goldi87 Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 Jechać wolniej, a co do ostrych wąskich winkli w górach ja stosowałem praktykę klakson przed zakrętem niewidocznym było to na majorce i się sprawdzało, potem widziałem inni kierwocy również tak robili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rożek Opublikowano 11 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 podkład muzyczny nie w moich klimatach, aczkolwiek całość pouczająca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marian65 Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 Gratulacje, bardzo pouczający filmik. Z mojej strony dopisze tylko że:1. W deszczu nie jedziemy zbyt szybko aby uniknąć aquaplaningu, mamy z nim do czynienia gdy bieżniki opon nie są w stanie odprowadzić nadmiaru wody co prowadzi do uślizgu i gleby2. Na śliskiej nawierzchni (deszcz) dławimy silnik jadąc na wyższych biegach aby w razie dodania gazu moto łagodnie przyspieszało, w razie gwałtownego przyspieszania tylne koło złapie uślizg. Jeśli nastąpi to w zakręcie to możemy położyć maszynę lub jeśli ta ponownie złapie przyczepność to może nastąpić high side (jakoś tak się to pisze...) i motong nas katapultuje a z niego zostaną strzępy.W ładną pogodę również łatwo zrobić sobie kuku i trzeba uważać na:1. Ślepe zakręty- nigdy nie wiadomo co czyha za (traktor, stara baba na rowerze, piasek)...2. Dosiadając mocniejszej maszyny niż jeździmy na co dzień ostrożnie kręcić manetą zwłaszcza na niskich biegach bo powrót z nawet niskiej gumy na nierówną nawierzchnię może spowodować trzepotanie kierownicy (shimy) jeśli moto niema amora skrętu - a opanowanie wtedy maszyny to rzecz prawie niemożliwa ...Podobnie niebezpieczne jest gwałtowne odkręcanie na wyjściu z winkla które może spowodować oderwanie koła (moto jedzie gdzie chce) lub uślizg (moto sunie na boku gdzie chce) a jeśli złapie ponownie przyczepność np po cofnięciu gazu to mamy highside i lot w kosmos a moto w kawałkach...3.Nigdy nie starajmy się dorównać starym wygom, uczmy się powoli, najlepiej z tak zaawansowanymi jak my lub samodzielnie.Starzy zazwyczaj wiedzą co robią i wiedzą jak reagować na nieprzewidziane sytuacje. Ślepa jazda za kimś takim połączona z chęcią dotrzymania mu kroku na zakrętach czy nawet w trakcie takich manewrów jak wyprzedzanie może kiepsko się skończyć (stary zazwyczaj lepiej zna swoje moto, bywa że ma mocniejsze...)4.Jeśli kupujemy używaną maszynę lub dorwiemy od kogoś - zwłaszcza mocniejszą - postępujmy zawsze z nią ostrożnie.Niema dwóch identycznych i identycznie reagujących maszyn. Bywa że kupowane mają powypadkową przeszłość i nieprzewidziane reakcje np w zakrętach, czy uszkodzone hamulce, a moto kolegi podciągnięty silnik lub szalone reakcje na gaz jeśli jest to moto na gaźnikach...Na tym kończę moje wymądrzanie i mam nadzieję że moje uwagi na coś się przydają początkującym koleżankom i kolegom. ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marian65 Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 Sorry ale coś popieprzyłem...proszę o usunięcie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2013 Kolega który nawołuje do "zapiedralania" Chyba ma układy na stacjach benzynowych albo odstepne od sprzedaży Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marian65 Opublikowano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2013 Kolega który nawołuje do "zapiedralania" Chyba ma układy na stacjach benzynowych albo odstepne od sprzedaży Wow...czyżby jakiś kamikaze wkradł się na forum ?... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
onkel pyjter Opublikowano 2 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2013 Marian65 - dzięki za swoje uwagi. W tym filmiku raczej skupiłem się na opisie "infrastruktury" motocyklowej niż na technice kierowania. Póki co nie czuję się jeszcze na siłach żeby się tego podjąć ale kto wie, może za parę lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
onkel pyjter Opublikowano 2 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2013 na marginesie - gdzieś czytałem, że aquaplaning w motocyklu występuje znacznie później niż w samochodzie bo powierzchnia styku jest mniejsza. Większy wpływ na przyczepność ma niższa temperatura opony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marian65 Opublikowano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2013 Marian65 - dzięki za swoje uwagi. W tym filmiku raczej skupiłem się na opisie "infrastruktury" motocyklowej niż na technice kierowania. Póki co nie czuję się jeszcze na siłach żeby się tego podjąć ale kto wie, może za parę lat Kolego i tak gratuluję genialnego filmu dla nowicjuszy i nie tylko. Wiadomo, nie od razu Kraków zbudowano, a i niektóre rzeczy na filmie pokazać ciężko.Życzę dużo chęci do realizacji kolejnych filmów. Co do aqaplaningu to nie jestem fachowcem, ale sprawdziłem nie wiedząc jeszcze co to takiego gdy jeszcze byłem młody- gniewny i na kawce w czasie ulewy zachciało mi się ,,pogonić'' by krócej moknąć. Pamiętam że przy 140 moto zaczęło ,,pływać'' na boki ...a potem piękny ślizg w strumieniach wody...Nawet się zbytnio nie poobijałem, ale moto musiałem składać co nie było łatwe w 1990r... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
onkel pyjter Opublikowano 2 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2013 Dziękuję za uznanie a co do aquplaningu - czy samochodem przy 140 wtedy byś przeszedł czy raczej wyleciał przy jeszcze mniejszej prędkości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madness Opublikowano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2013 Nic o przeciwskręcie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marian65 Opublikowano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2013 Dziękuję za uznanie a co do aquplaningu - czy samochodem przy 140 wtedy byś przeszedł czy raczej wyleciał przy jeszcze mniejszej prędkości? Szczerze... : nie wiem...Aquaplaning w wersji samochodowej widziałem raz na Halembie pod wiaduktem (ul Kłodnicka) gdzie tworzyła się ogromna kałuża po ulewach- miewała kilkadziesiąt metrów długości.Typ wjechał z rozpędu osobówką i pojechał jak ślizgaczem...ale jemu utworzyła się poduszka z wody nie tylko pod kołami ale i pod całym podwoziem... Nic o przeciwskręcie? onkel pyjter ma pewnie rozleglejszą wiedzę o przeciwskręcie, ale ja dowiedziałem się jak skręcam po wielu latach jazdy na moto . Być może problem jest bardziej zauważalny na długich maszynach jak Choperowate czy wielkie turystyki, ale na krótkich typu ścigacze skręca się automatycznie i podświadomie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
onkel pyjter Opublikowano 3 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 Nic o przeciwskręcie? ale że co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ree Opublikowano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 no chociażby to, że to podstawa kierowania jednośladem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
onkel pyjter Opublikowano 3 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 zacytuję sam siebie, wpis nr 32: "W tym filmiku raczej skupiłem się na opisie "infrastruktury" motocyklowej niż na technice kierowania". Czytać chłopy uważniej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
onkel pyjter Opublikowano 3 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 slajd nr 2, siódma sekunda filmu mówi to samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ree Opublikowano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 ale że co? Nie odnoszę się do filmiku, który storzyłeś, tylko do pytania Twojego z wcześniejszego posta. A to że wystarczyło wpleść w slajdy samo hasło "przeciwskręt" z małym opisem, może poskutkowało by tym, że ktoś oglądający mógłby się zaciekawić tematem. Takie tam wejście na "wyższy level" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
onkel pyjter Opublikowano 3 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 Aha zamęt jest winą Madnessa bo ni stąd ni zowąd - w naszej dyskusji z Marianem o aquaplaningu - przywalił pytaniem o PS w filmiku i nie załapałem jego intencji A tak na poważnie to PS jest wałkowany dość dokładnie w kilku książkach i nie chcę molestować tego po raz n-ty. Na razie uznałem, że etap początkującego motocyklisty mam za sobą więc postarałem się zapodać parę spostrzeżeń młodszym adeptom. Szczególnie tych spostrzeżeń, których (raczej) nigdzie nie znajdą. Zaczyna chodzić za mną koncept filmików instruktażowych nt podstawowych technik/aspektów jazdy no ale to wymaga jeszcze trochę czasu, muszę "dojrzeć" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luckyluke28 Opublikowano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 Tez uwazam ze filmik bardzo dobry jeszcze "dokrecic" z 6 częsci dopisać poradnik początkujacego motocyklisty rekomendowany przez FŚM i jeszcze parę reklam i coś przy okazji na tym zarobisz ... a w części drugiej obowiązkowo przeciwskret z opisem -" jedziesz w lewo skrecasz w prawo " . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marian65 Opublikowano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 Madness pewnie nie wie jeszcze co to przeciwskręt wora, może warto mu pokazać za jego cenną uwagę...Ja również nie załapałem o co mu chodzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madness Opublikowano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 Wzniosłe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AnetaAndzia Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 super filmik dla wszystkich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
onkel pyjter Opublikowano 25 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 a dzięki w tym sezonie będzie trochę nowych materiałów m.in. o podstawach techniki jazdy. Może młodzież skorzysta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rudaa Opublikowano 4 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2014 Bardzo fajny filmik. Czuję się dzięki niemu doedukowana Czekam na więcej! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LosKurczakos Opublikowano 5 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2014 Bardzo dobry pomysł i inicjatywa .Oby więcej takich filmików . Nawet jak człek już wszystko wie i wszystko widział to zawsze warto sobie coś przypomnieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.