Jump to content
Forum Śląskich Motocyklistów

kilka moto do oceny


papciasmerf

Recommended Posts

11 godzin temu, papciasmerf napisał:

opony, lekko pięknieta czacha, lekko rozprute siedzenie, opryski na lakierze w paru miejscach...

co poza tym?: )

Opony to rzecz eksploatacyjna, reszta o której piszesz to po prostu zużycie, zmęczenie materiału. Toż to leciwe sprzęty, miały prawo się wywrócić, odrzeć.

Patrz na rzeczy istotne, rama, czy nie widnieją ślady poważnych napraw, przetrzyj parę newralgicznych spawów i zobacz czy nie ma pęknięć, również wahacz, tutaj koniecznie zajrzyj od dołu.  Nikt tego nie robi ale wiem z własnego doświadczenia, że można natrafić na piękne kwiatki bo jest to element przenoszący spore obciążenia.

I nie stresuj się, nie każdy "brzydki" spaw jest dziełem kogoś z poza fabryki. Ramy aluminiowe są spawane dwoma metodami, można je rozróżnić po wyglądzie spawu, po jego początku i końcu.

Silnik, ale to już Danvield  może nakreślić na co zwrócić uwagę.

Link to comment
Share on other sites

Bierz Dana i jedźta na Radlin, sam bym się szarpnął vfr jeśli naprawdę jest taka cacy jak z opisu, ponadto, motocykl na 88 rocznik wygląda obłędnie. ;)

Link to comment
Share on other sites

O 22.04.2016 o 23:18, nfs napisał:

Widzisz same nie istotne rzeczy.A tych ważnych nie widzisz.

Nic się nie nauczysz tak szybko.Musisz wybierać,decydować kogo słuchać siebie czy Dana?

Nie bardzo rozumiem... Pisałem, że nie mam doświadczenia i po fotkach tylko to zauważyłem. Padło stwierdzenie "styrana", "obłupana", więc pytam co dokładnie i gdzie to widać na fotkach... pytam, bo chcę się czegoś nauczyć, na co zwracać uwagę przy oglądaniu samych fotek żeby w przyszłości zadawać mniej głupich pytań. 

Sam artykuł o VFR już wielokrotnie czytałem. Nakreślono tam ogólnikowo na co zwracać uwagę, kumam. Zadaję pytanie odnośnie tego modelu- co niepokojącego widzicie na fotkach, bo (powtarzam znowu) chciałbym sam już takie rzeczy wyłapywać a to by mi pomogło... Jeśli tak ciężko na to odpowiedzieć i mam czytać same niemerytoryczne odpowiedzi, to temat można zamknąć.

Link to comment
Share on other sites

Rozpisywanie się co i jak jest bezcelowe bo potem każdy się mądrzy i wszyscy nagle znawcy.Trochę przewalisz pieniędzy nasiedzisz się jak głupi przy naprawach że broda będzie ci opadać to się coś tam nauczysz.Po za tym jest to nie wykonywalne tak przez forum.Pierwszy odpuść.

Link to comment
Share on other sites

Chlopie, chcesz kupić moto do 5 tysięcy zlotych i miesiąc się zastanawiasz, które jest warte uwagi. Zza monitora napewno nie ocenisz stanu motocykla. A chyba masz jakiegoś znajomego, który jest w stanie doradzić Ci przy oględzinach. A zdjęcia bywają mylne więc nie ma nic lepszego niż wybranie się na oględziny. 

Link to comment
Share on other sites

Napisze wprost - jeżeli widze motocykl którego stan wizualny pozostawia wiele do życzenia,
w tym także korozje na wielu elementach, niespasowanie owiewek, pługa etc. 
Zachodzi podejżenie że możesz potem miec problem odkrecić wiele elementów bez urwania sruby.
pourywane elementy łączników lub zakładane na przysłowiowa "trytrytkę"

Najczęściej robiąc weryfikacje na poziomie ogłoszenia jesteśmy w stanie wychwycic ze zdjęć rzeczy takie jak malowanie motocykla (zgodne z oryginałem lub tez nie) 
spasowanie elementów, ewentualne dodatki - w tym także kierunkowskazy chińskie - często bez homologacji.
Symetrie motocykla, jego kompletność. Więc czasem po zdjęciach widząc co jest grane- mozemy sie głeboko zastanowic czy nie doznamy szoku jadąc na ogledziny gdzie ewentualny stan techniczny może nas przyozdobić w grymas niechęci na twarzy.

Nie chciałbym demonizowac ale kiedys miałem sytuacje gdzie ogladalismy "ładną" r6 na zdjęciach a  po przyjeździe do sprzedającego okazała sie cała malowana z charakterystyczną cytrynka na lakierze i dolnymi owiewkami na blachowkretach:)

Co do vfr:,

popekane siedzisko,
inny odcień lakieru czachy,
popękany łacznik czachy,
spękana opona przód,
skrzywiony uchwyt pasażera,
płyn w zbiorniczku pompy sprzęgła?
Urwany cięzarek i zeszlifowana końcówka seta kierowcy (prawy),
spasowanie pługa - łacznik z lewej strony + lewa owiewka odstaje,
stopka lewego seta wyglada na skrzywiona do tyłu,
obcięta manetka gazu,
popatrz na zdjęcie motocykla z tyłu, czy nie masz wrażenia że cos jest krzywe?

Uważam że cena nieadekwatna do stanu.( a to narazie tylko stan wizualny)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

No i tarcze ma nie oryginalne co znaczy że ma bardzo duży przebieg lub z powodu torowania.Za to chłopak nie ukrywa że tam bywał.Może nawet ktoś to moto kupi i jeszcze długo pojeździ ale mnie np takie sprzęty nie interesują.

Link to comment
Share on other sites

co do zygzaka - to dobry wybór pod warunkiem że jest zadbana i nie katowana.
w katowanych i ze znacznym przebiegiem szybko konczyły sie panewki.
Ogólnie motocykl który nie lubi krecenia na zimno i po takiej kuracji
częstuje swojego właściciela po jakims czasie hałasem z okolicy wałków rozrzadu.
Motocykl mimo tego że bliżej mu do turysty jak do sporta przez swoja mase- uznany za dość trwały.
Produkowany był dośc długo pomimo zmieniającej sie mody. 
Do osłuchania silnik, do sprawdzenia skrzynia biegów, jeżeli jest prosty - brać!

Gdybym miał wybór brałbym cbr F2

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.