Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

[18+ Drastyczne] Prędkość + Barierka


DANVIELD

Rekomendowane odpowiedzi

Wszędzie będą. To nowa tendencja. Dotychczasowe będą zastępowany tymi linowymi, a tam gdzie jeszcze nic nie ma od początku będą te frytkownice. Kozaczenie na winklach więc radzę dwa razy przemyśleć, bo to cholerstwo nie daje marginesu tolerancji dla błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z czasem złomiarze sbobie z tym poradzą. Tylko ja te słupki wyrąbać?

 

P.S. Nie ma ktoś znajomego, który zajmuje się projektowaniem takich systemów? Dla takich elementów robi się analizy MES jak to pracuje i zachowuje się przy uderzeniu. Bo ostatnio bliżej się im przyjrzałem i wyglądają tak, jakby miały przejąć całą siłę uderzenia i się zerwać przy tym. Wydaje mi się też, że są  niższe od barierek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co tu duzo mówic.. nasi rzadzący bardzo chca ameryki.. czyli "tanio- szybki montaz, niezawodnie"
Mysle że każdy z nas ma wyobraźnie; co zrobi motocykliście taka szatkownica.

poniżej pare crash testów





poniżej proponowane przezemnie rozwiązanie. Oczywistym jest ze przy 200km/h nie uratuje nikogo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie czytam o tych barierach linowych i wychodzi na to że ja na razie to nasze obawy wynikają z naszego wyobrażenia o tym co się może stać niż z jakichś konkretnych zdarzeń czy badań. Chyba nikt nie robił testów tych barier dla motocyklistów.  Są one szeroko stosowane w Skandynawi gdzie sezon motocyklowy jest krótszy niż u nas, a zimy zdecydowanie bardziej śnieżne. Jedną z zalet tych barier jest łatwość utrzymania pobocza zimą i to jest dobry argument dla skandynawów. Natomiast u nas główną zaletą jest cena. W testach robionych dla samochodów wychodzi na to że są one miększe od tych blaszanych, a tym samym łagodniej pochłaniają energię uderzenia. Tylko brakuje danych jak to zadziała na ciało motocyklisty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam się z beckerem, ale boję się, że te liny mają zbyt dużą nośność i jest ich za mało. Gdyby były gęściej rozstawione to wtedy może zadziała to jak siatka, a tak jest ryzyko, że poleci się na liny i zaplączę się tylko ręka, albo noga no i będzie po nodze czy ręce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do mnie też nie przemawiają, ale umówmy sie ze jak przypierdulisz w coś z prędkością od 90 w górę to nie ma znaczenia czy to barierka, ściana czy zwój rozciągnętych lin, kwestia tylko gdzie bardziej boli o ile zdążysz poczuć

Tu się z Tobą zgadzam bo wszystkie zabezpieczenia są skuteczne do jakiejś prędkości. Nawet jeśli bariera będzie pełna to uderzając w nią z dużą prędkością zginie się od samego przeciążenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może macie i rację, ale z drugiej własnie tak myślą też ustawodawcy. Więc może jednak lepiej postulować za barierami. Podobnie można zacząć pisać o kaskach, stroju, abs i ogólnie bezpieczeństwie. Tam, gdzie jeździć trzeba wolno to nie ma barier (miasto), a tam gdzie można pocisnąć to już są na całej długości (drogi szybkiego ruchu itd.). Przez pocisnąć mam na myśli prędkości rozważne, takie którymi i puszką pokonujemy (wykluczając Bogusia "Froga") :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dopóki w Polsce będzie się budować TANIO i dopóki przetargi będą wygrywać najtańsze firmy dopóty twoje extrabariery albo nawet zwykłe porządne bariery bedziemy oglądać tylko w katalogach.

pooglądaj filmiki z symulacji wypadków, tam biorą udział wyłącznie samochody i te bariery mają utrzymać właśnie samochody... kolejna sprawa do zastanowienia czemu nie symulują z motocyklem? pewno dlatego, ze nikogo nie stac na takie zabezpieczenia, w koncu dmuchane poduchy są dosyć drogie :D.

jest kupa absurdów, dziwne to czasem skoro coraz więcej ludzi jezdzi na 2oo i jest coraz większy dostęp do motocykla, jak chociazby jazda 125cc na kat. B.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Becker jest możliwość wprowadzenia różnych innowacyjnych projektów i rozwiązań. Wystarczy tak naprawdę zaszczepić to w studentach jakiejś uczelni (z działu lądowego, albo budowlanki bo to im jest najbliżej zagadnienia - no może jeszcze transport, bezpieczniki). Można również zaproponować konkurs na projekt, który łączyłby takie cechy jak: cena, skuteczność i ekologia (tak, tak debilizm, ale bez tego teraz nie dostaniesz niczego z UE). Może coś z tworzywa? Coś co można przetwarzać? Ale najpierw trzeba walczyć o zmianę prawa, czyli wprowadzić nowy system oceny bezpieczeństwa takich barier. Nie znam tych przepisów, ale w wolnej chwili z chęcią bym poczytał co w tych EN, albo ISO piszą o tych barierach, jakie są wytyczne przy ich projektowaniu itd. Wydaje mi się, że tu nie chodzi tylko o cenę, ale też o świadomość tych co takie bariery projektują, Przecież dodatkowa blacha w przypadku standardowych barier to też element konstrukcyjny, który wzmacnia całość tego badziewia. Można by się pokusić o inne rozwiązanie nad tą blachą, która da dobre wyniki dla pojazdów samochodowych. Nie wiem, nie znam się, ale mając jakieś tam doświadczenie w projektach to wiem ile podobnego badziewia się projektuje na zakłady chemiczne czy petrochemię. Mało komu się chce myśleć, bo większość kieruje się jakimiś typowymi standardami i poza nie nie wychodzi. Więc moim zdaniem najpierw trzeba znaleźć jakieś rozwiązanie konstrukcyjne, później mając to w zanadrzu zbierać podpisy oraz petycje o zmianę standardów bezpieczeństwa. Dobrą reklamą są projekty studenckie, o których później się sporo mówi w TV, pisze w gazetach co ma większy rozgłos i możliwość wdrożenia tego w życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie twierdzę, że nie masz racji, studenci mają raczej dziwne na pozór głupie pomysły, które po głębszym zastanowieniu czasami mają jednak sens ;) ... chociaż jaka by bariera nie była to zawsze jednak musi być przymocowana do podłoża, w tej chwili wszystko konstrukcyjnie opera się na słupach i fundamentach, więc może pomysłem jest na okrągło zamiast kanciasto? okrągłe słupki i okrągłe barierki, może to tylko kwestia innego tłoczenia? z drugiej strony lina jest okrągła, jednak dużo grubsza niż struna (więc szatkowanie odpada :D) i dodatkowo sprężysta.... nie wiem, w tej chwili nie widzi mi się to, ale czas pokaże czy zdaje egzamin, coraz więcej montują tego przy drogach, chyba trzeba poczekać, bo niestety znając życie weryfikacja nastąpi niejeden raz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.