simon003 Opublikowano 17 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2012 Jak to jest z hamowaniem silnikiem w dwusuwie ? Wiem ze gdy sie jedzie np. z góry na biegu bez gazu to silnik dostaje tylko tyle mieszanki jak do wolnych obrotów, czyli za mało gdy sie jedzie np. na 7 tyś. obrotów, lecz jest tak z motorami do których robi sie mieszanke recznie. A jak jest z motorami z dozownikiem oleju ? Można wtedy hamować silnikiem czy też nie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Unfamiliar Opublikowano 19 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2012 Dla moto to raczej bez znaczenia.Gorzej gdy hamowałeś masę auta (np. trabanta) dwusuwem - przez wolne koło silnik nie miał wtedy smarowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gumin Opublikowano 19 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2012 Zauważyłeś może na kierownicy po prawej stronie guzik wyłączenia zapłonu, on chyba się wziął właśnie z tego że pierwsze motocykle były dwusuwami i jadąc z górki wyłączasz zapłon dodajesz gazu i jedziesz hamując silnikiem. Jednak dojeżdżając do skrzyżowania to chyba się nie trzeba z tym bawić, bo jest to na tyle krótki odcinek, że nic nie powinno się stać silnikowi.Jak to jest z automatycznym dozowaniem to nie wiem więc się nie wypowiadam - pewnie jest kilka rodzajów dozowania zależnych od otworzenia przepustnicy czy od obrotów - odpowiedź się sama nasuwa że ten z przepustnicą się zatrze a ten przy regulacji obrotami silnika na dłuższej górce może się zalać bo będzie dostawał sam olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nfs Opublikowano 19 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2012 Z dozownikiem jest tak że w zależności od konstrukcji jak się zdupczy to zatrzesz silnik i nawet nie będziesz wiedział dla czego.Ja normalnie robię mieszankę i leje do baku aby mieć pewność.Hamowania silnikiem nie ma.Jak by zrobić takiego sporta 1000cm w dwusuwie to by była niezła jazda.Podstawową zaletą prostota konsrukcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simon003 Opublikowano 19 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2012 Ale jeśli wyłacze silnik i pojade na biegu z góry to przecież i tak tlok bedzie się poruszał i wytwarzał tarcie . A co da odkręcona manetka gazu na wyłączonym silniku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pinio Opublikowano 19 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2012 pozwoli zassać mieszankę, alw tak jak kolega napisał nie warto sie z tym bawić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simon003 Opublikowano 19 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2012 Ok dzięki za odpowiedz. A mam jeszcze pytanko : gdy jadę te dajmy na to 80 km/h i chce lekko schamować motor dajmy na to ze jakieś 100 metrów przed zakrętem i puszczę gaz nie wciskając sprzęgła i gdy dojadę do zakrętu zredukuje bieg i dodam gazu i pojade dalej normalnie to nic sie nie stanie ? Czy tak też nie mozna i trzeba cały czas przychamowywac na sprzęgle ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nfs Opublikowano 19 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2012 Normalnie się jedzie tylko po zamknięciu gazu nie ma hamowania silnikiem.Silnik tylko napędza ,hamuje pęd powietrza i hamulce,biegami nic nie zdziałasz.Jak sportowy dwusuw to się dużo nahamujesz,tylny sobie dokładnie podreguluj bo się przyda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 19 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2012 bajki.. jak wyłaczysz zapłon w dwusuwie to ciągle zalewa Ci swiece niespalona mieszanka.. potem właczysz zapłon i dupa.. swiece zalane..Zarówno w silnikach 2T mieszankowych i dozownikowych niewolno hamowac silnikiem (biegami) w tych drugich mimo dozownika takze nie bo dozownik jest sterowany manetka gazu (analogicznie!)W prawidłowy sposób powinienes hamowac uzywając hamulcówCo do ostatniego pytania krótkie hamowanie silnikiem nie zaszkodzi niczemu. jedynie zjazd z wzniesienia hamujac silnikiem i takze dojazd do swiateł.Jezeli motocykl ma silnik 2T wyczynowy to tymbardziej i w zaleznosci od jego aktualnej temperatury hamujac silnikiem istnieje ryzyko przytarcia, zatarcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simon003 Opublikowano 19 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2012 Ok dzięki wszystkim za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.