Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Malowanie kolektorów


Semy

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś może zna jakąś firmę (labo sprawdzony sposóB) na malowanie kolektorów? 

Sprawdzałem już 2 różne farby w spraju. Pierwsza z temp do 600*C kupiona w praktikerze wytrzymała prawie miesiąc, potem zeszła. Potem na allegro kupiłem taką http://allegro.pl/vht-czarny-sp102-lakier-zaroodporny-do-1093c-i4493310016.html ale ta wytrzymała... tydzień. W tym czasie się spaliła i odchodziła płatami, chociaż stosowałem się do instrukcji.

 

Tak że mam dość i chciałbym coś trwalszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie w hondach maluja pokrywy zaworow silnika,zeby ladnie wygladala,i uzywaja do tego : VHT WRINKLE

 

Jest to glownie do pokryw zaworow  farba,tam do 180* ,nie wiem jaka temp osiaga kolektor w moto,ale ten VHT jest bardzo trwaly.

Ze swojej strony jak wyzej,moge polecic MOTIP'a do wysokich temp,tez dlugo wytrzymuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jest dobry tak jak piszą i wytrzymuje ponad 1000 C. Pytanie tylko czy wytrzymałeś do jego pełnego utwardzenia jak podają w opisie 24 h czy tylko 30 min do pełnego wyschnięcia. Może tu leży powód zbielenia i odpadania. Lakier wysechł to dzida - ja też bym się niecierpliwił  :ph34r:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owiń te kolektory bandażem termicznym i będziesz wtedy trendy :P

owinę kocem termicznym z kilku apteczek i złączę zszywkami :D:D

Może jest dobry tak jak piszą i wytrzymuje ponad 1000 C. Pytanie tylko czy wytrzymałeś do jego pełnego utwardzenia jak podają w opisie 24 h czy tylko 30 min do pełnego wyschnięcia. Może tu leży powód zbielenia i odpadania. Lakier wysechł to dzida - ja też bym się niecierpliwił  :ph34r:  

czekałem ponad 24h bo następnego dnia była brzydka pogoda i tylko jeździłem palcem po mapie.

Za pierwszym razem nie dopilnowałem tego cyklu schnięcia i utwardzania ale za drugim razem już kropka w kropkę robiłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za pierwszym razem nie dopilnowałem tego cyklu schnięcia i utwardzania ale za drugim razem już kropka w kropkę robiłem

Mysle ze przed naniesieniem nowego lakieru usunąles poprzednia stara warstwe do zera i odtlusciles cala powierzchnie,albo? :huh:

Jesli powierzchnia do lakierowania nie jest odpowiednio przygotowana to cala robota  jest  do kitu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze przed naniesieniem nowego lakieru usunąles poprzednia stara warstwe do zera i odtlusciles cala powierzchnie,albo? :huh:

Jesli powierzchnia do lakierowania nie jest odpowiednio przygotowana to cala robota  jest  do kitu. 

Wyczyściłem z starego lakieru tam gdzie zeszła i oczyściłem (odtłuściłem i z brudu) i naniosłem nową farbę. Tam gdzie ona się wczesniej trzymała tam nic nie robiłem bo nie zeszła na całej długości. Zeszła tylko przy samym silniku tam gdzie (podobnie jak na filmiku) była największa temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wykluczone "ze moze z samym lakierem" jest cos nie tak.W moim poprzednim motku pryslem kolektor i nie zauwazylem aby cos odpadlo.

Z racji tego ze jestem w trakcie kompletnego serwisowania swojego motka przy okazji pryslem kolektor (neutral) na

czarno lakierem firmy Holts Gun Gum do 800°C.Do calkowitego utwardzenia bedzie mial wystarczajaco czasu,okolo trzech dni.

Jak nabiej troche km. dam relacje z tego cuda , no mysle ze jeszcze w ta sobote.

http://www.holtsauto.eu/content/files/Products/product_66/rf0191m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekam z niecierpliwością.

Czesc,to znowu ja.
Sorry ze spoznilem sie o jeden dzien ;) ,ale tak wyszlo.Co do lakieru ktorym pryslem 
kolektor jak na razie sie trzyma , nic nie odpadlo i koloru tez nie zmienil.Co prawda 
przejechalem wczoraj  za ledwie 200 km z haczykiem + dzisiaj prawie 400km. 
Nie wykluczone ze moze po dluzszym czasie lakier bedzie "odpadal" czy cos w tym rodzaju,ale na  razie nic nie wskazuje na to.
W moim poprzednim motku tez pryslem kolektor i przejechalem ponad 50tys. jak poszedl do ludzi i jedynie w przedniej  
czesci kolektora lakier byl czesciowo wymyty ,ale to jest calkiem normalne.Jesli jeszcze masz jakies pytania odnosnie lakieru daj znac.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyściłem z starego lakieru tam gdzie zeszła i oczyściłem (odtłuściłem i z brudu) i naniosłem nową farbę. Tam gdzie ona się wczesniej trzymała tam nic nie robiłem bo nie zeszła na całej długości. Zeszła tylko przy samym silniku tam gdzie (podobnie jak na filmiku) była największa temp.

Wyreguluj zawory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.