michalsuzi Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2009 WitamPoserfowałem i pomyślałem że warto wrzucić dla dobra ogółu Kilka zasad podczas jazdy w grupie/kolumnie:http://www.scrc.pl/index.php?s=16http://www.sunsethog.com/groupRiding.htmlSzerokości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ROW_Misiek Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Fajny pomysł z tym tematem, może niektórzy nauczą się trochę zasad poruszania w grupie. Szerokiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
insero Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2009 bardzo przydatne informacje szczegolnie ten drugi link bardzo interesujacy animacje fajnie pokazuja jak nie zgubic ostatniego, o tym nie wiedzialem koledzy z gliwicwww.wkm.net.plrowniez posiadaja podobne informacje na swojej stronce, mozna je wydrukowac - poleamsuper Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kinia87 Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Ekstra, bardzo doszkalające Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arczi Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2009 No i pozwolę sobie dodać, że wypadałoby dostosować prędkość do NAJWOLNIEJSZEGO w grupie a nie, jak to często wygląda, że najwolniejszy musi na chama gonić zapier*alaczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.:BadMan:. Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2009 No i pozwolę sobie dodać, że wypadałoby dostosować prędkość do NAJWOLNIEJSZEGO w grupie a nie, jak to często wygląda, że najwolniejszy musi na chama gonić zapier*alaczydlatego zawsze obieram pole position a tak poważnie to zasady są ale nie widzę na ulicach żeby grupy je respektowały. Jedynie zwarte kluby maja szyk, reszta jak to w życiu bywa - jak kto chce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rysiek_WNC Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2009 No, no musze się ze wstydem przyzanć, że nie znałem tych technik jazdy w kolumnie . Dobry pomysł z takim tematem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciiek Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Ja bardzo często śmigam w grupie i powiem Wam, że wskazówki z tych dwóch linków dużo dają. Przede wszystkim każdy powinien znać swoje miejsce w grupie no i najlepiej jeżeli ekipa się zna choć trochę i każdy wie jakie kto ma możliwości i umiejętności. A jaka jest Wasza opinia na temat techniki przejazdu przez rondo? Powiedzmy, że jedziemy taką paczką do 10 moto no i na rondzie skręcamy w lewo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arczi Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Ja raczej staram się unikać jazdy w większej grupie. 3-4 moto to optimum. Jeśli w grupie znajdzie się kilku postrzeleńców nie potrafiących dostosować się do reszty, to biorą w łeb wszelkie strategie, taktyki, techniki czy jak by je tam nazwać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damikss Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 ja musze przyznac ze u nas nie ma z tym problemu a grupy zdaza sie ze i 30 moto bywało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcinMRC Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Animacje świetnie obrazują manewry wyprzedzania i pozostawiania "czujek" gdy ktoś zostanie z tyłu.Przydatne informacje uczymy się całe życie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shakal Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 najbardziej podobaly mi sie te 'czujki' - o tym wlasnie nie wiedzialemco do grupy to smigalem w grupie 10-15 moto i wszyscy jechali w szyku, nie bylo problemow, jak ktos odkrecil to reszta tez, wyprzedzanie wygladalo wlasnie tak jak pokazuja animacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tecza Opublikowano 20 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 Halici tez bardzo dobrze przedstawili znaki obowiazujace w jezdzie grupahttp://www.halit.org/Motocykle/Jazda_w_gru...da_w_grupie.htmjakos bardziej trafiaja ich oznaczenia niz te z linku,chociaz te czujki sa calkiem wporzo,ale tak naprawde takie zasady obowiazuja jak jest spokojny wypad,bo jesli jedzie sie poloic zakrety to gesiego na pelnej koncentracji i obserwacji lusterek. Ot takie moje zdanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diobol Opublikowano 24 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 fajna sprawa szyk już większość ludzi zna, za to znaki warto jest się nauczyć szczególnie jak się lata dużo z tymi samymi osobami i można się komunikować. Tak czy siak techniki te nadają się nawet dla 2 motocykli.Zastanawia mnie tylko jedno- parkowanie z pierwszego linku. Jak lider zasygnalizuje że w danym miejscu parkuje i nagle zacznie skręcać i cofać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
młodymz Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 nie cierpie jeździć w większej grupie poprostu dla mnie maks. to 3-4 gości którzy troche sie znają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipkens Opublikowano 20 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2009 Fajna sprawa. Wszystkie linki bardzo kształcące. Szkoda, że nie mówi się o takich sprawach na kursach na prawko (przynajmniej nie na moim). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M_I_B Opublikowano 21 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 na prawku bbbbuuuhahahjedynie czego sie nauczysz to jak zdać a nie jak jeździć.....sami wiecie jak sie jeździ fajne są zasady ale większkość z nas je łamie:P:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matey Opublikowano 21 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 Fajna sprawa. Wszystkie linki bardzo kształcące. Szkoda, że nie mówi się o takich sprawach na kursach na prawko (przynajmniej nie na moim). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agnich Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2009 No i pozwolę sobie dodać, że wypadałoby dostosować prędkość do NAJWOLNIEJSZEGO w grupie a nie, jak to często wygląda, że najwolniejszy musi na chama gonić zapier*alaczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marqs Opublikowano 24 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2009 Trochę w grupach pojeździłem i słowa swe kieruję do tych co "nie lubię jeździć w grupie... bleeee..."Nie mylcie jazdy w grupie od grupowego latania po np. mieście. Jazda w grupie to sprawne, zdyscyplinowane i bezpieczne przemieszczenie się grupy motocykli z punktu A do punktu B. I największy sens taka jazda ma podczas dalszych, turystycznych, wypadów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pasza Opublikowano 29 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 Trochę w grupach pojeździłem i słowa swe kieruję do tych co "nie lubię jeździć w grupie... bleeee..."Nie mylcie jazdy w grupie od grupowego latania po np. mieście. Jazda w grupie to sprawne, zdyscyplinowane i bezpieczne przemieszczenie się grupy motocykli z punktu A do punktu B. I największy sens taka jazda ma podczas dalszych, turystycznych, wypadów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marqs Opublikowano 29 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 No właśnie. Taka grupa wybierająca się w dłuższą trasę powinna się składać z ludzi którzy znają swój styl i możliwości. Mało tego, przed wypadem warto poćwiczyć. Linki jak ten "halitów" dużo wnoszą, podobnie lektura "Motocyklisty doskonałego". Ale każda grupa może opracować swój system. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giemul Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 fajnie widać na żywca "metody" , na wszelkich spędach albo paradach na otwarcie lub zamknięcie sezona . YNO YAZDA !!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
onlyCBR Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 Też się trochę najeździłem w grupie.Byłem też prowadzącym grupę ok.50 motocykli przez prawie 250 km i mimo,że nawet raz nie przekroczyłem 100 km/h jadąc cały czas równo to ostatni z grupy raz leciał powyżej 160 km/h by za chwilę ostro heblować i znowu się rozpędzać.Wszystkie zasady są na nic jeśli grupa nie jest zgrana i jeśli bikerzy nie znają podstawowych zasad.Dlatego świerzaków daje się na sam początek grupy po to by bardziej doświadczeni jeźdźcy mieli z tyłu przegląd sytuacji i w miarę możliwości korygowali błędy.Do szybkiej turystyki wolę grupy max. 5-osobowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr_ZX Opublikowano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 zdarzało się jeździć w grupie i było fajnie .............. a zasada jest taka że najmniej doświadczeni powinni jechać z przodu a pozostali dostosować prędkość do nich i ich umiejętności a nie że ''nowi'' gnają na złamanie karku za bardziej doświadczonymi kolegami i nie raz wpadają w tarapaty .a jak komuś tempo jest za wolne i nie chce się gramolić to niech puści kolumnę do przodu zjedzie na herbatkę poczeka ...........i niech później goni towarzyszy .....wilk syty i owca cała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.