hugo Posted January 24, 2019 Share Posted January 24, 2019 Dzięki za informacje:) Z tym "D" to chodziło mi o to, że jak przy 60 wrzuci już 6 to te bardzo niskie obroty powodują lekkie drgania, ale to w sumie chyba taka charakterystyka silnika. Pozdrawiam! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Onlinemaster Posted January 24, 2019 Share Posted January 24, 2019 1 godzinę temu, hugo napisał: ale to w sumie chyba taka charakterystyka silnika. w zasadzie to nawet nie zauważyłem żadnych niepokojących drgań, on na automacie przy delikatnym obchodzeniu się z gazem trochę szybko zmienia biegi i ta praca silnika na pewno będzie trochę inna niż jak się na obroty wkręci ale jeśli mu z 60km/h odkręcisz na full to redukuje i ciśnie do przodu z wyższych obrotów, wszystko działa należycie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hugo Posted January 25, 2019 Share Posted January 25, 2019 Jeszcze pytanko co do oleju -w manualu jest napisane, że olej i filtry olejowe co 12 tys a filtr powietrza co 24 tys, jak ty praktykujesz? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzesiek_73 Posted January 25, 2019 Share Posted January 25, 2019 Myślę, że jak zrobisz tak, jak inżynierowie Hondy Ci napisali, to źle na tym nie wyjdziesz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Onlinemaster Posted January 25, 2019 Share Posted January 25, 2019 4 godziny temu, hugo napisał: Jeszcze pytanko co do oleju -w manualu jest napisane, że olej i filtry olejowe co 12 tys a filtr powietrza co 24 tys, jak ty praktykujesz? wymieniałem dotychczas co 12 tys. filtr oleju, co 12 tys. filtr skrzyni i co 12 tys. filtr powietrza ale to przesada, od nast. wymiany oleju, filtr skrzyni i filtr powietrza co 24 tys bo po 12 jeszcze oba wyglądają niemal jak nowe. Jednak po 12 tys. należało by wyciągnąć filtr powietrza i go zobaczyć w jakim jest stanie, jego zabrudzenie zależne jest od warunków w jakich jeździsz, przykładowo jeżdżąc często po nieutwardzonych drogach za innym pojazdem, może się okazać, że unoszącym się kurzem zapierdzielisz cały filtr już po jednej przejażdżce... Jest trochę odkręcania żeby się do filtra powietrza dostać ale dojdziesz do wprawy ? I jeszcze jedno, nie wiem co masz za manuala, ale w moim pisze że co 12 tys tylko główny olejowy silnika, olejowy skrzyni co 24 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szymon76 Posted June 16, 2019 Share Posted June 16, 2019 Witam, Nigdzie nie mogę znaleźć jakiejkolwiek informacji w tej sprawie, a mianowicie czy w Waszych moto słychać uciążliwy świst powietrza zaczynający się od ok 30km/h a osiągający największe nasilenie przy ok 70 km/h? Jak dla mnie moto pięknie brzmi a ten hałas psuje całą robotę wydechu. Dzięki za jakieś info w tym temacie. Szymon, NC 750X Ps. Po wymianie owiewki na Puig problem nie ustąpił więc leży gdzieś indziej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Swietyy Posted August 6, 2019 Share Posted August 6, 2019 Nc750x manual. Mam pytanko ile wam wytrzymal naped? Ja mam 15000 km i serwis krzyczy ze lancuch fo wymiany. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KrzysiekG Posted August 7, 2019 Share Posted August 7, 2019 U mnie jakieś 19 000 (700x manual). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Onlinemaster Posted August 7, 2019 Share Posted August 7, 2019 Wszystko zależy od tego, jakiego napędu użyjecie i jak o niego dbacie. Dobry markowy napęd, regularne czyszczenie, prawidłowy naciąg i nie odkręcanie manetki non stop na full to o wiele dłuższy przebieg na łancuchu, ja w poprzednim swoim moto zrobilem 40 tyś. Dodatkowo, jeśli w połowie żywotności łańcucha wymienicie przednią zębatkę na nową, dodatkowo znacznie przedłużycie żywotność łańcucha, ponieważ przednia zębatka ze względu na swój rozmiar szybciej się zużywa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KrzysiekG Posted August 8, 2019 Share Posted August 8, 2019 Gdzieś czytałem że NC generalnie dość szybko zjada napędy ale nie mam nic na potwierdzenie tej opinii. W sumie logika podpowiada że może tak być - raczej cienki łańcuch 520 i "dizlowaty" silnik. W każdym razie u mnie był rozciągnięty bardzo nierównomiernie, w jednym miejscu był napięty a w innym latał luźno, nie dało się wyregulować tak żeby dobrze było. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Onlinemaster Posted August 8, 2019 Share Posted August 8, 2019 1 godzinę temu, KrzysiekG napisał: Gdzieś czytałem że NC generalnie dość szybko zjada napędy ale nie mam nic na potwierdzenie tej opinii. W sumie logika podpowiada że może tak być - raczej cienki łańcuch 520 i "dizlowaty" silnik. W każdym razie u mnie był rozciągnięty bardzo nierównomiernie, w jednym miejscu był napięty a w innym latał luźno, nie dało się wyregulować tak żeby dobrze było. NC szybko zjada napędy? a niby czemu? przy 50 KM nie ma takiej możliwości żeby szybko zjadał, a do momentu obr. diesla to mu sporo brakuje, więc dementuję, szybko zjada ten fabryczny, ale jak mu zapodasz jakiś konkret, to pociągnie długo a 520 to normalny i w zupełności wystarczający łańcuch na takie moto, do mocniejszych szpszentów się 520-tki montuje i jest dobrze, to w takim 50-cio konnym NC jak znalazł. Nierównomiernie się rozciąga?, to nie młuckarka, zawsze będzie się nierównomiernie rozciągał, łańcuchy w moto już tak mają, jeśli masz już problem z wyregulowaniem - wymień ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KrzysiekG Posted August 8, 2019 Share Posted August 8, 2019 Nie chodzi o samą wartość momentu tylko o jego "nierównomierność". Teoretycznie jednocylindrówka powinna bardziej niszczyć napęd od czetrocylindrówki przy zbliżonej pojemności i momencie, mimo że jej moc będzie dużo niższa. Ale to tylko moje teorie, jeździłem tylko dwucylindrówkami i nie mam porównania z innymi. W każdym razie tak jak piszesz - miałem problem z regulacją i wymieniałem Co do podobnych motocykli to tracer07 ma 525, dl650 ma 525, versys650 ma 520. Wszystkie mają wyższe moce ale momenty zbliżone do NC. Nie wiem czy czegoś to dowodzi i jaka jest w praktyce różnica między 520 a 525, piszę tylko jak jest. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Onlinemaster Posted August 8, 2019 Share Posted August 8, 2019 jaka tam znów nierównomierność, co wy się za pierdołami przejmujecie i jakie teorie filozoficzne snujecie to głowa mała, wszystko jest równomierne i zapierdala aż miło! Kieta naszmarować i w droga ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KrzysiekG Posted August 8, 2019 Share Posted August 8, 2019 Przecież pisałem że to moje wydumki teoretyczne plus to co gdzieś kiedyś wyczytałem, nigdzie nie pisze że to prawda objawiona. W każdym razie z twoim ostatnim zdaniem nie da się nie zgodzić Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzesio99 Posted April 11, 2020 Share Posted April 11, 2020 Witam panowie. Honda NC750X 2014 - mam pytanie co do prędkościomierza. Czy wam też pokazuje inaczej niż jest faktycznie. Jadąc 100km/h licznikowo nawigacja GPS pokazuje jakieś 87 km/h. Czy to normalne aby "oszukiwał" o jakieś 13 km? Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted April 11, 2020 Share Posted April 11, 2020 W dniu 8.08.2019 o 11:43, KrzysiekG napisał: Nie chodzi o samą wartość momentu tylko o jego "nierównomierność W dniu 8.08.2019 o 15:55, Onlinemaster napisał: jaka tam znów nierównomierność, co wy się za pierdołami przejmujecie i jakie teorie filozoficzne snujecie to głowa mała, Odniosę się tylko do tych nieco starszych wypowiedzi. To nie są pierdoły, tylko pewne prawdy powiedzmy techniczne. Kolega KrzysiekG, tylko źle to określił, ale wiem co miał na myśli. Ktoś kto jeździł choćby singlem, V-ką, czy R2 lub R4, ten wie o co "kaman". Nie jest to "nierównomierność", tylko pulsacja momentu obrotowego, której to używa się np. do określenia przebiegów prędkości obrotowych, ale nie tylko. 31 minut temu, grzesio99 napisał: Witam panowie. Honda NC750X 2014 - mam pytanie co do prędkościomierza. Czy wam też pokazuje inaczej niż jest faktycznie. Jadąc 100km/h licznikowo nawigacja GPS pokazuje jakieś 87 km/h. Czy to normalne aby "oszukiwał" o jakieś 13 km? Pozdrawiam Przy pojazdach zarejestrowanych po 1991 roku dopuszczalny błąd pomiaru wynosi 10% +4 km/h. Oprócz tego przyczyną przekłamań może być nieodpowiednie ciśnienie w ogumieniu. Wskazania prędkościomierza zmieniają się również w miarę zużycia opon. Mniej bieżnika, tym licznik pokazuje więcej. Dodatkowo dochodzi tolerancja dla wykonania opon u różnych producentów nawet dla tego samego modelu opony. Zgodnie z przepisami w przypadku rozmiaru opon tolerancje rozmiarowe wahają się od +1,5% do -2,5%. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzesiek_73 Posted April 12, 2020 Share Posted April 12, 2020 13 godzin temu, grzesio99 napisał: Czy to normalne aby "oszukiwał" o jakieś 13 km? "Cywilne" prędkościomierze, wskazują większą prędkość od prędkości faktycznej i jest to całkowicie normalne. W pojazdach ciężarowych i autobusach liczniki "tachometry" są legalizowane. Pokazują one bardziej dokładne prędkości - ale i tak pojawia się pewna niewielka różnica w postaci (jak już Wicher wspomniał) zużycia opon. Dlatego kierowcy, lubią robić legalizację na "wysłużonych" oponach. A że tak spytam. Rozmiar opon masz oryginalny? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomek12 Posted February 26, 2021 Share Posted February 26, 2021 Witam Czy ktoś z forum może udostępnić schemat instalacji elektrycznej do Hondy NC 750X z 2018 roku,szukam w sieci i nie mogę znaleźć, szukam kostki po kluczyku żeby podpiąć ładowarkę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KrzysiekG Posted March 2, 2021 Share Posted March 2, 2021 Nie wiem czy to zmienili ale w 700X była kostka akcesoriów z lewej strony pod plastikami. Trzeba było najpierw zdjąć ten plastik z "wlotem powietrza" koło reflektora, potem ten duży czarny plastik od kanapy w kierunku silnika i w kolorze motocykla od schowka do silnika (kolejności zdejmowania tych dwóch nie pamiętam). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MikiZ75 Posted March 2, 2021 Share Posted March 2, 2021 Może tu znajdziesz tego czego szukasz: 1. Tak zwana "serwisówka": https://www.hondamotopub.com/om/HSAF/NC750X/2017 2. No i pełna instrukcja: https://www.manualslib.com/manual/1106110/Honda-Nc700xa.html?page=362#manual Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomek12 Posted March 5, 2021 Share Posted March 5, 2021 Wielkie dzięki panowie co prawda nie jest ta instrukcja do mojego modelu , ale prawie jest to to samo. Może ktoś mi podpowie; Z lewej strony pod owiewką jest kostka 3 pinowa do podpięcia czegoś może halogenów Na środkowym pinie jest 5V na pozostałych brak napięcia jak ją uaktywnić ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomek12 Posted March 5, 2021 Share Posted March 5, 2021 Chodzi o tą kostkę , jest ona pod owiewką przy reflektorze . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KrzysiekG Posted March 8, 2021 Share Posted March 8, 2021 W NC700 trzeba było dokupić przekaźnik i bezpiecznik bo seryjnie ich brakowało. Na jedno i drugie było miejsce w "skrzynce" z bezpiecznikami w schowku. Inna sprawa że kostka była 6-pin, były tam nawet kierunkowskazy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomek12 Posted March 8, 2021 Share Posted March 8, 2021 Znalazłem jeszcze inną opcję https://www.google.com/search?q=przejcówka+bezpiecznika+12v&oq=przejcówka+bezpiecznika+12v&aqs=chrome..69i57j0i333l4.5028j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8 Wpinamy do który ma plus po stacyjce i powinno działać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kramer Posted March 24 Share Posted March 24 Tomek12 kostka ze zdjęcia służy do podpięcia oryginalnych hondowskich grzanych manetek. W tej kostce pojawi ci się 12V na drugim pinie jeśli dołożysz przekaźnik+bezpiecznik (numer części honda 08A70-MGS-D30). Jest jeszcze z lewej strony pod owiewkami wtyczka akcesoryjna trzeba do niej dokupić kabel 08A70-MJL-D30 ( przymocowana w uchwyt bagażnika) w tej wtyczce też będziesz miał prąd po stacyjce dopiero po instalacji przekaźnika i bezpiecznika. Kabel daje możliwość podłączenia trzech odbiorników( np. ładowarka, halogeny,gniazdo zapalniczki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.