weesoly Posted July 31, 2022 Share Posted July 31, 2022 Witam proszę o poradę co może być nie tak jak trzeba. Suzuki gsf 1250 gdzy jest bardzo ciepło spadają wolne obroty i motor gaśnie. Gdzy jest trochę chlodniej wszystko ok. Teraz przejechałem 700 km i git ale też temperatura była w granicach 24 stopni na dworze. Dodam tylko że świece wymienione na Irydy filtr paliwa wyczyszczony zarówno ten pierwszy jak i drugi w baku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzesiek_73 Posted August 1, 2022 Share Posted August 1, 2022 A to nowy nabytek? To pierwsze upały po zakupie motocykla, czy już kilka upalnych sezonów na nim zaliczyłeś i było ok? Ile ma lat i jaki przebieg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weesoly Posted August 2, 2022 Author Share Posted August 2, 2022 Witam to pierwszy sezon motocykl kupiłem na początku tego sezonu rok 2008 przebieg 80 tys Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mototurysta Posted August 2, 2022 Share Posted August 2, 2022 Siemka . Sprawdź przewody niskiego napięcia do cewek ( kostki) Czasem pod wpływem ciepła lubi tam się zrobić luz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weesoly Posted August 2, 2022 Author Share Posted August 2, 2022 Ok przyjrzę się tym kostkom bardziej dokładnie chodź jak wymieniałem świece nie wzbudziły we mnie niepokojących odczuć siedziały mocno i pewnie. Tak sobie jeszcze rozmyślam czujnik temperatury ? Wiatrak w chłodnicy się uruchamia. Sonda lambda ? Za ciasno ustawione zawory ? Zbyt zużyty łańcuch rozrządu? Kurde zbyt dużo możliwości Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MikiZ75 Posted August 2, 2022 Share Posted August 2, 2022 Uszkodzona lambda to raczej nierówna praca i zwiększone zużycie paliwa. Łańcuch rozrządu nic do rzeczy nie ma. Niedomykające się zawory to raczej spadek mocy. Może faktycznie coś z instalacją np. przewody wysokiego napięcia ?! Kiedyś przy innym moto coś miałem ale chyba to raczej przerywało mi w trakcie jazdy na którymś cylindrze i oczywiście po zatrzymaniu się silnik gasł. Po wymianie wszystko pięknie działało ale też pojawiało się to jedynie przy wysokich temperaturach. Z tym, że po świecy byś widział, która nie pali albo przestaje palić bo wówczas będzie miała większy nagar. Nie mam zielonego pojęcia o wtryskach ani o tym jakie są objawy ale z tego co mi się wydaje (podkreślam; wydaje mi się) to raczej było by podobnie jak przy uszkodzonej sondzie. Może jakaś regulacja była by wymagana bądź ich wyczyszczenie ?! Bardziej pytam pozostałych dla własnej ciekawości bo też na wtrysku śmigam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MikiZ75 Posted August 2, 2022 Share Posted August 2, 2022 Edit: do edukowałem się czyli wyguglałem; tak jak podejrzewałem Objawy nieszczelności wtrysków benzynowych to szarpanie pojazdu, zwłaszcza podczas prób przyspieszania, a także charakteryzujące się dużymi różnicami wartości spadki mocy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weesoly Posted August 2, 2022 Author Share Posted August 2, 2022 No właśnie nie ma spadku mocy Moto normalnie przyspiesza. Jedyny mankament to te obroty jak jest bardzo ciepło spadają poniżej tysiąca i Moto nie równo zaczyna pracować i gaśnie. Świece nowe Irydy nie zmieniły nic dalej to się dzieje. Może czujnik położenia przepustnicy albo któraś cewka zaczyna padać ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzesiek_73 Posted August 2, 2022 Share Posted August 2, 2022 A moto kupione od motocyklisty, czy od handlarza? Polski czy zagramaniczny? Boję się, że to mógł być powód sprzedaży tego egzemplarza. Początek sezonu, to idealny moment, na wyzbycie się takiej usterki, bo jeszcze chłodno a po kilku miesiącach, trudno coś udowodnić. A byłeś na jakimś warsztacie, czy na razie próbujesz sam dojść "po nitce do kłębka"? Może synchronizacja przepustnic ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mototurysta Posted August 2, 2022 Share Posted August 2, 2022 Podnieś bak i odpal silnik. Poruszaj wszystkimi kostkami i przewodami. Pytanko czy gaśnie za każdym razem czy czasami ? Drugie pytanko czy możesz go gazem ratować czy nic to nie daje ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzesiek_73 Posted August 2, 2022 Share Posted August 2, 2022 Aha Jakie masz "wolne" obroty na rozgrzanym silniku? Powinny wynosić w granicach 1100-1300 obr/min Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weesoly Posted August 3, 2022 Author Share Posted August 3, 2022 Wolne obroty normalnie są i nic nie wskazuje na usterkę. Ostatnio przejechałem 700 km i wszystko pięknie działało ale temperatura była w granicach 24 stopni. A jak temperatura była wyższa na dworze około 34 stopnie to mu się to przydazylo po jakichś 50 km. Tak szło ratować gazem jak miałem manetkę lekko przekręcona to wszystko było ok. Po krótkim postoju i przejechaniu jakichś 20 kilometrów z manetka lekko przekręcona wszystko się unormowało i kolejne 30 km przejechałem już normalnie. Dodam tylko że było naprawdę ciepło bo w połowie drogi wyskoczyło mi na telefonie gdzie miałem nawigacje uruchomiona że urządzenie uległo przegrzaniu taka ciekawostka. Tak normalnie są obroty ok w przedziale 1100-1300 nawet jak motocykl jest ciepły od czasu do czasu dostaje jakichś dziwnych przypadłości z tymi obrotami Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mototurysta Posted August 9, 2022 Share Posted August 9, 2022 Ciekawa zagwozdka ?Wychodzi na to że z zapłonem wszystko ok , raczej to dawka paliwa . Z tego co piszesz domyślam się że te obroty spadają do zera dopiero po zatrzymaniu ? Od razu czy dopiero jak postoisz parę sekund ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weesoly Posted August 9, 2022 Author Share Posted August 9, 2022 Obroty są niskie spadają motocykl tak jakby nie równo pracuje i gaśnie. Gdy trzymam manetkę lekko przekręcona jest wszystko ok Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mototurysta Posted August 13, 2022 Share Posted August 13, 2022 Dzieje się to tylko podczas upału . Nadal stawiam na luz na którejś wtyczce . TPS , ECU, sonda lambda lub czujnik temperatury . Jak nie wywala błędu to znaczy że działa tylko gdzieś oszukuje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weesoly Posted August 15, 2022 Author Share Posted August 15, 2022 Witam po wielu godzinach sprawdzania i czytania dochodzenia do sedna sprawy wziolem i zawarłem piny w kostce serwisowej i sprawdziłem na ciepłym silniku jak pokazuje TPS pokazywał źle dolna kreskę. Ustawiłem go poprawnie na środkowa. Dzisiaj i wczoraj było bardzo ciepło przejechane 400 km obiaw nie wystąpił ( brak wolnych obrotów ) musiało być ciepło bo wentylator wlanczal się co chwilę. Na razie jest wszystko ok i obroty w porządku. Dam znać jeszcze za jakiś czas czy wszytko ok. Pozdrawiam i dziękuję za rady koledzy!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mototurysta Posted August 15, 2022 Share Posted August 15, 2022 Gratki usunięcia awarii ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.