Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Dobry Plyn Hamulcowy Oraz Chlodniczy.?!


micoud

Rekomendowane odpowiedzi

witam moze ma ktos jakies sugestje co do dobrego plynu hamulcowego oraz plynu do chlodnicy. dziekuje za wszelkie odpowiedzi. pozdrawiam
Jaki styl jazdy preferujesz ??Jeśli ostry to chłodniczy Motul Motocool Factory line do tego dolać 0,5l butelkę Motul MoCool i masz jak w niebie... Hamulcowy Motul RBF 600 lub 660 factory line.Jak normalnie latasz to pierwszy lepszy Dot 4 lub małego lansu dot 5,1 a do chłodnicy Dynagel lub jakiś Prestone i też będzie ok...Pozdro...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wymyślacie,do hamulców zwykły DOT 4 a do chłodnicy Petrygo czy też Borygo i jazda...
no to wlej to np. do gixa 600tki powiedzmy K6.pierwsze skrzyzowanie latem i masz wszystko na ulicy. borygo to mozna sobie zalac do jelcza a nie do motocykla z silnikiem wysokoobrotowym.zobacz przy jakiej temperaturze w danym motocyklu załącza sie wentylator i przy jakiej wrze dany płyn i dopiero wrócmy do rozmowy.z szeroko dostępnych płynów (nawet w marketach) dobrym wyborem jest prestone i dynagel. maja bardzo wysokie temp. wrzenia. a co do plynu hamulcowego to warto dać 5zł wiecej i kupic płyn syntetyczny, np. agip. RBF 660 to na ten moment najlepszy plyn dostepny na rynku ale czy w cywilnej jezdzie zagotujesz inny syntetyk?? raczej wątpie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Borygo to też bym się bał wlać... Tej samej jakości co Prestone jest też STP.Co do płynów Hamulcowych to raczej każdy nawet K2 jest pełny syntetyk z tym że np jakiś Motul czy inny markowy nie wchłania tak szybko wilgoci z powietrza co obniża punkt wrzenia i zwiększa ryzyko wystąpienie korka powietrznego. Czego nie daje płyn za 7-12zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli mówicie ze raczej ten świeżutki płyn chłodniczy jaki wlałem po sezonie (borygo) zmienić przed początkiem nowego... w sumie to nie zastanawiałem się zbytnio nad marką. Myślałem, że płyn to płyn, a tu jednak high technic i wyższe temperatury. zastąpię go innym odpowiednim. Dzięki Panowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no mysle ze warto jednak zalac cos co wrze deczko wyżej niz powiedzmy 105-107 stopni dla wlasnego spokoju. sprawdz tez przy jakiej temp. załącza sie wentylator w twoim motocyklu bo moze nie ma potrzeby zalewac jakis wygórowanych temperaturowo produktów. z drugiej strony np. prestone jest niedrogi a temp wrzenia ma wysoko ustawiona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak kupiłem swoją to nawet nie wiem czym była zalana chłodnica.Ale wentylator załączał się dość często.Po zalaniu płynem STP to już faktycznie trzeba długo postać w miejscu żeby załączył się wentylator.IMHO jak najbardziej warto zalać chłodnicę czymś z wyższej półki.A to max 30 zł za 5l...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak kupiłem swoją to nawet nie wiem czym była zalana chłodnica.Ale wentylator załączał się dość często.Po zalaniu płynem STP to już faktycznie trzeba długo postać w miejscu żeby załączył się wentylator.IMHO jak najbardziej warto zalać chłodnicę czymś z wyższej półki.A to max 30 zł za 5l...
30 zł za 5 litrów, to coś niezbyt wysoka ta półka.Z wysokiej półki to jest MOTUL Motocool Factory Line i kosztuje 50 zł... ale za 1 litr.A jak ktoś nie chce przepłacać to z trochę niższej półki MOTUL Motocool Expert - 28 zł za 1 litr.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 zł za 5 litrów, to coś niezbyt wysoka ta półka.Z wysokiej półki to jest MOTUL Motocool Factory Line i kosztuje 50 zł... ale za 1 litr.A jak ktoś nie chce przepłacać to z trochę niższej półki MOTUL Motocool Expert - 28 zł za 1 litr.
ale za belraya 5l placi sie nie całą stówke tak wiec w ogolnym rozrachunku nie wypada to zle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 zł za 5 litrów, to coś niezbyt wysoka ta półka.Z wysokiej półki to jest MOTUL Motocool Factory Line i kosztuje 50 zł... ale za 1 litr.A jak ktoś nie chce przepłacać to z trochę niższej półki MOTUL Motocool Expert - 28 zł za 1 litr.
OK W takim razie mówię o ŚREDNIEJ półce W porównaniu do Boryg i Petryg czy tam jakichś K2 po czasami niecałe 10 zł...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parada na otwarcie sezony na Jasnej Górze zweryfikuje płyny chłodnicze.Ja osobiście zawsze polecam Motul Motocool Expert nie jest jakoś przesadnie drogi a nie miałem przypadku żeby się nie sprawdził, przedział temp -25 +133 wystarczy spokojnie. Choć dla mnie bardziej interesujące było podanie jak szybko oddaje ciepło płyn niż temp wżenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tańszych produktów:Petrygo Q z Orlena niecałe 10PLN za litr; KODtemp. "początku wrzenia" nie mniejsza niż 107,5stopni Celsjusza - więc może to być 120stopni, a nie musi.Karta produktu tutaj: http://www.proauto.pl/pliki/Petrygo%20Q%20plyn.pdfTu się zgodzę, że już lepiej chyba wlać Prestone'a (tani, a temp. wrzenia ma jasno określoną na 130stopni.Tani DOT 4 od K2 w pełni syntetyczny i o temp. wrzenia powyżej 260stopni; po co przepłacać?Nie wiem... ( http://cokupic.pl/opinie/Inter-Global-K2-T...acb69ba0bf7b939 )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, zapominacie że układ chłodzenia jest układem w którym jest wysokie ciśnienie, więc czy temp. wrzenia będzie 110st. czy 130st. to sprawny układ nie powinien się zagotować. Przy wysokim ciśnieniu temp. wrzenia jest dużo wyższa (w himalajach przy niskim ciśnieniu woda się gotuje przy 70st.). A co do tego co lepiej chłodzi to zarówno woda destylowana jak i motul za 50zł będzie tak samo dobrze chłodził silnik, więc nie wiem jak możecie odczuwać że po zmianie płynu rzadziej włącza się wentylator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, zapominacie że układ chłodzenia jest układem w którym jest wysokie ciśnienie, więc czy temp. wrzenia będzie 110st. czy 130st. to sprawny układ nie powinien się zagotować. Przy wysokim ciśnieniu temp. wrzenia jest dużo wyższa (w himalajach przy niskim ciśnieniu woda się gotuje przy 70st.). A co do tego co lepiej chłodzi to zarówno woda destylowana jak i motul za 50zł będzie tak samo dobrze chłodził silnik, więc nie wiem jak możecie odczuwać że po zmianie płynu rzadziej włącza się wentylator.
Układ chłodzenia w motocyklach jest układem otwartym.Jeżeli temperatura płynu wzrasta i co oczywiste zwiększa on swoją objętość, to nadmiar płynu jest wypychany do zbiornika wyrównawczego. Zbiornik ten posiada przelew, na wypadek gdyby płynu było za dużo.Tak więc wzrost ciśnienia może być chwilowy i raczej niewielki. Większy jeśli dojdzie do zagotowania płynu, ponieważ przelew w zbiorniku ma niewielką średnicę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.