Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

DUCATI - pierścienie tłokowe


lpt

Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawe poszukiwania się rozpoczęły. Jako że na dzień dzisiejszy pierścienie tłokowe do mojej 748ki kosztują straszne pieniądze (org, oczywiście nie produkowane osobiście przez ducati), szukam innego producenta, który takie rzeczy wykonuje, wykonać może itp.

Cylinder jest powlekany nikasilem. 

Silnik stał kilka lat, więc niestety te pierścienie okazały się nie do montażu (silnik został rozebrany, pomalowany, a teraz jest składany). Czy ktoś ma pomysł gdzie takie element można dostać ? Oczywiście nie chodzi o pierścienie do pompy do gnoju, a dorabianie u Pana Władka może też nie jest najlepszym rozwiązaniem dla silnika motocyklowego. No i ważne - to nie jest 50tka... :)

Z góry dzięki za podpowiedzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

60 funtów kpl pierscieni oryginał OEM w anglii to nie tragedia.
Stac Cie na ducati - stac Cie na części.
Z mojego doświadczenia widze że wielu uzytkowników ducati jeździ tanimi złomami
gdzie luz na zamkach pierścieni to nierzadko 2 mm!  (dopuszczalny ok 0,7mm)

Dorabiane pierscienie z nicasilem niestety nie współpracuja
no chyba że stac Cie potem na nowy cylinder lub powłokę plus tłok i pierscienie.

http://dukedemon.com/ducati-748-748r-piston-rings---set-of-3---oem-887-p.asp

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ponad 700zł za kpl na 2 cylindry to niestety dużo za takie elementy, mając na uwadze ile kosztują np. kity na 853 czy 890 gdzie takie pierścienie są już zawarte. Argumentu że "stać mnie na ducati to stać mnie na części" jest raczej wyrwany z lat 90tych, gdzie "ooo ducati to się psuje, i drogie w użytkowaniu". 

Z resztą, nawiązując do 1 posta - szukam producenta takich elementów (odpowiednio trwałych) - nie koniecznie historii o innych użytkownikach,  porad o nicasile, czy potencjalnej zasobności portfela właściciela, ale dziękuję za dobre intencje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem raczej na myśl ito że biorąc cene całego motocykla - cena za same pierścienie nie jest wygórowana.
Czasami mam klientów którzy kupili vstorma za 19 tysi i dziwia sie gdy mają dac za regeneracje kosza sprzęgła 500 zł..
To jest ta polska hipokryzja -  nazbieraja na motocykl a reszte jakoś.. najlepiej dorobić z drewna.
W nastepstwie tego spotyka sie potem paniczne promocje na portalach zwiazane ze sprzedażą "świetnego" motocykla.

Raczej odradzam Ci dobrabiane elementy ze wzgledu na to że producent nie udostepnia informacji o technologi wykonania i materiałach.
Powodzenia:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po innych silnika ponoć coś może pasować ( chodzą słuchy o jakimś oplu z początku lat 90tych). Niestety nie znalazłem szczegółowych informacji na ten temat po polsku, niemiecku czy angielsku. 

Nie wiem do kogo z polską hipokryzją, czy do mnie (miło mi, wydaje mi się że mam 2 ducaty i starą sv1k, ale nie upieram się;) ), niemniej jednak chyba również nie jest to temat o światopoglądzie polaków na kwestie mechaniczne, czy historii o klientach, jako że pytania o części zamienne (pierścienie paski filtry zamki zaworowe i masa innych) częściej pojawiają się na zachodnich forach niż u nas.

 Normalną rzeczą jest, że ktoś szuka czegoś taniej niż wywindowane ceny oryginałów które nie są współmierne do jakości mając na względzie innych profesjonalnych producentów- najlepszy przykład to pasy rozrządu ducati [org. nieraz i 550zł] czy rolki prowadzące [250zł szt, 2 małe łożyska wprasowane w tulejkę, gdzie w cagivie występują bez tulejki]... przykłady można mnożyć.

Ale nie będziemy sztucznie odbiegać od tematu - jak ktoś zna świetnego producenta o ogromnym katalogu, to prosiłbym o info :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę się wymądrzać bo nie jestem mechanikiem ale pierścienie pierścieniom nie są równe. O ile luz na zamkach można dopiłować to już właściwości materiału jak przypuszczam będą się znacząco różnić w przypadku silnika szybkoobrotowego z Ducata a średnio obrotowego z samochodu. Jeśli mam rację to pierścień może się nadmiernie wydłużyć nie tylko kasując luz na zamku ale i powodując na tyle duży opór w cylindrze że zwyczajnie popęka uszkadzając tłok i cylinder. Niema że się nie da, trzeba jednak dobrze wiedzieć co się robi. Mój Ojciec (śp) odlał kiedyś tłok do Harleya z tłoka z jakiegoś samochodu i omal sobie zębów nie wybił gdy ten spuchł i zablokował silnik. Podejrzewam że już same starcie nikasilu z gara będzie kwalifikowało go do wymiany i spowoduje znacznie większe koszta. Jedyną opcją jaką ew. bym dopuścił to dopasowanie pierścieni również z motocykla i to posiadającego powlekane cylindry a to może być trudne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.