crazyforfun Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Być, może źle szukałem ale nie znalazałem konkrentej odpowiedzi w temacie opony 190 tki w Hornecie 600. Jeździ ktoś z taką oponą z tyłu i jakie ewentualnie są różnice w jeździe pomiedzy 180 a 190? Profil identyczny znaczy 55 jak w 180 tylko że opona szersza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Lędziny Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Seryjnie tam musisz mieć chyba 180, po za tym 180 lepiej sie składa w zakręty, na prostych raczej bez różnicy, sam jej używam w r1 mimo że seryjnie dają 190190/55/17 jest szersza ale też chyba wyższa niż 180/55/17 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmi Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Motocykl to nie samochód, wkłada się takie opony jakie przewiduje producent, a nie szersze czy węższe.Chociaż jeśli ktoś twierdzi, że wie lepiej od całkiem niezłej armii Japońskich Inżynierów to czemu nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mel Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 z tego co pamiętam ktoś kiedyś zakładał 190 zamiast 180. Czy się da. Pewnie, że się da.Pytanie czy zaryzykujesz ~600zł ( 190 chyba droższe będzie ) żeby mieć grubszego lacia. Potem okaże się, że Ci się źle jeździ. Zresztą weź manuala i przeczytaj jakie producent zaleca i już. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crazyforfun Opublikowano 24 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Producent zaleca 180 i o tym wiem. Kasy nie ryzykuję, bo mam komplet prawie nowych pilot powerów z R1. W Hornecie są już wysłużone opony w zasadzie do wywalenia. Sprzedaż używanych powerów wiąże się oczywiście ze startą kasy, bo nikt nawet prawie nie zużytych ale też nie nówek za 500-600 zł nie weźmie (mimo, że komplet nowych na allegro od 1000-1200). Wiem jak wygląd sprzedaż w tej chwili jakichkolwiek części także wolałbym tą 190 wsadzić na tył w hornecie, (przód pasuje). Oczywiście moge sprzedać sam tył i kupić 180 tej samej firmy, tylko gdyby nie było problemu z jazdą to po kiego grzyba robić taką operację?? Pytanie nie bierze się z kosmosu - gdyby był całkowity zakaz zakłądania innych gum - to bym nie pytał. W klasyfikacjach stockowych zakładają do 600 tek opony 190, a do 1000 - 200. Np. Dunlop sportmax gp ma oponę 200/55/17...mimo, iż seryjnie do danego motocyjla jest dedykowana węższa opona...Może ktoś w praktyce śmigał na drodze na szerszych oponach niż producent zaleca i sie wypowie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kawasaki Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 ja założyłem 180 a w serii mam 170 i powiem szczerze ze pomimo większego -teoretycznie- laczka nie zauważyłem znaczących zmian sądzę że te 10mm nie powinno wiele zmienić, chciaż radziłbym założyć rozmiar deklarowany przez producenta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carlos Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Zapytaj Cortesa. Ma w Hornecie z tyłu 190.Drugi sezon na takiej śmiga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Picek Opublikowano 25 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 A czy w GPZ900r 130 to nie pomyłka Kupiłem kawkę i laciek był całkiem całkiem-----po 1500km już go nie było.Nie pałuję nie gumuję a znikł-hehe.Teraz mam 150 i ciekawe jak długo będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brutus333 Opublikowano 25 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 Miałem kiedyś starą GSX-R 750 i tam była załozona 190. Z jednej strony tarła o łańcuch, a z drugiej prawie przetarła zastrzał od zacisku hamulca. Według instrukcji tam miała być chyba 140, ale u mnie były nowsze felgi i założyłem 180, ta akurat kręciła się prawie na styk ale nie tarła. Sprawdź czy w miejscu gdzie opona jest najszersza nie ma jakichś elementów o które mogła by ocierać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lpt Opublikowano 25 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 Mam 190tke w sv1000 i żyje. Chociaż wrócę do 180tki bo jednak nie skada się sprzęt tak ładnie, i troszkę czuć różnice. Do lancucha czy wahacza jest tak daleko ze spokojnie 200 wchodzi, no ale po co... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antonnio Opublikowano 25 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 Prosta sprawa: jak już masz to zakładaj - będzie Ci się śmigać ciut gorzej niż na serii ale tragedii nie będzie. Ja w B6 mam serie 150 ale kiedyś miałem okazję założyć 160 i różnica była wyczuwalna, ale jedynie przy większych złożeniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 26 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2009 nie powinienes mic klopotu przy "amatorskiej" jezdzie. przy atakowaniu toru czuł bys ta zmiane dosc znaze ale tam opony wykorzystuje sie w wiekszym % niz na ulicy.moim zdaniem mozesz spokojnie zakladac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makavelli Opublikowano 27 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2009 W cbr f2 mialem kiedys zalozonego wiekszego lacza. Jazda po prostej, ale w zakretach mialem wrazenie jakby troche kwadratowo sie skladal a i jakos tak ciezej oponke bylo zamknac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strugi1982 Opublikowano 30 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 Ja bym pozostał przy oryginalnym ogumieniu tym bardziej że przy zmianie opon na inne rozmiary zmienia się jej wysokość a co za tym idzie zmienia się tez kąt nachylenia główki ramy czyli zmienia się geometria motocykla. Jazda staje się wtedy gorsza motocykl łapie często efekt shimy ( nie wiem czy poprawnie napisałem ten wyraz) miałem tak w cbr 600 była inna opona z tyłu jak kupiłem i w końcu po zmianie się uspokoiło a drugi taki przypadek z moim R1 z przodu zamiast profilu 70 był 60 tak trzepała kierownica że nie szło jeździć. Zastanów się nad tym. jak byś chciał sprzedać tą oponę 190/50/17 to daj znać jaka cena i jakieś foty na maila to może bym odkupił bo pomału się rozglądać już muszę. [email protected] pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crazyforfun Opublikowano 30 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 Dzięki wszytkim za rady. Po przestudiowaniu waszych odpowiedzi i rozmowach z kilkoma mechanikami doszedłem jednak do wniosku że pozbędę się kompletu PP ze 190 tką i wsadze do horneta nowy komplet ze 180 tką - jak sie uda to nowe... Póki co mam już kupca na całość, chyba, że się rozmyśli to dam znać. Dzięki jeszcze raz za podpowiedzi, może komuś też się przydadzą. Co do odpowiedzi strugi1982: rzeczywiście to nie pierwsza opinia o tym, że Hornet, szczególnie właśnie te starsze roczniki koło 2000 ma naturalną skłonność do shimmy, szczególnie przy bardziej agresywnej jeździe...u mnie brak amora skrętu i mam dodatkowo szerszą kierę. Wydawać by sie mogło, że po kiego amor do horneta i to na drogę, ale kilka osób wysypało się na prostej przez shimme, szczególnie przy lekkim podskoku na nierówności lub po zrzuceniu z gumy...opona 190 może niestety ten efekt pogłebić, a nie mam zamiaru się przekonać jak to jest przy 180 km/h... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.