gandw Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 Ok, czyli mój błąd, myślałem że układ jest szczelny i podczas pracy silnika jest utrzymywane większe ciśnienie. Skoro nie, to faktycznie warto sprawdzić temp. wrzenia płynu. Wentylatory zazwyczaj włączają się w okolicach 100-110st.C.Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cross Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 Układ chłodzenia w motocyklach jest układem otwartym.Jeżeli temperatura płynu wzrasta i co oczywiste zwiększa on swoją objętość, to nadmiar płynu jest wypychany do zbiornika wyrównawczego. Zbiornik ten posiada przelew, na wypadek gdyby płynu było za dużo.Tak więc wzrost ciśnienia może być chwilowy i raczej niewielki. Większy jeśli dojdzie do zagotowania płynu, ponieważ przelew w zbiorniku ma niewielką średnicę.no niestety nie kazdy motocykl ma zbiornik przelewowy i nie wszedzie układ jest podcisnieniowy a co do tematu plynów to hamulcowy ferodo race 5.1 a chłodzenie woda destylowana (jesli po reka)z plynem zakaz wjazdu na tor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 cross nie kazdy uklad jest przystosowany do plynu 5.1a co do chlodzenia to 100 a 110 to zasadnicza roznica. w aucie jest inaczej niz w moto tak wiec min te 115 plyn powinien miec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
179274_1449834468 Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 no niestety nie kazdy motocykl ma zbiornik przelewowy i nie wszedzie układ jest podcisnieniowy Kurde fizyk-astronauta. W którymś kościele dzwonią, ale nie wiesz, w którym.Wpisz to do swojej kroniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandw Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 cross nie kazdy uklad jest przystosowany do plynu 5.1A to nie jest tak że do każdego układu dostosowanego do DOT 4 można nalać 5.1? Tylko 5.0 jest podobno inny, a dot3 dot4 i dot5.1 są mieszalne nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 A to nie jest tak że do każdego układu dostosowanego do DOT 4 można nalać 5.1? Tylko 5.0 jest podobno inny, a dot3 dot4 i dot5.1 są mieszalne nie?cholera teraz mi pomieszałes. reki nie dam ale pamietam ze cos tam bylo napisane ze ma jakies tam skladniki ktore sa niekorzystne dla gumy. moze to faktycznie 5,0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
179274_1449834468 Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 Producent (Ferodo) jasno pisze:Punkt wrzenia powyżej 260stopni Celsjusza.Nadający się do wszystkich bębnowych i tarczowych układów hamulcowych (prócz tych wymagających olej mineralny).Przy pierwszym uzupełnieniu usunąć z pompy stary płyn, napełnić 5.1-ką i przepompować do całkowitego usunięcia starego płynu.Stąd: http://www.ferodoracing.com/it/motorcycle/DOT_5_1.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burst Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 Pytanie czym poza temperatura wrzenia różni się DOT 4 od 5.1. Czy mają taką samą gęstość i czy mogą zmienić delikatnie to co czujemy na klamce hamulca? No i jak z własnościami higroskopijnymi bo coś mi się obiło o uszy, że 5.1 trzeba wymieniać częściej bo bardziej chłonie wodę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 Producent (Ferodo) jasno pisze:Punkt wrzenia powyżej 260stopni Celsjusza.Nadający się do wszystkich bębnowych i tarczowych układów hamulcowych (prócz tych wymagających olej mineralny).Przy pierwszym uzupełnieniu usunąć z pompy stary płyn, napełnić 5.1-ką i przepompować do całkowitego usunięcia starego płynu.Stąd: http://www.ferodoracing.com/it/motorcycle/DOT_5_1.htmto w takim razie hodzilo o 5,0. sory moj blad.z ta temp wrzenia to szalu niema bo rbf 660 ma 325 stopni. bez rewelki ci powiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cross Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 kazdy układ z 4.0 mozesz zalac 5.1 i bedzie grało i bucało zato 5 zalewac nie wolno co od higroskopijnosci to fakt 5.1 ma ja duzo wieksza ale mnie ot nie rusza bo leci po 3 -4 razy na sezon do kanalu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
v-maxmoto Opublikowano 10 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2010 WITAMPOTWIERDZAM.DOT4 I DOT5.1 SA MIESZALNEDOT5 NIGDYJESLI CHODZI O PLYN CHLODNICZY ROZNICA JEST NA 100% MAM HUSQVARNE TE450 3/4 RAZY ZAGOTOWALA NA TANIM PLYNIE ( NAWET W ZIMIE ) TERAZ ZALALEM MOTUL JEST SPORO LEPIEJ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 No niestety nowoczesny motocykl sportowy to nie duży fiat i temperatury tez ma inne ale nie wszyscy to rozumieją Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mogly Opublikowano 23 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2010 A do fazera serwisówka zeleca, żeby nie lać żadnego płynu ani samej wody destylowanej, tylko mieszanka 1:1 wody destylowanej z jakimś dodatkiem.A tak przy okazji spytam; na chłodnicy w miejscu tych blaszek mam jedno małe wgniecenie (2-3 wgniecone blaszki) i to miejsce jest wilgotne od płynu jak sie pryłoży palec i pytanie takie: można z tym jezdzić, czy trzeba to będzie jakoś zaspawać? I znacie jakiś dobry warsztat niedaleko K-ce który zajmuję się takimi rzeczami? Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 w serwisówce po prostu pisza o koncentracie. w kazdej tak jest napisane, natomiast technologia idzie do przodu i dostepne sa gotowe płyny. a co do wycieku z chlodnicy to zdecydowanie trzeba to naprawic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sojer1989 Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 witam!!mam prosbe mozecie mi polecic jakis plyn chlodniczy wybieram sie na jasna gore a wiem ze to dla motoru jest ciezka przeprawa i chcialbym zalac go jakims dobrym plynem ale w miare tanim bo za wiele szmalu nie mam;/ jezdze kawasaki zx6r z 98 z gory dziekuje i pozdrawiam lewa w gore!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patyk Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Praktycznie wszystko co trzeba wiedzieć masz w tym wątku napisane.Płyn STP, Prestone, Dynagel, czy też inny o temperaturze wrzenia powyżej 130*C, ja sobie poszukam Motula Motocool, ok. 25zł za litr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.