Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Czy jest na forum może jakiś blacharz lakiernik


Erniok

Rekomendowane odpowiedzi

nie jestem fachowcem ale IMHO można by przekładnie razem z kardanem wyszkiełkować. Nie znam ceny tej usługi ale widziałem szkiełkowane elementy odrestaurowywanych motocykli i wyglądają zajefajnie.

a tutaj możesz obejrzeć efekty :

http://www.piaskowanie.szczecin.pl/szkielkowanie.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz że dam radę to sam ogarnąć, to jak by można to zrobić ?

Najlepiej zdemontować kardan co nie zajmuje za wiele roboty.Potem papier ścierny wodny o odpowiedniej gradacji ( trzy rodzaje wystarczą)i trzeba to matować.Przy czym jest to robota z tych które nie trawię,wymaga dokładności i dużo cierpliwości.

Jak się to robi to trzeba zobaczyć bo-za dużo pisania.Moim zdaniem zmatuje się to i nie będzie dziur po utlenieniu aluminium.Wystarczy podkład a na to lakier samochodowy z utwardzaczem.Można poprosić o nabicie w spreyu.

Podstawa to max. dobrze przygotować i będzie mucha nie siada.

Żadnych szczotek bo rysy będą widoczne i ciężkie do usunięcia,narobisz się jak głupi.Drobny papier,cierpliwość i dokładność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak NFS pisze najpierw papierem sciernym wodnym o ziarnistosci 280 zeszlifowac stara powiezchnie,a nastepnie popraw papierem

sciernym wod. 400.Przed naniesieniem podkladu (na Alu) przemyj powierzchie dynaturatem.Do calkowitego wyschniecia 

podkladu wystarczy okolo 15 godz. Do takich robot nie uzywaj szybko schnacych podkladow i lakierow.Nanies cienka warstwe lakieru np.(srebrny) po przez 

pruszenie do momentu calkowitego zakrycia podkladu a nastepnie zostaw na okolo 30-40min.Na zakonczenie bezbarwnym lakierem  cienko 2x i zostaw do

calkowitego wyschniecia 24 godz.Cala operacja przeprowadzil bym w pomieszczeniu o temp.nie ponizej 15°C.

Ps.Po wygladzie na fotkach tego moto ciezko mi uwierzyc w tak niski przebieg.Znam modele starsze z przebiegem sporo ponad 200.000km ale zaden 

tak przakro nie wyglada,no ale to jest tylko takie moje skromne zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lakier do felg - MOTIP,a  fajny kolor bo fest podobny do alu. 

lakiery do felg maja inna wytrzymałość na uszkodzenia mechaniczne ( sa bardziej elastyczne) i nie trzeba sie pierdzielic a clarem. Jak tego nigdy niy robił to nawiyszo gardin i bardzij to spier.. niz poprawi.

 

Szczota druciana tyz bych do alu niy podłaził bo sie robia błebokie rysy, jak juz to abo mosieżna abo plastik ze scierniwym na wiertarka. Np tako http://allegro.pl/kreator-szczotka-doczolowa-drewna-fi50mm-nylonowa-i4701921294.html

 

Po papiorze 400 widac rysy pod akryl inimum 600 a pod baza metalik 800

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ach sorry :blush: zapomnialem o przeszlifowaniu podkladu P.sciernym 600 ale delikatnie zeby na kantach nie poprzecierac do alu.

Ps.Wiesz Erniok w blacharstwie i lakiernictwie bardzo czesto trzeba z roznych to powodow improwizowac tak wiec ciezko dokladnie doradzic

co i jak w danym przypadku powinno byc wyciagniete,wyklepane itp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby dokładnie obrobić powierzchnię niestety trzeba czasem większych rys narobić, potem zmniejszać gradację. 
Jak facet ma nakupować papierów, potem jeszcze trzeba się kapnąć na co drobnego papier nałożyć żeby w szpary powchodziło, potem podkłady spraye itd to lepiej zapłacić 100zł za malowanie proszkowe z czyszczeniem :P 

Sprayami to i tak brzydko wyjdzie i łącznie efekt będzie słaby, czasami lepiej dopłacić.
Dajesz kila tys na moto a szkoda 100-200zł na wykończenie.

Ja tak jak NFS nie cierpię się z takimi drobniutkimi defektami bawić więc bym to dał na szkiełkowanie + proszek i bym miał o niebo lepiej niż za połowę ceny picówa. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest.Proszkowe malowanie (Lakierowanie) jest leprze ,tylko do tego trzeba cala przekladnie rozebrac i wszystkie uszczelki gumowe,zimeringi itp.wyciagnac , poniewaz  proszek dopiero przy temp.210°C rozlewa sie ;) nie wydaje mi sie zeby jakas uszczelka czy inne czesci gumowy przezyja taka torture  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie temperatura tu jest problemem.W miarę możliwości mogę pomóc.Naprawdę za 30zł można to porządnie zrobić tyle że się człowiek narobi a w połowie prac już wolał by zapłacić i się do tego nie dotykać :) Próba zrobienia zwykłym sprayem będzie porażką.

Policzmy, mały spray grunt 12zł, mały spray kolor 12zł, ewentualnie bezbarwny 12zł, papier ścierny około 2-3zł, coś do odtłuszczenia 9zł wychodzi jakieś 47zł. Dolicz do tego parę godzin na robotę, energię elektryczną, ogrzewanie i inne koszty to wyjdzie na to, że taka domowa robota wychodzi ze 2-3 razy tyle ile zapłacisz za profesjonalną renowację elementu.

 

Erniok za 80zł możesz to mieć wyśrutowane i pomalowane proszkowo z gwarancją na powłokę, pod warunkiem, że dostarczysz mi element bez plastików i elementów gumowych.

W przeciwieństwie do parogodzinnego szlifowania papierem (i tak wszędzie nie dojdziesz), śrutowanie usunie całą starą farbę i utlenione aluminium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.