grejan Opublikowano 25 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2014 Co to może być, skaczą mi obroty i dziwnie pracuje silnik na luzie. Tzn. coś tak jakby nierówna praca silnika ( świece nowe, kable nowe, filtr powietrza nowy, filtr paliwa nowy). Podczas jazdy niby wszystko ok, ale na luzie niestety ciągle jakby co jakiś czas nie palił na jakiś cylinder. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 25 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2014 gaźniki do regulacji, synchronizacja etc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grejan Opublikowano 26 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2014 Czy ktoś może coś więcej napisać, jak i na czym polega synchronizacja gaźników. czy można próbować to samemu ustawić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arczi137 Opublikowano 26 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2014 Skoro pytasz na czym sunchro polega to sam tego nie zrobisz, bez urazy. Samo synchro bez czyszczenia tez nic nie da. Do czyszczenia gazniki trzeba wyjac i rozebrac. Synchro gaznikow robi sie urzadzeniem zwanym vacumetrem ktorego pewnie tez nie posiadasz. Lepiej dac kilka zl zarobic mechanikowi i miec to zrobione porawnie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 26 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2014 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grejan Opublikowano 27 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 Czy tą synchronizację reguluje się wszystkie cztery gaźniki jedną śrubką? czy do każdego gaźnika osobno? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 "paruje" sie gaźniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grejan Opublikowano 28 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 Co oznacza "paruje" się gaźniki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 28 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 parowanie dotyczy synchronizacji gaźników, czyli śruba regulacyjna wystepuje pomiedzy 1-2 gaźnikiem 2-3 i 4-3 Na oko czy na słuch tego nie zrobisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grejan Opublikowano 28 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 Rozumiem już, dziękuję za informację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grejan Opublikowano 28 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 Jeszcze pytanie takie, czy jak na różnych cylindrach jest inne ciśnienei sprężania, czy warto zrobić synchronizację czy remont silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 28 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 Zalezy jakie jest cisnienie i jaka jest róznica pomiędzy cylindrami.Czy niskie cisnienie jest efektem wytarcia gładzi cylindrowej/tłok/pierscienie, czy tez zawory/gniazda zaworowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swirekk Opublikowano 28 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 Danvield widzę że jesteś szybki jak błyskawica w tych odpowiedziach A koledze polecam poczytać czym to się je (podstawy) albo podskoczyć do serwisu motocyklowego i zrobią za godzinę, max 2.Cena? Nie wiem ile teraz za synchro biorą, myśle max 100zł? Tak jak pisał Danvield ewidentnie wskazuje to na rozregulowane gaźniki, pewnie nie robiłeś synchronizacji więc by się przydała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poszukiwacz_500 Opublikowano 29 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2014 synchro za 2 cylindrowca w Rybniku i okolicach wołają ok. 150zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 29 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2014 u mnie 40-100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grejan Opublikowano 29 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2014 U mnie tzn. gdzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peterman Opublikowano 29 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2014 samo synchro nic nie da, pierw czyszczenie później synchro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swirekk Opublikowano 29 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2014 wydaje mi się że samo synchro może pomóc zważywszy że nie wiadomo kiedy było robione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poszukiwacz_500 Opublikowano 29 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2014 ja jak kupiłem CB 500 to synchro nie było robione od co najmniej 15kkm, popiardywało z tłumika przy schodzeniu z obrotów i był wyczuwalny lekki spadek mocy przy 6-7 tyś. obrotów. Oddałem moto do serwisu na regulacje, zrobili synchro (bez czyszczenia) i pierdzenie zniknęło, ten spadek mocy też. Łącznie za regulację luzu zaworowego (skończyło się na sprawdzeniu bo były ok) + synchro płaciłem 300zł (pytałem w kilku serwisach, identyczne ceny) - ale to było w 2012, choć jak ostatnio pytałem w innym serwisie o cenę synchronizacji gaziorów to tak jak mówię ok. 150zł w 2 cylindrowcu (więc chyba nic się nie zmieniło przez ostatnie 2 lata).DANVIELD, szkoda że do Chełmu mam kawał drogi bo następnym razem bym zawitał do Ciebie Btw. Jak często należy robić synchronizację gaźników? Zostawmy teraz zalecenia producentów (w CB 500 akurat serwisówka podaje co 12000km), jakie są pierwsze objawy że wypada zrobić synchro, czytałem o falujących wolnych obrotach, pierdzeniu z tłumika przy schodzeniu z obrotów (choć to podobno bardziej skład mieszanki ma do rzeczy). Tak pytam bo od ostatniej sychronizacji zrobiłem już ponad 12kkm ale żadnych objawów jak wcześniej (pierdzenie, spadek mocy) nie zaobserwowałem, dlatego zastanawiam się na sensem tegoż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swirekk Opublikowano 29 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2014 Spore prawdopodobieństwo że gaźnik po 10k km będzie rozregulowany Co ile synchro? Najlepiej przed sezonem (a przynajmniej co 2 lata)Jest jeszcze kwestia ile km. w sezonie robisz, najrzadziej co 12k km chyba się przyjmuje ale sprawdź w serwisówce bo dla Twojego moto może być 6k kmMożesz też poczekać to Danvield zaraz wyciągnie stosowną wiedzę z manuala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poszukiwacz_500 Opublikowano 29 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2014 Od lipca 2012 (wtedy też była robiona ta synchronizacja) zrobiłem do teraz jakieś 14 tyś. km, czyli kole 2 tyś temu powinienem wg serwisówki robić ponowne synchro (a nawet i wcześniej bo Haynes podaj co 12000km lub 1 rok ), a że nadgorliwość nie zawsze jest dobra, to jeżdże dalej bez jakichś objawów sugerujących że gaźniki nadają się do natychmiastowej regulacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 29 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2014 Teoretycznie co 6 tys km potrafi byc widoczna róznica.W praktyce znam takich riderów co przyjezdzają do mnie ścigami co 1K kmbo przestaje stawac na gume z gazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.