darek_z Opublikowano 24 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2014 Cześć. Panie i Panowie,Przymierzam się do przeglądu motorka w postaci wymiany oleju, filtrów itp.,itd... po przebiegu 12 tyś km.Serwis twierdzi, że powinienem wymienić też świece bo są irydowe....za co sobie życzy lekko 400 zł.Prosiłbym Was o rade - czy trzeba to wymienić ?Motorek to Kawa z1000sx (2012) Dzięki za info i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kieran Opublikowano 24 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2014 Ja bym nie wymienial. sam mam swiece od nowosci przelatalem na nich 14 tysiecy km i jeszcze z 6 zamierzam przejechac. 12 tysiecy i wymiana to moim zdanie lekka przesada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychu64 Opublikowano 24 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2014 Gdybyś chciał zmienić świece to nie za 400 PLN Za komplet zapłacisz jakieś 160-200 + koszt przesyłki.A świeczki jak się nie mylę to CR9EIX. Znajdż w google manual tam pisze co ile wymiana zwykłych i irydowych. Możliwe że dopiero po 40k km. Niektóre manuale zalecają kontrole stanu świec po 24k km. IMHO serwis chce cię rąbnąc na 200 PLN za niepotrzebną wymianę. Dostaną kase za free. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taurus Opublikowano 24 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2014 Tez latam kawa i na tych samych swiecach czyli NGK CR9EIA-9 Skontrolowalem je przy 20000 i byly jak nowe.W moim poprzednim motku tez mialem irydowe i wymienilem je po przejechaniu 50tys. tak do swietego spokoju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 24 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2014 świece wytrzymuja spokojnie 24tys km(irydowe) zwykłe nalezy wymienic po 12tys kmProsze jednak zwrócic uwage na mylne stwierdzenie że jezlei świeca wyglad ajak nowa to nie nalezy jej wymieniac, świece sa tak zaprojektowane że wytrzymuja okreslony przebieg - potem coraz trudniej wytwarzają iskre więc zazwyczaj uszkodzeniu ulega układ zapłonowy, (głównie cewka) także wymieniajcie świece tak jak napisałem(co okreslony przebieg) To samo dotyczy samochodów.Nie dziwcie sie jak padnie wam cewka bo świeca stawiała za duzy opór (wymagała wymiany) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek_z Opublikowano 24 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2014 Dzięki za info. Serwis i warsztat niezależny twierdzą: że po świecach irydowych nie widać zużycia, a mogą się ukruszyć ...Prawda czy fałsz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 24 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2014 prawda, jak silnik jest sprawny to nawet po zwykłych świecach nie widac "zuzycia" Tak moze wygladac swieca po 2 tys przebiegu jak i 20 tys..także warto pilnowac przebiegu i pomyslec jak cięzko ma ten element eksploatacyjnyz wytworzeniem iskry biorac pod uwage cisnienie, obroty etc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taurus Opublikowano 24 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2014 To samo dotyczy samochodów.Nie dziwcie sie jak padnie wam cewka bo świeca stawiała za duzy opór (wymagała wymiany)To dlaczego w mojej puszce serwis zaleca wymiane swiec irydowych dopiero po przebiegu 100.000km. mazda 6 2.5L a w 2.0L po 120.000km ? (nie LPG) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
icon Opublikowano 24 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2014 Swego czasu byłem na szkoleniu świec z NGK i z tego co pamietam gadali ze świece irydowe wytrzymują 2,5 razy więcej km niż zwykłe :-) W Twoim przypadku bym jeszcze nie wymieniał. Szkoda pakować się w koszta:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 24 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2014 35 tys. przelatałem na "zwykłych świecach". Wszystko było w jak najlepszym porządku, oprócz lekkiego "zowalizowania" głównej elektrody, co zmusiło mnie do wymiany na nowy komplet. Oprócz tego maszyna nie wykazywała żadnych niepokojących objawów. Wszystkie parametry życiowe w normie Na irydowych NGK około 40 tys.km i pewnie drugie tyle by obleciały, ale motocykl sprzedałem.Oczywiście nikogo nie namawiam do takich praktyk, ale też specjalnie odradzać nie będę Wydaje mi się, że wszyscy macie trochę racji, ale nie można popadać w skrajności. Kolego darek_z na Twoim miejscu przelatałbym na tych świeczkach spokojnie kolejne 12-15tkm i dopiero wtedy powrócił do tego tematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abstynent Opublikowano 25 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2014 Nawet zwykłych się tak szybko nie wymienia. U mnie 20 tys. mają normalne NGK i palą jak marzenie, a irydówki to nawet 50 tys powinny wytrzymać( niektórzy piszą o 100 Opinie możesz zobaczyć tutaj. Ja bym nie wymieniał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek_z Opublikowano 25 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2014 A czy może ktoś z Was sprawdzi mi "zalecenia serwisowe" dla mojego motorka ?Bo szkoda kasy na wymianę, ale ..... szkoda kasy na większy remont z uwagi na "oszczędności" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychu64 Opublikowano 25 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2014 Tutaj znajdziesz manuala za free. http://www.riderforums.com/3rd-gen-z1000-z1000sx-ninja-1000/73483-2011-12-free-service-manual-sx1000.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zapaśnik Opublikowano 25 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2014 W mojej serwisówce zalecają 12 000 wymiana świecy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chop Opublikowano 25 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2014 zwykłe wymieniłem przy 50tyś i nie było widać po elektrodach zużycia, no ale kto bogatemu zabroni... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Neos Opublikowano 26 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2014 Ja wymieniłem irydówki w samochodzie po 80 tys ale już zaczynały się dziać cuda. W motocyklu bym nie ryzykował bo na trasie jak coś kleknie to nie puszka ze się drzwi zamknie ,samochód zostawi i do domu jakoś wróci.Ja bym poszukał gdzieś świec w dobrej cenie i samemu przez zime wymienił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taurus Opublikowano 26 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2014 Ja wymieniłem irydówki w samochodzie po 80 tys ale już zaczynały się dziać cuda. W motocyklu bym nie ryzykował bo na trasie jak coś kleknie to nie puszka ze się drzwi zamknie ,samochód zostawi i do domu jakoś wróci.Ja bym poszukał gdzieś świec w dobrej cenie i samemu przez zime wymienił.Ma Twoj samochod LPG ?U kolegi w mondeo wymienilem zwykle swiece przy 90 tys.Co prawda gornej elektrody bylo tylko polowa a srodkowa upalona do porcelany ,ale mondzio chodzil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek_z Opublikowano 26 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2014 no i chyba jednak wymienię te świecę. serwis Ratki z Mikołowa polecacie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Neos Opublikowano 26 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2014 Mój samochód nigdy nie miał LPG i nie ma do dzisiaj świece były dobre tylko przerwa za duża zamiast 0,9 było 1,4 mm i szarpać zaczynał na upartego wystarczyło przerwe ustawić i dalej jedzić.Nastepne dostał już zwykle świece,w oryginalne świece irydowe już nie inwestowałem bo by mogły podwoić wartość samochodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taurus Opublikowano 26 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2014 w oryginalne świece irydowe już nie inwestowałem bo by mogły podwoić wartość samochodu OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Neos Opublikowano 26 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2014 Jak producent w księdze urodzaju zaleca wymieniać przy danym przebiegu to nie ma co eksperymentować z przebiegiem tylko wymieniać ,bo takie żeczy zaniedbane lubią się zemścić w środku sezonu i to daleko od domu,a w moto jest trochę dłuższy temat z wymianą świec niż w samochodzie no i samo dojście do świec nie za ciekawe żeby je na drodze wymieniać 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kieran Opublikowano 26 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2014 no i chyba jednak wymienię te świecę. serwis Ratki z Mikołowa polecacie ?Nie przesadzaj z ta wymiana. Swiece spokojnie ci wytrzymaja jeszcze raz tak wielki przebieg. Co do ratki ja ich nie polecam. Mialem problemy z poprzednim moto. Cos mi zacinalo go podczas jazdy i mieli to naprawic. Odebralem moto po 2 dniach, zaplacilem kupe kasy a na drugi dzien znowu to samo. Pojechalem do nich gadali ze zrobia w ramach reklamacji. czekalem na moto pozniej tydzien. Pracownik sie wygadal ze nic nie robili tylko ratka sie nim przejechal i stwierdzil ze wszystko ok. I mnie o po prostu zbyli a problem pozostal. Teraz robie sobie wszystko sam przy moto i w dupie mam tych pseudo mechanikow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek_z Opublikowano 26 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2014 Nie przesadzaj z ta wymiana. Swiece spokojnie ci wytrzymaja jeszcze raz tak wielki przebieg. Co do ratki ja ich nie polecam. Mialem problemy z poprzednim moto. Cos mi zacinalo go podczas jazdy i mieli to naprawic. Odebralem moto po 2 dniach, zaplacilem kupe kasy a na drugi dzien znowu to samo. Pojechalem do nich gadali ze zrobia w ramach reklamacji. czekalem na moto pozniej tydzien. Pracownik sie wygadal ze nic nie robili tylko ratka sie nim przejechal i stwierdzil ze wszystko ok. I mnie o po prostu zbyli a problem pozostal. Teraz robie sobie wszystko sam przy moto i w dupie mam tych pseudo mechanikow.no u Ratki mi powiedzielli za wymianę m.in. świec + olej + filtry ok 600 zł, a w ASO KAWY 1100 zł....no i co tu zrobić ?moto chodzi idalnie i nie chciałbym tego zepsuć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nfs Opublikowano 26 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2014 Jak to co jedź do Daniela lub Dawida i będzie gitara.W aso bmw wymiana opon kosztuje 300zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taurus Opublikowano 26 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2014 Nie przesadzaj z ta wymiana. Swiece spokojnie ci wytrzymaja jeszcze raz tak wielki przebieg.Jak ma za duzo kasy niech sobie co tydzien wymienia.(kto bogatemu zabroni) Teraz robie sobie wszystko sam przy moto i w dupie mam tych pseudo mechanikow.Z tego samego to powodu juz od laaat serwisuje i naprawiam sam swoje puszki i motorki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.