micoud Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 witam moze ma ktos jakies sugestje co do dobrego plynu hamulcowego oraz plynu do chlodnicy. dziekuje za wszelkie odpowiedzi. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
179274_1449834468 Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 Każdy DOT 4 będzie dobry Chyba, że ostro dzidujesz, to taki Motul o podwyższonej temp. wrzenia.Płyn chłodniczy prawdopodobnie Glikoletylowy z inhibitorami rdzy - ale to się upewnij w intrukcji pojazdu.A jakby coś nie było jeszcze jasne to tu masz info: klik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MartinBikerManiac Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 witam moze ma ktos jakies sugestje co do dobrego plynu hamulcowego oraz plynu do chlodnicy. dziekuje za wszelkie odpowiedzi. pozdrawiamJaki styl jazdy preferujesz ??Jeśli ostry to chłodniczy Motul Motocool Factory line do tego dolać 0,5l butelkę Motul MoCool i masz jak w niebie... Hamulcowy Motul RBF 600 lub 660 factory line.Jak normalnie latasz to pierwszy lepszy Dot 4 lub małego lansu dot 5,1 a do chłodnicy Dynagel lub jakiś Prestone i też będzie ok...Pozdro... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 Ja jeżdżę na tym:Płyn do chłodnic STPJakoś mam duże zaufanie do STP.Podobnie raz na jakiś czas wlewam do paliwa dodatek STP.Mogę tylko pochwalić działanie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 31 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2009 W Hani pływa Dot4 z Organiki oraz Prestone. Styl jazdy różny. Nie mam powodów do narzekań w upały jak i przy obecnej pogodzie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziek_cross Opublikowano 3 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 Ale wymyślacie,do hamulców zwykły DOT 4 a do chłodnicy Petrygo czy też Borygo i jazda... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmi Opublikowano 3 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 Motul dodaje 8,6KM. +2 do respektu.A tak serio (lol) to każdy płyn hamulcowy i chłodniczy bedzie dobry jesli bedzie zgodny z tym co zaleca producent. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 Ale wymyślacie,do hamulców zwykły DOT 4 a do chłodnicy Petrygo czy też Borygo i jazda...no to wlej to np. do gixa 600tki powiedzmy K6.pierwsze skrzyzowanie latem i masz wszystko na ulicy. borygo to mozna sobie zalac do jelcza a nie do motocykla z silnikiem wysokoobrotowym.zobacz przy jakiej temperaturze w danym motocyklu załącza sie wentylator i przy jakiej wrze dany płyn i dopiero wrócmy do rozmowy.z szeroko dostępnych płynów (nawet w marketach) dobrym wyborem jest prestone i dynagel. maja bardzo wysokie temp. wrzenia. a co do plynu hamulcowego to warto dać 5zł wiecej i kupic płyn syntetyczny, np. agip. RBF 660 to na ten moment najlepszy plyn dostepny na rynku ale czy w cywilnej jezdzie zagotujesz inny syntetyk?? raczej wątpie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MartinBikerManiac Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 Co do Borygo to też bym się bał wlać... Tej samej jakości co Prestone jest też STP.Co do płynów Hamulcowych to raczej każdy nawet K2 jest pełny syntetyk z tym że np jakiś Motul czy inny markowy nie wchłania tak szybko wilgoci z powietrza co obniża punkt wrzenia i zwiększa ryzyko wystąpienie korka powietrznego. Czego nie daje płyn za 7-12zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 no tak ale temp wrzenia np rbfa jest na poziomie 325*c podobnie ipone czy agip (300) A jaka ma np K2?Moim zdaniem wiekszosc tanich płynów jest organicznych a nie syntetycznych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewy Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 czyli mówicie ze raczej ten świeżutki płyn chłodniczy jaki wlałem po sezonie (borygo) zmienić przed początkiem nowego... w sumie to nie zastanawiałem się zbytnio nad marką. Myślałem, że płyn to płyn, a tu jednak high technic i wyższe temperatury. zastąpię go innym odpowiednim. Dzięki Panowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 no mysle ze warto jednak zalac cos co wrze deczko wyżej niz powiedzmy 105-107 stopni dla wlasnego spokoju. sprawdz tez przy jakiej temp. załącza sie wentylator w twoim motocyklu bo moze nie ma potrzeby zalewac jakis wygórowanych temperaturowo produktów. z drugiej strony np. prestone jest niedrogi a temp wrzenia ma wysoko ustawiona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 Ja jak kupiłem swoją to nawet nie wiem czym była zalana chłodnica.Ale wentylator załączał się dość często.Po zalaniu płynem STP to już faktycznie trzeba długo postać w miejscu żeby załączył się wentylator.IMHO jak najbardziej warto zalać chłodnicę czymś z wyższej półki.A to max 30 zł za 5l... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 Ja jak kupiłem swoją to nawet nie wiem czym była zalana chłodnica.Ale wentylator załączał się dość często.Po zalaniu płynem STP to już faktycznie trzeba długo postać w miejscu żeby załączył się wentylator.IMHO jak najbardziej warto zalać chłodnicę czymś z wyższej półki.A to max 30 zł za 5l...30 zł za 5 litrów, to coś niezbyt wysoka ta półka.Z wysokiej półki to jest MOTUL Motocool Factory Line i kosztuje 50 zł... ale za 1 litr.A jak ktoś nie chce przepłacać to z trochę niższej półki MOTUL Motocool Expert - 28 zł za 1 litr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 30 zł za 5 litrów, to coś niezbyt wysoka ta półka.Z wysokiej półki to jest MOTUL Motocool Factory Line i kosztuje 50 zł... ale za 1 litr.A jak ktoś nie chce przepłacać to z trochę niższej półki MOTUL Motocool Expert - 28 zł za 1 litr.ale za belraya 5l placi sie nie całą stówke tak wiec w ogolnym rozrachunku nie wypada to zle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 ale za belraya 5l placi sie nie całą stówke tak wiec w ogolnym rozrachunku nie wypada to zleZgadza się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 30 zł za 5 litrów, to coś niezbyt wysoka ta półka.Z wysokiej półki to jest MOTUL Motocool Factory Line i kosztuje 50 zł... ale za 1 litr.A jak ktoś nie chce przepłacać to z trochę niższej półki MOTUL Motocool Expert - 28 zł za 1 litr.OK W takim razie mówię o ŚREDNIEJ półce W porównaniu do Boryg i Petryg czy tam jakichś K2 po czasami niecałe 10 zł... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elvis Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Parada na otwarcie sezony na Jasnej Górze zweryfikuje płyny chłodnicze.Ja osobiście zawsze polecam Motul Motocool Expert nie jest jakoś przesadnie drogi a nie miałem przypadku żeby się nie sprawdził, przedział temp -25 +133 wystarczy spokojnie. Choć dla mnie bardziej interesujące było podanie jak szybko oddaje ciepło płyn niż temp wżenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 a no wlasnie. Jasna Góra prawde Ci ppowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dżymol Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 płyn hamulcowy podobno jeden z najlepszych do sportowych maszyn to castrol srf cena ogromna ale ponoc warto miałem w honi ale na torze nie smigałem a ponoć to jeden z najlepszych do jazdy po drodze pewnie bym nie zalał bo szkoda kasy bo po co na droge temp. wrzenia powyżej 200 C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
179274_1449834468 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Z tańszych produktów:Petrygo Q z Orlena niecałe 10PLN za litr; KODtemp. "początku wrzenia" nie mniejsza niż 107,5stopni Celsjusza - więc może to być 120stopni, a nie musi.Karta produktu tutaj: http://www.proauto.pl/pliki/Petrygo%20Q%20plyn.pdfTu się zgodzę, że już lepiej chyba wlać Prestone'a (tani, a temp. wrzenia ma jasno określoną na 130stopni.Tani DOT 4 od K2 w pełni syntetyczny i o temp. wrzenia powyżej 260stopni; po co przepłacać?Nie wiem... ( http://cokupic.pl/opinie/Inter-Global-K2-T...acb69ba0bf7b939 ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 tez czytalem o tym k2 i calkiem ma dobry parametr. 300 czy 325 stopni to to nie jest ale tez nie jest zle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Macio.S Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 na petrygo i borygo to możecie sobie herbate zaparzyć co najwyżej a płyn hamulcowy dot 4 wystarczy w zupełności do normalniej jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandw Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 Panowie, zapominacie że układ chłodzenia jest układem w którym jest wysokie ciśnienie, więc czy temp. wrzenia będzie 110st. czy 130st. to sprawny układ nie powinien się zagotować. Przy wysokim ciśnieniu temp. wrzenia jest dużo wyższa (w himalajach przy niskim ciśnieniu woda się gotuje przy 70st.). A co do tego co lepiej chłodzi to zarówno woda destylowana jak i motul za 50zł będzie tak samo dobrze chłodził silnik, więc nie wiem jak możecie odczuwać że po zmianie płynu rzadziej włącza się wentylator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 Panowie, zapominacie że układ chłodzenia jest układem w którym jest wysokie ciśnienie, więc czy temp. wrzenia będzie 110st. czy 130st. to sprawny układ nie powinien się zagotować. Przy wysokim ciśnieniu temp. wrzenia jest dużo wyższa (w himalajach przy niskim ciśnieniu woda się gotuje przy 70st.). A co do tego co lepiej chłodzi to zarówno woda destylowana jak i motul za 50zł będzie tak samo dobrze chłodził silnik, więc nie wiem jak możecie odczuwać że po zmianie płynu rzadziej włącza się wentylator.Układ chłodzenia w motocyklach jest układem otwartym.Jeżeli temperatura płynu wzrasta i co oczywiste zwiększa on swoją objętość, to nadmiar płynu jest wypychany do zbiornika wyrównawczego. Zbiornik ten posiada przelew, na wypadek gdyby płynu było za dużo.Tak więc wzrost ciśnienia może być chwilowy i raczej niewielki. Większy jeśli dojdzie do zagotowania płynu, ponieważ przelew w zbiorniku ma niewielką średnicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.