Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Szersza opona do tyłu...


DANIELEKiol

Rekomendowane odpowiedzi

ja mam w dziorze 180 wsadzone orginał 160 ale jest jeszcze tył trochę uniesiony do góry co dało zmianę konta główki ramy i jeździ się dobrze, dużo lepsza reakcja na szybkie zmiany kierunku jazdy. Ale sama szersza opona może pogorszyć prowadzenie w zakrętach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio też dużo czytałem na ten temat. W skrócie - wchodzą do kota 170/60 i 180/55 na felgę 160.

Prowadzenie się nie dużo pogarsza, tylko na 180 ponoć trochę wybula na środku opone.

Tu masz link do lektury z forum fazera i thundercata : http://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=3&t=5009 Miłej lektury :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś założyłem 160 zamiast 130, lans był, motor nie skręcał więc szybko opona została spalona. W moim aktualnym motocyklu wrzuciłem potorówkę 180 zamiast 170 i w moim odczuciu było zajeb****, ale tylko dlatego że ta opona miała dużo mniej gumy na bokach niż na środku, a więc profil tej opony poniekąd został zachowany. Na tej oponce śmigałem aż miło, nigdy nie puściła mimo że praktycznie zamknąłem przód.

Ja na twoim miejscu został bym przy 160, chyba że znajdziesz 170 ze zjechanymi bokami, w innym przypadku tak jak koledzy pisali na winklu się możesz zdziwić.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w Gs 500 na tyle 150/60/17 po zmianie felgi na 4,5 cala zamiast 130/70 na węższej feldze Przede wszystkim zmieniłem, bo ładniej wygląda :blush::blush: to był początek mojej przyjaźni z moto, więc miałem inny pogląd, ale też nie pierwszy dzień na moto. "Słucham" opini mniejszości, która potwierdziła to co zrobiła np. fotami (byłem/ pewnie dalej jestem amator [pipa]) i dała werdykt, że jest lepiej ... I powiem osobiście, że mi się lepiej lata zakręty niż na 130 :blink::blink: . I ok, na kolano nie schodzę, ale na 130 też nie schodziłem <_< (wiem, są tacy co schodzą i wiem, że mam małe "kochones" po prostu). Chociaż uważam według mojego odczucia, że lepiej, niżej i co za tym idzie -> szybciej w zakrętach mi idzie na 150 niż na 130.

Planuje zmianę na cbr 600 f2/f3 :lol: (gsxr - tak wiem, że dziś to jest lipa, ale no cóż zrobić, więcej niż teraz ludzi nie okradnę ;);) wię na nową 600RR "kajne kasu" ) i planuje założenie opony 180/55 na odpowiedniej feldze (jak nie zmienię na cbr to na pewno na nowy sezon zapnę 120 z przodu, zamiast 110 w gs <- według ludzi, którzy to faktycznie zrobili jest +, a może nawet zmienię wahacz na tyle i zapnę z tyłu 180 wtedy w tej biednej starej gs500 z 93r)....

Siedziałem (kulałem) na fazerze 2007 rok , który ma oponę z tyłu 180 i też się pewniej czułem w zakrętach. Może to psychiczne tylko, ale pewniej się czułem (niżej->szybciej), a nawet nie myślałem, że opona ma inny rozmiar.

Pytanie -> ile osób, które krytykuje szerszą oponę faktycznie tego spróbowało -> porównało???

Mówią producent przewidział inaczej? Sorry, ale kiedyś były inne "realia" inne opony!! Teraz do 100 konej maszyny producent przewidział inną oponę niż kiedyś. OK wiem, zawias też jest inny, ale jednak...

MiłoszRR? U ciebie jest gorsze? Nie bierz tego do serca (nie znamy się więc to nie jest personalnie), bo w moto jestem gówniarz i bardzo dużo muszę się jeszcze nauczyć więc liczę na konkretną odpowiedź bo z auto, auto wiem, że zmiana kół na szersze z mniejszym profilem jest na + plus (pisze z własnego doświadczenia, choć wiem, że 4 koła to nie dwa -> ale jestem prosty i ktoś mi musi wytłumaczyć, żebym załapał, a właściwie to nawet to nie pomorze, chyba muszę się wyjeb**, to może wtedy :D:D do mnie dotrze).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja napiszę z doświadczenia: Na szerszej oponie fajnie jeździ się na prosto, może Tobie na winklu też, ale spróbuj pojechać choć trochę szybciej po zakrętach a gwarantuję że będziesz wyciągał motocykl z rowu. Pomyśl na chłopski rozum: Jeśli wsadzisz szerszą oponę zamiast normalnej to patrząc z tyłu na motocykl zaraz rzuci Ci się w oczy że opona z kształtu zbliżonego do "V" przybiera kształt "U". Prowadzi to do tego że powierzchnia opony która powinna dolegać do asfaltu podczas złożenia w zakręcie, jest mniejsza i to znacznie. Wytłumaczone trochę łopatologicznie, ale myślę że dosyć jasno ;)

A co do zmiany 110 na 120 z przodu to broń Cię Panie Boże.

Lepiej nie zakładaj szerszych tylko to co fabryka, a dozbieraj kasę i jak kupisz nowe moto to z szerszymi felgami ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wsadzisz szerszą oponę zamiast normalnej to patrząc z tyłu na motocykl zaraz rzuci Ci się w oczy że opona z kształtu zbliżonego do "V" przybiera kształt "U".

Ok, ale ja w tym momencie pisze też o zmianie felgi na szerszą więc automatycznie zachowuje "V", a nie tworze na wąskiej feldze "U" tylko po prostu moje "V" jest teraz większe, o ile dobrze mi się wydaje?

Gs500 ma oryginalną felgę 3,5 cala szeroką i oponę 130/80/17 , ja mam założona teraz felgę z gsxf 4,5 cala i oponę 150/60/17, dla przykładu sprawdziłem sobie, że Ducati Monster 620 ma seryjną felgę na tyle 4,5 cala i opone 160/60/17

Na szerszej oponie fajnie jeździ się na prosto, może Tobie na winklu też, ale spróbuj pojechać choć trochę szybciej po zakrętach a gwarantuję że będziesz wyciągał motocykl z rowu

ale ja czuje, że właśnie w winklu teraz się bardziej kładę, mam większą prędkość, a nawet spokojnie mogę dodać mu gazu w zakręcie. Może to tylko psychiczne i na wąskiej oponie też bym tak zrobił, ale na wąskiej tego nie robiłem, a tu robię. I wiem dobrze, że są tacy co zakładaj na tył do gs-y oponę 120 (na feldze 3,5) i na torze oblatują 600, ale jak Ja na to patrze, to oni też po prostu zwiększają tym automatycznie swoje V?? Po prostu bez zabawy w zmianę felgi.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

ZR- to indeks prędkości. Opona tak oznaczona wytrzyma więcej niż 240km/h. Opony możesz mieć różnych producentów np. Przód michelin tył pireli. A co do konkretnych modeli to jak jeździsz głównie turystycznie bez przeginania to bierz Pireli Diablo Strada albo Michelin Pilot Road.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZR- to indeks prędkości. Opona tak oznaczona wytrzyma więcej niż 240km/h. Opony możesz mieć różnych producentów np. Przód michelin tył pireli. A co do konkretnych modeli to jak jeździsz głównie turystycznie bez przeginania to bierz Pireli Diablo Strada albo Michelin Pilot Road.

ok a co z tymi indeksami typu 68W 69W 73W widze że Strada takie ma bo znalazłem jeden rozmiar z różnym indeksem 160/60/160 69W I 73W ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w moim GSXR miałem założoną podobno fabryczną szerokość 160/60/17 i jeździło się tragicznie (raz że stara 2005 rok guma, a dwa że wąska i ślizgała się jak głupia na niższych biegach). Wymieniłem na 190/50/17 i na prostej o wiele lepiej, na zakrętach nie odczułem różnicy. Teraz mam 190/55/17 i na tej jeździ mi się trochę gorzej. Niebawem wrzucam potorówke 190/55/17 i zobaczę jak na niej będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.