Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Honda cb650 rc03 - nierówna praca silnika


grejan

Rekomendowane odpowiedzi

Co to może być, skaczą mi obroty i dziwnie pracuje silnik na luzie. Tzn. coś tak jakby nierówna praca silnika ( świece nowe, kable nowe, filtr powietrza nowy, filtr paliwa nowy). Podczas jazdy niby wszystko ok, ale na luzie niestety ciągle jakby co jakiś czas nie palił na jakiś cylinder.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro pytasz na czym sunchro polega to sam tego nie zrobisz, bez urazy. Samo synchro bez czyszczenia tez nic nie da. Do czyszczenia gazniki trzeba wyjac i rozebrac. Synchro gaznikow robi sie urzadzeniem zwanym vacumetrem ktorego pewnie tez nie posiadasz. Lepiej dac kilka zl zarobic mechanikowi i miec to zrobione porawnie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Danvield widzę że jesteś szybki jak błyskawica w tych odpowiedziach :)

 

A koledze polecam poczytać czym to się je (podstawy) albo podskoczyć do serwisu motocyklowego i zrobią za godzinę, max 2.

Cena? Nie wiem ile teraz za synchro biorą, myśle max 100zł? Tak jak pisał Danvield ewidentnie wskazuje to na rozregulowane gaźniki, pewnie nie robiłeś synchronizacji więc by się przydała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jak kupiłem CB 500 to synchro nie było robione od co najmniej 15kkm, popiardywało z tłumika przy schodzeniu z obrotów i był wyczuwalny lekki spadek mocy przy 6-7 tyś. obrotów. Oddałem moto do serwisu na regulacje, zrobili synchro (bez czyszczenia) i pierdzenie zniknęło, ten spadek mocy też. Łącznie za regulację luzu zaworowego (skończyło się na sprawdzeniu bo były ok) + synchro płaciłem 300zł (pytałem w kilku serwisach, identyczne ceny) - ale to było w 2012, choć jak ostatnio pytałem w innym serwisie o cenę synchronizacji gaziorów to tak jak mówię ok. 150zł w 2 cylindrowcu (więc chyba nic się nie zmieniło przez ostatnie 2 lata).

DANVIELD, szkoda że do Chełmu mam kawał drogi bo następnym razem bym zawitał do Ciebie ;)

 

Btw. Jak często należy robić synchronizację gaźników? Zostawmy teraz zalecenia producentów (w CB 500 akurat serwisówka podaje co 12000km), jakie są pierwsze objawy że wypada zrobić synchro, czytałem o falujących wolnych obrotach, pierdzeniu z tłumika przy schodzeniu z obrotów (choć to podobno bardziej skład mieszanki ma do rzeczy). Tak pytam bo od ostatniej sychronizacji zrobiłem już ponad 12kkm ale żadnych objawów jak wcześniej (pierdzenie, spadek mocy) nie zaobserwowałem, dlatego zastanawiam się na sensem tegoż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spore prawdopodobieństwo że gaźnik po 10k km będzie rozregulowany

 

Co ile synchro? Najlepiej przed sezonem (a przynajmniej co 2 lata)

Jest jeszcze kwestia ile km. w sezonie robisz, najrzadziej co 12k km chyba się przyjmuje ale sprawdź w serwisówce bo dla Twojego moto może być 6k km

Możesz też poczekać to Danvield zaraz wyciągnie stosowną wiedzę z manuala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od lipca 2012 (wtedy też była robiona ta synchronizacja) zrobiłem do teraz jakieś 14 tyś. km, czyli kole 2 tyś temu powinienem wg serwisówki robić ponowne synchro (a nawet i wcześniej bo Haynes podaj co 12000km lub 1 rok :P), a że nadgorliwość nie zawsze jest dobra, to jeżdże dalej bez jakichś objawów sugerujących że gaźniki nadają się do natychmiastowej regulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.