Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Hamowanie silnikiem w dwusuwie.


simon003

Rekomendowane odpowiedzi

Jak to jest z hamowaniem silnikiem w dwusuwie ? Wiem ze gdy sie jedzie np. z góry na biegu bez gazu to silnik dostaje tylko tyle mieszanki jak do wolnych obrotów, czyli za mało gdy sie jedzie np. na 7 tyś. obrotów, lecz jest tak z motorami do których robi sie mieszanke recznie. A jak jest z motorami z dozownikiem oleju ? Można wtedy hamować silnikiem czy też nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłeś może na kierownicy po prawej stronie guzik wyłączenia zapłonu, on chyba się wziął właśnie z tego że pierwsze motocykle były dwusuwami i jadąc z górki wyłączasz zapłon dodajesz gazu i jedziesz hamując silnikiem. Jednak dojeżdżając do skrzyżowania to chyba się nie trzeba z tym bawić, bo jest to na tyle krótki odcinek, że nic nie powinno się stać silnikowi.

Jak to jest z automatycznym dozowaniem to nie wiem więc się nie wypowiadam - pewnie jest kilka rodzajów dozowania zależnych od otworzenia przepustnicy czy od obrotów - odpowiedź się sama nasuwa że ten z przepustnicą się zatrze a ten przy regulacji obrotami silnika na dłuższej górce może się zalać bo będzie dostawał sam olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dozownikiem jest tak że w zależności od konstrukcji jak się zdupczy to zatrzesz silnik i nawet nie będziesz wiedział dla czego.

Ja normalnie robię mieszankę i leje do baku aby mieć pewność.Hamowania silnikiem nie ma.Jak by zrobić takiego sporta 1000cm w dwusuwie to by była niezła jazda.Podstawową zaletą prostota konsrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za odpowiedz. A mam jeszcze pytanko : gdy jadę te dajmy na to 80 km/h i chce lekko schamować motor dajmy na to ze jakieś 100 metrów przed zakrętem i puszczę gaz nie wciskając sprzęgła i gdy dojadę do zakrętu zredukuje bieg i dodam gazu i pojade dalej normalnie to nic sie nie stanie ? Czy tak też nie mozna i trzeba cały czas przychamowywac na sprzęgle ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bajki.. jak wyłaczysz zapłon w dwusuwie to ciągle zalewa Ci swiece niespalona mieszanka.. potem właczysz zapłon i dupa.. swiece zalane..

Zarówno w silnikach 2T mieszankowych i dozownikowych niewolno hamowac silnikiem (biegami) w tych drugich mimo dozownika takze nie bo dozownik jest sterowany manetka gazu (analogicznie!)

W prawidłowy sposób powinienes hamowac uzywając hamulców

Co do ostatniego pytania krótkie hamowanie silnikiem nie zaszkodzi niczemu. jedynie zjazd z wzniesienia hamujac silnikiem i takze dojazd do swiateł.

Jezeli motocykl ma silnik 2T wyczynowy to tymbardziej i w zaleznosci od jego aktualnej temperatury hamujac silnikiem istnieje ryzyko przytarcia, zatarcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.