Jump to content
Forum Śląskich Motocyklistów

OPONY


Marcin Smaczne

Recommended Posts

Witam, powoli przymierzam się do zakupu kompletu opon do swojej Kawki zx6r 2000r //zx600 J1 według manuala http://serwer.robert.webd.pl:30/manual/Kawasaki_ZX_6R_00-02_Service_Manual_ENG_By_Mosue.pdfrozmiar to przód 120/65 ZR 17 (56W)

a Tył - 180/55 ZR17 (73W)

a teraz pytanie jakiego producenta a zarazem model polecacie, chciałbym aby dobrze sie lepiły i szybko  grzały, co pewnie wiąże się z słabą trwałością ale to mi nie przeszkadza ;) chętnie wysłucham Waszych opinii. Pozdrawiam ;) (stare opony przód b. dobry stan _ Tył b. dobry stan - kołkowana) będę sprzedawał więc może znajdzie sie jakis stunter chętni do zakupu dane tych opon dodam jak odwiedzę garaż.

Link to comment
Share on other sites

za dużo tego ha!;D jakiś trzech faworytów ? ;D zapomniałem dodać, że oponki nie będą katowane na torze, tylko jak to bywa, dojazd do pracy, jakieś tam latanie ze znajomymi, no i chciałbym bardziej poznać możliwości swojego moto a dokładniej w koncu zamknąć taką oponkęwiec dlatego zależy mi na tym, aby szybko sie grzała, dobrze trzymała, a że szybko sie "skonczy" trudno ;D coś za coś;)

Link to comment
Share on other sites

Dobra będzie dwu składnikowa np dunlop qualifier. Boki miękkie, środek twardszy. Zamykanie nie od lacia zależy ale wiem, że chcesz bezpiecznie się czuć. Opona dzięki domieszce krzemionki dobrze trzyma na mokrym. Moment podnoszący też jest niewielki. Jeździłem na nich w fz6.

Link to comment
Share on other sites

Racetec K2 K3 tył i K1 przód, na drogę są bardzo dobre, k0 to opona kwalifikacyjna,  D211 są super i opowieści że schodzą w oczach można włożyć między bajki. 2 dni na torze wytrzymują a na drodze spokojnie 8-10 tys w zależności od mocy i stylu jazdy.

Link to comment
Share on other sites

Racetec K2 K3 tył i K1 przód, na drogę są bardzo dobre, k0 to opona kwalifikacyjna,  D211 są super i opowieści że schodzą w oczach można włożyć między bajki. 2 dni na torze wytrzymują a na drodze spokojnie 8-10 tys w zależności od mocy i stylu jazdy.

 

Nie będę się z Tobą kłócił co do d211. Miałem taki komplet więc wiem co mówię. Dobrze napisałeś że w zależności od mocy i stylu jazdy. Jak by nie było polecam je również

Link to comment
Share on other sites

no Panowie dzięki za pomoc lecz dalej mętlik w głowie, tak jak pisałem jazda na torze jeszcze nie teraz i nie na tych gumach, ma być głownie bezpiecznie, dlatego chodziło mi o szybkie grzanie oraz by dobrze lepiła, cena i trwałość mnie nie interesuje nie mam zamiaru na tym oszczędzać, co do stylu...bez wariacji..to bedzie 3 sezon a i km sporo nie przelatałem na dwóch poprzednich więc dalej nauka + jakieś próby zamknięcia tejże gumy fajnie by było jak by na mokrym dawały rade bo różnie to bywa z powrotami z pracy ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja uważam że na razie michelin road 2 (lepszy na mokrym)i pirelli rosso II ,s20 spokojnie wystarcza bo pozwalają na wiele i przebieg normalny.Ten przód trzeba by się zastanowić i dać 120/60 lub 120/70 bo w profilu 65 nic ciekawego nie ma.

Nie ma co przesadzać z : d211(sa w kilku mieszankach) metzelerach k1k2k3 ,power one itd.

Link to comment
Share on other sites

1) ... jazda na torze jeszcze nie teraz....

2) ... ma być głownie bezpiecznie ...

3) ... bez wariacji..

4) ... jakieś próby zamknięcia tejże gumy ...

Jak dla mnie to te 4 pkt w Twojej wypowiedzi się nawzajem wykluczają. Pkt od 2 do 3 to TYLKO i wyłącznie tor :).

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Też szukam dobrych gum - teraz do cieżkiego nakeda

 

Miałem s20 w fzs600 i dawały rade :) trzymanie spoko w cieplejsze dni nawet o nagrzewaniu zapominałem.

W porównaniu z road 2 na suchym zdecydowanie s20 dla mnie wygrywała.

 

Robie duze roczne przebiegi ale bardziej preferuje gumy o zacieciu sportowym niz turystyki, kij ze szybciej schodza ale pewniejsze trzymanie w winklu jest tego warte.

Link to comment
Share on other sites

Poprzednie gumy mialem BT 021.Wszystko bylo ladnie i pieknie.Niesamowicie trzymaly sie na winklach tylko miuns  tych gum jest taki ze przednia opona traci sie w oczach w porownaniu co do tylnej dlatego zmienilem je  na pirelli st angel.Jednak musze podkreslic to ze w moim  przypadku moj motorek gotowy do jazdy wazy  cos okolo 320kg +ja i plecaczek tak ze to jest mozliwa przyczyna  krotkiej zywotnosci  przedniej gumy.

Link to comment
Share on other sites

pewnie i masz racje kolego;)...ale jako iż jestem początkującym motocyklistą bierz poprawkę ;) szukam do dobrych rad od doświadczonych motocyklistów, któzy już wiele kompletów "zjedli" a nie głupich dogryzek ;)

Żadne głupie dogryzki tylko czytanie ze zrozumieniem ;)

Kiedy kupiłem swojego GSR'a on też poruszał się na BT021  i nie mogę nic złego powiedzieć na te gumy , w deszczu super - trzymały drogi prawie jak na suchym, jak było ciepło to też niczego sobie, bez specjalnego dogrzewania mozna było nieźle pomykać, kleiły dobrze. W związku z tym, że u mnie już pojawiła się płaskość na szczycie opony (dużo jazdy na wprost) zaczęły się uślizgi tyłu w związku z czym postawiłem na Mezteler'a Z8. Zobaczymy co te opony potrafią.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

przejrzałem  na moto-opinie.info  i wybrałem kilku faworytów mam nadzieje, że w końcu coś wybiorę  biorę pod uwagę, że te oponki na mokrym nie będą już takie dobre jak te turystyczne np Michelin Pilot Road 4

 

1. Bridgestone Battlax BT-016 PRO

 

2. Bridgestone Battlax S20

 

3. Pirelli Diablo Supercorsa SC

 

4. Michelin Power One

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.