grejan Opublikowano 13 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2016 Vstrom DL650 2004 - co może być przyczyną że biegi z jałowego na jedynkę wchodzą tak jakby bez sprzęgła jest dosyć mocny przeskok że aż drgnie silnikiem. Nic nie daję wysprzęglanie i operowanie gazem. Gdy wrzucam dwójkę z luzu to dzieje się tak samo. Motor nie rusza ale jest dosyć intensywny stuk jakby się wbił w tryba. To samo jest podczas jazdy tylko że wtedy jest to trochę jakby mniej dokuczliwe. Jeszcze zauważyłem jedną rzecz, że na zimnym silniku wszystko pracuje całkiem sprawnie, biegi wchodzą bez przeszkód. Ale po przejechaniu kilometra już jest zmiana. Wymieniłem olej silnikowy na Motul 10W/40. Objawy te same. Miałem dosyć duży luz klamce sprzęgła to biegi jakby wchodzą ciszej jednak znowu jest bardzo mały skok przy ruszaniu i praktycznie ciężko się rusza z miejsca. Co może być przyczyną tego objawu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 13 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2016 gówniany zestaw napędowy, ktos grzebał w sprzegle? Wygląda jakby nie wysprzęglało do końca albo skleja sprzegło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grejan Opublikowano 13 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2016 Nikt raczej nie grzebał. Zakupiłem od pierwszego właściciela, i ostatnie dwa lata stał w garażu w ogóle nie był uruchamiany. Przejechałem nim jakieś 400km, wszystko jest ok, jednak ta zmiana biegów coś mnie troszkę irytuje. Ps: co oznacza gówniany zestaw napędowy? ( mówisz o motocyklu czy jak?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guciokobuch Opublikowano 13 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2016 2 minuty temu, grejan napisał: Nikt raczej nie grzebał. Zakupiłem od pierwszego właściciela, i ostatnie dwa lata stał w garażu w ogóle nie był uruchamiany. Przejechałem nim jakieś 400km, wszystko jest ok, jednak ta zmiana biegów coś mnie troszkę irytuje. Jak dwa lata stał to sprzęgło mogło się posklejać. To by wyjaśniało problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grejan Opublikowano 13 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2016 Wnioskuję że dowiem się dopiero po odkręceniu koszyka sprzęgła? Jak sprawdzić czy posklejane, jest jakaś metoda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oloos Opublikowano 14 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2016 może jeszcze kwestia regulacji linki? nie tylko przy klamce, ale i pod deklem zębatki zdawczej? poszukaj na forum maniaków vstroma, tam dl-a rozkminiają na atomy https://vstromclub.fora.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brojler Opublikowano 16 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2016 O 13.05.2016 o 20:37, guciokobuch napisał: Jak dwa lata stał to sprzęgło mogło się posklejać. To by wyjaśniało problem Zimny i gęsty olej zawsze będzie "ciągnął", nawet po nocy postoju, bo jest zimny. Wystarczy włączyć bieg i toczyć motocykl do przodu i tyłu i już rozklejone. Jeśli V-strom ma sprzęgło sterowane linką, to sprawdziłbym czy nie ma zbyt dużego luzu na klamce, czy linka się nie "pruje" i dodatkowo rozciąga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grejan Opublikowano 16 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2016 Do Bojler : jak spradzić czy linka się nie rozciąga? Luz na klamce już kilka razy ustawiałem, zauważyłem jedne ustawienie linki, jeśli dam bardzo duży luz na klamce to biegi wchodzą jakby mnie stukająco, ale wtedy jest bardzo mały skok do ruszania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shogun_zag Opublikowano 18 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2016 Gdyby to była linka, to przy pełnym jej napięciu dolegliwość by ustąpiła. Osobiście obstawiam cos ze sprzęgłem, objaw jak by nie wyprzęgał do końca. Miałem tak po zimie, ale kilka prób ruszenia na hamulcu i wszystko wróciło do normy. Sprawdź też, jakim olejem masz zalany silnik, a jakim powinien byc w/g instrukcji. Kiedyś KTM-a zalałem "popularnym olejem motocyklowym" i miałem identyczne objawy, pomogła wymiana oleju na zalecany przez producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grejan Opublikowano 19 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2016 Więc, znalazłem problem zmiany biegów. Po zdjęciu osłony wysprzęglika, okazało się że jest on luźny, delikatnie przekręciłem śrubę i kontrę (nakrętka) i problem całkowicie znikł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarioW Opublikowano 19 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2016 Witaj, Też moim Dl'u miałem kiedyś podobny problem. Wyprzęgnik tutaj jest oczywiście trafioną diagnozą, ale u mnie oprócz problemu samego z wyprzęgnikiem (też miałem "lużny" kolokwialnie mówiąc) to jeszcze warto sprawdzić samą linkę czy chodzi luźno w pancerzu i wszystko jest tam w porządku. Szczególnie jak motocykl stał. U mnie była ona postrzępiona i zacinała się w kołnierzu. Objawy miałem praktycznie identyczne. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.