Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

[18+ Drastyczne] Prędkość + Barierka


DANVIELD

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem sceptyczny o cały ten szum motocyklistów o te linki - drogami w 90% poruszają sie samochdy widac z filmu Danvielda że sa one cholernie skuteczne w ochronie samochodów przez wypadnieciem z drogi i w konsekwencji ciężkimi wypadkami co napewno przełoży się na zmniejszenie odsetku śmiertelbnych wypadków samochodowych typu "wypadł z drogi i uderazył w drzewo/ścianę - 4 ofiary śmiertelne". Wybaczcie ale dróg nie projektują i nie bedą projektować pod motocyklistów, a przynajmniej nie u nas i nie jakieś tam trasy typu Sosnowiec-Olkusz jeśłi to byłaby jhakas trasa ala przęłęcz Stelvio albo jakas inna bardzo mocno uczęszczana przez motocyklistów to co innego - można projektowac takie rozwiazania w innych przypadkach to się raczej zwyczajnie nie kalkuluje.

 

Jest coś takiego jak "ekonomia medyczna" gdzie nie opłaca się inwestowac pieniędzy w rozwój lekarstw i metod leczenia na bardzo rzadkie choroby - tutaj działa moim zdaniem analogiczna zależność.

 

Wiem że moze pisząc to nie przybędzie mi sympatyków ale jednak my motcykliści tak juz mamy ze to na naszej głowie i TYLKO NASZEJ  spoczywa główny cieżar ochrony nas samych przed wypadkiem czy to z winy innych na których trzeba uważac, mieć wyobraźnie  i starać się ciągle przewidywac to co się moze stac na drodze czy to z winy nas samych przeceniających warunki i umiejętności nad możliwości

 

Taki wypadek jak pokazął Danvield mrozi krew w żyłąch ale wydaje mi się ze motocyklista pociety na kawałki w tym wypadku sam przeholował swoje umiejętności. Do tego jego skąpomotocyklowy ubiór świadczy raczej o niskiej świadomości i wyobraźni.

 

a takie filmy należy wrzucać - niech działają na wyobraźnię

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cannibalus nie zgodzę się z Tobą. Barierka to nie pojazd kosmiczny, żeby robić z tego jakąś niesamowitą konstrukcję (pod względem cenowym lub rozwiązania konstrukcyjnego). Ja problem upatruję w pewnych założeniach projektowych i zapisach normowych. Jest wiele konstrukcji, które projektuje się na przysłowiowe "pięrdnięcie muchy", bo tego wymagają dyrektywy i normy wprowadzone po wejściu Polski do UE. Dziwi mnie, ze takie zapisy nie zostały wprowadzone właśnie w zakresie bezpieczeństwa na drodze. W przypadku prostych urządzeń dało się takie zapisy wprowadzić, mimo że od ich zniszczenia nikt nie ginie. Nie mniej są one dwa razy grubsze, droższe i jeszcze raz droższe. Zastanawia mnie dlaczego w Polsce nagle wprowadzono bariery linowe, oraz jeśli już ktoś chciał podnieść poziom bezpieczeńśtwa na drogach to dlaczego nie uwzględniono w nich motocyklistów? Przecież nic nie stało na przeszkodzie zaprojektować barierę, która w razie przypadkowego uślizgu uratowałaby komuś nogę, rękę, czy nawet życie. Zastanawiające jest też to, że w momencie wejścia ustawy w życie o nowych barierach tylko jedna firma w Polsce mogła je produkować i sprzedawać? Komuś się bardzo śpieszyło, żeby wprowadzić te bariery w życie. Sama idea konstrukcji linowych nie jest nowością. Moim zdaniem ktoś skutecznie "zerżnął" patent z zachodu i chciał to wdrożyć u nas, zanim konkurencja zorientuje się jak na tym zarobić... Teoria spiskowa? Nie wiem co o tym sądzić, ale uważam, że pieniądze z moich podatków powinny być rozsądnie wydawane. Drogi są dla wszystkich, więc też dla nas...

 

P.S. Dlaczego przykładu nie brano z Hiszpanów? Asebal jak się nie mylę działał już w Polsce i nie udało mu się wprowadzić swoich barier...

 

P.S. 2 Tak jak myślałem. Jeśli ktoś ma dostęp do normy EN1371 to niech da znać. Z tego co ja się rozeznałęm jest to norma według, której projektuje się bariery (wykonuje testy itd.). Nie ma nawet wzmianki o motocyklistach i o tym jak te bariery działają w momencie uderzenia człowieka w liny. Więc jeśli czegoś nie ma w normie to jest to niepotrzebne.. A póki spełniają wymagania durnych dyrektyw to dalej będą klepać te barierki ze znakiem CE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

90zł to i tak nie jest drogo jak na wyzysk Polskiego Komitetu Normalizacyjnego. Dzięki za korekty. Swoją wypowiedź opierałem o jakieś fragmenty tej normy. Szkoda, że Asebal nie zagościł na dłużej na rynku Polskim z pomysłem barier bezpiecznych motocyklistom. Swoją drogą im więcej czytam o linowych barierach tym bardziej jestem przekonany, że to nie sprawdzi się w Posce. Wygląda na to, że nie są one tak tanie w utrzymaniu jakby się wydawało. Oprócz tego wymagają ciągłej regulacji z uwagi na wydłużenia cieplne, co jest chore, bo wiosna u nas wygląda tak, że z rana jest ok.0degC, a ok. 16.00 jest już 20degC. Więc jak to regulować? Oprócz tego z tego co widać to słupki mają wytrzymać minimalnie uderzenie złomu co waży miniumum 900kg!!! Więc jak niby motocyklista ma bez uszczerbku na zdrowiu ściąć taki słupek, aby energię pochłonęły liny? Po dłuższym zastanowieniu wygląda na to, że albo się odbijemy od lin (optymistyczna wersja), albo trafimy na słupek (kalectwo), albo zaplącze się kończyna w linę i wiadomo co dalej... Z tego co jeszcze można doczytać, to na zachodzie nikt nie uświadczy takich barier. Jedynie Szwedzi takie posiadają. Wszystko wskazuje na to, że komuś naprawdę mocno zależało na wprowadzeniu tych barier, które pewnie za kilka lat będą wymieniane na nowe. Ale to może dowiemy się z "taśm prawdy" :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.