mdpdesign.pl Opublikowano 20 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2015 Witam wszystkich,Mam pytanie do bardziej doświadczonych motocyklistów Mój pierwszy moto, Honda CBF 600S nieco szarpie na wolnych obrotach np. przy jeździe w korku na 2/3 biegu. Objaw jest następujący: jadę w korku bieg zredukowany do 2 lub 3 ok 2k - 3k obrotów. Dodaję gazu żeby przyspieszyć, moto szarpnie i zbiera się na obroty normalnie. Odejmę gazu - mocno zwalnia silnikiem, dodam gazu znów szarpnięcie i zbiera się normalnie. Manetka gazu trochę ciężko chodziła i nie odbijała prawidłowo, ale linka jest już przesmarowana wyregulowana i teraz manetka chodzi lekko i odbija szybko. Słyszałem kiedyś o luzach na manetce, ale została wyregulowana. Co jeszcze mogłoby być powodem takich szarpnięć? Może to ja źle jeżdżę i coś źle robię? A może te typy tak mają? Choć jeżdżąc na Hondzie Transalp, Suzuki ER5 nie zauważyłem czegoś takiego. Opisać mógłbym to tak że w nich dodawanie gazu jest płynne od samego początku, równomiernie.Nie sądzę żeby była to wina napędu, jest nowy wymieniony jeszcze przez poprzedniego właścieciela, ma przejechane wg. dokumentów zakupowych ok 400km.Z góry dziękuję za informacje i Wasze opinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 20 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2015 WitajPyt nr jeden jaka predkośc w tym korku.. bo jezeli 20 km/h to za wysoki bieg (np 3jka)Druga kwestia czasem za szarpanie odpowiada nienaciągnięty napęd, nierównomiernie wyciagnięty w końcu zużyty napęd.( u Ciebie odpadaja te 2 ostatnie mozliwości)Pozostaje jeszcze nierówna praca silnika na wolnych obrotachwynikająca z konieczności wykonania synchronizacji przepustnic lub nawet(w konstrukcjach gaxnikowych) wyregulowaniu składu i przeczyszczeniu dyszy wolnych obrotów.P.s. Zapraszam do powitalni 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CB1 Opublikowano 20 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2015 WitajPyt nr jeden jaka predkośc w tym korku.. bo jezeli 20 km/h to za wysoki bieg (np 3jka)Druga kwestia czasem za szarpanie odpowiada nienaciągnięty napęd, nierównomiernie wyciagnięty w końcu zużyty napęd.( u Ciebie odpadaja te 2 ostatnie mozliwości)Pozostaje jeszcze nierówna praca silnika na wolnych obrotachwynikająca z konieczności wykonania synchronizacji przepustnic lub nawet(w konstrukcjach gaxnikowych) wyregulowaniu składu i przeczyszczeniu dyszy wolnych obrotów.P.s. Zapraszam do powitalni Sprawdź stan amortyzatora w tylnym kole. To te gumowe kliny między felgą a piastą z zębatką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
victoryMP Opublikowano 20 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2015 a sprawdzales cisnienie w kolach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychu64 Opublikowano 20 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2015 Po objawach jakie opisałeś - szarpnięcie po dodaniu gazu poszedłbym za radą CB1. prawdopodobnie wybity już jest zabierak tylnej zębatki . Tutaj masz link do ogłoszenia z aledrogo gdzie widać gumowe elementy zabieraka - http://allegro.pl/honda-cbf-600-2004-r-zebatka-zabierak-gumy-i5079321616.html Jeśli ten element jest zużyty to szukałbym nowego na stronie Larssona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mdpdesign.pl Opublikowano 24 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2015 Witam, Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Jeśli chodzi o pracę na wolnych obrotach to moto nie ma z tym problemu, nawet jak się go przygazuje to silnik pracuje dobrze, i wchodzi na obroty bez problemu. Zacząłem więc od naciągnięcia łańcucha, w instrukcji jest napisane, że luz na łańcuchu powinien znajdować się w przedziale 25mm - 35mm, u mnie było ok 40mm. Sprawdzę jeszcze pozostałe rzeczy wg. Waszych rad Co do gum zabieraka, mam jeszcze pytanie. Czy przy wymianie napędu nie powinno się ich też wymienić? Tak jak wspominałem napęd był wymieniany. Dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nfs Opublikowano 24 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2015 Nie.Jak są wyrąbane to fakt mogli powiedzieć ale nie wiemy czy są.Możliwe że nie chcieli naciągać na dodatkowe koszta a stan był w miarę ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.