Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

(niewiadomy) problem z Zipp'em


Matty

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem całkiem nowy, ale jakoś nauczyć się trzeba. Chodzi o to, że jeżdżę chińczykiem - zipp xrace 50 z 2012 (myślę, że na początek byłby ok... mniejsza). Kupiłem go raptem 2 tyg temu, uczyłem się na nim co nieco ale bez przesady ze względu na pogodę. Problem jest taki, że dziś podczas jazdy (po 500m) nagle zaczęły mi spadać obroty i szarpać chińczykiem. Od razu go podprowadziłem do garażu i zadzwoniłem do poprzedniego właściciela - powiedział, że pół roku temu miał cały remont silnika, a przy odbiorze jeszcze ustawiali gaźnik, więc nie wie co może być przyczyną. Podszedłem z nim do znajomego mechanika, ale ten się nie zna za bardzo na motorach jak stwierdził i powiedział, że może po prostu kiepskiej jakości paliwo wlałem - 95 z BP poleciała. Sęk w tym, że on nie miał czasu na niego wsiąść i sprawdzić co jest nie tak. Ale może ktoś z Was miałby jakąś radę dla mnie, jako początkującego, co z tym zrobić? Jak koniecznym jest oddanie do mechanika, to czy znacie jakieś godnego polecenia w Bielsku? Z góry dzięki jak ktoś odpisze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam chiński sprzęt, zaakceptowałem to i jakoś z tym żyję. Kolega prosi o pomoc a ty wywalasz dziwne teksty. NFS kup sobie mazaka i pisz sobie te teksty na srajtaśmie przynajmniej nie będziesz zaśmiecał internetu. 

Matty sprawdz świece, przewod zapłonowy. Podaj więcej szczegółów to może pomożemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem podobne problemy z triumphem st 995i po zatankowaniu na bp.Do czasu jak tankowakem na orlen wszystko bylo ok.po zatankowaniu na wyzej wymienionej stacji  przejechalem z 5 km jak zaczol kichac szarpac i tracic moc.Czy w Twoim przypadku jest ten sam powod tych niedomagan nie moge powiedziec , ale ja bym na poczatek zpuscil ta zupe z zbiornika +komora plywaka i zatankowal bym paliwo np. z orlen .

Ps.Reklamy tu nie robie bo nie mam takiej potrzeby tylko pisze tak jak bylo w moim przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie - w chińczykach czesto zdarzaja sie fabryczne niedoróbki.
Natomiast jeżeli  masz sprawny motocykl to wystarczy pamiętac
o regularnej wymianie oleju i regulacji zaworów i pożyje naprawde długo.(4t)

wg mnie należałoby zweryfikowac luz zaworowy - i sprawdzac co 3500km, jeżeli został odblokowany to nawet co 2500km.
nastepnie rozebrac gaźnik i sprawdzic czy wszystkie dysze sa drozne.
Bardzo rzadko ale tez sie zdarzaja - awarie cewek zapłonowych lub moduł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie przełożyłem świecę i sprawdziłem czy filtr paliwa się nie zapchał. W każdym razie ta świeca chyba pomogła, bo już jechało się jak na początku - a więc dobrze :) Jedno mnie tylko zastanawia... Sprawdziłem tę starą świecę, czy ma iskrę - miała. Jednak tak po prostu włożyłem nową świecę i na niej jeździłem. Zastanawia mnie, czemu na tej pierwszej świecy nie działał, choć iskrę miała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.