corniak Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Witam szanownych motocyklistów, chciałem przestrzec przed znaną drogą DTŚ na odcinku Chorzów - Ruda Śląska. Nierówna i polafowana nawierzchnia jest bardzo niebezpieczna, szczególnie przy naprawdę wyższych prędkościach. W szybkich łukach maszyna może być naprawdę niestabilna. Uważajcie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kriszna Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Dlatego stosowne ograniczenia tam są Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alex. Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2015 DTŚ od nowości była chu*owa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miśor Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Nie do Chudowa! Katowice-Zabrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LBG Opublikowano 27 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2016 DTŚ Gliwice-Katowice. Pomiędzy zjazdem Ruda Śląska Chebzie, a Świętochłowice Skałka, jest niecka w jezdni na długości ok. 30 m. W czasie deszczu wypełnia się wodą. Wpadłem w nią samochodem przy prędkości 100 km/h. Aquaplaning oraz zero widoczności. Na szczęście po przejechaniu (przelocie, przepłynięciu) byłem nadal na swoim pasie, a nie na innych autach lub barierkach. W zimie podobno tworzy się tam oczko gołoledzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pieron2007 Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 a od jesieni są wypadki lub stłuczki. PS dwie opony kupuje do puszki. Na którą oś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CB1 Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 1 godzinę temu, pieron2007 napisał: a od jesieni są wypadki lub stłuczki. PS dwie opony kupuje do puszki. Na którą oś? Jeśli przedni napęd to nowe zawsze do tyłu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nfs Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 Rozumie że zimowe.Przy przednim napędzie na przód jednak przy mocniejszych hamowaniach po łuku lub nawet szybszym skręcania 90 stopni przy mało sprzyjających warunkach może zarzucić tyłem.Za to wszędzie wjedziesz/wyjedziesz i zahamujesz. Przy tylnym na tył bo wszędzie wjedziesz wyjedziesz ale hamowanie w mało sprzyjających warunkach beznadziejne. Przy automacie wszystkie cztery nie ma wyjścia. Jak dasz przy przednim napędzie na tył to z garażu nie wyjedziesz pod górkę też bez szans a hamowanie po słupach. Całe to zamieszanie z nowymi zawsze na tył zrobił swoim programem TVN.Chodziło im o to że w momentach ekstremalnych gdy wpadniesz w poślizg i będziesz miał wypadek to przy oponach nowych z tyłu w wiekszości wypadków uderzysz przodem auta.A jest to najbezpieczniejsze bo z przodu masz silnik i poduszki.(według TVN ) Poszukaj tego programu na youtube. Dla znajomych z forum mogę zrobić na prawdę dobre ceny dostawa gratis. Możesz spokojnie kupować tzw budżetowe opony bo skok jakości w nich jest b duży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CB1 Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 Wszyscy fachowcy zalecają nowe zakładać na tył. Dobra przyczepność z tyłu stabilizuje tor jazdy. Na szybko znalazłem: https://www.youtube.com/watch?v=cLGFAZ7EFh4 https://www.youtube.com/watch?v=gSz7cm6MwH0 Był jeszcze fajny filmik zrobiony zdaje się przez dekr-e, ale nie mogę znaleźć. Ja osobiście nie mam tego problemu bo mam XD, 2 sezony temu kupiłem komplet zimówek, które posłużą jeszcze przynajmniej 2-3 zimy. W tym sezonie założyłem 4 nowe letnie to na jakieś 3-4 sezony stykną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K.Łapouch-y Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 Szczerze pierwsze o tym słyszę, że nowe na tył musi to być zdobycz ostatnich lat... Nie wiem mam trochę wiosen i od małego interesuje się motoryzacją, żeby nie powiedzieć stary jestem i siedzę trochę w branży. Jeśli chodzi o N-ki to w zasadzie przy tylnym napędzie lepiej mieć 4 tak jak w WRC nowe opony. Bo napęd będzie tańczył tyłkiem na starych, a przód na starych i tak zanim skręcić to tył na nowych będzie zwiększać podsterownosc. Tak czy tak tracimy sterownosc. Po go więc stabilizacja toru jak tor wiedzie po za drogę prosto w drzewo. Mam stabilnie w nie przedzwonić? W autach o napędzie przednim sprawa jest łatwiejsza bo os sterująca i napedowa to ta sama. Więc nawet jeśli tył łapie boki i wpada w podsterownosc na sliskim łatwiej jest to przodem wyłapać i wyprowadzić Na co mi stabilny tor jazdy skoro mogę jechać tylko z górki bo stary przód się ślizga? Wtedy nie ma żadnej jazdy. Prędzej ta teoria sprawdzone się w WRC jeśli ma napęd rozłożony bardziej na przód minut 60/40 wtedy to jakaś stabilizację toru jazdy może przynieść ale przód będzie wariował poniżej tego stosunku. W nosek jest prosty trzeba mieć napedowa 4lapy i 4gumy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CB1 Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 19 minut temu, K.Łapouch-y napisał: W nosek jest prosty trzeba mieć napedowa 4lapy i 4gumy No najlepiej Moim zdaniem zawsze lepiej nowe 4 nisko budżetowe (koreańskie choćby|) aniżeli kombinacje stare-nowe. Nie wiem jak dzisiejsze bieżnikowane, jedni chwalą inni przeciwnie. Z drugiej strony w przednionapędówkach przednie gumy schodzą o wiele szybciej niż tylne i bywa tak, że jak przód łysy to z tyłu jeszcze sporo zostaje i żal wyrzucać. W moim firmowym busie na jedną wymianę tyłu przypadają 2-3 wymiany przodu i doszło do tego, że tylne kapcie mimo sporego zapasu bieżnika są po prostu już stare i pojawiają się pęknięcia. Będę musiał wrzucić na przód i dojechać :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K.Łapouch-y Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 Obojętnie czy to przód czy tył, oś napędową zawsze zużywa się szybciej dlatego co sezon przekłada się przód na tył i tył na przód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pieron2007 Opublikowano 15 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2016 Właśnie nawet stare wyjadacze z ciężarówek wymieniają na napęd. Powinno się na tył, by była stabilizacja pojazdu podczas zakrętu. Jeśli są z przodu dzieje się coś takiego. (przy Auchon w Katowicach na 902) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Semy Opublikowano 15 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2016 1 godzinę temu, pieron2007 napisał: ię coś takiego. (przy Auchon w Katowicach na 902) tylko że to co tu się stało to efekt nadmiernej prędkości. Zauważ że obok jadą inne auta i im wszystko idzie ok. a co do sporu, to zawsze pytam co jest łatwiej uratować - poślizg przodem czy poślizg tyłem? Zwłaszcza że jak ślizga się dupa to wystarczy odjąć gazu i kontra, a przy poslizgu przodem dochodzi jeszcze modlitwa bo nawet nie możesz próbować mówić auto gdzie ma jechać bo ono już żyje swoim życiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nfs Opublikowano 15 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2016 Dla tego najlepiej słuchać samego siebie.Dzisiaj kolega oddał auto bo mu coś dzwoniło do fachowców.Ma wymienione łożysko amora i sworzeń. W gratisie mu pogięto progi źle podnosząc.Wraca do domu a tu znów dzwoni.Zdesperowany zaczął sam szukać a tam poluzowana śruba poduszki i dzwoniąca podkładka.Po taniu 200zł w plecy progi pogięte a wystarczyło śrubę dokręcić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pieron2007 Opublikowano 16 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2016 tak, tylko jak masz boczny a nie skątrujesz masz to co na filmiku (a tu wystarczy zahamować i tracisz kontrole). Co do mechaników to mowa o druciarstwie (pooglądajcie filmy na you...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Semy Opublikowano 22 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 https://youtu.be/fJX7DPpgdzM?t=1m29s Tak auto zachowuje się przy poślizgu przednim własnie. Nie masz żadnej władzy nad pojazdem. Dla tego właśnie, w przypadku przednionapędowców, dylemat gdzie dać te mityczne lepsze opony to znak że nie bardzo ta osoba się zastanawiająca zna teorię zachowania pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motofanatyczka92 Opublikowano 24 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2018 Ja się zastanawiałam ostatnio w którym miejscu na tym odcinku jest ten słynny zakręt mistrzów? jestem z Zabrza i nie umiem skojarzyć a często latam do kato, średnio mam wykręcone 130/h i nigdy nic się nie stało, dojezdzam do Silesii do pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bankus Opublikowano 25 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2018 zakręt mistrzów nie jest na DTŚ. To jest jeden z zakrętów na największym w Polsce miejskim węźle w okolicy Al.Górnośląska/A4. Jadąc z Sosnowca od Ikei na A4 w strone Wrocławia. Zakręt z drogi na Bielsko na A4 do Wrocławia przy dolinie 3 stawów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.