Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Szarpanie przy niskich obrotach, dodaniu gazu w korku


mdpdesign.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Mam pytanie do bardziej doświadczonych motocyklistów icon_e_smile.gif Mój pierwszy moto, Honda CBF 600S nieco szarpie na wolnych obrotach np. przy jeździe w korku na 2/3 biegu. Objaw jest następujący: jadę w korku bieg zredukowany do 2 lub 3 ok 2k - 3k obrotów. Dodaję gazu żeby przyspieszyć, moto szarpnie i zbiera się na obroty normalnie. Odejmę gazu - mocno zwalnia silnikiem, dodam gazu znów szarpnięcie i zbiera się normalnie. 

Manetka gazu trochę ciężko chodziła i nie odbijała prawidłowo, ale linka jest już przesmarowana wyregulowana i teraz manetka chodzi lekko i odbija szybko. Słyszałem kiedyś o luzach na manetce, ale została wyregulowana. Co jeszcze mogłoby być powodem takich szarpnięć? Może to ja źle jeżdżę i coś źle robię? A może te typy tak mają? icon_e_smile.gif Choć jeżdżąc na Hondzie Transalp, Suzuki ER5 nie zauważyłem czegoś takiego. Opisać mógłbym to tak że w nich dodawanie gazu jest płynne od samego początku, równomiernie.

Nie sądzę żeby była to wina napędu, jest nowy wymieniony jeszcze przez poprzedniego właścieciela, ma przejechane wg. dokumentów zakupowych ok 400km.

Z góry dziękuję za informacje i Wasze opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj
Pyt nr jeden jaka predkośc w tym korku.. bo jezeli 20 km/h to za wysoki bieg (np 3jka)
Druga kwestia czasem za szarpanie odpowiada nienaciągnięty napęd, nierównomiernie wyciagnięty w końcu zużyty napęd.( u Ciebie odpadaja te 2 ostatnie mozliwości)
Pozostaje jeszcze nierówna praca silnika na wolnych obrotach
wynikająca  z konieczności wykonania synchronizacji przepustnic lub nawet
(w konstrukcjach gaxnikowych) wyregulowaniu składu i przeczyszczeniu dyszy wolnych obrotów.

P.s. Zapraszam do powitalni  :) 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Pyt nr jeden jaka predkośc w tym korku.. bo jezeli 20 km/h to za wysoki bieg (np 3jka)

Druga kwestia czasem za szarpanie odpowiada nienaciągnięty napęd, nierównomiernie wyciagnięty w końcu zużyty napęd.( u Ciebie odpadaja te 2 ostatnie mozliwości)

Pozostaje jeszcze nierówna praca silnika na wolnych obrotach

wynikająca  z konieczności wykonania synchronizacji przepustnic lub nawet

(w konstrukcjach gaxnikowych) wyregulowaniu składu i przeczyszczeniu dyszy wolnych obrotów.

P.s. Zapraszam do powitalni  :) 

 

Sprawdź stan amortyzatora w tylnym kole. To te gumowe kliny między felgą a piastą z zębatką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po objawach jakie opisałeś - szarpnięcie po dodaniu gazu poszedłbym za radą CB1.  prawdopodobnie wybity już jest zabierak tylnej zębatki . 

 

Tutaj masz link do ogłoszenia z aledrogo gdzie widać gumowe elementy zabieraka - http://allegro.pl/honda-cbf-600-2004-r-zebatka-zabierak-gumy-i5079321616.html

 

Jeśli ten element jest zużyty to szukałbym nowego na stronie Larssona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. :) Jeśli chodzi o pracę na wolnych obrotach to moto nie ma z tym problemu, nawet jak się go przygazuje to silnik pracuje dobrze, i wchodzi na obroty bez problemu.

 

Zacząłem więc od naciągnięcia łańcucha, w instrukcji jest napisane, że luz na łańcuchu powinien znajdować się w przedziale 25mm - 35mm, u mnie było ok 40mm. Sprawdzę jeszcze pozostałe rzeczy wg. Waszych rad :)

 

Co do gum zabieraka, mam jeszcze pytanie. Czy przy wymianie napędu nie powinno się ich też wymienić? Tak jak wspominałem napęd był wymieniany.

 

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.