Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

DZIWNE STUKI W SILNIKU BANDIT 1200


Michal919

Rekomendowane odpowiedzi

Suzuki Bandit 1200N 2001 na ciepłym silniku co jakiś czas stuka cos w silniku, nie sa to regularne stuki. 

zauważyłem równiez ze cylindy nie nagrzewają sie równomiernie, zawory dość  dawno nie były regulowane. gaźniki tez ponad rok nie czyszczone.

miał ktoś podobny problem? lub orientuje sie co to może byc?

motocykl do tej pory chodził dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W którym miejscu stuka? Jakiego rodzaju dźwięk? Czy na biegu jałowym, czy na każdym innym? Gdy klamkę sprzęgła wciśniesz stuka, czy nie? Czy kolektory nagrzewają się równomiernie? Ile km temu była robiona regulacja luzu zaworów? Czy kolektor wydechowy jest szczelny?

 

Moja kursowa CBF jeździ czwarty rok bez czyszczenia gaźnika i przy rozbiórce miesiąc temu nie wykazywał potrzeby czyszczenia. Z resztą brudny gaźnik ma wpływ na pracę w określonych zakresach obrotów, a nie na stuki w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie ze w cylindrze, takie puknięcie metalu (jak monety w pralce jak zapomnisz wyjąć z kieszeni) , na biegu jałowym i ze  sprzegłem też nie ma znaczenia i tak stuka

własnie kolektory nie nagrzewają sie równomiernie, kolektory szczelne

 

zawory byly robione jakies 6-8tys km temu

 

wydaje mi sie ze moze nie byc gdzies styku i nie pali na kazdy gar lub pali i przerywa.

 

ale może ktoś miał podobne problemy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie ze w cylindrze, takie puknięcie metalu (jak monety w pralce jak zapomnisz wyjąć z kieszeni) , na biegu jałowym i ze  sprzegłem też nie ma znaczenia i tak stuka

własnie kolektory nie nagrzewają sie równomiernie, kolektory szczelne

 

zawory byly robione jakies 6-8tys km temu

 

wydaje mi sie ze moze nie byc gdzies styku i nie pali na kazdy gar lub pali i przerywa.

 

ale może ktoś miał podobne problemy

nie sa to równomierne stuki, i cylinder jeden jest gorący a drugi tylko ciepły .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie sa to równomierne stuki, i cylinder jeden jest gorący a drugi tylko ciepły .

 

IMHO prawdopodobnie regulacja zaworów  gaźników i synchronizacja będzie lekiem na Twoje dolegliwości. 

Skoro cylindry nierówno się nagrzewają możliwe, że jeden z nich dostaje za dużą dawkę paliwa i się zalewa ( miałem tak w moim sprzęcie) lub też nie pali na ten cylinder jak trzeba i może to być wina świec przewodów - ogólnie zapłonu. 

Na początek zrobiłbym mu porządną regulacje gaźników z dokładnym czyszczeniem, ustawieniem poziomu paliwa, składu mieszanki, regulację zaworów i wymianę świeczek.

 

Ubiegłej wiosny dałem moto na powyższe regulacje z wymianą uszczelek gaźników i po 2,5- 3 tyś. musiałem sam wsio od początku robić. Dopiero po tym objeździłem sezon do końca bez ekscesów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawory w B12 czesto sie reguluje. Nierowna temp. cylindrow = zly sklad mieszank. Rrgulacja zaworow plus czuszczenie i synchro gaznikow plus sprawdzenie napinacza rozrzadu

Bez tego nie wiadomo co stuka zawory, swozen panewka kosz sprzeglowy kij wie takie usterki na odleglosc to tylko wrozka rozwiaze. Co innego jak sie to na zywo slyszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.