Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Dobry Plyn Hamulcowy Oraz Chlodniczy.?!


micoud

Rekomendowane odpowiedzi

Układ chłodzenia w motocyklach jest układem otwartym.Jeżeli temperatura płynu wzrasta i co oczywiste zwiększa on swoją objętość, to nadmiar płynu jest wypychany do zbiornika wyrównawczego. Zbiornik ten posiada przelew, na wypadek gdyby płynu było za dużo.Tak więc wzrost ciśnienia może być chwilowy i raczej niewielki. Większy jeśli dojdzie do zagotowania płynu, ponieważ przelew w zbiorniku ma niewielką średnicę.
no niestety nie kazdy motocykl ma zbiornik przelewowy i nie wszedzie układ jest podcisnieniowy ;) a co do tematu plynów to hamulcowy ferodo race 5.1  a chłodzenie woda destylowana (jesli po reka)z plynem zakaz wjazdu na tor ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest tak że do każdego układu dostosowanego do DOT 4 można nalać 5.1? Tylko 5.0 jest podobno inny, a dot3 dot4 i dot5.1 są mieszalne nie?
cholera teraz mi pomieszałes. reki nie dam ale pamietam ze cos tam bylo napisane ze ma jakies tam skladniki ktore sa niekorzystne dla gumy. moze to faktycznie 5,0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent (Ferodo) jasno pisze:Punkt wrzenia powyżej 260stopni Celsjusza.Nadający się do wszystkich bębnowych i tarczowych układów hamulcowych (prócz tych wymagających olej mineralny).Przy pierwszym uzupełnieniu usunąć z pompy stary płyn, napełnić 5.1-ką i przepompować do całkowitego usunięcia starego płynu.Stąd: http://www.ferodoracing.com/it/motorcycle/DOT_5_1.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czym poza temperatura wrzenia różni się DOT 4 od 5.1. Czy mają taką samą gęstość i czy mogą zmienić delikatnie to co czujemy na klamce hamulca? No i jak z własnościami higroskopijnymi bo coś mi się obiło o uszy, że 5.1 trzeba wymieniać częściej bo bardziej chłonie wodę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent (Ferodo) jasno pisze:Punkt wrzenia powyżej 260stopni Celsjusza.Nadający się do wszystkich bębnowych i tarczowych układów hamulcowych (prócz tych wymagających olej mineralny).Przy pierwszym uzupełnieniu usunąć z pompy stary płyn, napełnić 5.1-ką i przepompować do całkowitego usunięcia starego płynu.Stąd: http://www.ferodoracing.com/it/motorcycle/DOT_5_1.htm
to w takim razie hodzilo o 5,0. sory moj blad.z ta temp wrzenia to szalu niema bo rbf 660 ma 325 stopni. bez rewelki ci powiem ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A do fazera serwisówka zeleca, żeby nie lać żadnego płynu ani samej wody destylowanej, tylko mieszanka 1:1 wody destylowanej z jakimś dodatkiem.A tak przy okazji spytam; na chłodnicy w miejscu tych blaszek mam jedno małe wgniecenie (2-3 wgniecone blaszki) i to miejsce jest wilgotne od płynu jak sie pryłoży palec i pytanie takie: można z tym jezdzić, czy trzeba to będzie jakoś zaspawać? I znacie jakiś dobry warsztat niedaleko K-ce który zajmuję się takimi rzeczami? Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.