thrillco Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 odkopię temat bo znów mam problem z przednimi hamulcami. a więc tak: gdy obraca się koło słychać szuranie klocków o tarczę. diagnoza nie odbijające cylinderki. wszystko przeczyściłem, można je teraz wsunąć palcami. jest mała poprawa ale nadal za mało by klocki odsunęły się od tarczy. prowadnice wyczyszczone i nasmarowane. 1. czy tloczki powinny dać się wsunąc palcami gdy zacisk jest podłączony do pompy? w drugim zacisku też tłoczki można wsunać z mała siła.2. czy na prawadnicach powinien być jakiś luz? 3. zostaje jeszcze przewód hamulcowy i pompa hamulcowa - może tu lezy wina? sprawa dotyczy prawego zacisku. układ zalany dot4 i odpowietrzony. klamka twarda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 1 - powinny2 - powinien3- mogła by byc ale w tym wypadku oba zaciski by "tarły"moim zdaniem sprawdź uszczelnienia prawego zacisku,sprawdź czy tłoczki sa niepordzewiałerozbierz zacisk i zobacz czy w srodku nie ma syfu.p.s. tłoczki na nowo wkładasz na płynie hamulcowym;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thrillco Opublikowano 19 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 zaciski rozbierałem i czyściłem na wiosnę, ale sprawdzę to jeszcze raz. znalazłem info z innego forum, że Dobrze wyczyszczony zacisk dziala tak, ze wciskajac palcem jeden tloczek powodujesz wysuwanie sie drugiego - i odwrotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 dokładnie tak! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter1600 Opublikowano 20 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2014 Nie szukaj problemu tam gdzie go nie ma.Klocki mają delikatnie ocierać o tarczę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thrillco Opublikowano 20 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2014 Nie szukaj problemu tam gdzie go nie ma.Klocki mają delikatnie ocierać o tarczę. No właśnie nie ocierają delikatnie, bo zaciski zjadły mi klocek miesiąc od wymiany na nowe. przeczysciłem wszystko, jest poprawa, muszę jeszcze odpowietrzyć dokładnie układ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
profil Opublikowano 21 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2014 nie masz czasem lekko krzywe tarcze już ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thrillco Opublikowano 21 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2014 raczej nie, bo jeszcze kilka dni temu bylo wszystko ok. tłoczki już lepiej odbijają, ale czy jak klocki są zbyt cienkie to zacisk nie bedzie cofał wystarczająco klocków? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brecha Opublikowano 23 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2014 zdarza sie czasem ze przewod hamulcowy rozlazi sie w srodku i w zacisku po zwolnieniu hamulca jest nadal cisnienie (po przecieciu przewodu jego srodkowa czesc byla jak gabka i bez przeswitu, ale wtedy raczej palilbys hamulce wydaje mi sie ze wina moze lezec po stronie uszczelnienia - to ono ma dzialac jak sprezyna ktora wciaga tloczek spowrotem do zacisku .tloczki wkladane na smarze czy plynie hamulcowym? miedzy tloczkiem a uszczelnieniem powinno wystepowac w miare duze tarcie zeby uszczelnienie trzymalo tloczek i moglo go cofnac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CB1 Opublikowano 23 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2014 Generalnie to tłoczki same z siebie nie wracają bo to by oznaczało podciśnienie w układzie. Być może tłoczek pompy nie wraca do położenia nominalnego, tzn. nie odsłania się kanał łączący zbiorniczek z cylinderkiem pompy. Sprawdź czy między dźwignią hamulca a tłoczkiem pompy nie ma syfu. Jeśli tłoczki chodzą gładko to może wina leży po stronie samych klocków, może zacinają się w prowadnicach.Tak samo zacisk, w prowadnicach ma być luz pozwalający jedynie na ruch wzdłuż osi prowadnic, zacisk nie powinien latać na boki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon Opublikowano 24 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2014 Sprawdź uszczelniacze tez miałem taki problem i nie odbijały mi tłoczki i klocki wpizdu..po 2 miesiącach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thrillco Opublikowano 24 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2014 zaciski wymyte, tłoczki włożone na smarze do hamulców. uszczelnienia są ok. zostają przewody, pompa i zbyt mocno starte klocki. mam zamówiony zestaw naprawczy pompy hamulcowej ( xx trochę lat i przebiegu już ma) i nowe klocki. na hamulcach nie ma co oszczędzać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thrillco Opublikowano 29 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2014 mały up. wymieniony zestaw pompy hamulcowej i klocki. wszystko niby ok ale po pierwszych dwóch km spotkała mnie ciekawa sytuacja. bardzo mocno wzrosło ciśnienie w przednim układzie, że koło było zablokowane a klamka nie dała się wcisnąć, upuściłem narazie troszkę płynu ze zbiorniczka. ma ktoś jeszcze jakiś pomysł? hmm chyba porozglądam się za stalowym oplotem na przód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 29 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2014 Taka sytuacja wystepuje jak tłoczki nie moga sie cofnac i w skutek temperatury wszystko sie rozszerza.Powyzsza sytuacja niemoze miec miejsca w sprawnym układzie hamulcowym.Nie odpowietrzałes przypadkiem spienionym płynem hamulcowym układu:)?Tłoczki teraz cofaja sie pod palcami płynnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thrillco Opublikowano 30 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2014 tak, tłoczki chodzą płynnie, cofają się pod palcami. nie otpowietrzałem spienionym płynem. po powrocie jeszcze raz odpowietrzyłem układ i wylałem troszkę płynu ze zbiorniczka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 30 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2014 Mozesz do mnie podjechac to Ci to obejze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thrillco Opublikowano 6 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2014 wymieniłem jeszcze łożyska w kołach, bo już był luz na boki. jest już prawie ok, ale nadal czasem wzrasta ciśnienie w przednim hamulcu. może to być spowodowane słabo odpowietrzonym tylnym hamulcem w dual cbs? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clifm Opublikowano 6 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2014 mialem dokładnie identyczny przypadek w GS1100sytuacja była o tyle gorsza ze moto było po szlifie i akurat wymieniał sobie właściciel pompe hamulca wraz z klamką i w zasadzie wszystko pochodziło z uzywki i było ruszane. Hamulec ninby było ok ale po przejechaniu 20 km, kolega taki miał dystans by dojechac do mnie ledwo dojechał tarcze fioletowe w efekcie końcowym zablokowane praktycznie hamuce przód moto postało sobie pare godzin bo akurat grzebałem przy czym innym wsiadam przejechałem kawałek by wjechac na podnośnik hamulce puściły ale pare pompowan i faktycznie znowu sie blokowały pompa wiec robiła dobre ciśnienie i widac było ze po zwolnieniu klamki do zbiornika płym wybija bo widac było po zdjęciu dekielka ale na ile ciśnienie spuszcza z układu hydraulicznego nie wiadomo. Po odkreceniu odpowietrznika płyn lekko wybił jak by miał jeszcze jakieś szczątkowe cisnienie a powinien poprostu grawitacyjnie wypływać jak to sie dzieje w kazdym ukladzie hamulcowym. Klocki to materiał samozacierający sie na metalu tak jak to pan Ferrodo sobie wymyslił tyle ze go poprawino dosc znacznie od tego czasu i pewnie zauwazyliscie ze klocki dobrych firm markowe produkty szczególnie te z górnej półki zdecydowanie hamuja lepiej na goraco niz na zimno stad nie potrzeba wielkiego ciśnienia by lekko ocierały zagrzewały sie i w elekcie dosc skutecznie hamowały wbrew naszej woli pomijając juz fakt blokowania powrotu płynu w przewodzie hamulcowym i wraz ze wzrostem temp rozrzeszralnosc i materiałów i płynu wzrasta stad hamowanie jeszcze bardziej nabiera na sile Tak wiec u mnie diagnoza - przewód hamulcowy - wymieniłem przewody hamulcowe na wersje z oplocie stalowym ( hamulce sa sprawniejsze bo nie ma strat cisnienia na układzie z powodu rozszeżania sie przewodu hamulcowego) i hamulce ok Pompa hamulcowa oczywiscie moze sie uszkodzić ale jak dotąd nie spotkałem sie z niesprawnoscia polegająca na braku mozliwoci spuszczania cisnienia płynu hydraulicznego z układu hamulcowego po zwolnieniu klamki zazwyczaj problem jest z uzyskaniem wysokiego cisnienia które niezbedne by wywierac nacisk na tłoczki w zaciskać. Co do samych zacisków hamulcowych to nie nalezy ich smarowac roznymi dziwnymi smarami choc niektóre sa dedykowane ale ja osobiście stosujeę litowe smary kwasodoporne ze zwiazkami sylikonowymi nie niszcza gum osłon przeciwpyłowych i nie powoduja efektu zsychania sie nie robi sie po długim czasie uzytkowania przyklejona breja która utrudnia pracę tłoczkowi. Tłoczki jesli pracuja prawidłowo mają chodzic bardzo lekko jak wczesnie koledzy opisywali jeden wciskasz drugi natychmiast sie wysówa w ten sposób reaguje na zwiekszone cisnienie w układzie które wywieramy naciskiem na jeden z tłoczków . Jak by Kolega był w okolicach bytomia to chcetnie pomogę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koval Opublikowano 15 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2014 Jak moge jeszcze coś dodać, gdyby ktos po czyszczeniu zacisku dalej mial problem z ciezko chodzacymi tloczkami, to warto przyjzeć się w rowki trzymające oringi- plyn hamulcowy się tam krystalizuje i przez to uszczelka za mocno ściska tloczek, wystarczy wydrapać, tylko trza uważać żeby rowka nie porysować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CB1 Opublikowano 16 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2014 wymieniłem jeszcze łożyska w kołach, bo już był luz na boki. jest już prawie ok, ale nadal czasem wzrasta ciśnienie w przednim hamulcu. może to być spowodowane słabo odpowietrzonym tylnym hamulcem w dual cbs? Jeśli wszystko wyczyściłeś, chodzi lekko to problem leży w niewłaściwym odpowietrzeniu układu. Płyn się zagrzeje a wraz z nim znajdujące się wewnątrz układu powietrze zwiększa swoją objętość i tak tworzy się ciśnienie.Dodatkowo, jeśli masz jeszcze gumowe przewody to wymień na stalowy oplot, nie są to astronomiczne sumy, a zdecydowanie poprawią się hamulce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.