku chociaż spadek mocy też był wyczulany. Pojawiało się to tylko czasami bo, któryś z przewodów jakby był nadłamany no i w trakcie jazdy więc trudno mi było stwierdzić, który nie pali gdyż kolanka wszystkie były gorące. Po wymianie przewodów jak ręką odjął. Jeśli jednak jesteś pewien, że pali na dwa to zostaje faktycznie paliwo i powietrze czyli albo dostaje fałszywego powietrza albo nie dostaje paliwa czyli szukaj w gaźnikach. Może problem dysza / iglica ? Co do zdjęcia świecy to wydaje mi się, że bardzo sucho ? A może silnik "puchnie" jak się nagrzeje bo jest za ciasno spasowany tłok/cylinder ?
  11. Wpadnij kolego do powitalni, przedstaw się bo takich spadochroniarzy tutaj dużo co wpadają z jednym problemem i w zasadzie tyle ich widzieliśmy. Z tego co piszesz to ogarniasz temat. A nie jest tak, że przestaje Ci palić na jeden cylinder ?
  12. Wygląda to ciekawie i ładnie ale osobiście bym czegoś takiego nie założył by jakiś "prawdziwy patriota" czy "szlachcic" chcący czymś "w rzyciu" się wykazać tego nie uszkodził. Co do wykonania to zapewne zamiast spawania jest lutowanie ale i tak trzeba oczyścić element do takiej operacji i później polakierować. Amatorsko trochę gimnastyki i brak gwarancji szczelności ale możesz nawiercić otwory i zamontować króciec kątowy (metalowy bądź plastykowy) z tym, że jak wprowadzisz nakrętkę i uszczelki, jak ją utrzymasz, i dokręcisz w tym cała magia, i gwarancja szczelności. Wężyk to zwykły transparentny PCV a po środku element, który kleisz do zbiornika aby utrzymać profil i sam wężyk. Przykładowy króciec: https://modelemax.pl/pl/systemy-chlodzace/28709-krociec-katowy-mosiezny-03201
  13. Filmik jest bardzo ciekawy ale zaskoczył mnie Enfiled w tym zestawieniu nie wspominając o samym wyniku chyba, że zapomniał, że olej z Enfielda to wysłał ten, który miał na dolewkę H-D jakoś mnie nie zaskakuje, bo to stara konstrukcja silnika ( OHV ) więc jest co się trzeć tak samo chyba mają silniki Triumpha. Śmiem twierdzić, że Royal powinien też pojawić się na tym samym niskim poziomie. Samo zbieranie próbek też nie było równe bo o ile dobrze zrozumiałem to dostał to od użytkowników tych motocykli. Tak czy inaczej olej wymieniać należy, bo kto smaruje ten jedzie
  14. Tak jak sam piszesz - sprawdź najpierw wszystkie bezpieczniki.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.