Skocz do zawartości

MarioW

Użytkownicy
  • Zawartość

    67
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3

Ostatnia wygrana MarioW w Rankingu w dniu 21 Styczeń

MarioW posiadał najczęściej polubioną zawartość!

Reputacja

9 Neutralna

1 obserwujący

O MarioW

  • Tytuł
    Motostudent

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. MarioW

    Zakup Zx6r - wymiana oleju

    Gratuluję reklamy na forum. Nie kwestionuję Twojej wiedzy, ale abstrahując od tego czy w życiu naprawiasz traktory czy promy kosmiczne to jako mechanik dla mnie jesteś spalony po tym wpisie: "Panie kolego 4 litry syntetyka Valvoline 10w50 lub 10w40 kosztuje od 65zł do 80zł. Bardzo dobry jakościowo,ma dobre parametry techniczne,szkoda bulić 200zł za coś,co jakościowo nie jest lepsze lub nawet takie samo. Filtr oleju Hiflo Filtro 18zł." To świadczy o tym że nie masz pojęcia o temacie z jakim próbujesz się tutaj zmierzyć . Ja mam zupełnie inne zdanie również poparte doświadczeniem. Na forum każdy jest mechanikiem i fachowcem. A to czy Twój potencjalny klient da się namówić na wlewanie do motocykla najtańszego oleju i filtra czy nie to już inna sprawa. Ja w przeciwieństwie do Ciebie nie próbowałem Cię obrazić, tylko pokazać że nie jest to prawdą o czym piszesz. Za ceną idzie niestety jakość i z jednym się z Tobą zgodzę że ktoś w motocyklu niewyżyłowanym o małej pojemności nie zauważy różnicy, ale w motocyklach sportowych czy o dużej mocy/specyfice konstrukcyjnej konkretnego silnika już tak. Proszę modelatorów o usunięcie tych postów bo nie są w żaden sposób związane z zapytaniem, o które prosił autor tematu i zrobił się tutaj totalny off topic.
  2. MarioW

    Zakup Zx6r - wymiana oleju

    Przeczytaj jeszcze raz uważnie co napisałem, bo widocznie masz problem z czytaniem ze zrozumieniem. Napisałem to co Widziałem i z czym mam doświadczenie. Mi to obojętnie co kto leje do maszyny może być i olej do frytek i filtrować to podpaską. Jedni wlewają najtańsze oleje i filtry i oszczędzają na tym inni są bardziej świadomi. Jak trochę po serwisujesz motocykle to sam sobie zdanie wyrobisz. Pogadaj z dobrymi mechanikami w Twojej okolicy co Ci powiedzą. Podkreślam Dobrymi. Wiem że pewnie napiszesz zaraz że jeździłeś na tysiącu maszynach i przelałeś hektolitry oleju, dlatego ta rozmowa jest bez sensu i na tym zakończę.
  3. MarioW

    Zakup Zx6r - wymiana oleju

    Każdy robi jak chce i kupuje co chce. Mechanicy wkładają to co leży w hurtowniach na półkach i jest dostępne od ręki. Dlatego wkładają filtry HF czy oleje Motula. Bardziej świadomi motocykliści, znający się na rzeczy sami wiedzą najlepiej co kupić. Ja akurat drogi kolego robiłem taki test właśnie na filtrach z czystej ciekawości i na tej podstawie piszę że różnica nie wynika tylko z etykiety. Ale również z użytej ilości materiału, co wpływa na jakość filtrowania . Tak samo jak z olejami tutaj akurat nie bawię się kuchenką gazową, ale mam zbyt wiele doświadczenia z różnymi olejami i na tej podstawie mogę świadomie powiedzieć że dla wyżyłowanych silników ma to bardzo duże znaczenie. Nie będę nikogo na siłę uświadamiać bo i tak każdy wie swoje. Norma i parametry oleju, które musi spełniać dany producent aby dopuścić produkt do obrotu to jedno, a skład, to inna bajka. Zgodzę się że dla olejów ze średniej półki cenowej nie będzie to robić dużego znaczenia ale w droższych produktach już tak. Nie przebieg jest tutaj wyznacznikiem ale to jak ktoś jeździ i jak używa swojej maszyny. Dla kierownika (świadomego) siedzącego na maszynie co ma 180 koni i który żyłuje sprzęt na drodze czy na torze jakość oleju ma bardzo duże znaczenie, dla kogoś kto jeździ turystycznie jakąś V już nie ma to takiego znaczenia i tutaj się zgodzę z przedmówcami.
  4. MarioW

    Zakup Zx6r - wymiana oleju

    Jak ktoś twierdzi że cena nie ma odzwierciedlenia w jakości np oleju czy filtrów to proponuję przeciąż na pół filtr oleju hilofiltro i np mahle/knecht wtedy zobaczycie różnicę dlaczego ten pierwszy kosztuje 1/2 ceny drugiego. Co do oleju to zróbcie sobie prosty test, z dwoma olejami na kuchence gazowej i go próbujcie "zagotować" po 10 min zobaczycie jaka jest różnica w oleju za 20zł/litr a np za 40zł. Zresztą są już gotowe filmy na YT. O ile może w samochodach to ma mniejsze znaczenie niż w motocyklach to jednak w naszych jednośladach silniki zazwyczaj są dużo bardziej obciążone. Stąd osobiście uważam że lepiej dołożyć do dobrego oleju i filtra niż kupować jakieś badziewie. Zresztą to widać jak ktoś sam serwisuje moto i nakręca dużo kilometrów jak wygląda olej po przebiegu np 10k km.
  5. MarioW

    Cena nowej maszyny

    Ceny motocykli czy samochodów nie są kosmiczne, są wysokie dla polaków. Zobaczcie prostą analogię powiedzmy że samochód czy motocykl kosztuje 80 000zł (20 000 euro) i teraz Dla polaka średnio zarabiającego 2500zł netto - 32 pensje Dla Niemca, Austriaka czy kogoś z południowej granicy 25000Euro - 8 pensji Po prostu dla nas są to duże ceny, na zachodzie, południu są to normalne dobra ruchome. Ludzi po prostu na to stać i tyle. Producenci nie produkują swoich wyrobów dla nas - dla Polski tylko dla odbiorcy gdzie się tego najwięcej sprzedaje. Producent na kupnie sprzętu używanego już nie zarabia tylko na sprzedaży nowego. Dam Wam prosty przykład jak będziecie kiedyś w Austrii wejdźcie sobie do spara albo innego marketu i zobaczcie ile tam kosztuje np czekolada czy paczka chipsów, wtedy sobie uświadomicie że to co w polsce kosztuje 5zł tam np kosztuje 3 - 4 euro. Niech mi teraz ktoś wytłumaczy jak producentowi np firmie co robi chipsy opłaca się do Polski wysyłać towar po kosztach produkcji? nie opłaca się - dlatego oszczędza na jakości. Każdy z Was jakby miał firmę a chciał wejść na inny rynek musiałby sobie to przeliczyć aby się opłacało. Jakość/otwierania fabryk w danym kraju - tania siła robocza itd...
  6. Jechałem już o 8 rano z Radlina, byłem w Raciborzu na macu po drodze ale nie było nikogo, potem przeczytałem że o 10 jechaliście. Żadna tajemnica;) po prostu brak czasu musiałem o 13 być w domu najpóźniej. Zresztą zawsze znowu można się wybrać :))
  7. Choć ja z Wami nie jechałem to dziękuję również za wrzucone trasy, trochę je zmodyfikowałem i też zrobiłem fajną rundkę ok 200km, Branic nie polecam bo są rozkopane, ale od mesto albrechtice aż potem pod kędzierzyn super malownicza trasa. Pozdro.
  8. Jakbyście gdzieś w niedzielę z rana do południa lecieli to chętnie się podłączę na Racibórz i okolice. Chcę polatać koło komina gdzieś od 9-13.
  9. Jakbyście gdzieś w niedzielę z rana do południa lecieli to chętnie się podłączę na Racibórz i okolice. Chcę polatać koło komina gdzieś od 9-13
  10. Witam, Chciałbym zaoferować na sprzedaż mój prywatny motocykl jaki jest BMW K1200GT. Rok produkcji 2006 z Polskiego Salonu, zakupiony w Polsce, Nr VIN motocykla: WB10587016ZN66269, Przebieg: 79500km. Wyposażenie: - ABS, - Xenon, - Tempomat, - Podgrzewane manetki, - Podgrzewane siedzenie kierowcy i pasażera, - ESA, - Elektrycznie regulowana szyba, - Komputer pokładowy, - Alarm fabryczny DWA-6, - Komplet oryginalnych kufrów bocznych oraz duży kufer centralny, - Komplet (2szt.) Oryginalnych materiałowych toreb do kufrów bocznych, - Reling kufra centralnego (Wunderlich) - Akcesoryjna Szyba – wyższa (Wunderlich) Motocykl jest ze mną trzy sezony. Został kupiony po bardzo długich poszukiwaniach od Polaka, który podobnie jak Ja był pasjonatem motocykli. Od tego czasu pokonałem na motocyklu ok 11 tys. Motocykl został kupiony w celu pokonywania długich tras z moja żoną. Został przeze mnie jak i przez poprzednich właścicieli bardzo mocno doinwestowany. Do motocykla posiadam komplet oryginalnych kluczy (2szt+1 plastikowy serwisowy, pilot do alarmu), jak również komplet dokumentów wraz z książką serwisową potwierdzającą iż motocykl był serwisowany zarówno w ASO BMW jak i poza serwisem (część faktur z Francji gdzie poprzedni właściciel pracował i miał tam moto). Przeszedł wszystkie akcje naprawcze na co też mam dokument. W motocyklu zostało wymienione m.in.: - Tylne klocki Hamulcowe, - Przednie klocki Hamulcowe, - Serwis tylnej Przekładni głównej (nowe łożyska, uszczelniacze – faktura), - Nowe sprzęgło, - Wymieniony kosz sprzęgłowy (zregenerowany), - Nowy rozrząd wraz z kołami oraz napinaczem, - Akumulator Yuasa, - Wymieniona listwa paliwowa (czujnik poziomu paliwa), - Komplet świec, - Górny sworzeń wahacza, - Tylna opona Michelin Pilot Road 3 - Przednia opona Michelin Pilot Road 4 (przejechane na niej 6tys km), Na początku tego roku: - Olej w tylnej PG – Castrol Syntrax longlife 75w90 (zgodny z oryginałem), - Olej silnikowy Castrol Power 1 Racing 5w40 + filtr oleju Mahle/Knecht, - Wymieniony filtr powietrza, - Wymieniony płyn hamulcowy na ATE SL-6, - Wymieniony płyn hydrauliczny sprzęgła, - Wymieniony płyn chłodniczy. Dodatkowo motocykl posiada: - Założona nowa nawigacja NAVITEL G550 Moto, - Założone nowe gniazdo ładowania USB (1A i 2.1A) Motocykl jest przygotowany do sezonu, nie posiada żadnych wad ukrytych o którychbym wiedział. Regenerację kosza sprzęgłowego powierzyłem najlepszemu fachowcowi od motocykli BMW jakiego znam. Efekt przerósł moje oczekiwania (dla osób szukających motocykli serii K1200 problem znajomy z koszami sprzęgła oraz sprzęgłami). Motocykl nie był szykowany pod sprzedaż. Jest w mojej ocenie w bardzo dobrym stanie technicznym jak i wizualnym. Był kupiony oraz szykowany pod długie trasy dlatego nie oszczędzałem na jego wyposażeniu oraz serwisie. Wszystko co było wymieniane moimi rękami zostało zrobione albo na oryginalnych częściach, albo na wysokiej jakości zamiennikach na co posiadam faktury. Motocyklem zwiedziłem Austrię, Słowenię, Chorwację, Węgry i wiele innych krajów, co potwierdza stan techniczny. Wady: Motocykl kupiłem z porysowaną prawą owiewką oraz tłumikiem (poprzedni właściciel położył go na bok i tak jeździł – mam zdjęcia jak to wyglądało), wszystko zostało przywrócone do stanu z przed zdarzenia. Motocykl jest bezwypadkowy. Drugą wadą, która przychodzi mi teraz do głowy jest delikatnie pęknięta górna osłona kufra centralnego od relingów wunderlicha, wywiercenie dziur pod te relingi osłabiły to miejsce, pomalowałem ją po zakupie ale niestety znowu mi to pękło w tym samym miejscu. Nie widać tego no ale jest. Motocykl sprzedaję z dwóch powodów. Pierwszy ponieważ powiększyła mi się rodzina i wspólne dalekie podróże z moją żoną na razie muszą poczekać. Nie jest mi po prostu potrzebny ciężki szosowy motocykl oraz drugi powód chcę kupić R1200GS - spróbować czegoś innego, może trochę terenu zobaczymy. Cena jest adekwatna do stanu motocykla. Zapraszam na oględziny motocykla, na miejscu służę pomocą możemy podłączyć komputer zrobić testy podzespołów wykonawczych, sprawdzić na żywo wartości poszczególnych czujników itd… Nie mam nic do ukrycia. Dla poważnych ofert na miejscu mogę ściągnąć osłony i pokazać motocykla bez osłon. Mam bardzo dużo zdjęć motocykla zarówno zrobionych podczas jego serwisu (bez osłon) jak i podczas podróży. Zrobiłem również kilka filmów pokazujących jak maszyna odpala na zimnych i ciepłym silniku. Do wysłania na e-mail. Te motocykle przy przebiegach rzędu 40-60 tys km wymagają już wymiany rozrządu, sprzęgła wraz z koszem nie raz serwisu PG tutaj w tym motocyklu zostało to zrobione w przeciwieństwie do tych sprzedawanych z zachodu z niewiadomą przeszłością. Dodatkowo z uwagi iż posiadam GS-911 na prywatny użytek mam zapisany w nim VIN tego motocykla, także dla kogoś, kto kupi z okolicy województwa zapewniam darmowy odczyt błędów i ew sprawy związane np z testem odpowietrzenia hamulców itd... Z uwagi pracę w systemie 4 zmianowym w przypadku kiedy nie odbiorę telefonu lub nie odpiszę na sms/e-mail na pewno w pierwszej wolnej chwili się odezwę. Poda cena w ogłoszeniu jest za kompletny motocykla z nawigacją. Gratis dorzucam fajne torby BMW Motorrad (oryginalne) dedykowane do kufrów bocznych. Proszę tylko nie dzwonić z niepoważnymi ofertami. Dla osób chcących koniecznie przejechać się na motocyklu istnieje taka możliwość po wcześniejszym spisaniu umowy przedwstępnej oraz wpłaceniu zaliczki w wysokości kwoty motocykla. Nie wystawiam faktury VAT. Cena jaka mnie interesuje to 24 000zł do negocjacji. Kontakt poprzez PW lub 692-cztery, jeden, pięć - 861 Serdecznie zapraszam.
  11. MarioW

    Zakup cruisera - dylematy !

    Koszt kardana w cale nie jest taki mały. W maszynach ciężkich, obciążonych niestety trzeba przy już większych przebiegach pamiętać o tym że w przekładni są łożyska i je też się wymienia. Niejednokrotnie koszt takiego serwisu może przekroczyć grubo ponad tysiąc złotych. Jednak poza tym to same plusy. Wymianę oleju w kardanie można samemu przeprowadzić bez większego problemu (przekładni głównej), co do reszty to temat jest faktycznie bezobsługowy. Dobry łańcuch i komplet zębatek też niestety kosztuje, podejrzewam że dwie wymiany takiego kompletu będą się równać z serwisem (pełnym) PG w przypadku kardana. Piszecie o olejarkach, ja miałem takie urządzenie zamontowane, faktycznie poprawia to obsługę i zmniejsza zużycie łańcucha ale trzeba pamiętać że łańcuch trzeba też naciągać, a to nie każdy już potrafi prawidłowo zrobić. Po trzecie to trzeba sobie otwarcie powiedzieć że inaczej się bawi z łańcuchem przy np wysokim motocyklu, którego można postawić na centralkę czy na jakieś tam podnośniki zdjąć łańcuch umyć itd... niż w chooperze, gdzie jednak jest to trochę wg mojej opinii trudniejsze jak się ma jeszcze do tego sakfy zabudowane. O syfie i rozbryzganym oleju po smarowaniu już nie będę wspominać. Osobiście uważam że w tanich motocyklach, od których się nie wymaga zbyt wiele to nie ma znaczenia, ale w już takich gdzie chcemy jeździć daleko to jednak ma, bo po przejechaniu tysiąca kilometrów gdzieś w podróży smarowanie łańcucha jest ostatnią rzeczą jaką chce się robić.
  12. Nie aktualne. Do usunięcia.
  13. Witajcie, Mam na sprzedaż swój kask motocyklowy firmy Shark model S900c rozmiar M. Kolor czarny połysk. Jestem pierwszym i jedynym właścicielem kasku. Kask w stanie, który oceniam na bardzo dobry. Jedyny mankament kasku to delikatnie porysowany spojler (od kasku pasażera - widoczne na zdjęciach). Kask nigdy nie brał udziału w żadnym szlifie czy wypadku, nawet nie spadł z motocykla. Blenda, osłona podbródka, pompowane policzki czy pinlock w stanie bez zarzutu. Do kasku oryginalne pudełko oraz oryginalny pokrowiec. Sprzedaję ponieważ po zmianie motocykla i wymianie ubrań leży mi nie używany. Cena dla kolegów z forum 350zł Kontakt poprzez e-mail bądź PW. Więcej zdjęć na e-mail.
  14. MarioW

    Suzuki GSX600F czy ktoś zna / oglądał ?

    Pamiętaj tylko że to co napisałem ma sens tylko wtedy jak znasz się na tyle na motocyklach aby je zweryfikować poprawnie. Inaczej trzeba strasznie uważać.
  15. MarioW

    Suzuki GSX600F czy ktoś zna / oglądał ?

    Niestety w każdym przedziale cenowym (dosłownie w każdym) można trafić na minę. Dlatego najlepiej pojechać z kimś kto ogarnia temat żeby ryzyko zmniejszyć możliwie jak najbardziej. Ze swojego doświadczenia powiem tylko tyle że jeśli jakiś dany model cenowo waha się w przedziale np 5-8k zł to najlepiej szukać albo maksymalnie doinwestowanego egzemplarza (w większości przypadków też drogiego) lub najtańszego i różnicę przeznaczyć na pełny serwis. Osobiście z uwagi że sam sobie 99% rzeczy jestem w stanie zrobić przy motocyklu a nie wierzę w nic co nie jest udokumentowane wolę tańszy scenariusz przynajmniej wiem co potem mam i nie jestem zaskoczony w środku alp że mi np sprzęgło się kończy albo zaczyna rozrząd hałasować.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.